Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 19:25

Dus jij hoort bij die kleine, overheersende, negatieve groep?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:26

chanel1985 schreef:
Dus jij hoort bij die kleine, overheersende, negatieve groep?

waar baseer je dat op?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 19:29

Op wat je in je laatste reactie allemaal schreef. Allemaal vooroordelen en veralgemeenheden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:31

Het zijn geen vooroordelen.
Dingen gaan nu anders dan vroeger. Dat is nu eenmaal zo.
Maar bij welke kleine overheersende negatieve groep zou ik nou horen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:31

Zullen we vriendelijk tegen elkaar blijven doen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:36

Ik krijg het gevoel dat ik hier op mijn tenen moet gaan lopen. Voor ik het weet krijg ik ze om mijn oren.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:38

Geen last van.. Als er hier een 'feest' is hebben de buren er geen erg in.. Hooguit 1 keer per jaar en harde muziek is er niet. :P
Hooguit hard gelach en gebrul. :')
Mijn hond is erger met zijn dagelijks geblaf. _O-

Merk ook niet echt dat kinderen niet mogen spelen. Speeltuin is achter de tuin, hoor de kinderen bijna niet.. Behalve 1, buurmeisje.. Maar die horen we standaard ook om 6 uur omdat ze haar eten niet moet.. En gaat ze maar schreeuwen en naar boven.. En hopen dat ze der zin krijgt. Had allang ducttape gepakt.. :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 19:40

Desiree: Je snapt het niet. Jij zegt bv dat kinderen niet meer luisteren. Waar heb je dat vandaan? Uit een eigen ervaring. Het is niet zo dat er geen één kind meer luistert. Er zijn er die totaal niet luisteren,ja maar dat is hetzelfde als een hond dat bijt. t is niet omdat 1 hond bijt, dat alle honden bijten.
Dat zijn veralgemeenheden.

Op mijn reactie zeg je dat mensen die zo hard veralgmenen, tot een kleine overheersende groep behoren, dus dan behoor je er zelf toch ook toe? Snap je hem :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:47

Blij dat ik geen zeik buren heb.
Hier lopen allemaal katten in de buurt die ook in mijn tuin komen, laatst ook een kater die in huis kwam en bog sproeide ook. Kan je potje gaan huilen maar ik doe gewoon t kattenluik dicht snachts en anders kopen we zo'n ding met chip. Tis wel andermans kat maar ik ga dat beest zn plezier van het buitenzijn niet ontnemen, en mijne lopen trouwens ook buiten. Hier in de buurt hebben veel mensen kippen/hanen (ik ook kippen) met herrie en kids met herrie en de buren hebben een pup die alles nog moet leren en dus best wat af jankt.. Tja.. Kan wel moeilijk gaan doen maar das toch zonde van je energie??

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:47

chanel1985 schreef:
Desiree: Je snapt het niet. Jij zegt bv dat kinderen niet meer luisteren. Waar heb je dat vandaan? Uit een eigen ervaring. Het is niet zo dat er geen één kind meer luistert. Er zijn er die totaal niet luisteren,ja maar dat is hetzelfde als een hond dat bijt. t is niet omdat 1 hond bijt, dat alle honden bijten.
Dat zijn veralgemeenheden.

Op mijn reactie zeg je dat mensen die zo hard veralgmenen, tot een kleine overheersende groep behoren, dus dan behoor je er zelf toch ook toe? Snap je hem :D

Nee je begrijpt me niet.
De kleine groep die negatief is, wordt vaak gezien als vertegenwoordiger van het geheel. Dus de hele groep heeft het dan gedaan, terwijl het een kleine groep is.
Dat is wat ik bedoel.

