Wat moet ik doen(ruzie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:24

A3a1 schreef:
Doezel2
Neem contact op met de begeleiding.

Dit is geen plek waar je geholpen kunt worden. Wij weten niks van jou of je situatie.
We weten niet eens of je misschien alleen maar een verhaal hebt verzonnen om interessant te doen.
Of je medicatie vergeten bent in te nemen.
Of tegen een psychose aanhangt.
Of dat dit normaal is voor jou.

Zelf ben je het nergens mee eens en gaat over alles in discussie.
Kappen en naar de begeleiding gaan!!!

Andere gebruikers: dit is iemand met begeleiding, dat heeft ze niet voor haar zweetvoeten.
Verwijs haar naar begeleiding, je hebt geen idee waar je je in mengt of wat de gevolgen van je goedbedoelde hulp zijn.

Een hele goede post :j

Een topic heeft weinig zin want wij kunnen niet oordelen hierover. In elk geval klopt het van beide kanten niet. Ik zou zeggen neem je begeleiding erbij en wijs niet steeds met het vingertje. Koop een bos bloemen en ga met de begeleiding naar je buuf en praat het uit. Geven en nemen is het soms. :j

antje_vip

Re: Wat moet ik doen(ruzie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:02

Inderdaad. In de topictitel vraag je wat je moet doen. Vervolgens krijg je advies. Hierop antwoord jij alleen buurvrouw dit buurvrouw dat. Wie met 1 vinger naar een ander wijst, wijst met 3 vingers naar zichzelf.
Ik vind die paar rode plekjes heel erg meevallen voor iemand die roept dat ze bijna vermoord is. Je wilde waarschijnlijk dat iedereen achter jou ging staan, maar nu krijg je objectieve reacties en dat zint je niet. Wat verwacht je dan?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:09

farahdiba46 schreef:
Vala schreef:
Komt op mij van beide kanten als knap asociaal over :n

Nou, inderedaad. En dat heeft kinderen. Lekker dan.

Dit... beide personen moeten een voorbeeld zijn voor een kind (in de vorm van oppas en moeder)... :+

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:13

En de oorverdovende stilte van de TS spreekt boekdelen...

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:15

Ay Ay Ay!
Bijzonder en onduidelijk verhaal.
Ik zou niet weten wat je je zou "moeten" doen want eerder in dit topic zei je zelf al dat je niks moet.
Maar als tip zou ik je toch wel mee willen geven rustiger in de situatie te gaan worden want hoe je het ook wend of keert, beide reacties zijn niet goed en zeker niet volwassen als ik het schelden en knokken meereken. -O- ik snap serieus niet waarom jullie elkaar de haren in gevlogen zijn :n Of je nu wel of geen excuus hoort te geven, wees eens wat rustiger en kijk nou eens echt naar wat het punt nu is... Want volgens mij is het maar een heeeeeel klein ding, wat verschrikkelijk opgeblazen wordt.
Ik moet er niet aan denken hoe jullie reactie zal zijn als er eens een echt probleem zich voordoet 8)7
Misschien is de beste oplossing lekker uit elkaars buurt te blijven als jullie niet eens rustig kunnen overleggen over het oppassen op elkaars kinderen.
Laatst bijgewerkt door Ianrowan2009 op 26-04-16 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:18

Nou jongens, een aantal van jullie zijn ook lekker bezig zeg.

Geloof niet dat het nodig is om iemand te gaan kleineren.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:21

Ts, Creëer een veilige omgeving voor je kind. Ga met je begeleiding praten :)
Doe het niet voor ons maar voor jouzelf en je gezin.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:22

Ts is nog altijd een persoon, en geen "dat". Ts heeft waarschijnlijk autisme en daar mag best rekening mee worden gehouden. Dat is het excuus van ts, wat is dat van jullie?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:24

Ik kan maar een ding bedenken in dit topic.

Arm arm kind.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:26

Wat roept iedereen nou over autisme? TS heeft nergens verteld waarom ze begeleiding nodig heeft. Of kunnen we nu ook ineens allemaal diagnosticeren aan de hand van een geschreven stukje

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:26

Ik heb even wat reacties getemd want zulke persoonlijke aanvallen zijn minstens zo kinderachtig als deze hele ruzie... Komop zeg, zulken we allemaal even ons best blijven doen om volwassen te reageren?

