Relatie hangt aan een zijden draadje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Relatie hangt aan een zijden draadje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 14:07

Liesel, niet appen is zeer, zeer moeilijk. Ook hij appt uit zichzelf en ik kan dat niet negeren.

Afstand nemen is zo moeilijk, want ik wil dat eigenlijk niet..
Hoewel hij wel aan heeft gegeven dat het tijd kost.

Hij heeft ook gezegd dat hij vertrouwen heeft dat het goed komt, dat hij oud en gelukkig met mij wil worden en dat hij mij ook mist, maar dat hij tijd nodig heeft.

Wat ik allemaal schrijf is natuurlijk mijn kant van het verhaal, hij heeft ook zijn kant en daarom lijkt het mij niet eerlijk om hem op basis van de info vanuit een kant me als onvolwassen en als moederskindje te bestempelen, zoals sommigen wel doen.

Wat ik nodig heb ik afleiding en mensen om min heen, zodat ik hem niet steeds wil gaan appen, die mij er vanaf houden.
Gister met mijn zus wat gaan drinken en mijn telefoon thuis gelaten.
Voelde niet fijn, maar was wel nodig.
Dit heb ik de komende week ook nodig, om m door te komen..

Gelukkig al het een en ander afgesproken deze week met vriendinnen, vanavond naar mijn ouders..

Maar man o man, wat is het zwaar! :(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:19

Triest dat de kosten van een bruiloft de kwaliteit van leven ZO uitholt, een liefdesrelatie ZO onder druk zetten dat de hele relatie in duigen valt.

Sterkte TS (en partner uiteraard).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:23

Huertecilla schreef:
Triest dat de kosten van een bruiloft de kwaliteit van leven ZO uitholt, een liefdesrelatie ZO onder druk zetten dat de hele relatie in duigen valt.

Sterkte TS (en partner uiteraard).

Ik heb zo het vermoeden dat dit ook was gesprongen als er geen sprake was geweest van kostendruk voor een bruiloft.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:29

Misschien is even apart juist wel goed omdat hij dan ziet wat jij normaal altijd doet wat nu niet gedaan wordt, of hij zelf moet doen

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:34

TS, de relatie is nog niet uit of je begint al met excuses te verzinnen dat hij toch eigenlijk wel mee valt. Kom op, kies voor jezelf! En als dat betekent dat je voor hem kiest, is dat ook prima. Maar laat het een keuze zijn waar je volledig achter staat omdat je van hem houdt en niet omdat je hem mist of iets dergelijks. Jij bent zo te lezen een jonge zelfstandige vrouw, hij is momenteel nog geen jonge zelfstandige man. Dat kan hij wel gaan worden, de vraag is of jij hem hierbij wilt en kunt ondersteunen.

Even een time out zodat beiden de boel op een rijtje kunnen zetten is helemaal niet zo gek. Misschien komen jullie er wel achter dat de relatie fijn is, maar ten onder gaat de aan de druk van het "moeten". Dan is de kunst om minder te moeten en meer te mogen, als in genieten. Daarvoor is wel van belang dat jullie dat allebei kunnen en dat elkaar kunnen toestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:38

Joh Maflinger_S, dat is toch een beetje typerend aan het einde van een relatie? Mijn ex behandelde mij echt als straatvuil maar toen ik eindelijk de kracht vond om er een punt achter te zetten heb ik drie weken lang nonstop gehuild en hem behoorlijk wat berichtjes gestuurd dat ik hem terug wou. Als iets over gaat zie je de negatieve kanten niet meer, je ziet alleen maar de dingen die je mist..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:44

Ik denk ook dat het heel goed is voor hem om een tijdje alleen in het huis te zitten met huishouden en al. Zo kan hij ook een beetje oefenen in zelfstandigheid óf er voor kiezen om mams op te bellen natuurlijk.

Sorry dat ik je vriend/ex als moederskindje afschilder TS. Maar ik vind mijn eigen man al een onwijs moederskindje en daar kan ik toch echt niet zulke duidelijke voorbeelden verzinnen dan die die jij schetst in je openingspost. En dan hebben we het over een relatie van 11 jaar, huwelijk van bijna 10 jaar.

Iemand kan best eens chagrijnig zijn of het niet meer zien zitten maar zeggen dat hij zich zorgen maakt of hij je nog aantrekkelijk kan vinden vanwege een litteken; dat gaat wel ver hoor. Dan is echt de vraag hoe diep de liefde (nog) zit.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:49

Heel veel sterkte!!! En succes voor je beide.

