antje_vip schreef:Oh, ik wist niet dat zij alleen in het noorden zaten
Is wel ideaal als je in het noorden wilt wonen

Mijn ouders vinden het niet erg, hebben mij liever thuis dan op mij zelf en steken mij nog geld toe voor het paard ook
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Kukkie schreef:Ouders zijn watjes... de mijne ook. Al heb ik nooit een paard van ze gekregen.
Volgens mij begint het bij de ouders. Als zij hun kind het gevoel geven dat ze hem of haar iets verschuldigd zijn, gaat dat kind er ook van uit dat pap en of mam nu eenmaal altijd voor ze zullen zorgen. En met een paard geven en aan huis stallen haal je je als ouder nu eenmaal wat op de hals. Als iedereen daar vrede mee heeft, zie ik het probleem niet.
Maar... als ik van zoveelentwintigers hoor dat ze bij pap en mam blijven wonen tot ze ook een huisje met stalling kunnen betalen, dan hebben ouders wel gefaald in het bijbrengen van een realistisch wereldbeeld. 95 % van ons zal dat nooit kunnen betalen. Helemaal niet alleen, maar ook niet met partner.
Is dat wel zo, dan heb je echt mazzel of er heel hard voor gestudeerd.
In mijn ogen zijn ouders ons niets verschuldigd. Geen paard en geen onderdak na ons 21e. Alles wat daar wel bovenop komt is heel luxe en fijn. En in sommige gevallen een beetje dom van die ouders.
Killed schreef:Ik ben 24 en werk al 6jaar en woon ook nog thuis.
Ik zou wel graag alleen gaan wonen maar enkel als ik een huis met plaats voor mijn paard erbij kan kopen, voor mij heeft het geen meerwaarde om te huren als ik uit huis zou gaan.
Nu kan ik lekker nog wat sparen

en ga ik weer weg naar stal. Ben me hele avond kwijt, kom thuis ga douchen en naar bed. Is een druk leven maar ik zou mijn paard absoluut niet willen missen. Moet er niet aan denken om hem te verkopen.
maar daar heb ik niet echt wat over te zeggen denk ik
Doubtless schreef:Pebbs schreef:Ik heb geen relatie, dus ja zolang dat er niet is woon ik thuis.
Maar ik hoop toch dat ik niet eeuwig thuis blijf wonen hahahamaar daar heb ik niet echt wat over te zeggen denk ik
En als je niet met iemand gaat samenwonen in de toekomst? Wil je dan bij je ouders blijven wonen?
Celiien schreef:Ik denk toch ook dat een groot deel van de thuiswonende werkende 20'ers echt wel op zichzelf willen wonen, maar het gewoon niet gaat:
- Sociale huurwoning komen ze als ze werken 9/10x niet in aanmerking voor (tenzij je vrij weinig verdiend, wat logisch is gezien het niet voor niets sociale huurwoning is.
- Kom je niet in aamerking voor Soc. huurwoning, kom je ook 9/10 niet in aanmerking voor een huurtoeslag/zorgtoeslag, waardor particuliere huur ernstig hoog is.
- Hypotheek krijgen zonder vast contract is toch nog lastig als mensen een studieschuld hebben of geen vast contract
ik denk dat er veel mensen tussen wal en schip hangen..
Ondanks dat ik een laag maar toch nog redelijk loon heb (genoeg mensen die minder verdienen) Alleen is de wachtlijst om dit moment wel 7 jaar. En dan mag er niemand tussen komen. Dus met een beetje geluk kom in binnen 40 jaar in aanmerking
lieveli schreef:Nu doe je alsof paarden houden heel duur en een luxe is, dat valt gelukkig wel mee. Er is veel woningnood dus voor veel twintigers is het niet eens mogelijk om uit huis te gaan. Ik vind je bericht wat hard en fantasierijk.
Ik vond leuke vakanties en een groter huis belangrijker
verootjoo schreef:lieveli schreef:Nu doe je alsof paarden houden heel duur en een luxe is, dat valt gelukkig wel mee. Er is veel woningnood dus voor veel twintigers is het niet eens mogelijk om uit huis te gaan. Ik vind je bericht wat hard en fantasierijk.
nou.. op zich spoel je wel een paar 100 euro per maand door de plee voor iets wat niet bepaald noodzakelijk is om te leven. Er zijn mensen die dat niet eens te besteden hebben voor hun dagelijkse boodschappen.
Ik vind paarden houden zeker wel een luxe, een basisbehoefte is het sowieso niet.
Ik heb dan ook de keuze gemaakt het paard te verkopen toen ik uit huis ging. Beide had misschien net gekund, maar ik vond flink sparen voor m'n toekomst ook erg belangrijk.
Maar als je ruim in je geld zit of je hebt het er voor over is het wel te doenIk vond leuke vakanties en een groter huis belangrijker
. We leven samen omdat het ons beide beter uitkomt (financieel en niet alleen zitten) maar vooral omdat we het leuk vinden. Heeft voor mij ook niks met mijn paard te maken. xLes schreef:Mijn moeder is mij kost en inwoon verschuldigd tot mijn 18e, daarna niks meer... Ze ondersteunt me ook echt niet financieel, ieders halve kosten, vind ik ook niet meer dan normaal... Zou het niet anders willen.
Dat we nog steeds zo goed overeenkomen en graag samenzijn, beschouw ik als een zegen.
Ohja qua werk weet ik wat het is om alleen te wonen hoor. Mijn moeder heeft máánden in de kliniek gelegen met kanker. Kosten bleven hetzelfde, maar ik deed toen heel het huishouden natuurlijk (ook toen ze thuiskwam).
Vond de eenzaamheid maar niks. Elke dag thuis komen in een eenzaam huis... Ookal had ik huisdieren, dat verlichtte de eenzaamheid toch niet helemaal. Nee, alleen wonen is echt niks voor mij.
En dat heeft echt níks te maken met mijn paard. Zonder paard zou het nét hetzelfde zijn...
) er niet meer is, hoe pak je de eenzaamheid dan aan?