Vreemde dingen waarvan je ontspant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_AnnemiekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 03:25

Als iemand op mijn rug kriebelt, oooo heerlijk!!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 03:36

De geur van boeken,vooral oude boeken...een hele grote bibliotheek.

De zee.

Als ik in bed lig houd ik mijn armen omhoog en krabbel ik zachtjes over mijn onderarmen,in lange halen...heen...en weer ... :z

ingeb0rg

Re: Vreemde dingen waarvan je ontspant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 03:38

De eerste mooie dag van de lente/zomer dat je echt kan ruiken dat het een mooie warme dag wordt dat je zonder jas naar buiten kunt. En dan zo'n heel zacht kietelend briesje buiten.. Heerlijk! :D

Rakjetakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 04:26

Na een hele hectische nachtdienst om 6:00 terug naar huis fietsen dwars door het centrum van de stad terwijl je de kou op je huid voelt en dan helemaal niemand tegen komen. Dan vloeit alle laatste adrenaline weg en voel ik me zo kalm en gelukkig.

Daarnaast ben ik ook heel prikkelbaar voor geuren. Zo kan ik echt intens genieten van de geur van pas gemaaid gras, de bossen, mijn paard of het parfum van mijn vriend.

Of als je midden in de winter thuis komt en in de open haard brandt het hout al. Die geur en die warmte en dat geknetter van hout vind ik heerlijk.
Helemaal met 24 Kitchen op de achtergrond. Daar kan ik zo'n fijne, diepe dutjes bij doen :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:04

fleur_yen schreef:
Knert schreef:
Radio bnr voor het slapen gaan.

Discussies over politiek, belasting, normen waarden, omzet en koningshuis.

Tja heerlijk. Geloof dat ik nog geen gelijke heb gevonden die dat ook heerlijk vindt.

Present :D

*\o/* eindelijk!!!! Ik word al regelmatig als iets afwijkends gezien.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:08

Ik kan heel moeilijk ontspannen, mijn hoofd zit altijd vol met gedachten en dingen die ik moet doen en ik maak mij altijd om van alles en nog wat zorgen.

Maar die kleine momentjes die voor ontspanning zorgen kan ik wel intens van genieten, al is het maar kort.

Zo heb ik een tic om aan een strook van mijn eigen haar te ruiken. Gewoon een plukje, onder mijn neus en daar lekker mee kroelen en snuiven.
Als ik mij probeer te concentreren, of de prikkels in goede banen probeer te leiden, kauw ik op mijn wangen en binnenkant lip. Heel nare gewoonte eigenlijk, want ik bijt echt wondjes en heb dan dagenlang daarna last van aften.

Andere, meer normale, geluks- en ontspanningsmomentjes zijn van die typische dingetjes die ik hier al meer voorbij hoor komen: de geur van lente, de geur van oude boeken en kerken, oude kerken bezoeken, op een station zitten en mensen kijken, ultiem hard galopperen over een open vlakte, lepeltje-lepeltje liggen met mijn vriendje en dat hij zijn armen strak om mij heen trekt, de geur van mijn vriendje, spelen met de vlezige oortjes van onze basset, snuiven aan de oortjes van mijn paard, uitmesten, de geur van zaagsel, een heet bad met bathbomb, een goed dik boek lezen en hier volledig in op gaan, het geluid van de kabbelende zee, en de zon. De zon vooral. Ik heb iedere winter een winterdepressie/dip en als dan de zon op mijn gezicht schijnt, voel ik mij direct zoveel beter en intens gelukkig. En geuren dus, ik ben heel gevoelig voor geur, omdat die gelukkige herinneringen brengen denk ik.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:12

Leuk topic! Ik geniet van veel dingen.. te veel om op te noemen eigenlijk.
De natuur, wandelen met mn hond, vooral boeken de geur ervan.... OHJA en huizen bouwen in Sims freeplay
Laatst bijgewerkt door Cowgirl_K op 10-02-16 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:14

Unseen schreef:
Ik kan heel moeilijk ontspannen, mijn hoofd zit altijd vol met gedachten en dingen die ik moet doen en ik maak mij altijd om van alles en nog wat zorgen.

Maar die kleine momentjes die voor ontspanning zorgen kan ik wel intens van genieten, al is het maar kort.

Zo heb ik een tic om aan een strook van mijn eigen haar te ruiken. Gewoon een plukje, onder mijn neus en daar lekker mee kroelen en snuiven.
Als ik mij probeer te concentreren, of de prikkels in goede banen probeer te leiden, kauw ik op mijn wangen en binnenkant lip. Heel nare gewoonte eigenlijk, want ik bijt echt wondjes en heb dan dagenlang daarna last van aften.

