Liefde kent geen leeftijd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 07:35

musiqolog schreef:
Het gaat steeds over vrouwen die op oudere mannen vallen (en v.v.), zowel in andermans relaties als in persoonlijke ervaringen van mensen hier. Waarom hoor ik nou nooit iets over vrouwen die op jongere mannen vallen? Ook anno 2016, nu vrouwen allang zelf geld verdienen en niet meer een man met vooruitzichten nodig hebben, lijkt dat maar niet voor te komen. Is dat aangeboren of aangeleerd?

Dat komt regelmatig voor :j
Kijk alleen al naar de bekende mensen, er zijn zat dames met een jonger vriendje..
Hier op bokt heb ik het ook al een paar keer voorbij zien komen, en in dit topic had ik het ook gepost.

Maar ik denk dat de meerderheid er hetzelfde over denkt.. leeftijdsverschil zegt niks, behalve als het 'eng' word.. Dus heel jonge meiden met oudere mannen bijvoorbeeld. Maar dat vind ik van heel jonge meiden met kerels van slechts een paar jaar ouder soms ook.. vrouwen (meiden) zijn wat dat betreft misschien een kwetsbare groep?

Persoonlijk denk ik bij sommige verhalen van redelijk oudere kerels met leuke jonge dames ook ".. >;) .." maar als zij denken daar gelukkig van te worden.. +:)+

Renske_W

Re: Liefde kent geen leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 07:40

Is per persoon verschillend lijkt mij.
ik heb altijd gezegd, max 10 jaar ouder.
Mijn vriend is 9 jaar ouder, ik ben 27 en hij is 36.
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan in welke leeftijd fase je zit.

Een werkneemster bij ons heeft een vriend die 20 jaar ouder is, dat zou ik dan weer absoluut niet willen.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 07:48

In dit soort topics moet ik me ook altijd even melden :D Voor mij maakt leeftijd geen bal uit. Ik ben 25, mijn man 49. We zijn in Juni 5 jaar getrouwd en al 8 jaar samen en hebben een bovengemiddeld goed huwelijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 07:48

Voordeel voor mannen is dat ze op latere leeftijd nog altijd kinderen kunnen verwekken.
Dus een partner die veel jonger is hoeft geen probleem te zijn.
Daarbij is de huidige 50+ man anders dan de 50+ man van vroeger.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 07:57

Als een relatie in balans is, maakt leeftijd niks uit denk ik. En onbalans hoeft dan weer niks met leeftijd te maken te hebben, dus het is een enorm groot grijs gebied. Als ik lees dat Gucci met oudere mannen date lopen de rillingen over mijn rug maar bij nativa heb ik dat helemaal niet. En zo ken ik ook stellen waarbij de ene man echt een leuke vent is en de andere man gewoon een viezerik.

Ik was 16 toen ik voor het eerst echt verliefd werd, op een jongen van 22. Toen vond ik het helemaal te gek maar achteraf denk ik wel, jezus wat moest die gast met mij? Ik was echt een tienerpulkje nog, helemaal niet zo volwassen als ik dacht. Die jongen van 22 is overigens na mij met een 15 jaar oudere vrouw gegaan en daar is hij nu mee getrouwd dus voor hem was het ook niet voor herhaling vatbaar denk ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:47

Ayasha schreef:
Eulogy schreef:
Resistance, ik meen me inderdaad te herinneren dat dat een docent was? Tja, sorry, maar dat vind ik sowieso niet goed te praten :o

Verder, als het een gelijkwaardige relatie is, je allebei meerderjarig bent en gelukkig bent, dan moet iedereen het vooral zelf weten :) Het ligt vooral ook erg aan de persoon. Als ik het een beetje op mijn persoonlijke situatie betrek: mijn vriend wordt komende week 23 maar ik kan me iemand als hem echt niet voorstellen met een 18-jarig meisje :P Hij weet wat hij wil, heeft een universitaire studie afgerond en een goede baan: wat dat betreft zitten wij beiden heel erg op 1 lijn, terwijl een 18-jarige dan net van school zou komen en misschien ook nog thuis woont etc... Ik ben zelf maar 2 jaar ouder maar in die 2 jaar ben ik een stuk volwassener geworden. Maar nogmaals, ik denk dat dat heel erg aan de persoon ligt.