TS, je geeft aan dat jij het volwassen wilde oplossen maar zij dat niet deed. Het punt wat veel bokkers hier willen maken, is dat jij na haar reactie zelf ook niet volwassen reageerde. Hoe jij reageert, zou niet zo erg moeten afhangen van de ander.

Ik zal even uitleggen hoe ik zo'n situatie zou aanpakken:
Jullie zijn beide fout zeg je, neem dan de verantwoordelijkheid voor jouw aandeel. Ongeacht wat zij daarmee doet! Al staat zij te tieren en te vloeken, jij kan alsnog netjes zeggen dat jullie beide fout waren, dat je excuses aanbied voor jouw deel en dat graag ook terug krijgt. Als zij dan het alsnog niet doet (wat goed kan met zo'n type!), heb jij gedaan wat je kan. Blijf dan netjes, herhaal desnoods wat je zei, en wens haar een prettige dag en sluit de deur (of loop weg). DAT is volwassen reageren. Koppig vasthouden datje het niet wil omdat zij het eist is verre van volwassen, dat is juist rebels pubergedrag. Je bied je excuses niet aan omdat zij het eist, maar omdat jij net zo goed fout zat!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:27

antje_vip schreef:
Wat roept iedereen nou over autisme? TS heeft nergens verteld waarom ze begeleiding nodig heeft. Of kunnen we nu ook ineens allemaal diagnosticeren aan de hand van een geschreven stukje

heeft ze wel verteld :j niet dat ze autisme heeft, maar wel een lichte beperking.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 26-04-16 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:28

Ierpier schreef:
Ts is nog altijd een persoon, en geen "dat". Ts heeft waarschijnlijk autisme en daar mag best rekening mee worden gehouden. Dat is het excuus van ts, wat is dat van jullie?

Autisme is zeker iets waar rekening mee gehouden dient te worden!
Helemaal mee eens:j
Maar autisme is geen excuus voor al het gedrag dat zich heeft plaats gevonden.
Waarschijnlijk een deel, maar zeker niet alles.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:28

Willemina_L schreef:
En de oorverdovende stilte van de TS spreekt boekdelen...

Nou, bijvoorbeeld dat ze met haar kind iets leuks aan het doen is. Of bij de buurvrouw zit. Of met de begeleiding aan het praten is. Of aan het werk is. Of met iemand aan de telefoon zit. Of bezig is het met huishouden. TS heeft ook nog een leven hoor, ze hoeft niet volcontinu dit topic bij te houden.

Ik vind trouwens dat er behoorlijk grof wordt gereageerd. Dat TS de kranten nog eens zal halen, dat 'dit soort mensen' geen kinderen zou moeten krijgen, dat ze een slechte ouder is. Dat zijn rotopmerkingen, hoor. Er zijn zoveel ouders die wel eens iets hebben gedaan waar ze niet trots op zijn en wat ze anders hadden moeten oplossen. TS is gerust niet perfect en ze heeft dit niet slim aangepakt maar hè, misschien is ze in andere opzichten juist wel een fantastische moeder. Als dit wekelijks voorkomt is er inderdaad een flink probleem maar misschien was dit de eerste keer dat ze zó haar zelfbeheersing verloor. Dat weten we helemaal niet. Ik heb ook wel eens dingen gezegd die ik normaal nooit zou zeggen, puur van stress en vermoeidheid en frustratie.

