Wat als je niet met je schoonfamilie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Wat als je niet met je schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:03

Dat is natuurlijk ook rot, maar dat is ook een soort chantage. Als je niet als volwassen mensen met elkaar kunt praten, elkaars standpunten niet kunt begrijpen, wil je dan wel met elkaar omgaan? Als ik het goed zie houd je schoonvader de teugels strak in de handen en hebben jullie maar te doen wat hij zegt. Dan vraag ik mij af waarom hij het bedrijf dan aan zijn zoon verkocht heeft.

098

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 17:07

Dat heb ik mijn vriend ook al gezegd.
Verkoop het maar weer terug, beginnen wij wel ergens op nieuw.

ik vind het helemaal niet erg als schoonvader nog advies geeft en soms mee helpt.
Maar hij moet ons wel ons eigen ding laten doen, en standaart opleggen zoals hij vind dat het moet.
Maar dat krijg je dus niet aan zijn verstand.

Ben benieuwd naar de psycholoog volgende week.
Hoop dat ik zo wat meer rust krijg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:28

Ik denk eerlijk gezegd dat je vriend juist datgene moet doen wat hij niet wil. Namelijk de rug eens recht houden tegen zijn vader. En ja, misschien vertikt pa het dan om een poos zijn zoon te negeren maar of daar nu zo veel mis mee is. Geloof me, veel boeren kunnen niet loslaten. Toen wij in onze huidige woning kwamen vroeg mijn schoonvader of hij de groentetuin mocht aanleggen. Ik had vier jaar laten nog bonen in de diepvries. overigens kon ik fantastisch met mijn schoonouders. Maar hij was boer in hart en nieren en vond de zaken in onze tuin regelen fantastisch, zie hem nog zo aan komen fietsen. In jouw geval heb je het meeste last van het feit dat je vriend niet door pakt, hij moet met zijn ouders gaan praten wat hun bedoeling is, wanneer ze denken te verhuizen enz. In het ergste geval kan je vriend dreigen om de hele tent te verkopen omdat jullie zo geen leven samen op kunnen bouwen. Mocht het gesprek redelijk goed gaan dan kan je schoonvader best nog één of twee dagen per week meehelpen op de boerderij maar alleen op duidelijke tijden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:05

Het zijn niet alleen boeren die dit probleem hebben, maar veel mensen die een bedrijf opgebouwd hebben. Mijn schoonvader was wat dat betreft heel reeel, Hij vond dat zijn zoon zijn eigen fouten moest maken, net zoals hij dat destijds deed, toen hij zijn eigen bedrijf begon. En daarom kon hij ook gerust in het bedrijf blijven helpen. Hij kon het bedrijf ook niet de rug toekeren, het was ook zijn hobby, maar hij liet de beslissingen wel aan ons over. Daardoor durfden we hem ook om raad te vragen. En zo zou het moeten zijn als je je bedrijf over doet aan je zoon.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:17

Tja, er is maar 1 probleem, vriendlief/zoonlief is een watje en dat zijn veel boerezonen met een dominante vader.
Vader blijft ook dominant omdat zoonlief maar een watje blijft en zo blijf je in een cirkeltje werken.
Vader zal zich pas durven terug trekken als hij het gevoel heeft dat de zoon het zelf aan kan en zoonlief laat in alles blijken dat hij dat niet kan.

Een overname van een boerenbedrijf gaat altijd in de loop van een aantal jaren dus zoonlief/vriendlief wist dat er een moment zou komen wanneer hij de baas zou zijn en vaders niet meer.
Daar hebben ze naar toegewerkt maar blijkbaar is vriendlief helemaal niet mans genoeg om het nu zelf te draaien want papa wordt nog steeds gevraagd voor hulp en advies .

Eigenlijk zou papa helemaal niet meer nodig moeten zijn en met een gerust hart de deur achter zich dicht trekken maar blijkbaar vertrouwt vaders het helemaal niet om het aan zoonlief over te laten.

TS ik lees dat je vriend al in de 30 is dus oud genoeg en mans genoeg om tegen zijn vader op te kunnen.
Oplossing is een hek om het bedrijf en vaders de toegang weigeren totdat hij zich normaal kan gedragen en zo niet, ophoepelen!!!

