Als ik dit onderstaande lees:
Mignonne schreef:Het is vooral geven en nemen, tuurlijk zijn er altijd weer erge varianten maar die hebben de ruiters ook. Want midden op de weg gaan staan, Nee not Don. Wanneer ik mijn remmen gebruik en dit dus aan de hele groep moet door geven gaat daar even tijd en wat geschreeuw over heen. Willen we niet vallen met zijn allen moet iedereen dus rustig afremmen Ja en dan ben je zo bij jou. Het lijkt allemaal erg simpel maar dat is het in praktijk niet. Je krijgt erg snel een ketting botsing en ik denk dat jullie paarden dat nog minder leuk vinden.
dan geef je echter zelf al meteen het grote probleem aan van ploegen wielrenners op de grote weg: jullie hebben een verschrikkelijk lange remweg. Hoge snelheid in een grote ploeg die dicht op elkaar rijdt = lange remweg. Wat jullie echter niet hebben is een bebehorend vergroot anticipatievermogen. Het resultaat is dat een ploeg met 30 km/u op een andere weggebruiker afrijdt en zodra die weggebruiker ook maar iets doet wat de koprijder niet aan zag kopen (remmen, een linker richtingaanwijzer aandoen, de berm uitstappen of wat dan ook), vervolgens iedereen op dat stukje weg in gevaar wordt gebracht omdat jullie weggedrag vergelijkbaar is met dat van een auto zonder remmen. Niet omdat dat kwade opzet of onwil is van jullie kant, maar stomweg omdat dat de combinatie is van de natuurkundige krachten die inwerken op een wielerploeg en de biologische beperking van de wielrenners zelf.
Een auto rijdt ook zo hard, maar compenseert dat door bijbehorend goede remmen. Een vrachtwachten idem dito, plus dat de chauffeur hoger zit zodat hij veel eerder een probleem aan ziet komen en dus eerder kan remmen. Wielrenners - vooral in een ploeg - hebben geen overzicht en geen remmen, en dat is gewoon een dodelijke combinatie. Zelfs bij de beste ploegen met de beleefdste renners gaat het om die reden regelmatig verschrikkelijk fout.
In het mildste geval schieten er dan ineens tien wielrenners tussen 2 paarden door die maar 1 meter van elkaar vandaan lopen. Hier in het topic wordt dan gemord over hoe asociaal dat wel niet is - dat is niet asociaal, die wielrenner kan met die snelheid, opgesloten in zo'n groep met zulke banketstaaf remmetjes stomweg niet anders. Dat is wat ze zo gevaarlijk maakt, niet het niet willen, maar het niet kunnen.
Ik ben geen tegenstander van wielrenners op de weg, maar als iemand zegt dat wielrenners geen probleem zijn op de weg omdat in een ploeg nou eenmaal alleen de eerste ziet wat eraan komt en deze persoon ook niet mag reageren (remmen) op normale veranderingen voor hem omdat hij anders de rest van de ploeg in gevaar brengt, en dat dat er nou eenmaal bij hoort...
Dat zijn nou precies de twee belangrijkste redenen waarom wielrenners door heel veel mensen als een gevaar op de weg worden gezien. Niet omdat ze asociaal zijn of schreeuwen of schelden, maar omdat natuurkundige en biologische wetten ervoor zorgen dat een wielerploeg niet kan wat iedere andere weggebruiker moet kunnen: anticiperen - zowel op het eigen rijgedrag als dat van de ander - en op tijd reageren.
.
).
Niet zo blij mee dat paardlief dit doet, maar daarom gaan ik met een goede vriend mee met een crossmoter.
Daar kunnen die knakworsten zich dan wel voor wijken.
Paard vindt het heerlijk om met wat watten en een oornetje met hem mee te crossen!
netjes strak 45 km per uur rijden. Eerste keer netjes in overleg en daarna kwam ik hem vaker tegen, ik van stal naar huis, hij na een lange training ook naar huis. Fietspad de brug over met een wielrenner op je nek.
.