En ik veralgemeniseer nu zelf ook als ik zeg dat kinderen niet meer luisteren. Ik zie heus ook kinderen die goed opgevoed worden. Maar ik zie ook kinderen wegkomen met dingen waar ik en mijn vriendjes en vriendinnetjes vroeger niet mee weg zouden komen, snap je?
Het opvoeden van nu gaat anders dan vroeger.
Dat ligt niet alleen aan de verandering van mentaliteit. Sinds de jaren 60 is men wars geworden van regels en zo. Daarin is men een beetje te ver doorgeslagen.
Er zijn ook andere oorzaken.
Kinderen van nu worden veel meer blootgesteld aan verleidingen, prikkels, media, etc. En er worden nog meer eisen aan ze gesteld dan vroeger. En dit geldt ook voor hun ouders. Ouders tegenwoordig en vooral moeders moeten nu veel meer dan de moeders vroeger. Het is er zeker niet gemakkelijker op geworden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 19:53

Inderdaad, er worden veel meer eisen aan ze gesteld, door ouders, school, buitenstaanders die vinden dat ze zich naar een bepaalde norm moeten gedragen,vriendjes,....
En dan miepen dat ze zich niet gedragen omdat men geen kind meer mag zijn maar in de keurslijf van de maatschappij moeten lopen.

Als we allemaal nu eens wat toleranter zijn en niet zo met de vinger wijzen, zou het al veel fijner leven zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:56

Vroeger kwam ik ook met een boel weg hoor.
Nu weten ouders meer wat je uitvreet (door oa mobiele telefoon) dan vroeger.
Ik liep de hele dag buiten en er was veel minder (of iig andere) sociale controle dan nu.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:57

Desiree schreef:
En toch is het gewoon zo dat kinderen nu anders opgevoed worden dan zeg een 30 jaar geleden. Ze worden vrijer gelaten, mogen meer kiezen dan ze eigenlijk lief is, komen weg met dingen waar je vroeger niet mee weg kwam.

Dat kan ik eigenlijk helemaal niet bevestigen. Juist 30 jaar geleden was er behoorlijk wat ruimte voor kinderen. Ik heb in mijn jeugd heel wat dingen gedaan waar mensen nu heel moeilijk over doen. Zo schijn ik als klein Shadowtje geregeld andere mensen te hebben aangesproken, ook in restaurants. Er is laatst nog een discussie geweest op Bokt over hoe onaanvaardbaar dat is (en hoe je dan als volwassene niet gewoon rustig zegt dat je dat niet wilt) - maar zo'n 30 jaar geleden reageerden de meeste mensen daar aardig op. Wat mijn moeder dan soms weer lastig vond omdat ze het me juist probeerde af te leren.

Ook gingen we graag naar de bouwmarkt, omdat het spannend was. En dan liepen we gewoon zelf rond, soms renden we zelfs. Ook daar - ik kan me niet herinneren dat iemand daar geheel overstuur van raakte, terwijl dat nu echt not done is.

Ik ken zelfs iemand die per ongeluk een halve garage in de fik had gestoken. Nu ben je dan al snel probleemjongere, destijds werd het toch vooral gezien als een incident. Stom, met consequenties maar niks extreems.

Het aantal scholen waar de leerkrachten (alleen) bij voornaam worden genoemd is volgens mij vooral afgenomen, juffrouw Dit of meester Dat is gebruikelijker.

En wat betreft het buitenspelen - niet alleen de ouders zijn bang dat de kinderen vallen, maar ook de rest van de maatschappij wil voor een groot deel niet dat er een kind in de buurt komt van hun tuin / auto / iets anders. Dat moedigt elkaar ook lekker aan, want als er dan iets gebeurt (en ja, als je kinderen ruimte geeft dan gebeurt er wat), dan staan er genoeg veroordelende mensen klaar om de ouders flink neer te halen: wat deed het kind daar, een kind heeft uberhaupt niets te zoeken bij die boom, het had moeten weten dat... enz, enz.
Heb je de reacties wel eens gelezen als er een ongeluk met kinderen en paarden gebeurt? Daar zit soms ontzettend veel venijn achter, afschuwelijk.