Het is het bedrijf en het erf van je vriend en jij bent zijn vriendin en wat heeft vaders het gore lef om de vriendin van de eigenaar zo te behandelen?

Jou vriend moet beseffen dat hij de BAAS is en hij dus bepaald wat er op ZIJN erf gebeurd, en dat zijn vader te GAST is en nooit en te nimmer mensen onbeleefd mag behandelen op andermans erf.

Als jou vriend niet mans genoeg is en papa de baas blijft spelen, overleef jij het nooit.
Wat betreft zijn gedrag naar jou, hij is gewend om vrouwen rond te comanderen, dat doet hij bij zijn eigen vrouw ook, daar zal hij ook niks van aannemen dus dat heeft niks met jou te maken maar met zijn gedrag naar vrouwen in het algemeen.

Ik hoop dat jou vriend goed beseft dat dit niet leefbaar is voor jou en dat hij jou zo verliest en vaders moet zich maar eens afvragen of hij graag zou willen dat zoonlief eeuwig vrijgezel blijft.

Ik schrijf het allemaal wat hard , laat dit maar eens lezen aan je vriend, misschien dat hij dan wakker geschud wordt.

TS heel veel sterkte :(:) het is een waardeloze situatie die helaas heel vaak voorkomt.
Ik hoop echt dat jullie er uit komen.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:14

Helaas Spatter heb je gelijk, ken 2 stellen in mijn direkte omgeving. 1 stel zet af en toe pa achter de tussendeur. En dat gaat goed. Andere stel is uit elkaar door de schoonouders. Helaas.
Ik denk dat dat de enige optie is.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:51

Ik denk dat spatter wel de spijker op z'n kop slaat. Is het een idee om dat stukje aan je vriend te laten lezen?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:55

Weet je wat het ook een beetje is? Het is aan de ene kant heel fijn dat je zoveel begrip hebt voor je vriend, dat hij ook last heeft van deze situatie. Maar daardoor hou je het zelf ook in stand.. Er is niemand van jullie die grenzen stelt. Jouw vriend niet naar zijn vader en jij niet naar jouw vriend. Jij kan ook meer voor jezelf opkomen en heel duidelijk aangeven bij je vriend dat je het niet pikt dat hij zich zo opstelt tegenover zijn vader en hem jou zo laat behandelen.
Je vriend wordt wel eens boos op zijn vader, maar echt grenzen stellen doet hij niet. Heeft hij ooit een gesprek gehad met zijn vader waarin verwachtingen en 'regels' zijn uitgesproken? Lijkt mij de basis van hun 'samenwerking' en overname van het bedrijf.
Jouw vriend zal hoe dan ook voor jou moeten opkomen en zijn rug recht houden. Doet hij dat niet, zal het nooit beter worden en jij zal dan uiteindelijk altijd degene zijn die het gedaan heeft.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:00

loez schreef:
Ik denk dat spatter wel de spijker op z'n kop slaat. Is het een idee om dat stukje aan je vriend te laten lezen?

Dat was ook het eerste wat in mij opkwam toen ik het stukje las van Spatter. Laat dit maar eens aan je vriend lezen.
Misschien hard idd maar ze heeft wel gelijk

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:09

098 schreef:
Dat heb ik mijn vriend ook al gezegd.
Verkoop het maar weer terug, beginnen wij wel ergens op nieuw.

ik vind het helemaal niet erg als schoonvader nog advies geeft en soms mee helpt.
Maar hij moet ons wel ons eigen ding laten doen, en standaart opleggen zoals hij vind dat het moet.
Maar dat krijg je dus niet aan zijn verstand.

Ben benieuwd naar de psycholoog volgende week.
Hoop dat ik zo wat meer rust krijg.

Kijk daar gaat het naar mijn optiek fout.

Je zegt eerst dat je nog niet in het bedrijf bij wil omdat je schoonvader nog adviezen geeft. Echter lijkt het mij dat als je mede eigenaar bent hij wel naar je zal moeten luisteren.

Nu ben je de vriendin van zijn zoon waarmee hij het bedrijf heeft opgestart en waar jij pas net in rondloopt. Dus naar zijn zoon zal hij luisteren omdat deze nu ook eigenaar is maar naar jou niet.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:23

Boeren leven hun leven op hun eigen manier. Zoonlief groeit daarmee op en doet wat nodig is voor het bedrijf, dus wat vader zegt.

