Meer burenleed, buurvrouw heeft last van psychoses...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Meer burenleed, buurvrouw heeft last van psychoses...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 08:14

De voordeur stond gisteren weer open toen ik thuis kwam. :x Op een kiertje maar toch....heb hem dichtgetrokken. Volgens mij is ze gisteravond weer weggegaan, ik heb niet het idee dat ze hier geslapen heeft maar haar gordijnen (heeft ze voor haar voordeur hangen omdat ze mijn licht te fel vindt :+ )waren wel weer dicht...

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:35

De andere bewoners zijn er denk ik ook niet blij mee dat de hoofddeur steeds open staat. Zeker 's nachts, handig voor inbrekers (als iemand 'm een keer vergeet dicht te doen). Ik zou de deur ook gewoon steeds dicht doen en anders een keer een aardig briefje op de deur hangen dat i.v.m. de veiligheid de deur dicht hoort.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:39

Kan er niet een automatische sluiter op de deur komen? Dat die achter je kont dicht valt, dan is het een stuk moeilijker om die deur open te houden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 10:40

Ik heb het al vaker met haar over de voordeur gehad. En het is alleen de voordeur van mij en de bovenbuurvrouw...

Ze wil hem open laten voor de geuren en omdat de deur gaat klemmen in de hitte..dan krijg je hem dus bijna niet open. Dat heb ik al bij de WS gemeld maar ze doen er niets aan...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 10:40

wortelsussie schreef:
Kan er niet een automatische sluiter op de deur komen? Dat die achter je kont dicht valt, dan is het een stuk moeilijker om die deur open te houden.

Nee, dat zal de WS niet doen, dat gaat te ver...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:41

Bellatrix schreef:
wortelsussie schreef:

Nee, dat zal de WS niet doen, dat gaat te ver...

Wat bedoel je met dat gaat te ver?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 10:44

De WS gaat dat niet aanpassen omdat één persoon klaagt...ze wilde eigenlijk ook een extra ventilatie rooster in het halletje zodat de geuren sneller weggaan maar de WS heeft al gezegd daar niet aan te gaan beginnen...dan zullen ze dat met de deur ook wel niet doen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:07

Nou ja, als ze de deur bijna niet open krijgt, kan ik wel begrijpen dat ze hem open laat staan.
Daar zal de WS dan echt iets aan moeten doen. Ze moet natuurlijk wel naar binnen komen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 11:10

Snap ik en er is ook iemand geweest om te kijken naar de deur maar er is vervolgens niets gebeurd.
Het is alleen met extreme hitte en met extreme kou. Kijk als dan overdag de deur op een kier staat ivm de hitte snap ik het maar dan moet ie 's avonds gewoon dicht...maar zij wil hem altijd open houden ivm de geuren....dat is voor het waar het echt om draait...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 22:07

UPDATE:

Blijkt dat ze alleen weekend verlof heeft. Kreeg vanmiddag iemand aan de deur die met Ans werkt in het ziekehuis, ze zit op een open afdeling en mag zo af en toe een uurtje weg maar moet dat wel melden. Ze gaat nog volledig onderzocht worden en aan de hand daarvan wordt gekeken of ze terug kan naar huis. Ze is er ook heilig van overtuigd dat er een paal/antenne/stok op het dak staat dat haar bespied en die persoon gaat voor haar uitzoeken wat het is. Het is natuurlijk niets bijzonders maar als Ans ziet dat zij serieus genomen gaat worden werkt ze zelf misschien meer mee. En ze vertrouwt die vrouw dus als die met zwart op wit bewijs komt dat bepaalde dingen echt niet zijn zoals Ans ze ziet dat ze dat dan gaat geloven.

Ze komt iig de komende 3 weken nog niet terug, alleen in het weekend en overdag, ze mag hier niet slapen. En ze wil heel graag weer een paar uurtjes lesgeven aan een groep mensen en er wordt gekeken of ze dat nu weer kan oppakken. En dan mag ze misschien ook even langs huis voor de plantjes, post en duiven.

En als blijkt dat ze toch teveel last heeft van haar aandoening (bij gebrek aan beter woord) en hier niet kan wonen zonder overlast te bezorgen dan moet er een andere oplossing gezocht worden.

Ik vond het fijn dat ze ons een update kwam geven, fijn te weten dat ze met haar bezig zijn en er ook echt onderzoeken enzo komen.

Ik hoop oprecht dat ze uiteindelijk weer naar haar eigen huis kan want je gunt het niemand om in een ziekenhuis 'opgesloten' te zitten maar de tijd zal het leren...misschien kan ze wel helemaal niet meer terug maar misschien ook wel.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:12

Als je psychotisch bent dan kan de hele wereld vertellen dat er geen paal is maar zolang je psychotisch bent ga je dat niet geloven. Hetzelfde is met geurhallucinaties...
Hopelijk kunnen ze haar medicatie zo aanpassen dat ze stabiel blijft.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:16

Fijn dat er meer duidelijkheid is en wens zowel jouw als de buurvrouw het beste toe

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 22:22

Wesco schreef:
Als je psychotisch bent dan kan de hele wereld vertellen dat er geen paal is maar zolang je psychotisch bent ga je dat niet geloven. Hetzelfde is met geurhallucinaties...
Hopelijk kunnen ze haar medicatie zo aanpassen dat ze stabiel blijft.