De ene 18 jarige is de andere niet en de ene 30er evemin... Mijn bijna zes jaar oudere broer zoekt nog steeds zijn weg terwijl ik al een stuk stabieler leef. :)
Maar hoe groter het verschil hoe vaker ik ook relaties zie die niet in evenwicht zijn. Beide volwassen maar eentje is 'baas' ipv partner... En ik denk dat dát bepalender is voor succes of falen dan leeftijd.
Dat is dan ook precies wat ik bedoelde :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:59

musiqolog schreef:
Het gaat steeds over vrouwen die op oudere mannen vallen (en v.v.), zowel in andermans relaties als in persoonlijke ervaringen van mensen hier. Waarom hoor ik nou nooit iets over vrouwen die op jongere mannen vallen? Ook anno 2016, nu vrouwen allang zelf geld verdienen en niet meer een man met vooruitzichten nodig hebben, lijkt dat maar niet voor te komen. Is dat aangeboren of aangeleerd?

Geen enorm verschil hier, maar mijn vriend is 5 jaar jonger. We zijn allebei 30+, zelfstandig, goede baan en stabiel in het leven. Er is geen verschil te merken tussen ons.

Ik heb altijd relaties gehad met mannen van mijn leeftijd of iets jonger. Ik voel me totaal niet lichamelijk aangetrokken tot oude(re) mannen en zie me niet intiem zijn met iemand van dezelfde leeftijd als mijn vader 8-)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:01

Ik ben 32 en mijn vent wordt 41 dit jaar. We hebben u een zoontje van 1 maar hij zei ook altijd voor mijn 40e of niet. Dat legt er wel druk op. Niet dat ik heel jong moeder ben.

Moet wel zeggen dat die 8 jaar op deze leeftijd niks uit maakt. Maar als ik 16 was geweest natuurlijk wel.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:05

Ik lees toch wel grote leeftijdsverschillen bij veel mensen. ik heb vroeger ook altijd 5 jaar gezegt. Maar mijn huidige partner en ik verschillen 7 jaar van elkaar. ik 23 en hij 30. We zijn al dik 2.5 jaar samen en wonen al iets meer dan 2 jaar samen en het gaat gewoon allemaal goed. Hij is echt de rots in mijn branding. En daarbij voel ik me niet zoveel jonger eigenlijk. We liggen gewoon fijn op 1 lijn

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:11

Ik merk, ondanks dat mijn man veel ouder is, ook niet echt het verschil. Hij zet mij soms met beide voeten terug op de grond wat ik ook wel nodig heb. Daar ik best een stresskip kan zijn is hij de rust zelve (iets te rustig soms naar mijn mening)

Had ik dit ooit in gedachten? Nee, had hij dit ooit verwacht dat hij een vrouw leerde kennen en verliefd op werd die zoveel jonger was? Nee.

Zo gaat dat nu soms eenmaal. Waren mijn ouders geschokt? Ja, achteraf bleek dat mijn vader en man vroeger letterlijk samen geknikkerd hadden was dat ijs snel gebroken.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:15

Ik zelf was 16 toen ik een vriend had van 23.

Buiten het feit dat dit gewoon een vreselijk relatie was merkte ik ook een enorm verschil tussen ons. Ik was in mijn doen en laten nog heel jong en hij al heel volwassen, wat hem natuurlijk weer irriteerde.

Dus nee, dat zou ik niet opnieuw doen.

Nu ben ik samen met iemand die 1 jaartje jonger is dan ik. Hij 19 en ik (bijna) 20. En dat gaat prima samen :D !!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:15