Dan komt ineens een schoondochter... die doet niet wat hij zegt en zet zoonlief tegen hem op (in zijn ogen), want die verwacht ineens dat zoonlief mee gaat op visite, ipv dat hij in de auto stapt om een kleed over de aardappels te trekken O:) Wij zijn jaren verder, maar gelukkig heeft mijn man voor mij gekozen! En verjaardagen... die komen we nu gewoon door ;)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:20

Oh dit is heel herkenbaar, en de reacties/verhalen geven veel tips maar geven ook aan dat het erg veel voorkomt. Zelf 3,5 jaar geleden bij m'n vriend zijn boerderij ingetrokken, z'n ouders woonden toen gelukkig al 2km verderop. M'n schoonma kwam nog elke ochtend (huishouden) en m'n schoonpa de hele dag, 6 dagen per week. Wat wij achteraf fout gedaan hebben is niet meteen om de tafel gaan zitten hoe we het vanaf dat moment wilden dat het ging voor alle partijen. M'n schoonouders wilde dat het bij het oude bleef en ik er alleen bij kwam wonen, zonder dat ze zich realiseerden dat wij ook privecy willen en samen een huishouden willen zonder ouders die er de hele dag zijn. Vond het prima dat ze elke dag kwamen mits ik naar m'n werk ben (4 dagen pw) en ze weer weg zijn als ik thuis kom, omdat ik in m'n vrije tijd gewoon alleen met m'n vriend wil zijn en het druk genoeg heb met de dagelijkse dingen op de boerderij. M'n vriend deed toen al volledig al het werk op de boerderij, m'n schoonpa kwam eigenlijk beetje rommelen voor dagbesteding en had nog z'n kippen bij ons. Zijn moeder snapte het wel en ging gelukkig haar eigen leventje leiden, maar m'n schoonvader vertikte ons met rust te laten en de ruimte te geven, die wilde gewoon geen eigen leven los van de boerderij. Veel ruzie over gehad met m'n vriend maar die durfde daar niet over te zeggen tegen z'n ouders. Uiteindelijk na 2 weken kerstvakantie z'n vader 2 weken lang continue te hebben gezien barstte de bom. Ik had zoveel stress en irritatie aan die man, was hem echt zat en voor m'n gevoel nooit echt 'thuis' op m'n eigen plekje omdat alles nog in de hand werd gehouden zoals het vroeger ook ging. Vanaf dat moment ben ik in de clinch gegaan met zijn ouders om het toch anders moest gaan, eigenlijk had daar een mediator bij gemoeten. Veel ruzie over gehad maar toen was het wel duidelijk. M'n schoonvader hield zich uiteraard niet aan de afspraken zoals toch komen als ik vrij was (kippen voeren en vervolgens gewoon uren blijven hangen), m'n vriend sprak hem daar gelukkig wel op aan maar dat was meer omdat ik anders zelf z'n vader erop aan ging spreken en hem wegstuurde. M'n vriend snapte dat de relatie geen stand houd als ik geen ruimte krijg m'n eigen leven met hem samen te leven, maar het blijven z'n ouders en uiteindelijk zal elke boer toch voor familie kiezen. Zijn ouders zijn inmiddels hoogbejaard, m'n schoonpa is gestopt met z'n kippenhok en heeft geen rijbewijs meer, fietsen gaat ook niet meer dus is hij gedwongen z'n dagbesteding bij hem thuis te houden. En wat geeft dat een rust, nodigen ze af en toe uit en proberen nu gewoon een leuke relatie op te bouwen voor zover dat gaat. Mijn tip aan de topic starter is; ga met een mediator (geen familie, echt onpartijdig die voor iedereen de belangen weet te behartigen) rondom de tafel zitten en probeer eruit te komen. Zeker vanuit het bedrijfsoogpunt, bedrijfswoning hoor daar gewoon bij en dan moet er een oplossing gezocht worden zodat iedereen weet waar ze aan toe zijn. Je kan niet aan alle wensen van iedereen voldoen maar wel leefbaar en zonder een hoop stress.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:24

Maar dan ga je toch ergens anders werken?
In mijn ogen is luxe probleem dat je schoonfamilie je een baan aanbied? Iets waarmee je niet iets mee hoeft te doen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:29

Dit zijn hele ingewikkelde situaties. Zelf afkomstig van een boerderij en in dit soort circuits ligt dit altijd heel gevoelig.

