Sleeper schreef:Wildgirl schreef:Kan iemand mij vertellen, die reeds getrouwd is; waarom zij niet willen dat hun gasten in het wit komen?
Ik kan me daar namelijk echt totaal niets bij voorstellen, waarom zou je daar als bruid in hemelsnaam een probleem van maken?
Ik begrijp het ook niet hoor. Heb even in wat profielen zitten spieken maar dan zie ik jonge meiden die zeggen dat wit not done is. Vind die gedachte meer iets voor 60+ De ongeschreven regel ken ik uiteraard, maar iemand die een witte blouse aan heeft zal toch nooit de mooie witte bruidsjurk kunnen overtreffen. Dat is mijn gedachte ten minste.
Mijn gedachte ook en daarbij zie je als bruid niet eens wat mensen aan hebben als ze er alleen s avonds op de receptie of feest zijn. Het zou misschien alleen verwarrend kunnen zijn als de bruid geen jurk aan heeft en gewone kleding, maar dan kun je het niemand kwalijk nemen dat je niet direct als de bruid herkend word natuurlijk. Mensen zoeken automatisch naar iemand met een mooie opvallende jurk als ze ergens binnen komen op een bruiloft.
.
Dit is al twee keer aangehaald en 2x 'ontkracht'. Het een heeft idd met het ander te maken, maar de witte trouwjurk was er al voor het staat voor de maagdelijkheid en je ging gewoon als maagd het huwelijk in (dat was de bedoeling althans), lang voor dat de jurken zelf wit werden. Het zijn dus gewoon twee losse dingen die nu samengevoegd zijn tot één.
Bij de meeste kerkelijke huwelijken (iig in België) is het de bedoeling dat je gaat biechten voor je huwt. (tegenwoordig wordt dat zelfs mee genomen tijdens de ceremonie meen ik) zodat je "zuiver" het huwelijk in gaat.
. Heb dan gewoon het fatsoen om te bellen en zeggen "sorry, maar aan jouw eisen kan ik echt niet voldoen dus ik wens je een fijn huwelijk maar het feest is niets voor mij." Even goede vrienden.
.

Ik ga altijd in een nette jeans eigenlijk.