Hoe kwetsbaar ben je in deze individualistische maatschappij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:03

Maar hoe rot jij je nu ook voelt. Je ligt niet in nood half dood.
Je paard of kat ook niet.
Natuurlijk maakt iemand vrij in nood.
Maar die nood is nu voorbij. Nu is het alleen nog maar erg rot.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:06

Het gaat hier continu over de katten, ja dat is mijn grootste zorg maar het gaat nog altijd over een appje met: kan ik je helpen of goh zal ik ff langskomen? En dan heb ik het niet over dagelijks elke dag dezelfde. De rode draad eruit halen is blijkbaar moeilijk.

En nee de nood is er wel als er niemand komt om te helpen dan zit je op een gegeven moment in de stront en zieke uitgehongerde beesten.

Maar goed ik ga het hierbij laten. Ik hoop dat jullie niks overkomt, dat jullie hulptroepen milder zijn dan jullie zelf want met deze instelling kom je er zeker niet.

Gianti

Re: Hoe kwetsbaar ben je in deze individualistische maatschappij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:10

Vind je beetje vervelende toon hebben in je reacties :n knap dat je alles over iedereen kan oordelen

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:11

Zonnetje81 schreef:
Ik hoop dat jullie niks overkomt, dat jullie hulptroepen milder zijn dan jullie zelf want met deze instelling kom je er zeker niet.

Aha.

The monkey is out of the sleeve.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:13

Ik heb er zelf voor gestaan. En ik wilde niet eens hulp van vrienden of familie omdat ik dat een te grote belasting voor hen vond.
Dus zeggen overkom het zelf maar is wat onzinnig.
En ik vermoed niet dat jij meer dan een half jaar in de kreukels zit met dit.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:15

Zonnetje81 schreef:
Maar goed ik ga het hierbij laten. Ik hoop dat jullie niks overkomt, dat jullie hulptroepen milder zijn dan jullie zelf want met deze instelling kom je er zeker niet.

Sorry maar ik denk dat jouw instelling de voornaamste reden is van het feit dat je nu geen 'hulptroepen' hebt :o
Ik woon redelijk in de buurt en heb oprecht overwogen om aan te bieden je een keer te helpen, maar door jouw manier van reageren voel ik die behoefte ook echt niet meer.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:18

Pfoe jongens, kom op. Ik snap de reacties van beide kanten. Maar TS zit even in een dip (en in een rotsituatie fysiek), er is geen reden om haar zo op stang te jagen. Als je je er het eigene van denkt, prima, maar zeg het dan hier gewoon even niet. Is niet nodig om op haar je gelijk te halen lijkt me.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:20

Sommigen kunnen dat uurtje echt niet missen om een ander te helpen.
Misschien willen ze wel helpen, maar lukt het gewoonweg niet.
Je kan daar niet zomaar over oordelen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:23

Sofy
Niemand jaagt haar op stang.
Wel laten mensen zien dat haar gedachte niet heel realistisch zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:28

Zonnetje81 schreef:
Of het is van mij een illusie dat 'vroeger' mensen meer voor je klaar zouden staan dan tegenwoordig. :+ Ik vond het al met op vakantie gaan dus een onmogelijke opgave om oppas te kunnen krijgen voor mijn poezenbeesten..... Nu heb ik dan hulp van mijn vader maar het gaat ook hypothetisch erom wat als hij nou in het buitenland zat...??

Ik denk dat dat een illusie is. Ik weet niet in wat voor wijk jij woont maar bij mij in de straat is het heel normaal dat buren voor elkaar zorgen bij ziekte en voor elkaars dieren bij vakantie. Mijn buren en ik weten ook precies van elkaar wie de mensen met dieren zijn en we helpen elkaar gewoon als dat gevraagd wordt.

Gevraagd wordt, dus! Als je niet zelf aangeeft dat je hulp nodig hebt en wacht tot je buren dat ruiken, of verwacht dat mensen uit je Facebookberichten opmaken dat je hulp nodig hebt zou het zomaar kunnen dat je lang moet wachten. Wees duidelijk. Of niet, maar neem dan ook de frustraties die je nu hebt er bij op de koop toe.

En ik vind het heel raar dat jij van je nieuwe overburen verwacht dat ze naar je toe komen om zich voor te stellen. Oftewel dat anderen jouw normen en waarden hanteren. Als jij het nodig vindt dat er voorgesteld wordt zou ik zeggen: steek de straat over, bel aan, steek je hand uit, zeg je naam en klaar ben je. Practice what you preach.

Desalniettemin wil ik je veel beterschap wensen TS, hopelijk knap je gauw weer op.
Laatst bijgewerkt door Koper op 09-05-16 16:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:32

Sofy schreef:
Pfoe jongens, kom op. Ik snap de reacties van beide kanten. Maar TS zit even in een dip (en in een rotsituatie fysiek), er is geen reden om haar zo op stang te jagen. Als je je er het eigene van denkt, prima, maar zeg het dan hier gewoon even niet. Is niet nodig om op haar je gelijk te halen lijkt me.

Ze krijgt het echt nog wel zwaar als ze denkt dat dit een normale manier van omgang is. Als ze nou 16 was.
Ik vind het nogal veel huilie huilie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:42

Zonnetje81 schreef:
Het gaat hier continu over de katten, ja dat is mijn grootste zorg maar het gaat nog altijd over een appje met: kan ik je helpen of goh zal ik ff langskomen? En dan heb ik het niet over dagelijks elke dag dezelfde. De rode draad eruit halen is blijkbaar moeilijk.

