Jumbo - houdbaarheidsdatum van vandaag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Jumbo - houdbaarheidsdatum van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:27

Tja.. sorry.. maar dan klopt mijn opmerking toch echt nog steeds hoor. Je hebt altijd een keuze. Als een dergelijke formule je zo tegenstaat is er ook nog steeds keuze.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:36

Als je dus uberhaupt rot fruit ziet liggen in de schappen, en dat meldt, krijg je een verstas mee?

Ik heb overigens met verbazing toegekeken hoe een medewerker van Jumbo met een karretje alle producten die morgen of overmorgen op de datum zouden zijn eruit haalde en in haar mandje flikkerde, terwijl de winkel gewoon nog open was!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:40

Wat is daar raar aan? Er zijn heel veel jumbo's die op zo'n manier al die producten al bij voorbaat uit de schappen haalt.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:48

Ik vind het zelf vrij onbeleefd om bezig te zijn met het uitkiezen van een pizza, terwijl zij langskomt en snel alle pizza's met een houdbaarheidsdatum van morgen of overmorgen weggrist en in haar mandje gooit.

Maarja, ik doe verder mijn boodschappen bij Aldi of AH. En Aldi doet al helemaal niet aan allerlei kortingstunts.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:08

Ik geloof niet dat ik dat helemaal snap. Wat bedoel je nu met in haar mandje gooien? Ofwel ze bezig om de voorraad te controleren of ze winkelt voor zichzelf.

En ik mag hopen dat er in die winkel toch niet dusdanige hoeveelheid over de datum pizza's ligt dat je echt moet spreken over 'alle' pizza's. Van weggrissen lijkt mij ook geen sprake? Ik zit soms seconden te zoeken naar waar de houdbaarheiddatum ligt :')

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:29

Nachtlampje schreef:
Als je dus uberhaupt rot fruit ziet liggen in de schappen, en dat meldt, krijg je een verstas mee?

Ja, klopt. Jumbo geeft een vers garantie, dus als groente of fruit zichtbaar niet vers is en je meldt dat krijg je als dank voor je opmerkzaamheid een verstas mee :) Scheelt wel, had mijn appels voor de appeltaart gratis :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:35

Ze was voor de winkel allemaal eten aan het verzamelen om -denk ik- weg te gooien. Wat ik vreemd vindt, aangezien ik misschien een pizza had gekozen die een datum van morgen of overmorgen had. Oftewel, ik zou het gewoon moeten betalen.

Dat vind ík uitermate raar, dat is verspilling ten top.
Ik kan het invalspunt van het bedrijf nog wel begrijpen, ookal is het krom, dat ze liever het weggooien dan het gratis aan klanten mee te geven. Maar dit was gewoon nog te verkopen voor de volle prijs, dus waarom ze het er dan al uithalen..

Overigens lijkt het me sterk dat het voor een ander doel was, want het waren allemaal producten met die data.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:38

Ah zo.. ja dat vind ik ook verspilling en zeker zonde. Ik zie dus ook liever kortingsstickers. Maar er zijn meer Jumbo's die dat doen. Wordt weggegooid, soms naar een voedselbank oid.

Gratis meegeven wordt wel eens gedaan (niet bij Jumbo specifiek), maar als je dat op grote schaal doet koopt niemand het meer. Dan gaat iedereen zitten wachten tot het gratis wordt weggegeven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:03

Nachtlampje schreef:
Ze was voor de winkel allemaal eten aan het verzamelen om -denk ik- weg te gooien. Wat ik vreemd vindt, aangezien ik misschien een pizza had gekozen die een datum van morgen of overmorgen had. Oftewel, ik zou het gewoon moeten betalen.

Dat vind ík uitermate raar, dat is verspilling ten top.
Ik kan het invalspunt van het bedrijf nog wel begrijpen, ookal is het krom, dat ze liever het weggooien dan het gratis aan klanten mee te geven. Maar dit was gewoon nog te verkopen voor de volle prijs, dus waarom ze het er dan al uithalen..

