Leedvermaak op facebook

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pempy

Re: Leedvermaak op facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:49

Ja ik kan me ook soms zo vermaken met de simpele / too much information / 'wie interesseert dit in godsnaam' posts van anderen :o

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:27

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie graag vragen hier geen namen meer te noemen of links te plaatsen naar mensen op Facebook. Het is simpelweg niet netjes en niet de bedoeling om mensen op deze manier te bespreken op Bokt. De berichten waarin namen genoemd zijn zullen dan ook verwijderd of aangepast worden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:48

Wat een gezeur van sommige bokkers hier. Het gaat hier om leedvermaak op FB, als je dat niet vind kunnen ga dan gewoon lekker terug naar de homepage ipv politieagentje proberen te spelen hier.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:17

Captain schreef:
Wat een gezeur van sommige bokkers hier. Het gaat hier om leedvermaak op FB, als je dat niet vind kunnen ga dan gewoon lekker terug naar de homepage ipv politieagentje proberen te spelen hier.

Totdat jij in dit topic jouw Facebook pagina voorbij ziet komen als lachertje.

Ben blij dat ik geen Facebook heb.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:21

:') Als mensen willen lachen om mijn FB moeten ze dat vooral doen!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:24

Captain schreef:
:') Als mensen willen lachen om mijn FB moeten ze dat vooral doen!

En dan je naam voorbij zie komen als link op een forum, waarom geloof ik niets van deze stoere praat :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:26

Nogmaals, dan moeten ze dat lekker doen. Bijzonder dat dat gelijk als 'stoere praat' bestempelt wordt. Je kent mij niet, dus waarom daar direct een oordeel over hebben? :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:40

Captain.. niet om het een of ander, maar jij bent een mens en mensen gedragen zich nagenoeg hetzelfde. Niemand, echt werkelijk niemand vindt dat leuk. Dus daar durf ik mijn handen wel voor in het voor te steken dat ook jij dan reageert als ieder ander. Maar daar komen we pas daadwerkelijk achter als het ook echt zou gebeuren en ik hoop dan weer dat dat ook daadwerkelijk nooit zal gebeuren.. :)

Bep is trouwens een nepaccount! En verder komen er hier weinig namen voorbij waar een ander wat mee kan.. Ik vind alleen niet alles oké dat hier passeert. Sommige dingen zijn grappig, maar bij andere dingen dingen denk ik dat je je leven wel wat beter kan inrichten :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:42

Maar wat is leedvermaak. Het is per persoon verschillend.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:50

Sammie, als mensen willen lachen om mijn FB moeten ze dat lekker doen. Ik lig daar echt niet van wakker. Waarom niet? Omdat er niks geks op mijn FB staat. Daarom zou het me niks interesseren.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:50

Captain schreef:
Nogmaals, dan moeten ze dat lekker doen. Bijzonder dat dat gelijk als 'stoere praat' bestempelt wordt. Je kent mij niet, dus waarom daar direct een oordeel over hebben? :)

Je vind het nu al vervelend wanneer iemand (ik) over jou oordeelt (dat je stoere praat hebt) zonder je te kennen.
Dit zegt genoeg ;) en laten we eerlijk zijn... dat geeft niets.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:53

Wat kinderachtig dit zeg. :') Ik vind het niet vervelend dat je over mij oordeelt, dat moet je lekker zelf weten. Ik vind het kansloos, je kent me nl niet dus kun je ook geen oordeel over mij hebben. Niet vervelend, kansloos. Over zulke oordelen maak ik me dus ook niet druk want ze slaan nergens op.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:54

Captain schreef:
Sammie, als mensen willen lachen om mijn FB moeten ze dat lekker doen. Ik lig daar echt niet van wakker. Waarom niet? Omdat er niks geks op mijn FB staat. Daarom zou het me niks interesseren.

Wat ben ik blij voor jou dat jij helemaal goed gelukt bent.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:55

Captain schreef:

Jij zegt dat er niets geks op je FB staat. Oké, dat geloof ik.
Maar zoals ik het in dit topic begrepen heb hoef je niets geks te doen om uitgelachen te worden. Je lelijke vriend/grote oren/getekende wenkbrauwen/foute haarkleur/ rare kleding/etc is ook al genoeg om uitgelachen te worden. Sneu maar waar, en daarom snap ik de modopmerking heel goed.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:57

Palmera, ik had het niet over de modopmerking. Meer over het wijzende vingertje van sommige bokkers, die vast zelf ook weleens mensen uitlachen die ze op straat tegen komen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:58

Captain schreef:
Wat kinderachtig dit zeg. :') Ik vind het niet vervelend dat je over mij oordeelt, dat moet je lekker zelf weten. Ik vind het kansloos, je kent me nl niet dus kun je ook geen oordeel over mij hebben. Niet vervelend, kansloos. Over zulke oordelen maak ik me dus ook niet druk want ze slaan nergens op.

God meid, wat hap je al na een enkele opmerking van mij. Ik hoop echt voor je dat jouw Facebook pagina nooit als leedvermaak wordt ingezet want ik vermoed dat je daar niet blij van zal worden ;).
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 25-04-16 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:58

Er zijn anders een heleboel mensen hier die een 'ander' niet kennen en er wel een oordeel over vellen (leedvermaak dus). Dus dat je iemand niet kent kun je er geen oordeel over hebben klopt niet helemaal. En verder wat BK zegt. Je schiet nu al in de verdediging :D

Anyway.. is wel redelijk offtopic zo..

http://www.encyclo.nl/begrip/leedvermaak

Dus niet alles is leedvermaak dat hier voorbijkomt. Maar ik snap inmiddels wel waarom bladen zoals de Privé en Story nog bestaansrecht hebben :))

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:00

Sammie schreef:
Er zijn anders een heleboel mensen hier die een 'ander' niet kennen en er wel een oordeel over vellen (leedvermaak dus). Dus dat je iemand niet kent kun je er geen oordeel over hebben klopt niet helemaal.

Inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:00

Nou nee, want ik weet hoe dat is en dat dat ervoor kan zorgen dat je uiteindelijk je huis liever niet meer uit gaat als het maar vaak genoeg gebeurt. :o

Maar dit is inderdaad wel erg offtopic allemaal.
Ik hou sowieso niet van leedvermaak, vanwege het eerste deel van het woord.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:01

Nou weetje, dan zal ik niet meer 'happen' :D. Wat overigens alleen een uitleg is over hoe ik het zie.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:55

Pempy schreef:
Ja ik kan me ook soms zo vermaken met de simpele / too much information / 'wie interesseert dit in godsnaam' posts van anderen :o

In die categorie moeders die àlles, maar dan ook àlles moeten registreren wat hun kleine spruit gedaan heeft. Tot elk genant verhaal, kwaaltje en met een beetje geluk nog inclusief foto's van die eerste kaka in het potje, de vuile diarreepamper en nog net niet in staat (al komt dat misschien ooit nog) om een foto van het eerst gebruikte maandverband erop te zetten.

En dan gebeurt het niet zelden dat dit nog mensen zijn die helemaal geen kaas hebben gegeten van privacyinstellingen waardoor alles netjes openbaar raadpleegbaar is of alle vrienden (vaak ook al enkele honderden) van vrienden het ook op hun tijdlijn krijgen.

Dan vraag ik mij wel af, komt er zo'n dag dat je zegt, "ok, mijn kind is nu wat ouder, ik ga dat soort posts van vroeger toch eens verwijderen?" Uiteindelijk bestaat het medium toch weer zo'n circa tien jaar en is nog lang niet aan het stoppen, dus ooit gaan die baby's waarvan sommige moeders nu 100 foto's per uur nemen en posten oud genoeg zijn om zelf nieuwsgierig te snuffelen..en misschien ook klasgenootjes..ik ben echt al eens ouders tegengekomen die gewoon hele problemen van hun kind openbaar gooien "voor goede raad" en ik vraag me of zo'n kind daar later mee gediend is om zulke dingen te moeten teruglezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:06

Kwanyin schreef:
Pempy schreef:

In die categorie moeders die àlles, maar dan ook àlles moeten registreren wat hun kleine spruit gedaan heeft. Tot elk genant verhaal, kwaaltje en met een beetje geluk nog inclusief foto's van die eerste kaka in het potje, de vuile diarreepamper en nog net niet in staat (al komt dat misschien ooit nog) om een foto van het eerst gebruikte maandverband erop te zetten.

En dan gebeurt het niet zelden dat dit nog mensen zijn die helemaal geen kaas hebben gegeten van privacyinstellingen waardoor alles netjes openbaar raadpleegbaar is of alle vrienden (vaak ook al enkele honderden) van vrienden het ook op hun tijdlijn krijgen.

Dan vraag ik mij wel af, komt er zo'n dag dat je zegt, "ok, mijn kind is nu wat ouder, ik ga dat soort posts van vroeger toch eens verwijderen?" Uiteindelijk bestaat het medium toch weer zo'n circa tien jaar en is nog lang niet aan het stoppen, dus ooit gaan die baby's waarvan sommige moeders nu 100 foto's per uur nemen en posten oud genoeg zijn om zelf nieuwsgierig te snuffelen..en misschien ook klasgenootjes..ik ben echt al eens ouders tegengekomen die gewoon hele problemen van hun kind openbaar gooien "voor goede raad" en ik vraag me of zo'n kind daar later mee gediend is om zulke dingen te moeten teruglezen.

Dat laatste denk ik ook weleens: nu zijn die foto's van die ukjes misschien leuk, grappig en schattig (tot op zekere hoogte), maar wat als dat kind later groter is (wat sneller gaat dan je voor mogelijk houdt :+ ), hoe vervelend is dat dan voor die kinderen? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:17

Ik denk ook niet dat ik later foto's van mijn kinderen zal plaatsen of heel selectief.
Heb sowieso mijn FB-account afgeschermd en ben heel kieskeurig w.b.t vrienden.
Ik plaats eigenlijk alleen foto's van paarden. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:21

Ik vind foto's van ukkies op internet toch al gevaarlijk maar goed.
Ik had vroeger een Facebook vriendin die elke maandag op haar kleinkind paste. Ook stonden er dan elke maandag foto's op. 1 vind ik leuk maar niet elke week een stuk of 10. Deze persoon heb ik dan maar gewoon ontvolgd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:21

KoudbloedKim schreef:
Ik denk ook niet dat ik later foto's van mijn kinderen zal plaatsen of heel selectief.
Heb sowieso mijn FB-account afgeschermd en ben heel kieskeurig w.b.t vrienden.
Ik plaats eigenlijk alleen foto's van paarden. :+

Ik plaats ze wel, maar ze moeten eerst door de censuur! Dochterlief bepaalt :+ ... die is 18, dus dat kan :+ Mondjesmaat mag ik trotse momenten delen, waaronder laatst de outfits van de laatste schooldag en het gala 's avonds....