Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chanel1985 schreef:Ik heb zelf s het omgekeerde eerlijk gezegd. Ik zal er misschien te hard op toezien dat mijn zoontje geen last bezorgt.
. Maar ook dat hele afhankelijke en de hele dag bezig zijn met zo'n kleine kan ik echt weer naar uit kijken. Hoewel het wel lastiger zal zijn met al een handenbindertje rondlopen.Britta31 schreef:Kleine kinderen,kleine zorgen.Grote kinderen,grote zorgen.

echt mijn grootste angst dat mij dat ooit gebeurt, dat ik er een aanrijd of dat mijn (nu nog ongeboren) kind zich in een seconde losrukt en in die seconde aangereden wordt door een auto.
zelf was ik als klein kind meer drakerig en wegloperig en als groot kind absoluut niet moeilijk. Niet heftig gepuberd ofzo en geen gekke problemen gehad met volwassen worden. Goof schreef:Citaat:je leven draait namelijk niet meer om jezelf, maar om je kleine spruit..
Dit is voor mijn vriend en mij echt DE reden om geen kinderen te willen. Wij willen dat ons leven om ons draait, we leven maar 1x en willen daar optimaal van genieten zonder aanpassingen, slapeloze nachten, kostenposten, vergane spontaniteit etc.
Ik kan me ook niet inleven in bovenstaande uitspraak, waarom zou je jezelf opofferen en wegcijferen?
verootjoo schreef:Hoe kan je kind ontsnappen uit je huis
_Nadia_ schreef:verootjoo schreef:Hoe kan je kind ontsnappen uit je huis
Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat makkelijker gaat dan je denkt. Autistisch zoontje lag te slapen, was 3 jaar, non verbaal, en kon niet bij de deurklink. We woonden in een soort bungalow met kleine zolder, kinderen sliepen beneden. Hij lag dus te slapen (dacht ik) maar omdat het zo'n klein huisje was hadden we geen babyfoon, de wanden waren zo'n beetje van papier. Deur zat niet op slot want de wasmachine stond buiten in een hok en ik was bezig met de was. Ik was dus zowel op de zolder als buiten bezig.Ergens in de tussentijd is zoonlief wakker geworden, en schijnbaar kon hij ineens wel de deurklink omtrekken en is dus naar buiten gegaan (en heeft de deur netjes achter zich dicht getrokken zonder dat wij ook maar iets gehoord hebben). Toen de oudste wakker werd en zich afvroeg waar zn broertje was (tussen de laatste keer kijken en het wakker worden van broer zat nog geen kwartier) kwamen we er achter dat meneer er vandoor was.
Ik heb doodsangsten uitgestaan, we woonden in een bos, kind kon niet praten, niet zwemmen (groot meer vlakbij) en vlakbij een drukke weg.
De camping aan de overkant had een speeltuin en ik hoopte dat hij had bedacht daar heen te gaan, maar niet dus. Medewerkers van de camping ingeschakeld (het was februari, hartstikke koud en kind had zeker weten geen schoenen of jas aan) en daar van vloog er 1 gelijk naar het meer, maar dat hek zat nog dicht, dus daar kon hij echt niet zijn, plus dat hij panisch is voor water. Ook heeft ze nog in de grote afval containers gekeken, maar ook daar niet. We waren op weg terug naar de receptie om de politie te bellen toen zij ons belden, een man had zoonlief in het bos aangetroffen in een plas modder waar hij heerlijk zat te spelen. Kind was pikzwart en kon natuurlijk niet duidelijk maken waar papa of mama waren. Gelukkig is het goed afgelopen, en hebben we toen een hele hoge knip op de deur laten zetten, maar het is dus makkelijker dan je denkt.
dan zit je wel goed in de rats zeg...
of zelf ongewild een ander kind iets aandoen, ook vreselijk om mee te maken. Hopelijk komt het goed met dat kindje verootjoo.Kahawa schreef:Goof schreef:
Dit is voor mijn vriend en mij echt DE reden om geen kinderen te willen. Wij willen dat ons leven om ons draait, we leven maar 1x en willen daar optimaal van genieten zonder aanpassingen, slapeloze nachten, kostenposten, vergane spontaniteit etc.
Ik kan me ook niet inleven in bovenstaande uitspraak, waarom zou je jezelf opofferen en wegcijferen?
Het engste vind ik zelf nog dat we biologisch zo geprogrammeerd zijn dat de kans groot is dat je na het uitpoepen daar daadwerkelijk helemaal in meegaat.

de botbreuken en interne bloedingen waren te erg helaas. De moeder heeft het kind na het ongeluk gelijk opgetild, mogelijk is er hierdoor meer schade aangericht... Ik dacht dat het algemeen bekend was, maar mocht je dus als eerste bij een ongeluk zijn; laat het slachtoffer ten alle tijden liggen!!