Nee, want als jij de pizza met de datum van morgen hebt was hij gratis geweest voor jou. Bij verse pizza die van overmorgen ook. Dat willen ze voorkomen. Dus gooien ze het weg.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:06

Tegenwoordig is het nog maar alleen de datum van morgen. (overmorgen had je nog moeten betalen :j - Dat is vorig jaar ergens aangepast)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:12

Tenzij ze die pizza natuurlijk aan het einde van de dag in de oven gooien om het personeel te eten te geven :) Immers, genoeg mensen die na 18.00 uur moeten werken of nog aan het werk zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:52

Een vrij onbekende actie van de jumbo is vervangend product gratis. Is het door jouw gekozen product niet leverbaar, dan krijg je een gelijkwaardig product gratis. Moet zeggen dat het elke week wel raak is. Ach zit ik niet zo mee......

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:53

Oh handig dit wist ik niet :D Als ik nou een product vind met de datum van die dag moet ik het dan bij de kassa melden of bij een medewerker? :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:58

Amable schreef:
Nachtlampje schreef:

Ja, klopt. Jumbo geeft een vers garantie, dus als groente of fruit zichtbaar niet vers is en je meldt dat krijg je als dank voor je opmerkzaamheid een verstas mee :) Scheelt wel, had mijn appels voor de appeltaart gratis :)

Daar heb je dan een dag taak aan, ik vind het fruit en de groenten bij de Jumbo vaak niet aantrekkelijk uit zien.
Gisteren, bv, de sperziebonen, het leek wel of die er al weken lagen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:35

mvdende schreef:
Een vrij onbekende actie van de jumbo is vervangend product gratis. Is het door jouw gekozen product niet leverbaar, dan krijg je een gelijkwaardig product gratis. Moet zeggen dat het elke week wel raak is. Ach zit ik niet zo mee......

Hoe zit dit dan precies? Want op de site vind ik alleen dat ze mee helpen om een vervangend product te vinden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 11:58

Ze gaan n vervangend product voor je zoeken in de winkel die bieden ze je dan gratis aan
Wat ik ook heb "geleerd" is dat als wij het product niet hebben of geen vervangend product hebben gaan wij na een andere winkel hetzij jumbo hetzij de concurrent
En halen daar het product voor je op en leveren we het bij jou thuis af
Helemaal voor niets
Maar dit heb ik zelf nog niet meegemaakt

Fruit dat er niet goed uitziet enz verdwijnt hier in de kantine voor het personeel
Is vaak nog prima te eten als alles er goed uit ziet zorgen ze altijd dat er wat in de kantine ligt
Ook met producten die niet meer verkocht kunnen worden zoals flessen die uit n 6pack cola gehaald zijn (staat dan ook op niet voor losse verkoop) verdwijnen bij ons in de kantine

Toen ik nog op de slagerij werkte en we hadden veel met de datum van vandaag (als we het de dag ervoor na sluitings tijd eruit haalde) dan gaf ik t altijd aan klanten mee
Soms met acties 3v6€ bv hadden we echt heeeeeeeel veel over
En gaf ik zo goed als elke klant n bakje gyros of whatever mee

Is t minimaal doen we dat niet
De reden? Geen flauw idee

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:08

Staat dat ook ergens op de site van Jumbo? Want ik heb het niet kunnen vinden

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:22

Kijk altijd of je k producten voor niks mee kan krijgen. Ga toch eens in Berlicum kijken als ik bij mijn oma ben. Geldt ook als de prijzen niet kloppen bij de kassa met de schappen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:35

Amable schreef:
mvdende schreef:

Hoe zit dit dan precies? Want op de site vind ik alleen dat ze mee helpen om een vervangend product te vinden.