Daarmee perken ZIJ door hun oordeel de ruimte in van kinderen om te spelen... want bij spelen en ontdekken hoort dus ook: fouten maken. En die pakken soms heel verkeerd uit. Als we dat niet willen accepteren (en dat willen we in toenemende mate als maatschappij niet), dan moeten we niet dramatisch gaan doen dat kinderen niet meer buitenspelen - want dat is immers precies waar we op aansturen. Niks 'de ouders' die te voorzichtig zijn (altijd makkelijk als je een ander de schuld kan geven), maar dat doen we als maatschappij als geheel, oa door ontzettend kwetsende opmerkingen te maken als er iets mis gaat, en ook door bij elk incident meteen Regels te eisen.

Misschien moeten we zelf als maatschappij toch weer wat flexibeler zijn, dan krijgen kinderen ook weer de ruimte om buiten te spelen.

(Overigens: ik word eigenlijk veel vaker verrast door hele vriendelijke en beleefde kinderen :) )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:59

chanel1985 schreef:
Inderdaad, er worden veel meer eisen aan ze gesteld, door ouders, school, buitenstaanders die vinden dat ze zich naar een bepaalde norm moeten gedragen,vriendjes,....
En dan miepen dat ze zich niet gedragen omdat men geen kind meer mag zijn maar in de keurslijf van de maatschappij moeten lopen.

Als we allemaal nu eens wat toleranter zijn en niet zo met de vinger wijzen, zou het al veel fijner leven zijn.

Nou, als we nu maar een situatie van BEIDE zijden zouden bezien, zou dat al schelen.
Wat ik wil zeggen is dat mensen niet overal mee weg moeten komen. Maar het is ook niet zo dat er meteen zo hard over ze geoordeeld moet worden. Dingen zijn vaak minder simpel dan je denkt.

Het is niet gek als iemand klaagt omdat hij of zij de hele dag in de herrie zit van de kinderen die er naast wonen. Ouders moeten begrijpen dat dit niet prettig is, en dat een buitenstaander niet de tolerantie heeft naar hun kinderen, als die ouders zelf hebben naar hun eigen kinderen.
En als buurman moet je snappen dat kinderen zich nu eenmaal luidruchtig uiten, en dat je dat zelf ook gedaan hebt toen je jong was.
gewoon een beetje naar elkaar toe komen. Ouders hun kinderen temperen en leren rekening te houden met de buren, zonder dat ze zich te veel moeten inhouden. En buren van hun kant niet gelijk zeuren als ze eens wat horen.
Shadow0 schreef:
Desiree schreef:
En toch is het gewoon zo dat kinderen nu anders opgevoed worden dan zeg een 30 jaar geleden. Ze worden vrijer gelaten, mogen meer kiezen dan ze eigenlijk lief is, komen weg met dingen waar je vroeger niet mee weg kwam.

Dat kan ik eigenlijk helemaal niet bevestigen. Juist 30 jaar geleden was er behoorlijk wat ruimte voor kinderen. Ik heb in mijn jeugd heel wat dingen gedaan waar mensen nu heel moeilijk over doen. Zo schijn ik als klein Shadowtje geregeld andere mensen te hebben aangesproken, ook in restaurants. Er is laatst nog een discussie geweest op Bokt over hoe onaanvaardbaar dat is (en hoe je dan als volwassene niet gewoon rustig zegt dat je dat niet wilt) - maar zo'n 30 jaar geleden reageerden de meeste mensen daar aardig op. Wat mijn moeder dan soms weer lastig vond omdat ze het me juist probeerde af te leren.

Ook gingen we graag naar de bouwmarkt, omdat het spannend was. En dan liepen we gewoon zelf rond, soms renden we zelfs. Ook daar - ik kan me niet herinneren dat iemand daar geheel overstuur van raakte, terwijl dat nu echt not done is.

Ik ken zelfs iemand die per ongeluk een halve garage in de fik had gestoken. Nu ben je dan al snel probleemjongere, destijds werd het toch vooral gezien als een incident. Stom, met consequenties maar niks extreems.

Het aantal scholen waar de leerkrachten (alleen) bij voornaam worden genoemd is volgens mij vooral afgenomen, juffrouw Dit of meester Dat is gebruikelijker.

