Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nine1987 schreef:Maar hyppolyte heeft wel gelijk in wat ze zegt.. De werkmentaliteit is echt zwaar achteruitgegaan.. Vooral bij de jongeren (16-23).. Ze hebben hun dure mobieltje en hun ipad al van papa en mama gekregen.. Ze wonen nog thuis.. Ze krijgen hun natje en hun droogje.. Dus waarom ervoor werken?
Ik zie het zelf op mijn werk vaak genoeg..
Hoezo denk je op die leeftijd de wijsheid in pacht te hebben? Weer eens gebaseerd op je eigen ervaringen zie ik.
. Niemand hier strooit toch met onderzoeken en cijfers of wel
? Sees schreef:Dorientjuh, is een discussie niet altijd gebaseerd op eigen ervaringen. Niemand hier strooit toch met onderzoeken en cijfers of wel
?
? En ik begrijp heus dat je niet altijd op je achterste benen kunt gaan staan omdat we nu eenmaal allemaal geld nodig hebben maar je kunt niet álles aan je baas wijten.
. Even los van het feit of dat nu wel of niet de norm is of zou moeten zijn. Sees schreef:Dorientjuh, is een discussie niet altijd gebaseerd op eigen ervaringen. Niemand hier strooit toch met onderzoeken en cijfers of wel
?
dorientjuh schreef:nine1987 schreef:Maar hyppolyte heeft wel gelijk in wat ze zegt.. De werkmentaliteit is echt zwaar achteruitgegaan.. Vooral bij de jongeren (16-23).. Ze hebben hun dure mobieltje en hun ipad al van papa en mama gekregen.. Ze wonen nog thuis.. Ze krijgen hun natje en hun droogje.. Dus waarom ervoor werken?
Schat, je bent 28.Hoezo denk je op die leeftijd de wijsheid in pacht te hebben? Weer eens gebaseerd op je eigen ervaringen zie ik.
Ik ben dan van dezelfde leeftijd als jij, maar ik ben dus niet zo naïef om te denken dat ik alles al wel weet.
Bovendien gaat deze discussie teveel naar het algemene toe, ik denk niet dat de TS hier iets aan heeft.
Sees schreef:Rocamor, ben je daar ook niet (een beetje) zelf bij als je uitgeknepen wordt c.q. je uit láát knijpen? En ik begrijp heus dat je niet altijd op je achterste poten kunt gaan staan omdat we nu eenmaal allemaal geld nodig hebben maar je kunt niet álles aan je baas wijten.
En ik moet eerlijk bekennen dat ik óók niet inzie waarom een gezond iemand (dat voorop gesteld) niet 40u zou kunnen werken als men het naar de zin heeft. Even los van het feit of dat nu wel of niet de norm is of zou moeten zijn.
).
.
). dorientjuh schreef:nine1987 schreef:Maar hyppolyte heeft wel gelijk in wat ze zegt.. De werkmentaliteit is echt zwaar achteruitgegaan.. Vooral bij de jongeren (16-23).. Ze hebben hun dure mobieltje en hun ipad al van papa en mama gekregen.. Ze wonen nog thuis.. Ze krijgen hun natje en hun droogje.. Dus waarom ervoor werken?
Schat, je bent 28.Hoezo denk je op die leeftijd de wijsheid in pacht te hebben? Weer eens gebaseerd op je eigen ervaringen zie ik.
Ik ben dan van dezelfde leeftijd als jij, maar ik ben dus niet zo naïef om te denken dat ik alles al wel weet.
Bovendien gaat deze discussie teveel naar het algemene toe, ik denk niet dat de TS hier iets aan heeft.
wel grappig dat je dan al een mening hebt over `de jeugd van tegenwoordig` 
) 
Bambi1995 schreef:Het gaat wel weer wat beter met me, Op de momenten dat ik vrij ben zorg ik dat ik goed ontspan.
De laatste tijd werk ik ook weer meer 's avonds wat ik veel beter aan kan.
'S avonds is er een betere sfeer en is het veel gemoedelijker op het werk.
Wat ik wel heel naar vind en onprofessioneel. Er zijn managers die grapjes zitten te maken van dat je sloom werkt of het niet goed kan of dat je een trut bent. Maar ze zeggen dat op een manier dat het bijna heel serieus lijkt. Ik kan daar soms moeilijk mee omgaan. Omdat ik alles heel goed wil doen en ik doe ook altijd mijn best en als ze dan zulke gemene grappen maken dat kan ik mezelf soms wel heel erg aantrekken. Dan ga ik aan mijzelf twijfelen of ik het echt niet kan. Ik heb gewoon veel baat aan een compliment en waardering. In mijn mening hoort een manager niet zo te zijn, ik vind dat erg onprofessioneel.
Ik heb ook best wel moeite dat ik zo in het diepe word gegooid. Ze leggen het eerst heel snel uit en daarna is het zo van red je reet maar.
Ik wil eerst heel graag slagen voor mijn rijbewijs dat staat veel beter op het CV daarna ga ik weer solliciteren.
dorientjuh schreef:Ik baseer mijn mening juist graag op een goede onderbouwing juist door middel van onderzoeken en cijfers. Ik erger me eraan dat mensen doen alsof ze weten hoe de wereld in elkaar steekt, maar dat vervolgens blijkt dat dit helemaal niet juist is / zou kunnen zijn omdat het alleen gebaseerd is op eigen ervaringen.
. En daarbij, zo gaat het wel op discussiefora en dat iets gebaseerd is louter en alleen op ervaring wil nog niet zeggen dat het niet waar is
.
dorientjuh schreef:Waar zeg ik dat?
Mijn mening geven is sowieso iets anders dan algemeenheden roepen die misschien wel niet kloppen. Met dat laatste ben ik inderdaad voorzichtiger.
En dat iets gebaseerd is louter en alleen op ervaring wil nog niet zeggen dat het wel waar is. In dit topic wordt de jeugd (en dus ook indirect de TS) een schuldgevoel aangepraat omdat de jeugd zogezegd 'slappe hap is, die niet meer weten wat werken is en zich niet zo moeten aanstellen'.
Daar zou ik dan wel eens bewijs van willen zien.
?
. Bambi1995 schreef:Wat ik wel heel naar vind en onprofessioneel. Er zijn managers die grapjes zitten te maken van dat je sloom werkt of het niet goed kan of dat je een trut bent. Maar ze zeggen dat op een manier dat het bijna heel serieus lijkt. Ik kan daar soms moeilijk mee omgaan. Omdat ik alles heel goed wil doen en ik doe ook altijd mijn best en als ze dan zulke gemene grappen maken dat kan ik mezelf soms wel heel erg aantrekken. Dan ga ik aan mijzelf twijfelen of ik het echt niet kan. Ik heb gewoon veel baat aan een compliment en waardering. In mijn mening hoort een manager niet zo te zijn, ik vind dat erg onprofessioneel.
Ik heb ook best wel moeite dat ik zo in het diepe word gegooid. Ze leggen het eerst heel snel uit en daarna is het zo van red je reet maar.