Dat is ook zeker niet standaard hoor! Over het algemeen bied je een klant een alternatief aan en zo af en toe kan je een product gratis aanbieden als een klant heel erg twijfelt over de kwaliteit bijvoorbeeld, maar in principe moet het gewoon betaald worden. Het staat ook nergens in de 7 zekerheden dat je het product dan gratis meekrijgt. Zou wel mooi zijn anders := Dan kan je gewoon naar een leeg schap wijzen, zeggen dat je dat product wilde hebben en zo gratis boodschappen doen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:56

Wij hebben dat zo geleerd tijdens onze 7-zekerheden wat ik ook zo mooi vond wat we leerde

Als je iemand ziet die bv twijfelt tussen ik noem maar wat de Calvé pindakaas en de jumbo pindakaas omdat ze altijd Calvé hebben maar jumbo merk goedkoper is of whatever
Pak je de jumbo pindakaas vraag je wel brood ze altijd hebben of lekker vinden
Dan trek je alles open en smeer je n boterham voor de klant :+
Zie je het al voor je?!?!

Heb me bescheurd van t lachen toen die man (die ze inhuren voor de trainingen is oa ook mistery guest dat dus voor deed
N hoop spektakel en iedereen boterhammen met pindakaas uitdeelde
Was echt geniaal

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:03

Nou, ik heb de 7 zekerhedencursus 3 keer gedaan in totaal en ik heb dat van het alternatief gratis meegeven niet gehoord hoor :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:00

Bij onze jumbo wordt fruit wat er niet zo lekker meer uitziet (bananen met bruine vlekjes, appels met krassen) als kassa-lekkers aan de kindjes meegegeven (nadat er uiteraard eerst toestemming aan de ouder is gevraagd). Is mn dochtertje altijd erg blij mee!

Vervangend product gratis heb ik ook wel eens gehad, afgelopen kerst stond er in de jumbo magazine een gerecht waarbij framboos-dressing werd gebruikt van jumbo eigen merk. Ik ben uiteindelijk 4 jumbo's ingeweest (omliggende dorpen bezocht speciaal voor de jumbo) en in elke winkel om de dressing gevraagt. Pas in de 4e winkel werd me verteld dat die uit het assortiment gehaald was, en hebben we samen een vervangende dressing uitgezocht die ik gratis mocht proberen.

Als ze me nu gelijk bij de eerste jumbo al hadden verteld dat die dressing uit het assortiment gehaald was, had me een hoop benzine en tijd bespaard.. :n

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:09

zoon van een kennis had ivm ziekte speciale kaas nodig en die was rete duur....(maar vaak ook niet lekker dus dubbel sonde) medewerkster deed niet moeilijk trok pak open en hij mocht proeven...daarna kreeg hij het pak gratis mee...das toch service

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:11

Destination schreef:
Nou, ik heb de 7 zekerhedencursus 3 keer gedaan in totaal en ik heb dat van het alternatief gratis meegeven niet gehoord hoor :=

Hier ook verschillende keren gedaan en goed afgerond

Misschien andere regio andere trainer geen idee
Zo zie je maar weer dat elke jumbo anders is
Iedere jumbo Eigenaar zal toch wat anders zijn
Hier krijgen ook alle klanten die jarig zijn of veel vlaai kopen (dan weet je al dat ze jarig zijn meestal) een bosje bloemen
Zie je ook niet overal wij "gooide" altijd best veel met gratis producten eigenlijk
Terwijl m'n zusje die 40km op bij de jumbo werkt dit helemaal niet mag
Zij zijn net over genomen (waren C1000)
En die eigenaar blijkt d'r nog moeite mee te hebben als ik al die verhalen van daar hoor
Ook de "normale" 7-zekerheden zonder iets extra's

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:27

Vandaag stond er bij 'mijn' Jumbo een handgeschreven bord voor de ingang met : "Grootste acties, op alles 50% korting"
Ik had er eigenlijk een foto van moeten maken, maar dat ben ik vergeten.
Er was overigens echt niks in de winkel aangeduid met 50% korting, maar als je moeilijk had willen doen dan zouden ze eigenlijk alles mee moeten geven tegen die korting.