En wat betreft het buitenspelen - niet alleen de ouders zijn bang dat de kinderen vallen, maar ook de rest van de maatschappij wil voor een groot deel niet dat er een kind in de buurt komt van hun tuin / auto / iets anders. Dat moedigt elkaar ook lekker aan, want als er dan iets gebeurt (en ja, als je kinderen ruimte geeft dan gebeurt er wat), dan staan er genoeg veroordelende mensen klaar om de ouders flink neer te halen: wat deed het kind daar, een kind heeft uberhaupt niets te zoeken bij die boom, het had moeten weten dat... enz, enz.
Heb je de reacties wel eens gelezen als er een ongeluk met kinderen en paarden gebeurt? Daar zit soms ontzettend veel venijn achter, afschuwelijk.

Daarmee perken ZIJ door hun oordeel de ruimte in van kinderen om te spelen... want bij spelen en ontdekken hoort dus ook: fouten maken. En die pakken soms heel verkeerd uit. Als we dat niet willen accepteren (en dat willen we in toenemende mate als maatschappij niet), dan moeten we niet dramatisch gaan doen dat kinderen niet meer buitenspelen - want dat is immers precies waar we op aansturen. Niks 'de ouders' die te voorzichtig zijn (altijd makkelijk als je een ander de schuld kan geven), maar dat doen we als maatschappij als geheel, oa door ontzettend kwetsende opmerkingen te maken als er iets mis gaat, en ook door bij elk incident meteen Regels te eisen.

Misschien moeten we zelf als maatschappij toch weer wat flexibeler zijn, dan krijgen kinderen ook weer de ruimte om buiten te spelen.

(Overigens: ik word eigenlijk veel vaker verrast door hele vriendelijke en beleefde kinderen :) )

Enerzijds worden kinderen vrijer gelaten.
Anderzijds wordt er minder gerelativeerd in wat kinderen kunnen doen. Daar heb je een punt in.

Wat je zegt, `bij elk incident regels eisen`, dat komt omdat de maatschappij eist dat er een verantwoordelijke wordt aangewezen. Er moet een duidelijke oorzaak zijn of verantwoordelijke die gefaald heeft. Met minder neemt men geen genoegen. Men wil risico´s uitsluiten. Maar dat bestaat niet, dat is onmogelijk. En dat is gebrek aan relativeringsvermogen.

En dat is ook de reden om sommige evenementen bijvoorbeeld te annuleren omdat men nergens meer garant voor kan staan. Eigenlijk maakt dit veel onnodig kapot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:04

Als we dan al een keer zouden beginnen met niet zo'n torenhoge eisen aan kinderen te stellen :)* Ze moeten op elke toets een 9 halen in het lager, in het middelbaar minstens 70%, als het kan moeten ze ook nog even gelijk naar een "chique" studie in het hoger onderwijs of universiteit en uiteraard ook later een dik betaalde baan erbij. En dat begint al in het kleuteronderwijs waar men nu kinderen zelfs al soms leert tellen, kinderen krijgen een tablet thuis omdat ze daar vanaf het lager mee om moeten kunnen gaan. Stapels huiswerk.
Laat een kind kind zijn waar die dat kan, en op school maakt daar ook deel van uit verdorie! Geef ze daar ook de kans om lekker te rennen, gieren en brullen, en spelenderwijs te leren ipv constant stilzitten op een stoeltje en maar oefeningen maken en leerstof erin drammen.

Tuurlijk krijgen ontieglijk veel kinderen een sticker à la ADHD en weet ik veel wat, omdat ze gewoon nooit de energie kwijt kunnen. De enige eis die IK stel, is dat ze niet zo messcherp gillen en brullen tijdens hun spelen. Maar dat is omdat ik algemeen slecht tegen scherpe en harde geluiden kan.

