Moeilijke relatie-situatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:11

Ik kan het best voorstellen dat je het een rotstreek vind. Ondanks dat je het zelf hebt uitgemaakt. Ik heb bijna in hetzelfde schuitje gezeten. Vroegaaahhh verkering gehad, stond op een laag pitje want ik wist het niet meer. Hij ging direct weer chatten en meiden toevoegen op Hyves (jaja, hyves ja :') ) Na een maandje radio stilte hebben we toch weer verkering gekregen, maar naar ongeveer 6 maand zag ik het toch echt niet meer zitten dus er definitief een punt achter gezet. Hij had toen 2 dagen later alweer verkering met het meisje waarmee hij destijds ook een paar keer had afgesproken! Ik vond het echt een klote streek, alsof ik niks was… Gelukkig kan ik er nu om lachen en alleen maar beter inzien hoe sneu hij is.

Azmay

Re: Moeilijke relatie-situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:16

Volgens mij lijkt mijn ex heel veel op de jouwe. Ook zoeentje die ja en amen zei en nergens echt een mening over had.
Toen ik het uit maakte om die rede was hij helemaal de weg kwijt en compleet gebroken. Geloof me dat wil je ook echt niet.
Iedereen gaat anders met dat "verlies" om, belangrijk is dat jij je nu gaat focussen op jezelf. Wat hij doet is voorlopig echt niet belangrijk. Als alles weer op de rit is kan je gaan proberen of er nog een vriendschap in zit.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 01:43

Ik snap dat je teleurgesteld bent.

Maar je moet je even realiseren dat het absoluut niet betekend dat die 6 jaar voor hem niks heeft betekend.

Toen mijn relatie uitging deed ik ook alsof het goed met mij ging naar de buiten wereld en na mijn ex toe ook.

Ik wilde niet laten zien hoe erg hij mijn hartje gebroken had.
Ik wilde stoer overkomen.

Ik feliciteerde hem niet met zijn verjaardag.
Ik deed net alsof hij mij niks meer deed.
Maar vrienden en familie van hem wel.
De week erop had ik al een date.
Oh oh oh. Wat voelde ik mij poedersuiker.
Date was natuurlijk waardeloos, terwijl die jongen echt zijn best deed.
Maar ja, hij kon natuurlijk nooit dat gevoel vervangen.

Ik heb 3 weken lang elke nacht gehuild. Ik miste hem zo.
Maar natuurlijk mocht niemand dat weten
Voor de buitenwereld was ik de altijd zo vrolijke ik. Maar van binnen ging ik kapot.

Wie zegt dat jou ex niet het zelfde heeft!?!
Dat meisje op Facebook voegt hij echt niet toe omdat hij verliefd is op haar. Hij voegt haar toe omdat hij waarschijnlijk net als jou heel veel liefdesverdriet heeft.

Daarmee laat hij dus eigenlijk zien dat het hem echt wel wat doet.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 03:48

Ik hoop dat ik het op een juiste manier kan verwoorden;
nadat ik dit gelezen heb krijg ik het idee dat jij toe bent aan een stapje verder en dat hij je juist constant een stapje terug trekt (bijv. met het huisje) waardoor jij zelf ook -misschien onbewust- beperkt wordt in wat je doet. Ik snap heel goed dat het 'vreemdgaan' aan je blijft knagen, een opgepropt papiertje zal altijd kreukels blijven houden als je snapt wat ik daarmee bedoel..
Tuurlijk is het moeilijk om iemand na 6 jaar los te laten, maar is dat niet wat je 2 jaar geleden al gedaan hebt?
Stel jezelf de vraag: Blijf ik bij hem omdat ik gelukkig van hem wordt, of blijf ik bij hem omdat ik al 6 jaar bij hem ben en dat niet 'zomaar' los wil laten?