TS: ik begrijp dat je heel boos bent op de buurvrouw. Ze heeft je uitgescholden en aangevallen en dat is niet tof. Ik snap dat het als een vernedering voelt om sorry te zeggen. Toch is het soms beter om je trots in te slikken en te kiezen voor de lieve vrede. Daarnaast lijkt het me goed als iemand, samen met jou, die woordenwisseling via de mobiel even bekijkt. Want ik begrijp niet hoe je van die discussie belandt in deze ruzie. Ik zou denken dat je alleen had hoeven appen: "Oh nee hoor buurvrouw, jullie hoeven mijn zoon niet in bed te leggen, dat doe ik zelf." Dat je daar een hele discussie over krijgt is best vreemd, eigenlijk. En het is van jou ook niet zo netjes om dan te zeggen dat je ook niet meer op hun kind wil passen, de volgende ochtend. Daarmee zette je hen ook flink voor het blok natuurlijk. Zoals je zelf zegt: waar er twee vechten hebben er twee schuld. En jij kan het gedrag van de buurvrouw niet veranderen, maar wel dat van jezelf - en in de toekomst dit soort ruzies voorkomen is wel zo prettig, toch? Kijk dus vooral naar wat jij anders had kunnen doen, zodat je daarvan kan leren. Niet omdat het alleen jouw schuld is, maar omdat je alleen je eigen gedrag kunt beïnvloeden en niet dat van de ander. :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:32

Kimbers schreef:
antje_vip schreef:

heeft ze wel verteld :j niet dat ze autisme heeft, maar wel een lichte beperking.

DUS die beperking is autisme. Ach so :)*

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:37

Ja hoor jongens, lekker pappen en nathouden. Vooral aanmoedigen en de waarheid niet willen zien. Dit soort reacties van 'ouders' die kinderen willen opvoeden zouden beter zelf eens opgevoed kunnen worden. Misschien harde woorden maar wel de simpele waarheid. Als iemand een vraag stelt op Bokt over zijn of haar rijstijl, huisvesting en voerbeleid dan moet je praktisch acht jaar gestudeerd hebben en worden er overal vraagtekens bij gezet of je wel capabel genoeg bent om een paard te houden. De osteopaat, dierenarts, zadelpasser en voerdeskundige moeten elke drie maanden minstens langskomen enz.

Maar een overduidelijk geval van stompzinnig gedrag met betrekking tot een simpel misverstand over een oppas door een moeder met autisme of wat dan ook voor afwijkingen moet meteen met de mantel der liefde bedekt worden. Ze zou zich eens gekwetst kunnen voelen door reacties anders dan wat zij graag wil lezen.

Prima hoor, verwijder en tem wat je wilt maar ik weet zeker dat de meningen en helaas de situatie er niet door zal veranderen. Arm kind!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:55

Kimbers schreef:
antje_vip schreef:

antje_vip schreef:

Los van dit soort aannames is er inderdaad in dit topic door een kennis bevestigd dat ts een vorm van autisme heeft. Wel wil ik hieraan toevoegen dat dit ts dan natuurlijk niet minderwaardig maakt. Ze is nog steeds een mens met gevoel en het is duidelijk dat zij anders tegen deze situatie aankijkt dan de meerderheid die hier tot nu toe heeft gereageerd.
Ts mag best verteld worden hoe het anders kan, maar laten we het wel netjes houden, niemand wordt er beter van als we rotopmerkingen gaan maken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:56

Ben ik mee eens Wilhelmina! Maar dit topic zal wel snel op slot zitten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:58

Kimbers schreef:
antje_vip schreef:

dat zeg ik toch niet. Zeg alleen dat ze wel heeft gezegd waarom ze begeleiding heeft, omdat ze een beperking heeft. Niet nodig om zo bijdehand te doen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:08

Willemina_L schreef:
Ja hoor jongens, lekker pappen en nathouden. Vooral aanmoedigen en de waarheid niet willen zien. Dit soort reacties van 'ouders' die kinderen willen opvoeden zouden beter zelf eens opgevoed kunnen worden. Misschien harde woorden maar wel de simpele waarheid. Als iemand een vraag stelt op Bokt over zijn of haar rijstijl, huisvesting en voerbeleid dan moet je praktisch acht jaar gestudeerd hebben en worden er overal vraagtekens bij gezet of je wel capabel genoeg bent om een paard te houden. De osteopaat, dierenarts, zadelpasser en voerdeskundige moeten elke drie maanden minstens langskomen enz.

Maar een overduidelijk geval van stompzinnig gedrag met betrekking tot een simpel misverstand over een oppas door een moeder met autisme of wat dan ook voor afwijkingen moet meteen met de mantel der liefde bedekt worden. Ze zou zich eens gekwetst kunnen voelen door reacties anders dan wat zij graag wil lezen.