Ik denk ook echt dat de bal bij je vriend ligt in deze. Hij is de enige die iets kan zeggen over het bedrijf en in dit geval jullie als "medewerker".
De psycholoog kan je echt wel op gang helpen, maar misschien kunnen jullie vaste dagen afspreken wie er wanneer op het bedrijf is? En eventueel een hek plaatsen tussen de boerderijwoning en de rest van het erf?

Het is jammer dat het zo moet, maar het is jullie toekomst en die van het bedrijf. Soms moet je daardoor meer op je strepen staan dan je eigenlijk wilt met familie. De band is nu toch al compleet verstoord en die gaat ook niet meer goed komen, wat je ook beslist.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:06

Oh ja, toen wij op de boerderij kwamen wonen hebben we ook een lijstje gemaakt. Wat van jullie staat nu nog bij op de boerderij? Kom je het ophalen of mag het blijven staan :Y) Zelfs de pakjes stro... 'ja, maar dat is toch logisch'?? Nee, als ik ze weg wil geven, moet ik weten of dat mag :+

Dus net als BopjeBo's advies, hele duidelijke afspraken maken en verwachtingen neerzetten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:04

Ts, hoe gaat het er nu mee??

098

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 19:11

Ik lees wel dagelijks bij, maar niet altijd tijd om te reageren.
Weer veel reacties gehad, dankjewel daarvoor!

Het is gewoon een beetje kl*te dat mijn schoonvader zo dominant is, en mijn vriend daarin best een watje is. Hij durft niet tegen zijn vader in te gaan. Dat is van kleins af aan zo geweest, en tot ik en mijn vriend in deze ruimte zijn gaan wonen, heeft hij altijd thuis gewoond onder de regels van zijn ouders.
Door mij is hij al wat meer "opstandiger" geworden tegen zijn vader.
En toen schoonvader mijn vriend een tijd terug weer over de emmer heeft geholpen, ben ik behoorlijk uitgevallen. En heb hem ook gezegd dat het zijn bedrijf niet meer is, en dat hij mijn vriend zijn eigen keuzes moet laten maken.

Het blijft een lastig iets, ik zou het zo fijn vinden als mijn vriend eens zijn stoute schoenen aan zou trekken. Maar op de een of andere manier durft hij dat niet. Ik weet wel dat schoonvaders nooit geen makkelijke is geweest.

Enige geluk wat ik nu heb is dat schoonvaders in het ziekenhuis is opgenomen.
En ik hoop dat schoonmoeders nu weer flink aan zijn kop zeurt dat ze moeten verhuizen.
Vrees alleen dat hij daar toch niet aan toe geeft.
Wel een kleine kans dat hij als hij herstelt is, wellicht wat minder op stal gaat zijn.
Maar dat zou ook ijdele hoop kunnen zijn.

Ik hoop dat als ik een paar gesprekken met de psycholoog heb gehad, mijn vriend een keer mee kan.
En dat wellicht de psycholoog hem uit kan leggen wat het allemaal met mij doet, en dat hij zelf gewoon eens moet doorpakken. Wellicht dringt hem dan de ernst van de situatie door.
Ik wil mijn vriend echt niet kwijt, maar weet ook niet wat ik moet doen als hij niks aanpakt.

Ook maar flink duimen dat ik werk buitenshuis ga vinden, dat geeft mij wellicht alweer een hoop rust.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:01

Helemaal geen ervaring met een situatie als de jouwe, maar wat moet dat rot zijn!
Ik zou wel overwegen of je niet naast (of in plaats van) het weerbaarheidstraject samen met je vriend al vlotter met een therapeut in gesprek kan. Dat jouw vriend en jij samen eenzelfde koers varen lijkt me essentieel in een relatie die zo onder druk wordt gezet. Dus dan kan hij maar beter zo snel mogelijk van je horen dat je hem echt niet kwijt wilt, maar dat jullie samen een plan moeten maken over jullie toekomst.

