musiqolog schreef:Het gaat steeds over vrouwen die op oudere mannen vallen (en v.v.), zowel in andermans relaties als in persoonlijke ervaringen van mensen hier. Waarom hoor ik nou nooit iets over vrouwen die op jongere mannen vallen? Ook anno 2016, nu vrouwen allang zelf geld verdienen en niet meer een man met vooruitzichten nodig hebben, lijkt dat maar niet voor te komen. Is dat aangeboren of aangeleerd?
Dat komt regelmatig voor
Kijk alleen al naar de bekende mensen, er zijn zat dames met een jonger vriendje..
Hier op bokt heb ik het ook al een paar keer voorbij zien komen, en in dit topic had ik het ook gepost.
Maar ik denk dat de meerderheid er hetzelfde over denkt.. leeftijdsverschil zegt niks, behalve als het 'eng' word.. Dus heel jonge meiden met oudere mannen bijvoorbeeld. Maar dat vind ik van heel jonge meiden met kerels van slechts een paar jaar ouder soms ook.. vrouwen (meiden) zijn wat dat betreft misschien een kwetsbare groep?
Persoonlijk denk ik bij sommige verhalen van redelijk oudere kerels met leuke jonge dames ook "..
.." maar als zij denken daar gelukkig van te worden.. 
Voor mij maakt leeftijd geen bal uit. Ik ben 25, mijn man 49. We zijn in Juni 5 jaar getrouwd en al 8 jaar samen en hebben een bovengemiddeld goed huwelijk.

Het ligt vooral ook erg aan de persoon. Als ik het een beetje op mijn persoonlijke situatie betrek: mijn vriend wordt komende week 23 maar ik kan me iemand als hem echt niet voorstellen met een 18-jarig meisje
Hij weet wat hij wil, heeft een universitaire studie afgerond en een goede baan: wat dat betreft zitten wij beiden heel erg op 1 lijn, terwijl een 18-jarige dan net van school zou komen en misschien ook nog thuis woont etc... Ik ben zelf maar 2 jaar ouder maar in die 2 jaar ben ik een stuk volwassener geworden. Maar nogmaals, ik denk dat dat heel erg aan de persoon ligt.