Prima hoor, verwijder en tem wat je wilt maar ik weet zeker dat de meningen en helaas de situatie er niet door zal veranderen. Arm kind!

Kan je even uitleggen waar jij een aanmoediging ziet?
Ongeacht wat een ander doet, hoe fout een ander ook is, zie ik nooit een reden om zelf asociaal en beledigend te gaan doen. Harde woorden is heel iets anders dan lage opmerkingen plaatsen. 'Arm kind' is bijv alleen maar een steek onder de gordel, totaal niet constructief en imo zeker niet bedoeld als opmerking om TS wakker te schudden. Ik ben zelf zwaar allergisch het bedekken met liefde en bloemetjes, maar normaal respect valt daar niet onder.
Zegt btw iemand die is 'opgevoed' door ouders met beperkingen, waaronder vader met autisme. Ik besef dus beter dan velen hier wat zo'n kind mee kan maken, maar daardoor weet ik ook donders goed dat zulke rotopmerkingen de situatie eerder verslechteren dan verbeteren. En gaat het er niet om dat TS deze situatie gaat oplossen en haar zoontje zoiets niet weer meemaakt? Want dan is netjes reageren toch echt vele male zinvoller dan je gal spuwen.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:18

We verschillen duidelijk van mening, geen probleem hoor, ik hoop gewoon van harte dat er een oplossing komt voor het kind in de vorm van goede begeleiding van buitenaf.

Als je ouders hebt die zo belachelijk reageren op een misverstand dan vind ik het wel 'arm kind'...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:22

Arm kind is toch echt de enige die hier de dupe is.

Ik heb Twee neefjes met autisme.
Maar mogen dat niet als smoes gebruiken voor ongehoord gedrag.
En raad eens. Bijna niemand weet er van.
Ja ze zullen harder moeten werken aan hun sociale gedrag dan een ander.
Maar de opvoeding is nog altijd geweest in de trant. Jij hebt een "probleem" waar je rekening mee moet houden. Niet de rest van de wereld met jou.

Zo ook ts.
Zij heeft een kind. Maar gedraagt zich als een 13 jarige puber.
Autistme of niet. Je zo gedragen is eem smoes. Tokkie gedrag.
En ja dan zeg ik arm kind. Die heeft dat gedrag als voorbeeld.
En juist door dat gepap roept ts zich niet tot verantwoording en klapt volgende keer weer zo uit.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 26-04-16 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:23

antje_vip schreef:

SophieFT schreef:
Ik ken ts persoonlijk, en haar man en zoontje ook. Laten we voorop stellen dat de opmerkingen van: en dat moet een kind opvoeden, etc. nergens op slaan. Ts voedt haar kind prima op, kan ik zeggen als bijna pedagogisch medewerker. En tuurlijk, iedereen laat bij de opvoeding van zijn of haar eerste kind wel eens ergens een steekje vallen, maar dat gebeurt. Daarnaast wil ik even verduidelijken dat ts een vorm van autisme heeft, en hierbij dus moeite heeft met communiceren.
ik zeg niet dat wat ts, of de buurvrouw hebben gedaan goed is, absoluut niet, maar ik denk dat een beetje verduidelijking wel op zijn plek is. In zo'n situatie gaat het er gewoon anders aan toe, als een "normaal" persoon die onenigheid heeft met de buren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:23

Willemina_L schreef:
We verschillen duidelijk van mening, geen probleem hoor, ik hoop gewoon van harte dat er een oplossing komt voor het kind in de vorm van goede begeleiding van buitenaf.

Als je ouders hebt die zo belachelijk reageren op een misverstand dan vind ik het wel 'arm kind'...

Ik geloof niet dat Zwerte het niet met je eens is over het feit of het wel of niet goed voor het kind is. Maar wat jij doet is enkel en alleen een sneer uitdelen, hier heeft ts absoluut niets aan. Hoe verleidelijk het misschien ook voor je is geweest om te doen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:32

De enige aanvullende tip, naast die van het bespreken met je begeleiding, is om afspraken voortaan mondeling te doen. Niet iedereen is even behendig met het uiten van zichzelf via social media (of het wordt door de ontvanger verkeerd begrepen) en daar kun je helaas dit soort situaties van krijgen.