Ik zou namelijk niet direct adviseren om in je eentje nu zo'n traject in te gaan. Mijn ervaring met een zo'n programma is dat het heel veel kan opleveren, maar het ook wel een bepaalde mentale spanning kan meebrengen en het even duurt voor het zijn vruchten afwerpt.
Terwijl jullie met zijn vieren iets op te lossen hebben en jij daarin niet de zwakste of de doorslaggevende schakel bent volgens mij. Daarbij, als jij in je eentje weerbaarder gaat worden kan het ook des te meer opvallen dat hij dat (nog) niet is en spanning tussen jullie is wel het laatste wat gaat helpen.

Vind het knap hoe je er in staat en hoe je het aanpakt en hoop dat jullie er samen uiteindelijk een heerlijk thuis van kunnen maken!

098

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 21:36

Bedankt Ikeje!
Ik wacht vrijdag eens af wat ze gaan zeggen.

Schoonvaders ligt nog in het ziekenhuis. Moet bekennen dat het voor mij een verademing is. Kan rustig mijn werk doen zonder dat hij ineens voor mijn neus staat.
Het geeft mezelf een hoop rust.

Vind het wel spannend vrijdag, maar weet dat ik het moet doen.
Hoop dat het een fijne psycholoog is.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:43

TS, vind het knap hoe je met de situatie omgaat. Dat wilde ik even zeggen. Moet allemaal niet makkelijk zijn. Niet fijn voor je schoonpa dat hij in het ziekenhuis ligt, maar wel fijn dat het jou even een moment van rust geeft, zodat je hem niet hoeft te zien. Hoop dat je veel aan je psycholoog hebt en dat je samen je vriend nog meer samen één bond kunt vormen.

098

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 10:21

D-Day vandaag, zit nu in de wachtkamer.
Vriend merkte op dat het wel beter ging.
Heb 'm verteld dat dat niet vreemd was, vaders in het ziekenhuis geeft mij weer ruimte tot ademen.
Hij is overigens weer thuis, maar nog niet echt op stal.
Stiekem hoop ik dat het zo blijft, maar ik weet dat het ijdele hoop is.

Edit: via uitzendbureau wel een tijdelijke baan voor minimaal 6 weken gevonden. Van hier uit hoop ik verder te kunnen zoeken naar een andere baan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:26

098 schreef:
D-Day vandaag, zit nu in de wachtkamer.
Vriend merkte op dat het wel beter ging.
Heb 'm verteld dat dat niet vreemd was, vaders in het ziekenhuis geeft mij weer ruimte tot ademen.
Hij is overigens weer thuis, maar nog niet echt op stal.
Stiekem hoop ik dat het zo blijft, maar ik weet dat het ijdele hoop is.

Edit: via uitzendbureau wel een tijdelijke baan voor minimaal 6 weken gevonden. Van hier uit hoop ik verder te kunnen zoeken naar een andere baan.

Succes! Misschien wel goed voor je vriend dat hij nu ziet dat het beter gaat en wat voor een invloed zijn vader nog heeft.

098

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 11:37

Dat hoop ik dus ook, dat hij gaat in zien wat het nu allemaal met mij doet.

Gesprek me een beetje tegen.
Ze vond het een hele moeilijke en ongezonde situatie. En naar mijn idee wist ze ook niet echt wat ze er mee aan moest. -O-
Ik had geen wonderen verwacht, maar toch wel wat meer dingen over hoe ik hier het beste mee om kan gaan.
Het werken buiten de deur was iig wel een goede stap, maar dat wisten we al.
Kan niet wachten tot het zover is.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:59

Hoe herkenbaar is jouw verhaal :(:)

Bijna 17 jaar geleden heb ik mijn man leren kennen. Een geweldige jongen, met lieve ouders én in het bezit van een melkveebedrijf. We probeerden elkaar zoveel mogelijk te zien in de weekenden, niet altijd makkelijk omdat wij bijna 2 uur van elkaar woonden.
Na enkele jaren met zijn ouders in maatschap te hebben gewerkt, heeft mijn man het bedrijf van zijn ouders overgenomen. Omdat hij uit een groot gezin komt, werden alle gezinsleden (ook de koude kant) hierbij betrokken. Achteraf hadden we dit nooit moeten doen..........
Er zijn toen dingen gezegd, die vandaag de dag nog pijn doen. Heel persoonlijk en ook met het vingertje naar mij wijzend.

