ex heeft me een valentijns cadeau gestuurd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:33

Huertecilla schreef:
__Elizabeth schreef:
Als jij het normaal vind om geheimen te hebben in een relatie hoop ik echt dat de meeste het daar niet mee eens zijn ;)

In 2/3 van de ' duurzame' relaties gaat een partner (of beiden) vreemd.
Vrouwen net zo vaak als mannen, ze zijn alleen 'beter' in bedrog dus bij mannen komt het vaker uit.
Helaas zijn hyprocisie en bedrog de norm.

De dag dat je aankomt met betrouwbare bronnen die jouw stellingen onderbouwen, mag van mij een feestdag op bokt worden _O-.
Nu even zonder grappen, ik heb getemd. Ik blijf hoop houden dat er nog een keer wordt ingegrepen op die vervelende uitingen van jou, waarbij jij een grote groep mensen onterecht beledigt. Als het nou nog ergens op gebaseerd was...
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 15-02-16 01:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Re: ex heeft me een valentijns cadeau gestuurd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:34

Dat hoop ik ook :D :D :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:34

Zoolgangster schreef:
Huertecilla schreef:
Ben ik nu de enige die dit romantisch, lief vind?! Iets om te koesteren?!

Wat een heerlijke kijk heb je hierop, Huertecilla,

Bedankt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:35

Cinderella schreef:
waarbij jou een grote groep mensen onterecht beledigt.

Wie de schoen niet past...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:39

Huertecilla schreef:
Cinderella schreef:
waarbij jou een grote groep mensen onterecht beledigt.

Wie de schoen niet past...

Oef, typ ik zomaar 'jou', in plaats van 'jij'. De spelfouten zijn aan een ander voorbestemd die de schoen zeker aantrekt :D.

En maar roeren....

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 01:44

Huertecilla schreef:
__Elizabeth schreef:
Als jij het normaal vind om geheimen te hebben in een relatie hoop ik echt dat de meeste het daar niet mee eens zijn ;)

In 2/3 van de ' duurzame' relaties gaat een partner (of beiden) vreemd.
Vrouwen net zo vaak als mannen, ze zijn alleen 'beter' in bedrog dus bij mannen komt het vaker uit.
Helaas zijn hyprocisie en bedrog de norm.

Om heel eerlijk te zijn geloof ik dit wel.
Hoeveel mensen zullen nooit toegeven dat ze vreemd zijn gegaan?
Wie weet was er een hevige ruzie geweest, iemand is even gaan afkoelen en ergens wat gaan drinken. Door de stress is het wat meer geworden, en staat er een erg aantrekkelijk flirterig persoon in de buurt die diegene wel ziet zitten? Raken aan de praat, en de ander kan het niet zoveel schelen dat de ander in een relatie is, en neemt het flirten een stapje verder en zoent diegene.
Ander laat het uit schok en dronken over zich heen komen, maar heeft dan meteen spijt, kapt het af en loopt weg.
Diepe spijt en schaamte waardoor diegene het nooit aan de ander vertelt, en het gebeurt ook nooit weer.
Dit zal vaak genoeg gebeuren, maar diegene zal zich teveel schamen om toe te geven dat die is vreemdgegaan. Mensen maken fouten, zeker als het drank of andere drugs in het spel is. Dat maakt het niet minder fout.
Dit is mij nooit (bewust) overkomen dat mijn (ex) vriend vreemdgaat, wel om andere omstandigheden, maar dit is een scenario dat in me op kwam.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 02:20

Ik kan geen respect hebben voor mensen die het normaal vinden om vreemd te gaan. Maar ik wens je veel succes met een fijne relatie hebben als je dingen achter houden normal vind en zelf vreemd gaan normaal vind.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 02:39

Volgens Mij snap je mijn bericht niet.
Ik zeg dat ik het me kan voorstellen dat het gebeurt.
Ik vind het niet normaal.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 02:41

__Elizabeth schreef:
Ik kan geen respect hebben voor mensen die het normaal vinden om vreemd te gaan. Maar ik wens je veel succes met een fijne relatie hebben als je dingen achter houden normal vind en zelf vreemd gaan normaal vind.