En daarbij krijg ik ook het idee dat jij soms meer een moeder voor hem bent dan zijn vriendin. (Sorry als ik er volledig naast zit, maar zo komt het over op mij)

Kwil niet rot overkomen, maar ik denk dat je beter af bent zonder hem... Als je hier al 6 weken lang mee rond loopt en niet weet hoe je het moet gaan vertellen omdat je dan de 'waarom' van hem niet weet te beantwoorden omdat hij niet snapt dat het puur je gevoel is denk ik echt dat je beter je eigen pad kan gaan, er zijn genoeg mannen die heel anders zijn in een relatie, om het maar even hard te zeggen: Geen hand vol, maar een land vol!
Ik denk dat jou vriend (of ex?) gewoon nog een stukje volwassenheid mist en bang is om misstappen te maken waardoor hij - te - veel bevestiging gaat zoeken op een verkeerde manier..
Een relatie is geven en nemen, en ik denk dat hij niet goed weet hoe hij moet 'geven' in een relatie (gebaseerd op wat je zei over de kusjes en knuffels die altijd vanuit jou moeten komen)

Sorry als ik er volledig naast zit maar dit is hoe het over komt op mij.

Edit: Oeps, kzie dat er meer pagina's zijn, ik had alleen de openingspost gelezen dus loop wellicht wat achter haha

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 18:52

Bedankt voor jullie antwoorden.

Daantjuuuh, wat jij nu beschrijft probeer ik dus ook duidelijk te maken. Dat ik 'hoop' dat hij zich sterk voordoet maar wel liefdesverdriet heeft.. Ik 'hoop' dit, omdat ik dit niet weet, ik heb geen contact met hem waardoor ik niet weet hoe hij in deze situatie staat. Dus of hij dit doet weet ik niet. Ja, ik vul het in. Maar ik geloof dat meer mensen dat doen. Net als dat mensen mij vertalen als jaloers.. Ik weet wat jaloezie is, en daar heb ik in deze situatie echt geen last van..

_love12_ je hebt het precies bij het juiste eind. alles wat je beschrijft zegt mijn gevoel ook. Fijn om te lezen dat mijn verhaal ook over kan komen zoals ik het bedoel! _/-\o_

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:01

Misschien is je definitie van jaloers dan toch niet volledig, ik begrijp mensen niet die anderen negatieve gevoelens toewensen, dat zegt IMO meer over jou liefde voor hem dan andersom. :?
Waarom zou je iemand waar je van gehouden hebt verdriet toewensen. :? Zeker als het op deze manier uit gegaan is.
Nee, ik begrijp dat niet.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 19:49

Ik heb ook nergens gezegd dat ik hem verdriet toewens. ;) dat zijn in ieder geval niet mijn woorden.

Als je leest hoe daantjuuuh haar verhaal heeft gedaan, en als je dan leest dat ik ook 'hoop' dat het zo zal zijn, misschien dat het dan duidelijker wordt.

Ik zeg HOOP omdat ik NIET weet hoe hij in deze situatie staat... Als ik dat wist, had ik dat vermeld, en had ik dat niet voor mezelf ingevuld. Daarmee zeg ik dus niet dat ik hem allerlei narigheid toewens.

Hoe kunnen jullie overigens dan mijn gevoel invullen? Dat dat jaloezie zal zijn? Terwijl jullie de hele situatie niet tot in de puntjes kennen? Die details die jullie missen zullen een hoop vertekenen, alleen het is wel rot dat jullie mijn dingen afkeuren met bv het invullen, waarna jullie het zelf ook doen... :o

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:24

Je zegt nu toch dat je hoopt dat hij verdriet heeft? Maar dat wens je hem niet toe maar je hoopt het wel. Ik snap dat niet.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 20:50

Het lijkt mij logisch dat je liefdesverdriet hebt na zoveel jaar.. Als hij dat niet heeft vind ik dat raar, ja. Zo is t misschien beter verwoord dan?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:20

Waarschijnlijk heeft hij ook wel liefdesverdriet. Echter, niet iedereen uit dit op dezelfde manier. De één gaat twee weken in een trui en joggingbroek Ben&Jerry's eten op de bank met een jankfilm, de ander trommelt al zijn/haar vrienden op en gaat voor heel veel afleiding.

Ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat je ex ook liefdesverdriet heeft, maar ik vind niet dat je hem mag afrekenen voor de manier waar op hij hiermee omgaat

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 22:38

Imo doe ik dit ook niet. Ik uit het alleen voor mezelf en toevallig ook op bokt. Richting hem maak ik daar geen verwijten over ofzo.