En nee de nood is er wel als er niemand komt om te helpen dan zit je op een gegeven moment in de stront en zieke uitgehongerde beesten.

Mwah, ik denk dat je je beginbericht en je gehele probleem eens nader moet bekijken en dan nog eens moet gaan afvragen met welke instelling je de meeste hulptroepen hebt... :) Vreemd dat al die mensen "die er niet zullen komen" jouw probleem niet ervaart hebben in tijden van nood. Toch?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:49

Zonnetje81 schreef:
Mijn broek zakt er echt van af dat zooooveel mensen zeggen: och geen zin in en mijn dag zit al vol.
Dus met welke nood dan ook zouden die mensen het fijn vinden dat iedereen zou zeggen: geen tijd/zin.

Ik ken mensen die geen trailer hebben en als hun paard ziek is en doodgaat zou iedereen zeggen ochhh geen tijd of zin. Echt te bizar voor woorden.

En niet omdat ik nu in deze situatie zit, ik kan daar met mijn pet niet bij. En misschien bedoelde ik wel DIE mensen.

Ongeacht wie of wat er is, je kan altijd wel tijd maken, je kan mij niet wijsmaken dat 365 dagen per jaar je altijd VOL zit, dan slaap je maar een keer een uurtje minder, kijk je een uurtje minder tv, kook je maar niet en eet je een boterham....als je daar toch iemand mee kan helpen!? En dan heb ik het gewoon over je vrienden/goede bekenden en niet vage kennissen en al hadden die hulp nodig dan nog.

sorry maar dit vind ik dus egoistisch..ik heb het gedaan hoor! halfjaar lang 30 km enkele reis naar een vriendin...hele middag bezig de dieren te verzorgen en weer terug...met kindje van 2...vroeg ik haar tijd later of ze mss wat mooie fotis wilde maken van mij met mijn paard..wilde ze voor 50 euro dien...zat heel veel tijd in en kon niet voor niks (naast 3x per week hele middag kwijt heb ik ook alle benzine zelf bekostigt en haar nog 1000 euro gegeven zodat haar paarden weer hooi hadden). Sindsdirn ben ik er ook wel klaar mee..ik help nog steeds hoor...maar mijn kosten wil ik vergoed (afgezien kleine dingetjes)...en als iemand vind dat ik toch echt wel een uurtje vrij kan maken kan ie het helemaal vergeten. daarbij...365 dagen meestal niet maar mss net de weken dat iemand hulp nodig heeft wel.....ik ga zeker niet mijn maaltijd overslaan omdat iemand anders zo nodig kittens moet fokken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:19

@TS,heb ik nu over gelezen,maar wat het je nu eigenlijk?

want zoals iemand reeds zei,er bestaan toch makkelijke oplossingen om gewoon je eigen plan te kunnen trekken?

bench op de tafel zetten met kittens erin,kan je overal bij zonder je te bukken.

kattenbakken ook ergens hoger zetten voor even,is ook prima te doen en zo vind je wel voor alles een oplossing als je ook echt je plan wil trekken.

ik zou zelfs geen hulp durvene/willen vragen van mensen als ik zelf op een mogelijke of bijna onmogelijke manier mijn eigen plan kan trekken.

je bent heel de dag thuis,hebt niets te doen,je kan dan gerust op je gemak alles zien te klaren toch?

waarom zou iemand anders moeten opdraaien voor bv kittens in een bench als je met enkele aanpassingen gewoon zelf je boeltje proper kan houden?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:45

Fijn om deze berichten te lezen joh

Even bellen of appen met een concrete vraag kost teveel moeite maar een ellelange klaagrede typen kan wel!

Ik zat zelf met 2 zieke kinderen

Over vriendschap gesproken!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:03

Iris1702 schreef:
Fijn om deze berichten te lezen joh

Even bellen of appen met een concrete vraag kost teveel moeite maar een ellelange klaagrede typen kan wel!

Ik zat zelf met 2 zieke kinderen

Over vriendschap gesproken!

Oeps..weer eentje minder? :(

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:15

ik zat overigens deze week in de situatie...longontsteking astma hoge koorts en weet ik wat al niet meer.. Kind kon elke dag met vriendinnetje mee uit school (1 iemand bood het zelf aan toen ze hoorde dat ik zo ziek was de andere heb ik gevraagd). Vriendin heeft hier de hele week de dieren verzorgd. Dat heb ik idd zelf moeten vragen maar hee....zij kan niet ruiken dat ik geen 2stappen kan zetten he?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:55

Je moet ook hulp durven vrágen inderdaad! Dan is er vaak veel meer mogelijk dan je dacht, heb ik zelf ook ervaren. Natuurlijk is vragen niet altijd leuk, maar net als IHN zegt, denken mensen er niet altijd aan om zelf aan te bieden je te helpen of kunnen de situatie niet goed inschatten. Is dikwijls niet eens onwil!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:11

Hoe is het nu Ts?

Mijn buurman kan nog thuis wonen door alle hulp van kennissen en buren. Hij heeft geen kinderen en partner meer en heeft een slechte gezondheid. Ik ervaar zelf ook de voordelen van het tijdig contact maken met je buren. Echt contact maken, interesse tonen, hulp aanbieden en waar nodig er voor elkaar zijn. Wanneer mijn gezondheid mij in de steek laat, kan ik ook bij hun terecht. Dit is in de loop der jaren opgebouwd door in elkaar te investeren. Ik zou dit zien als een 'les', hoe kan je wel mensen om je heen verzamelen die er voor je zijn. Hoe bouw je een netwerk uit?