Waar normaal 10 jaar staat voor een bedrijfsovername zonder afkoop, werden wij "verplicht" dit te verhogen tot 14 jaar. Dit betekent dat je bij een eventuele bedrijfsbeëindiging tot 14 jaar na aankoop verplicht bent je familie een gedeelte van de opbrengst terug te betalen.

Al snel besloot ik een baan te zoeken in de omgeving van mijn vriend en als dit zou lukken ook een huisje. De baan had ik wonderwel binnen een maand, het huisje is er nooit gekomen. Mijn schoonouders smeekten mij om op de boerderij te komen wonen, want "wij" moesten toch met het bedrijf verder. Als ik het allemaal kan omdraaien, zou ik dit nooit meer doen.
Helaas overleed mijn schoonvader nog voordat ik introk op de boerderij. Mijn schoonmoeder veranderde en vond de noodzaak tot verhuizen niet meer aanwezig. Het was best handig met een verdienende, kokende, wassende schoondochter in huis.

Op een avond heb ik haar tijdens het eten gevraagd of het lukte met het vinden van een huisje, of ze al aanmeldingen had gehad. Ze reageerde heel luchtig dat ze zich had laten uitschrijven bij de gemeente en dat zij haar tijd op de boerderij wel zou uitzingen. Omdat ik deze reactie verwacht had heb ik haar gezegd; of u eruit, of ik ga eruit.

Twee maanden later was ze vertrokken naar een prachtig huisje waar ze vandaag de dag nog woont. De opmerkingen van de overige gezinsleden zijn altijd gebleven. We hebben nog steeds het gevoel dat we elke dag worden gecontroleerd en dat we voor elke uitgave eerst toestemming moeten vragen. Zo heb ik van mijn man als huwelijkscadeau een veulen gekregen en de reactie van schoonmoeder was dat we beter aan kinderen konden gaan werken.........

Inmiddels zijn we 17 jaar verder en hebben eind vorig jaar besloten om te stoppen met het bedrijf. De druk is veel te groot en daarbij werkt de huidige regelgeving ook niet mee. Mijn man slaapt sinds het overlijden van zijn vader 's nachts heel slecht. Heeft constant nachtmerries en hoopt straks als alles verkocht is eindelijk rust te hebben in zijn hoofd.

De verkoop sloeg natuurlijk bij de familie in als een bom. Enkelen willen ook geen contact meer met ons. Of we dat niet 16 jaar geleden hadden kunnen bedenken, dan hadden we het geld kunnen verdelen en hadden we er allemaal warmpjes bij gezeten. Wat ze vergeten is dat ik al 16 jaar een fulltime baan buitenshuis heb en dat mijn man het bedrijf grotendeels alleen draaiende houdt. Nog nooit heeft een van de familieleden hem geholpen of gesteund.

Waar jij voor moet zorgen is dat je blijft praten met je vriend. Het is heel moeilijk voor hem, maar hij moet wel aan jouw kant blijven staan, want jullie moeten met elkaar verder. Ook zou ik eerlijk blijven naar je schoonouders en wellicht eens met een buitenstaander met elkaar om tafel gaan. Vroeger was het heel normaal dat de ouders bij de kinderen inwoonden, maar vandaag de dag niet dat meer een uitzondering dan regel.

Ik weet niet of het bedrijf inmiddels van hem/jullie is, of dat de overname op korte termijn gaat plaatsvinden, maar de adviseur kan jullie hier zeker in begeleiden. Dit soort dingen komen dagelijks voor bij overnames en deze mensen weten precies hoe hiermee om te gaan. Als jullie hier samen doorheen komen, kun je straks de hele wereld aan!! Heel veel sterkte meid!

098

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 13:13

Wauw suffie wat een verhaal. :(:)
Dat zijn zeker ook geen makkelijke tijden geweest.

Ik heb net tijdens de lunch weer met mijn vriend over de situatie gesproken. En ook uitgelegd dat ik me bij hem heel fijn voel, en dat het goed voelt. Maar dat ik gevoelsmatig geen thuis heb.
ik woon ergens, maar het is geen thuis, en dat zal het in deze situatie ook niet worden.
Er zullen dingen moeten veranderen, voor het dadelijk wel mis gaat.