Waar staat dat TS vreemdgaan normaal vind? TS schets een situatie die wel degelijk voor kan komen. Aan de hand van een opmerking van HC. Nergens zegt TS dat ze dat normaal vind of niet.
Overigens kan ik mij vinden in de opmerking van HC, alszijnde de situatieschets van TS. Ja lieve mensen, vreemdgaan gebeurt nou eenmaal. Behalve op bokt uiteraard.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 02:45

Heb je het je huidige vriend inmiddels verteld? Ik zou er niet te moeilijk over doen. Ik denk echt dat je het moet vertellen, denk dat het hem ook juist zelfvertrouwen kan geven als je er zelf luchtig mee om gaat. Dat hij er blij mee zou zijn is weer wat anders, maar als jullie er samen om kunnen lachen. Je denkt dat hij er een probleem van maakt maar dat weet je helemaal niet. Je stelt je dat voor.. ..
Ik neem aan dat je verder geen aanleiding hebt gegeven om zo'n cadeau te ontvangen???

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 02:46

Gewoon je vriend vertellen. En het pakketje houden of weggooien..

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 02:47

Palmera schreef:
__Elizabeth schreef:

Waar staat dat TS vreemdgaan normaal vind? TS schets een situatie die wel degelijk voor kan komen. Aan de hand van een opmerking van HC. Nergens zegt TS dat ze dat normaal vind of niet.
Overigens kan ik mij vinden in de opmerking van HC, alszijnde de situatieschets van TS. Ja lieve mensen, vreemdgaan gebeurt nou eenmaal. Behalve op bokt uiteraard.

Het is ook lastig om op bokt vreemd te gaan :').

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 02:49

:') Ik heb mijn twijfels, met al die meetings :+

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 02:51

:')

Ik geef mijn mening en ik kan van mijzelf zeggen dat ik het niet heb gedaan en ook niet zou accepteren als normaal.

Ik heb het blijkbaar verkeerd gelezen van TS maar voor mij komt haar bericht toch echt over als dat ze het redelijk normaal vind.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 03:52

Vriendin van mij heeft in een soortgelijke situatie gezeten! Die haar vriend was ook heel onzeker en is in twee voorgaande relaties bedrogen door zijn toenmalige vriendinnen. (Misschien heeft HC dan toch gelijk :D)

Enfin, vriendin heeft cadeau in de ondergrondse container gesmeten. Vraag me niet hoe maar uiteindelijk kwam haar vriend daarachter, heel drama geweest, vertrouwen beschadigd en uiteindelijk is het om het hele vertrouwensgedoe stuk gegaan. Hij kon het niet verkroppen dat zij dingen voor hem verzweeg, voor hem een teken dat er geen evenwicht was in de relatie en uiteindelijk zat daar de kink dus in de kabel.

Mijn advies? Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel...

Sterkte verder meis, krijg zomaar de indruk dat je het kan gebruiken!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 04:13

Gewoon eerlijk zijn en niet te ingewikkeld over doen ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 07:42

Dat mensen vreemd gaan niet vertellen begrijp ik. Daar is geen wederzijds respect meer en ze weten dat ze fout bezig zijn.
In een goede relatie laat je zo iets onbenullig als een valentijn kado dus niet geheim.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 07:44

Draai het eens om, hoe zou jij je voelen als hij zoiets verzweeg en je kwam er later achter? Danmaak je er toch iets veel groters van dan het was, alleen omdat hij het niet gezegd heeft?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:56

Iedereen zegt het al, maar het is echt bedrog als je dit achterhoudt. Het stelt Niets voor, behalve als jij zelf nog gevoelens hebt voor je ex.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:00

Lang leve de moraalridders op bokt, weer even lekker alles uit zijn verband trekken. Dat zijn met name mensen die het leven verzieken van een ander nodig hebben om zelf goed te functioneren. Altijd maar die mening opdringen zucht....