Andere, meer normale, geluks- en ontspanningsmomentjes zijn van die typische dingetjes die ik hier al meer voorbij hoor komen: de geur van lente, de geur van oude boeken en kerken, oude kerken bezoeken, op een station zitten en mensen kijken, ultiem hard galopperen over een open vlakte, lepeltje-lepeltje liggen met mijn vriendje en dat hij zijn armen strak om mij heen trekt, de geur van mijn vriendje, spelen met de vlezige oortjes van onze basset, snuiven aan de oortjes van mijn paard, uitmesten, de geur van zaagsel, een heet bad met bathbomb, een goed dik boek lezen en hier volledig in op gaan, het geluid van de kabbelende zee, en de zon. De zon vooral. Ik heb iedere winter een winterdepressie/dip en als dan de zon op mijn gezicht schijnt, voel ik mij direct zoveel beter en intens gelukkig. En geuren dus, ik ben heel gevoelig voor geur, omdat die gelukkige herinneringen brengen denk ik.

Dit hele stuk had ik kunnen schrijven :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:18

ik kan ongelooflijk genieten in de zomer als ik in de cabrio zit 's avonds laat met de sterren boven me en dan de warmte, muziekje erbij. Zeker na een drukke dag onstresst het. Na een leuke dag waarbij ik echt genoten heb kan ik echt in stilte even een traan laten vallen dan of juist superhard meezingen. Zo fijn..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:27

Geurkaarsen :j.

En inderdaad de vogeltjes bij stilte. Maar dan alleen als ik net wakker word. Verder vind ik ze irritant :').

Geur van een herfstig bos <3. Lekker wandelen in alle stilte met de doggies :j.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:34

Spierpijn :). Heerlijk, op de een of andere manier geeft dat een voldaan gevoel, waarvan ik echt kan ontspannen :')

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:46

Ik ontspan heel erg als er aan mijn haar gefriemeld word, deze is alleen niet heel bijzonder. Maar waar ik ook van ontspan is kijken naar filmpjes waar anderen (mensen, dieren) gemasseerd worden. (instructie video's bijv)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:46

MissMiekjee schreef:
Spierpijn :). Heerlijk, op de een of andere manier geeft dat een voldaan gevoel, waarvan ik echt kan ontspannen :')

Jaahhhh *\o/* ik hou van spierpijn.
'Vroeger' deed ik express elke dag op het zieke af te zware sit ups,want spierpijn in je buik is het fijnste :j

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:51

Autorijden :j

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:04

just_kiki schreef:
Autorijden :j

Haha juist! Sommige mensen verklaren me voor gek. Heerlijk toch! Muziekje op en rijden maar. Kijk wel waar ik uit kom

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:06

Cayenne schreef:
BOB ROSS <3
Echt, die stem alleen al en die rust die hij uitstraalt. En die prachtige schilderijen.
Wanneer ik niet kan ontspannen of slapen zet ik gewoon een video aan van hem. Binnen 10 minuten ben ik weg :+
Heerlijk ontspannend :+:
[ Video ]

Jahaaaa dit!!

Of alleen thuis, kaarsjes en wierookje aan. Of natuurlijk een fijne rit (bak of buiten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:19

Oja, en ik word heeel rustig van scubaduiken. Waar een ander het doodeng zou vinden om onderwater te gaan met apparatuur die stuk kan gaan, kan ik daar zo kalm van worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:25

Knert schreef:
Radio bnr voor het slapen gaan.

Discussies over politiek, belasting, normen waarden, omzet en koningshuis.

Tja heerlijk. Geloof dat ik nog geen gelijke heb gevonden die dat ook heerlijk vindt.

Doet mijn moeder ook, ik kwam vaak even bij haar liggen tot de 'gute nacht freunde' :') ik vond dat ook heerlijk relaxed. Nu niet meer omdat ik niet meer thuiswoon haha

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:00

ik ontspan door een heel end met mijn hond te lopen :), Met kiki knuffelen... en voor de openhaard zitten

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:02

Met mn vingertoppen door mn haar over mn hoofdhuid wrijven. Hmm

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:03

Ik ontspan als ik mn tuig schoonmaak of invet...

Ook kan ik uuuuren paardlief poetsen, denk dat ik daar harder van geniet dan paard zelf :')

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:08

SharonIndezz schreef:
Ik ontspan als ik mn tuig schoonmaak of invet...

Ook kan ik uuuuren paardlief poetsen, denk dat ik daar harder van geniet dan paard zelf :')

Wil je een keer een dagje ontspannen dan? Ik heb genoeg tuig en paarden die gepoetst kunnen worden hoor *D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:12

Haha ja, als je hier nou dichtbij zou wonen :-p

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:25

's Ochtends tien minuten in bed liggen voordat ik er uit ga met heel zacht muziek op. Of 's avonds.
En de geur van net gemaaid gras!

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:53

Wind en regen op mijn slaapkamerraam.

S'morgens de vogeltjes horen fluiten.

Een reep chocolade :D