Grappig dit. Ik heb voor mijn man nog nooit een relatie gehad met een oudere man. Altijd met mannen van mijn eigen leeftijd en ik heb ook niets met oudere mannen.
Deze ontmoeting (letterlijk een botsing) had ik ook niet voorzien. Mijn man heeft nog nooit een jongere vrouw gehad. Ook altijd van zijn eigen leeftijd. Gelijk tijdens de botsing, klinkt heel zweverig, wisten we beiden dat dit "het" was. Beiden en met name ik, heb paar maanden nagedacht vanwege het leeftijdsverschil dat ik toch wel erg groot vond. 15,5 jaar is niet niks!
Maar het gevoel was te sterk, en toen we gingen daten was het gelijk duidelijk dat we te goed bij elkaar pasten om het niet te doen. Dus zijn we er voor gegaan en ook wij hebben een kei gaaf huwelijk.
Mijn man is jong in zijn hoofd, is op zijn 70ste nog geëmigreerd naar Frankrijk nadat hij op zijn 68ste nog een vakantie huisje kocht. Is op zijn 62ste gaan leren paardrijden, daar ik een paard had en hij niet altijd thuis wilde wachten en we hebben gelijk alles uit het leven gehaald elke dag onder het motto: "pluk de dag".
Ik vind het nog steeds jammer dat we zoveel schelen, want de kans is groot dat ik daardoor te vroeg weduwe wordt, en ik hem vreselijk zal moeten missen de rest van mijn leven. Maar terugkijkend op de laatste 11 jaar, ben ik nog elke dag blij dat ik "ja, ik wil :D " heb gezegd.
Dus voor ons was het allemaal niet zo vanzelfsprekend.

Het is zoals Rienne schrijft, dit was ook niet verwacht.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:17

Ik vind hier geen eenduidig antwoord op te geven is.

Vooral bij jongere leeftijd vind ik het liggen aan opleidingsniveau. Een 18 jarige van VWO zit nog op de middelbare terwijl VMBO 18 jarige al bijna klaar is met vervolg opleiding. En ook ziet het studentenleven vaak er toch wat anders uit van uni tov mbo. Ik vind dus eraan liggen in welke levensfase je bent. Wat ik vaak in mijn omgevinh zie is dat meiden die met stuk ouder yaan, zich afzonderen van leef5ijdsgenoten en dat lijkt me juist wat niet goed is.

Ik ben zelf vaak met ouder gegaan. Flink ouder. En merk nu ik vriend van mijn leeftijd heb, hoeveel meer je kan delen van de studie etc.daarnaast maken we veel allebei voor eerste keer mee, terwijl oudere vaak al behoorlijk serieuze relatie hebben gehad

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:30

Wij schelen 9 jaar. 17 en 26.
Vind het zo raar dat het van de meeste mensen pas "mag" als je 18 bent. Ben ik in een paar maanden en dan mag het opeens wel?
Wordt ook altijd rond de 24 geschat, dus je ziet het leeftijdsverschil niet aan ons. :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:41

Ghosttown schreef:
Vind het zo raar dat het van de meeste mensen pas "mag" als je 18 bent. Ben ik in een paar maanden en dan mag het opeens wel?
Wordt ook altijd rond de 24 geschat, dus je ziet het leeftijdsverschil niet aan ons. :)

Het is toch legaal zolang de minderjarige ermee instemt?

Dus het mag dus wel :) 17 of niet. Zolang jij maar gelukkig bent!

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:42

Maureen_M schreef:
Ghosttown schreef:

Het is toch legaal zolang de minderjarige ermee instemt?

Dus het mag dus wel :) 17 of niet. Zolang jij maar gelukkig bent!

Volgens mij is dat vanaf je 16e wel zo inderdaad.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:56

Mijn ouders schelen 23 jaar, zijn inmiddels 26 jaar samen en hebben 2 kinderen, mijn vader nog 2 uit een eerder huwelijk. Mijn moeder is inderdaad nauwelijks ouder dan mijn halfbroers, en mijn vader de leeftijd van mijn moeder haar ouders. Toch gaat het goed: ze passen fantastisch bij elkaar en zijn gelukkig.

Wel beginnen we nu allemaal de problematiek van het ouder worden van mijn vader te merken. Hij nadert het einde van zijn leven, terwijl mijn broer en ik met begin 20 nog niet klaar zijn zonder (gezonde, aanwezige) vader door het leven te gaan, en mijn moeder nog zo veel met hem wil beleven.
Wel is hij door ons jonger gebleven dan hij anders zou zijn - hij sport veel (onder "dwang" :') ), reist en werkt nog graag, heeft een actief sociaal leven met mijn moeder. Maar hoe lang dit ivm gezondheidsproblematiek nog goed gaat? Ik weet het niet...

