Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xyzutu2 schreef:Rena100 schreef:xyzutu: en wat nou als je een keer niet kan op dat ene tijdstip, dan is je kans voor die dag/week maar verdwenen? En TS vroeg aan buurvrouw wat zij redelijk vindt en buuf gaf aan dit helemaal niet te tolereren. Dan sta je toch ook wel even met je bek vol tanden, ik snap wel dat TS zo heeft gereageerd. sterker nog, ik vind dat ze heel netjes heeft gereageerd.
Ik zou het sowieso melden bij de woningbouw, zodat zij ook op de hoogte zijn.
Als je afspraken maakt dan hou je je daar natuurlijk aan. Beetje zwak om afspraken met andere mensen te maken waar zij zich aan moeten houden qua tolereren, en deze zelf af en toe verbreken omdat het je even wat minder uitkomt.Ik schat de TS gezien haar posts wel wat hoger in.
![]()
Stel, je wilt 2x per week spelen, dan geef je aan dan je op 3 dagen per week zult spelen, bij 3 zeg je 4. What's the problem?
Nikki schreef:Ik zou mevrouw even melden dat je tussen 10 en 10 geluid mag maken.
Sammie schreef:[naam] schreef:Ik zou mevrouw even melden dat je tussen 10 en 10 geluid mag maken.
Nogmaals dat hoef je niet te melden, want dat ís een hardnekkig broodje aap. Dit soort dingen staan in APV's, deze verschillen per gemeente. Dikke kans dat er in de APV van jouw stad of dorp geen eens duidelijke tijdstippen vermeld staan. En dat gaat dan niet eens over 'geluid', maar over overlast oid.
Nikki schreef:Nou als het niet duidelijk vermeld is, helemaal feest!
Je hebt toch ook weer niets aan enkel zwaaien met een wetboek of APV om fatsoensnormen te hebben. 't Gaat er om dat het geen zin heeft om te stampen met je voet en te roepen: Ik mag tussen 10 en 10 geluid produceren, dus lekker puh.. Als jij besluit om een feestje te houden in je tuin waar de hele straat last van heeft is er nog steeds de mogelijkheid dat de politie op de stoep staat. Nu zal dit bij ts zéker niet het geval vanwege een gitaarspel van max een uur zijn, maar bon.. er zijn in de meeste gemeentes geen duidelijke APV's met tijdstippen en afgebakende soorten geluid wat wel en niet mag.
. Je zou eens bij de buurvrouw kunnen horen hoeveel last ze er daadwerkelijk van ondervindt, vaak schrik je dan toch wel hoe gehorig eea is.
. xyzutu2 schreef:Of is het onaardig dat ik schrijf dat haar gedrag in gesprek niet assertief is en dus ook niet zo zal overkomen op een ander, zeker niet op een (hyper)assertieve buurvrouw - en dat op deze manier met haar praten haar niet verder zal helpen?
Sammie schreef:[naam] schreef:Nou als het niet duidelijk vermeld is, helemaal feest!
Ho hoJe hebt toch ook weer niets aan enkel zwaaien met een wetboek of APV om fatsoensnormen te hebben. 't Gaat er om dat het geen zin heeft om te stampen met je voet en te roepen: Ik mag tussen 10 en 10 geluid produceren, dus lekker puh.. Als jij besluit om een feestje te houden in je tuin waar de hele straat last van heeft is er nog steeds de mogelijkheid dat de politie op de stoep staat. Nu zal dit bij ts zéker niet het geval vanwege een gitaarspel van max een uur zijn, maar bon.. er zijn in de meeste gemeentes geen duidelijke APV's met tijdstippen en afgebakende soorten geluid wat wel en niet mag.
Tcm62 schreef:De normen van de woningbouwvereniging is Geen levende muziek...daar zal TS nog achter komen als ze denkt te kunenn gaan klagen omdat een buuf klaagt over HAAR herrie..
heeft ze daar commentaar op luid aan de telefoon gaan lachen dagelijks, heeft ze daar last van een toevallig krolse poes laten logeren....
maar dat is het leven... we leven niet om mieren te neuken
Boemklatsch schreef:Heel eerlijk? Ik zou evt Kriel's idee misschien nog proberen, Maar als ik het geweest zou zijn ging er 2 a 3 uur per week de stekker van de deurbel uit en kom mevrouw mooi de boom in. Maar ik krijg dan ook enorme jeuk van mevrouw haar reactie.
dan verwacht je dus dat TS haar eigen karakter 160 graden draait en zich ook als bij toverslag de bijbehorende 'het maakt mij niets uit wat anderen van mij vinden en als je wilt klagen, kom dan maar klagen, dan zet ik je wel even op je nummer'-attitude aanmeet. Dat lijkt mij niet zo waarschijnlijk.Tcm62 schreef:Ik vind het wel apart dat iemand behoorlijk harde geluiden want dat is het als je muziek maakt en zingt, maar moet accepteren..alsof dat iets is wat er vij hoort als je ergens woont..