Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Unseen schreef:Ik kan heel moeilijk ontspannen, mijn hoofd zit altijd vol met gedachten en dingen die ik moet doen en ik maak mij altijd om van alles en nog wat zorgen.
Maar die kleine momentjes die voor ontspanning zorgen kan ik wel intens van genieten, al is het maar kort.
Zo heb ik een tic om aan een strook van mijn eigen haar te ruiken. Gewoon een plukje, onder mijn neus en daar lekker mee kroelen en snuiven.
Als ik mij probeer te concentreren, of de prikkels in goede banen probeer te leiden, kauw ik op mijn wangen en binnenkant lip. Heel nare gewoonte eigenlijk, want ik bijt echt wondjes en heb dan dagenlang daarna last van aften.
Andere, meer normale, geluks- en ontspanningsmomentjes zijn van die typische dingetjes die ik hier al meer voorbij hoor komen: de geur van lente, de geur van oude boeken en kerken, oude kerken bezoeken, op een station zitten en mensen kijken, ultiem hard galopperen over een open vlakte, lepeltje-lepeltje liggen met mijn vriendje en dat hij zijn armen strak om mij heen trekt, de geur van mijn vriendje, spelen met de vlezige oortjes van onze basset, snuiven aan de oortjes van mijn paard, uitmesten, de geur van zaagsel, een heet bad met bathbomb, een goed dik boek lezen en hier volledig in op gaan, het geluid van de kabbelende zee, en de zon. De zon vooral. Ik heb iedere winter een winterdepressie/dip en als dan de zon op mijn gezicht schijnt, voel ik mij direct zoveel beter en intens gelukkig. En geuren dus, ik ben heel gevoelig voor geur, omdat die gelukkige herinneringen brengen denk ik.
.
.
. Lekker wandelen in alle stilte met de doggies
.
. Heerlijk, op de een of andere manier geeft dat een voldaan gevoel, waarvan ik echt kan ontspannen
Cayenne schreef:BOB ROSS![]()
Echt, die stem alleen al en die rust die hij uitstraalt. En die prachtige schilderijen.
Wanneer ik niet kan ontspannen of slapen zet ik gewoon een video aan van hem. Binnen 10 minuten ben ik weg
Heerlijk ontspannend
[ Video ]
Knert schreef:Radio bnr voor het slapen gaan.
Discussies over politiek, belasting, normen waarden, omzet en koningshuis.
Tja heerlijk. Geloof dat ik nog geen gelijke heb gevonden die dat ook heerlijk vindt.
ik vond dat ook heerlijk relaxed. Nu niet meer omdat ik niet meer thuiswoon haha
, Met kiki knuffelen... en voor de openhaard zitten