Ontopic: ik zou het wel zeggen. Mijn man is gelukkig niet onzeker maar ik heb ook wel eens Valentijns kaartjes of cadeaus ontvangen. Ik heb het hem laten zien en we hebben er smakelijk om gelachen. Jij en je huidige vriend delen iets veel belangrijkers nu. Overigens was ik zelf ook niet blij met mijn zwangerschap, het was ongepland en slechte timing. Nu zou ik mijn meisje nooit meer willen missen, is ze bijna 3 en zijn we alweer een paar jaar getrouwd. Ik wens je veel sterkte met de beslissingen die je gaat nemen.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:05

Cinderella schreef:
De dag dat je aankomt met betrouwbare bronnen die jouw stellingen onderbouwen, mag van mij een feestdag op bokt worden _O-.
Nu even zonder grappen, ik heb getemd. Ik blijf hoop houden dat er nog een keer wordt ingegrepen op die vervelende uitingen van jou, waarbij jij een grote groep mensen onterecht beledigt. Als het nou nog ergens op gebaseerd was...

Vervelend? Als ik een paar opmerkingen vervelend en compleet off topic vind, zijn het deze wel!
Net of jij bepaald wie zijn of haar mening mag uiten in andermans topic :?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:16

djuulsie schreef:
Draai het eens om, hoe zou jij je voelen als hij zoiets verzweeg en je kwam er later achter? Danmaak je er toch iets veel groters van dan het was, alleen omdat hij het niet gezegd heeft?

Zoals Bruintje ook zegt: niet ingewikkeld over doen.

Het houdt een groot compliment in; geniet ervan; samen.

@Ingeborg: Het is niet mijn mening, maar statistisch solide onderbouwd onderzoeksresultaat. Een draad over 'recent' in NL gepubliceerd onderzoek heeft hier op Bokt fiks wat reacties gekregen. Uiteraard veel ontkennende ;-)
Het is op zich niet belangrijk; ik refereer er aan omdat het onderbouwt dat eerlijkheid en openheid NIET de norm zijn. Buiten Bokt dan :D

@Tulando: Wat is er mis met nog gevoelens voor een ex hebben? Je was er ooit verliefd op, hield er van, hebt er kwali-tijd mee gedeeld. Mensen zijn niet binair met gevoelens en gedachtes.
Laten we wel zijn; dat de ex degene was die er mee wilde stoppen is net zo normaal als andersom dus.... Wees er gewoon eerlijk over; verzwijgen is een vorm van bedrog.

Al met al is het mijn MENING dat we met zijn allen eens wat liever en romantischer zouden moeten zijn. Bijvoorbeeld zo'n ode aan liefde op de dag van de liefde is imo _/-\o_
Idem eerlijk zijn. Dat is DE basis onder duurzaamheid.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:38

Om puur even in te gaan op de openingspost:
Wanneer mijn exme wat gestuurd zou hebben, zou ik het zeker aan mijn partner hebben laten zien. Met het kadootje uit de vzn TS kan ik dan persoonlijk niets, maar ik zou ervanuitgaan dat mijn ex iets gestuurd zou hebben wat past bij onze verbroken relatie.
En ik ben het hierin echt wel met HC eens dat ik het wel een romantisch en lief gebaar vind.

Ik zou er wel contact over opnemen met mijn ex en aangeven dat ik het gebaar heel lief vind, maar dat onze relatie echt over is.

Wanneer mijn partner watvan zijnn ex zou krijgen, zou ik het ook zeker te zien krijgen :j

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:55

TS, volgens mij maak je het veel groter dan het is. Wat is nou precies het probleem? Waarom zou je het voor je vriend verzwijgen als je buiten jouw macht om een valentijnscadeautje krijgt? Jij maakt er op deze manier een probleem van. Als dit mij zou overkomen weet ik zeker dat ik erom kan lachen met mn vriend, maar als ik het zou verzwijgen weet ik vrijwel zeker dat hij er ook zijn verdenkingen bij zou hebben..

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:04

Het enige wat ikmij afvraag is 'wat is in hemelsnaams het probleem?!?'

Het is gewoon een lief gebaar van een oude geliefde. Voel je gevleid, voel je fijn omdat je schijnbaar indruk hebt weten te maken op die persoon.

Vertel het aan je vriend en ga door met leven. Wanneer je vriend zo overspannen zou reageren dan zou in dat eerder zien als een motie van wantrouwen richting mij.

Kortom, niet zo moeilijk doen en alles zo analyseren.