Dus ik hoop persoonlijk dat ik nooit mijn hart verlies aan een man die zo veel ouder is. Ik zie met eigen ogen hoe lastig het (op latere leeftijd) kan worden, vooral als je samen kinderen hebt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:25

Dat zie ik bij mijn collega ook, jongste is 15 maar de vader is 76 en hoe kwiek hij ook mag zijn, er zijn oudersdomdskwalen... Ook hij merkt echt wel dat hij geen 40 meer is. Al was het wel ideaal met oppas, pa was al met vervroegd pensioen toen de jongste 1 was :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-05-16 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:26

Mijn vriend en ik schelen 8,5 jaar... Gaat perfect :D

Met mijn ex scheelde ik 13 jaar.. Ben blij dat ik van hem af ben... Maardat heeft meer te maken met zijn karakter dan met zijn leeftijd... :+

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:35

Eline_S_S schreef:
Zolang je maar gelukkig bent vind ik. Ik ben bijna 16 en heb totaal niks met leeftijdgenoten. Voel me veel ouder qua denken en doen en ga dan ook met oudere mensen om. Zo is mijn vriend 4 jaar ouder, en mijn beste vriend 8 jaar ouder. Mijn zus is 20 en ga met zo'n beetje dezelfde mensen om als zij gaat. Ook heb ik ooit eens bijna iets gehad met een vent van 9 jaar ouder, maar dat vond ik net iets te :o

Dus je bent nog 15 en hebt een 'relatie' gehad met een man van 9 jaar ouder? Dat is ronduit strafbaar...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:39

Ik ben zelf iets meer dan 6 jaar jonger dan mijn vriend. Ik vind dat het heel persoonlijk ligt. Ik ben ouder in mijn hoofd dus dat helpt al bij onze relatie.

Ik vind het lastiger worden als een van de partijen minderjarig is. 16 en 20 vind ik nog wel kunnen, maar als iemand 16 is en met iemand gaat die 10-15 jaar ouder is vind ik het al lastiger worden. Echter vind ik het nog steeds heel persoonlijk en kan ik niet echt oordelen op de leeftijd alleen. Ligt puur aan de intenties van beide partijen..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:41

DatBenIkNou schreef:
Dus je bent nog 15 en hebt een 'relatie' gehad met een man van 9 jaar ouder? Dat is ronduit strafbaar...

En dan is het dus geen liefde?
Zo´n wet is er om de zwakste te beschermen, niet om iets te verbieden. Het komt pas in werking als er een aanklacht is.

Wat betreft die jonge mensen met hun rugzakje en oudere personen. Ze krijgen dan ook liefde. Ze krijgen wat ze nodig hebben op dat moment. De meesten zullen niet eens levenslang bij zo iemand blijven.
Als er dingen aan de hand zijn binnen de relatie, is dat ook gewoon een les.
Als je iemand van je eigen leeftijd treft is dat nul koma nul garantie dat er geen scheve verhouding ontstaaat.

En relaties en liefde worden hier maar gewoon door elkaar gehaald terwijl ze niks met elkaar te maken hoeven te hebben.

Als iemand ziekelijk en krakkemikkig is en je houd van zo´n persoon, dan voel je je vrijwillig geroepen om die persoon te verzorgen en bij te staan, ongeacht welke leeftijden er spelen.
Het is alleen een opgave als de liefde is verdwenen, om welke reden dan ook.

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:44

Ik vind het kunnen zolang de één niet een ouder van de ander zou kunnen zijn (qua leeftijd).

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:46

Lusitana schreef:
DatBenIkNou schreef:

En dan is het dus geen liefde?
Zo´n wet is er om de zwakste te beschermen, niet om iets te verbieden. Het komt pas in werking als er een aanklacht is.

Bedenk wel dat die aanklacht ook van een derde kan komen. Als bijvoorbeeld de ouders van die vijftienjarige het niets vinden, kunnen ze aangifte doen en draait die man van 24 de bak in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:50

musiqolog schreef:
Bedenk wel dat die aanklacht ook van een derde kan komen. Als bijvoorbeeld de ouders van die vijftienjarige het niets vinden, kunnen ze aangifte doen en draait die man van 24 de bak in.

Daar gaat wel eerst nog wat aan vooraf, ze steken m echt niet zomaar weg als iedereen getuigd dat er geen dwang is, hoogstens een waarschuwing. Ze steken echte verkrachters en aanranders nog niet weg.