De opmerking over de litteken kan ook komen doordat hij gewoon bang is voor de operatie. Het is toch niet niets. En helaas hebben sommige mensen dan neiging om op iets kleins en eigen niet relevant iets te focussen om het voor zichzelf behapbaar te maken

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:52

Blijf jezelf op de eerste plaats zetten. Ben jij wel gelukkig in de relatie?
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Mijn ex zat ook totaal niet lekker in zijn vel en deed nooit iets voor mij. Ik deed werkelijk alles voor hem.
Ik bleef bij hem omdat elke keer dat het bijna fout ging, hij in een keer wel aardig en lief kon zijn. Ik dacht dat ik nooit meer iemand zo geweldig als hem kon vinden.
En nu, een half jaar later ben ik hartstikke blij dat we uit elkaar zijn gegaan. Heb me nog nooit zo goed gevoeld. Mijn geluk gaat voor alles.

Ik denk dat jij diep van binnen wel weet wat je moet doen...
Ik weet niet of een tijdje uit elkaar gaan gaat helpen. Sommige voelen zich opgelucht omdat ze er langer over nadenken om het uit te maken en andere gaan juist iemand missen omdat ze niemand meer hebben. Maar missen ze dan die persoon omdat ze zich eenzaam voelen of missen ze echt die persoon om hoe hij/zij is?

Vergeet ook niet dat jij niet iemand kan helpen die niet geholpen wil worden.

En geloof me, je komt hier zoveel sterker uit! Met of zonder hem. :)

Veel sterkte :(:)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 15:57

Ik heb hem een ultimatum gesteld..

Ik heb gezegd dat ik het gevoel heb alsof hij mij aan het lijntje houd, ook al zegt hij steeds dat hij dit niet wil. Ik wil er graag voor vechten, samen met hem, want ik ben van mening dat je niet in je eentje voor een relatie kan vechten. Ik begrijp dat hij zijn ruimte nodig heeft, maar ik hoop ook dat hij begrijpt dat dit niet de manier is voor mij. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben, want nu is alles zo onzeker..

Hij heeft hierdoor gebeld en toen zei hij dat hij dan wilde dat ik naar huis kom.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:03

Vind je niet dat dit te snel gaat?

Gun elkaar de tijd, als het echte liefde is dan gaan jullie niet uit elkaar, ook niet met een pauze van enkele dagen/weken. Je bent gisteren 'uit elkaar gegaan', geef elkaar de tijd en stuur/bel elkaar niet voor even.. denk eens goed na en desnoods werken jullie eraan vanop afstand. Hiermee bedoel ik samen eraan werken, maar niet onder 1 dak leven gedurende dagen/weken. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:09

_Nancy schreef:

Ik heb gezegd dat ik het gevoel heb alsof hij mij aan het lijntje houd, ook al zegt hij steeds dat hij dit niet wil. Ik wil er graag voor vechten, samen met hem, want ik ben van mening dat je niet in je eentje voor een relatie kan vechten. Ik begrijp dat hij zijn ruimte nodig heeft, maar ik hoop ook dat hij begrijpt dat dit niet de manier is voor mij. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben, want nu is alles zo onzeker..

Hij heeft hierdoor gebeld en toen zei hij dat hij dan wilde dat ik naar huis kom.

Je zet hem onder druk terwijl hij zegt dat hij tijd nodig heeft? Vind je dat verstandig of eerlijk?
Ik hoop echt voor je dat het goed komt, maar op deze manier lijkt het mij uitstel van executie.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:11

Hallo TS ik heb niet alle 7 pagina's gelezen, af en toe wel wat tussendoor.

Ik zie dat je nu een soort ultimatum wilt stellen, maar de problemen zijn slechts 3 dagen geleden.

Ik zou het geen tijd aan geven maar eerst rustig bv week kijken eventueel apart wonend, hoe het gaat. Misschien is het hem even te snel te veel allemaal? Heeft hij even zijn tijd nodig. En misschien is het ook even goed ? Je zet hem nu erg onder druk, terwijl hij duidelijk aan jouw aangeeft tijd nodig te hebben. Ga je nu weer te snel gaat het over een maand wederom mis....

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:13

Ik snap wel dat ze een ultimatum heeft gesteld, in een relatie draait het niet om 1 persoon.
Ik ben ook een tijd weggeweest bij mijn man, wel dagelijks contact gehad en gepraat. Als mijn man behoefte had dat ik bleef deed ik dat ook. Het draait immers niet enkel om wat ik voel of wilde.

Maar aan de andere kant dat je vriend dan nu belt dat je naar huis moet komen is in mijn ogen ook niet de beste oplossing.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:14

_Nancy schreef:

Jouw keuze, jouw leven!! Is het verstandig, nee denk ik dan. Natuurlijk zal je partner zeggen dat je dan maar naar huis moet komen. Is gewoon de weg van de minste weerstand, vooral wanneer hij nog niet weet wat hij precies voelt. Dit is een beslissing van hem waar jij blij mee bent maar dit keert zich tegen jullie ben ik bang.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:15

Cayenne schreef:
_Nancy schreef:

Je zet hem onder druk terwijl hij zegt dat hij tijd nodig heeft? Vind je dat verstandig of eerlijk?
Ik hoop echt voor je dat het goed komt, maar op deze manier lijkt het mij uitstel van executie.