Is het verder niet dat we vroeger ook aardig veel mochten maar dat de grenzen gewoon een stuk duidelijker waren? Dat onze ouders consequenter waren?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:11

Desiree schreef:
Wat je zegt, `bij elk incident regels eisen`, dat komt omdat de maatschappij eist dat er een verantwoordelijke wordt aangewezen.

Dan houden we daar toch mee op? Dat is gewoon een keuze die we als maatschappij kunnen maken, en die ook ieder individu elke keer voor zich kan maken: ga ik een schuldige aanwijzen of richt ik me daar niet op. Die keuze kan iedereen elke keer bij een conflict of incident gewoon zelf maken. (En dat is dus al een overweging als je reageert op iets via facebook of bokt ofzo - beschuldig je iemand, roep je op om de verantwoordelijken op te sporen en te straffen, of kies je ervoor om op andere dingen te focussen. Iedereen kan daar dus zelf iets in veranderen, en veel kleine beetjes maken uit.)

Maar het is dus niet terecht om dat op het bordje van de ouders alleen te leggen. Niet de ouders zijn te overbeschermend en vermijdend, dat is een cultuur die we met elkaar hebben gecreeerd, niet-ouders net zo goed als ouders.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:14

Maar zo is de maatschappij. Het zijn niet alleen kinderen waar zo´n torenhoge eisen aan gesteld worden. Een kassiere in de supermarkt moet vaak al vwo zijn, anders is ze niet goed genoeg. En in welk beroep komt het niet voor dat je continu op herhalingscursus moet of bijscholing?
Ik vind de huidige maatschappij echt niet sympathiek of menselijker geworden. Eerder het tegendeel, verharding. Voldoen aan de eisen en anders lig je er uit en ben je kansloos. Je moet jong zijn, gekwalificeerd en al je tijd erin willen stoppen en anders kom je niet aan bod.

En je hebt gelijk dat de grenzen vroeger duidelijker waren. Kinderen van nu moeten tasten in het duisternis.

Shadow0 schreef:
Dan houden we daar toch mee op? Dat is gewoon een keuze die we als maatschappij kunnen maken, en die ook ieder individu elke keer voor zich kan maken: ga ik een schuldige aanwijzen of richt ik me daar niet op. Die keuze kan iedereen elke keer bij een conflict of incident gewoon zelf maken. (En dat is dus al een overweging als je reageert op iets via facebook of bokt ofzo - beschuldig je iemand, roep je op om de verantwoordelijken op te sporen en te straffen, of kies je ervoor om op andere dingen te focussen. Iedereen kan daar dus zelf iets in veranderen, en veel kleine beetjes maken uit.)

Maar het is dus niet terecht om dat op het bordje van de ouders alleen te leggen. Niet de ouders zijn te overbeschermend en vermijdend, dat is een cultuur die we met elkaar hebben gecreeerd, niet-ouders net zo goed als ouders.

Dat doe ik toch niet, dat op bordje leggen van ouders alleen?

En er gewoon mee ophouden... ik denk dat verzekeringsmaatschappijen gewoon verhaal willen halen zodat ze niet hoeven uit te betalen. En dan moet er een verantwoordelijke aangewezen worden, zodat er actie ondernomen kan worden. Dat moet want dat sust het gevoel van onrust. Kennelijk hebben mensen daar behoefte aan.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 17-03-16 20:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:15

Varekaj schreef:
Als we dan al een keer zouden beginnen met niet zo'n torenhoge eisen aan kinderen te stellen :)* Ze moeten op elke toets een 9 halen in het lager, in het middelbaar minstens 70%, als het kan moeten ze ook nog even gelijk naar een "chique" studie in het hoger onderwijs of universiteit en uiteraard ook later een dik betaalde baan erbij. En dat begint al in het kleuteronderwijs waar men nu kinderen zelfs al soms leert tellen, kinderen krijgen een tablet thuis omdat ze daar vanaf het lager mee om moeten kunnen gaan. Stapels huiswerk.
Laat een kind kind zijn waar die dat kan, en op school maakt daar ook deel van uit verdorie! Geef ze daar ook de kans om lekker te rennen, gieren en brullen, en spelenderwijs te leren ipv constant stilzitten op een stoeltje en maar oefeningen maken en leerstof erin drammen.