Ja dat snap ik maar ze proberen haar zo te krijgen dat ze mee gaat werken...maar misschien kan dat uiteindelijk idd niet hoor maar dan kan ze ook niet meer terug naar huis...

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:44

Is het nog steeds rustig Ts?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 11:53

Niet echt. We hebben haar al weer een paar keer betrapt op schreeuwen en schelden en met deuren smijten. Vanmorgen nog. We noteren elke keer wanneer en wat.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:35

Wat jammer zeg! Woont ze al weer volledig thuis of heeft ze alleen nog verlof? Goed dat je het noteert, dossier opbouwen ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 16:38

Nou ik weet het niet precies...vandaag is het vrijdag en was ze dus thuis...voorgaande weken was ze alleen op woensdag even thuis en in het weekend. Misschien mag ze nu vaker weg, we zijn verder nog niet op de hoogte van hoe of wat. Ik heb haar al eerder een keer gehoord en mijn buurmeisje heeft haar ook 2x gehoord. Beide keren schreeuwen. Weer hetzelfde als eerst...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:43

Neem het eens op met je mobiel, ga desnoods voor haar deur staan. Dan kun je het laten horen want je kunt wel zeggen dat er geschreeuwd word maar daar hebben de meeste mensen allemaal hun eigen idee bij.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 16:49

We hebben van een paar maanden terug al filmopnamen. :j Dat had de bovenbuurjongen gefilmd. Maar vanmorgen lag ik te slapen en werd wakker van haar geschreeuw. Had geen tijd om mijn telefoon te pakken, zodra ze het gangetje in loopt houdt ze haar mond. Maar ze smeet wel de deur dicht, schrok me kapot.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:00

Jeetje wat een toestand, ik dacht dat wij het ellendig hadden met onze buurvrouw. Ook psychiatrisch patient...Wij hebben ook van alles meegemaakt met die van ons. Wij hebben twee katten en een hond dus ze vindt ons viespeuken en heeft chloor voor onze deur neergegooid, als ze het portiek aanveegt gooit ze alles voor onze deur neer want wij zijn de viespeuken die onze eigen rommel op moeten ruimen. Ze maakt foto's van ons als we de hond uit gaan laten, zet middenin de nacht de muziek keihard en dan zit er de volgende dag een briefje op de deur dat ze muziek heeft geluisterd want er is een vriend overleden. Dat zijn slechts een paar voorbeelden maar ik word echt knettergek van dat mens. Ze heeft ook al meerdere keren de woningbouw op ons afgestuurd....En die bellen ons dan weer met het verhaal dat het zo'n lastige mevrouw is en of we buurtbemiddeling willen. Ja doei! Heeft toch geen zin. De wijkagent ook al een paar keer aan de deur gehad en gesproken. Die zegt negeren, geen aandacht aan besteden en deze mevrouw is al jaren een probleem. Tja maar wij wonen er naast en het draagt verre van bij aan ons woongenot. Over het algemeen is onze buurvrouw in de wintermaanden een aantal weken/ maanden opgenomen. Wat een rust! En verder heb je het dus maar gewoon te slikken. Doen wij ook al vier jaar.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:31

Lees nu het topic pas
Wat een nare situatie voor alle partijen alhoewel de vrouw d'r zelf weinig last van lijkt te hebben buiten de opname(s)

Hopelijk heb je snel wat rust ts

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:01

Bellatrix schreef:
We hebben van een paar maanden terug al filmopnamen. :j Dat had de bovenbuurjongen gefilmd. Maar vanmorgen lag ik te slapen en werd wakker van haar geschreeuw. Had geen tijd om mijn telefoon te pakken, zodra ze het gangetje in loopt houdt ze haar mond. Maar ze smeet wel de deur dicht, schrok me kapot.

Meteen weer melding van maken. Kan best zijn dat de hulpverleners denken dat ze het aankan omdat ze die indruk wekt maar uit jouw verhaal blijkt iets anders.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 21:11

We hoefden het niet te melden als er weer dingen voor zouden vallen, alleen een dossier opbouwen. Ik weet ook niet of ze nu een paar keer per week thuis is en verder nog in het ziekenhuis of dat ze hier weer de hele week zit...als ze hier weer de hele week zit en er gaan meer dingen voorvallen dan melden we het wel ja.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:17

Ook ouderen kunnen een psychose krijgen en dit staat los van of ze wel of niet dement zijn.
Het is momenteel wel een steeds groter wordend probleem omdat de gezondheidszorg steeds verder word uitgekleed.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:19

Bellatrix schreef:
We hoefden het niet te melden als er weer dingen voor zouden vallen, alleen een dossier opbouwen. Ik weet ook niet of ze nu een paar keer per week thuis is en verder nog in het ziekenhuis of dat ze hier weer de hele week zit...als ze hier weer de hele week zit en er gaan meer dingen voorvallen dan melden we het wel ja.

Wel een vreemd advies dat je niet hoeft te melden als er iets voorvalt.
Juist bij herhaaldelijk melden kom je verder en kan iemand geholpen worden.