Huertecilla schreef:Yasmijntje schreef:En zij wil hem vast steunen in zijn hobby's, maar ik (het kan aan mij liggen) reken roken niet onder een hobby, of sport.
1. paardrijden kan je zelfs zien als dierenbeulen ipv als sport
2. roken kan je zien als een vorm van 'culinair' genieten
ad.2
Meestal is roken het paffen van een sigarettenverslaving. Op zich echter kan het ook genieten van een smaak-ervaring zijn net als het genieten van een oude cognac of een speciaal stuk kaas.
Dat is een liefhebberij, een hobby. Waar de grenzen liggen???
Het hele punt is dat het een balans is tussen wat iets jou kost versus wat het jouw lief oplevert.
Wanneer je echt van elkaar houdt = beiden VOOR elkaar bent, om je er uit. Zo niet dan gun je die liefde de vrijheid; sterker nog, WIL je vrijheid voor jouw lief.
Mbt roken, verbied je dit dan niet, maar doe je jezelf ook geen leed aan, dus als jouw lief het niet voor jou kan laten, dan is in vrijheid elk de eigen weg gaan beter.
Ik zie roken absoluut niet als hobby en ik denk dat voor 99% van de rokers ook niet het geval is.
Ik word ongelukkig als hij zou roken en waarom zou ik dan bij iemand blijven die mij ongelukkig maakt? Ik zie roken niet als iets waarin een compromis te sluiten is.
En wat nou als we kinderen hebben, dat kan dat geld toch een stuk beter gespendeerd worden.
Gelukkig is het helemaal geen issue in onze relatie want hij vind roken ook vies, duur en ongezond.
En gezondheid is ook een dingetje ja. Ik heb mijn opa zien overlijden aan een zeer onprettige dood. Long fibrose. Mentaal nog helemaal fit zijn maar je longen die je leven tegen werken.
Mijn vriend heeft dat ook zo gezien. Als je dan met dat op je netvlies nog steeds kiest om te roken dan zit ik gewoon niet op hetzelfde niveau.
Het is dus geen verbieden in onze relatie want we denken er precies t zelfde over.