Tuurlijk krijgen ontieglijk veel kinderen een sticker à la ADHD en weet ik veel wat, omdat ze gewoon nooit de energie kwijt kunnen. De enige eis die IK stel, is dat ze niet zo messcherp gillen en brullen tijdens hun spelen. Maar dat is omdat ik algemeen slecht tegen scherpe en harde geluiden kan.

Is het verder niet dat we vroeger ook aardig veel mochten maar dat de grenzen gewoon een stuk duidelijker waren? Dat onze ouders consequenter waren?

'Onze jeugd heeft tegenwoordig slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. (...) Jonge mensen spreken hun ouders tegen, houden hun mond niet in gezelschap en tiranniseren hun leraren.'

Socrates, 2500 jaar geleden. Kortom, niet zo zeuren :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:19

Desiree schreef:
En er gewoon mee ophouden... ik denk dat verzekeringsmaatschappijen gewoon verhaal willen halen zodat ze niet hoeven uit te betalen. En dan moet er een verantwoordelijke aangewezen worden, zodat er actie ondernomen kan worden. Dat moet want dat sust het gevoel van onrust. Kennelijk hebben mensen daar behoefte aan.

Hmm, een jaar of wat geleden was het dus (volgens je eigen verhaal zelfs) vroeger beter. Dus 'kennelijk' kunnen mensen het ook anders zien. We hebben het deze kant op veranderd, we kunnen het ook weer terugveranderen. Niet in alle opzichten makkelijk maar het kan beslist. Dat is een kwestie van niet teveel denken dat de maatschappij onveranderlijk is, maar gewoon steeds zelf bepalen wat je juist vindt.

Madelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:21

Over het kindergedoe, mijn ouders gaven me een klap als ik niet wou luisteren naar woorden.
Vind dat terecht, als het regelmatig gebeurde dan zou ik het erg vinden maar wanneer een kind strontvervelend is en niet wilt luisteren mag je best een draai om de oren geven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:23

Madelou schreef:
Over het kindergedoe, mijn ouders gaven me een klap als ik niet wou luisteren naar woorden.
Vind dat terecht, als het regelmatig gebeurde dan zou ik het erg vinden maar wanneer een kind strontvervelend is en niet wilt luisteren mag je best een draai om de oren geven.

Daar gaan ze echt niet beter van luisteren hoor.

Ik heb vroeger nooit 1 tik gehad; dat was in onze familie echt not-done.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:23

En ik vind slaan een teken van zwakte. Ook al is het 1 keer, ook al gebeurt het niet vaak, ook al geeft het geen blauwe plekken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:24

Shadow0 schreef:
Hmm, een jaar of wat geleden was het dus (volgens je eigen verhaal zelfs) vroeger beter. Dus 'kennelijk' kunnen mensen het ook anders zien. We hebben het deze kant op veranderd, we kunnen het ook weer terugveranderen. Niet in alle opzichten makkelijk maar het kan beslist. Dat is een kwestie van niet teveel denken dat de maatschappij onveranderlijk is, maar gewoon steeds zelf bepalen wat je juist vindt.

Maar hoeveel mensen doen dat en hoeveel mensen kunnen dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:25

Ik ben nooit doodgegaan aan een tik. Het probleem met een tik is voornamelijk dat mensen hun emoties teveel laten meeslepen als ze er eentje uitdelen. Dan tik je harder dan in verhouding nodig is. Vanuit dat standpunt begrijp ik wel dat men het liever niet meer ziet, maar aan de andere kant zijn we er niet zoveel slechter door geworden (algemeen genomen).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:27

Ik zeg ook niet dat je er slechter van wordt?!
Alleen dat het niet nodig is, en ik als ouder zou mijzelf het niet kunnen vergeven als ik mijn kind een hengst zou verkopen.

Snap niet dat je je eigen kind pijn zou willen doen.