Eens met Cayenne.
Je kunt liefde of een relatie niet afdwingen, ook niet als je een ultimatum stelt.
Als je een eerlijke tweede kans wil geef je hem de tijd en ruimte om er GOED over na te kunnen denken in plaats van dat je dezelfde dag nog terug naar huis komt. Ik vind het wat sneu voor die jongen eigenlijk, die wordt in een hoekje gedrukt zo.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:18

Tja ik snap je wel TS. Ik zou van hem wel iets meer 'input' verwachten, iets meer inzet om er of nog wat van te maken, of niet en ermee stoppen. Gewoon iets, maar niet dit luchtledige waarin jij maar op zijn antwoord moet wachten over jullie toekomst. Wat er ook gebeurt TS, heel veel sterkte, en het komt echt goed, of het samen is of apart.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:19

Sunrise_ schreef:
Tja ik snap je wel TS. Ik zou van hem wel iets meer 'input' verwachten, iets meer inzet om er of nog wat van te maken, of niet en ermee stoppen. Gewoon iets, maar niet dit luchtledige waarin jij maar op zijn antwoord moet wachten over jullie toekomst. Wat er ook gebeurt TS, heel veel sterkte, en het komt echt goed, of het samen is of apart.

Ja maar hij gaf toch aan tijd nodig te hebben? En dan constant appen en doen geef je elkaar nog weinig tijd wat hij zegt nodig te hebben. Dan is het logisch, vind ik althans, dat er even weinig input komt. Hij wil even tijd om alles te over denken en doen...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:26

Ultimatum stellen lijkt mij averechts werken. Hij moet doorgaan met de relatie omdat hij dat wil, niet omdat jij hem onder druk zet!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:28

Goof schreef:
Ik vind het wat sneu voor die jongen eigenlijk, die wordt in een hoekje gedrukt zo.

Ik ook.
Eerst onder financiele druk voor een huwelijk.
Als hij aangeeft dat hij lucht nodig heeft krijgt hij gelijk een ultimatum.
ALs hij vooruit kijkt, vooirbij het huwelijk ziet hij ook nog eens een lading wettelijke ge- en verboden.

TS, je krijgt wat je beloont en dit is afzien voor die knul in een tunnel zonder licht aan het einde.
Wil jij dat hij gelukkig of ongelukkig is.
Is wat jij voelt liefde of egoisme?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:29

@huertecilla mooi omschreven !!

En persoonlijk zou ik trouwen op laag pitje even zetten, het gaat allemaal al zo snel en trouwen kan altijd toch nog? is toch niet dat dit per see in een jaar tijd MOET ? Zeker als er nog onzekerheden zijn en problemen zou ik trouwen nog lang niet op t lijstje zetten...

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:38

Ts heeft al heel duidelijk gezegd dat de bruiloft sowieso al van de baan is ;)

Ik heb het hele topic doorgelezen maar ga er geen mening over geven. Dat kan ik namelijk niet want ik ken jullie niet als persoon. Ik wens je veel kracht toe de komende tijd. Of je nu besluit alleen verder te gaan of toch naar hem teruggaat.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:06

Ik snap het wel TS, die onzekerheid.
Je bent gek op iemand en degene wil tijd voor zichtzelf.
Om gek van te worden.
Doe wat je denkt dat je moet doen. :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:13

vrouwke schreef:
Ik snap het wel TS, die onzekerheid.
Je bent gek op iemand en degene wil tijd voor zichtzelf.
Om gek van te worden.
Doe wat je denkt dat je moet doen. :(:)

Onzekerheid is ook een gevoel waaruit je kunt na gaan denken of het allemaal wel goed zit en of je definitief voor 200% voor iemand wil gaan. Ts geeft geen enkele ruimte aan haar partner om er over na te denken, dan respecteert ze dus zijn mening en gevoelens niet voldoende en dit zal zich onherroepelijk tegen haar keren. Zo werkt het niet in een volwaardige gezonde relatie en daar moeten ts en haar vriend dus nog achter komen.
Of de relatie wel of geen kans heeft, ik zou het niet weten maar ts drukt haar mening er door en dat is nooit goed en daar krijg je ook geen gelijkwaardige relatie door.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:42

Zorgt dat je dicht bij jezelf blijft en geef hem de ruimte hetzelfde te doen.
Jullie moeten eerst gelukkig zijn met jullie zelf, anders gaat het echt niet lukken om elkaar gelukkig te maken.