iets verbieden in een relatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:03

Huertecilla schreef:
Yasmijntje schreef:
En zij wil hem vast steunen in zijn hobby's, maar ik (het kan aan mij liggen) reken roken niet onder een hobby, of sport.

1. paardrijden kan je zelfs zien als dierenbeulen ipv als sport
2. roken kan je zien als een vorm van 'culinair' genieten

ad.2
Meestal is roken het paffen van een sigarettenverslaving. Op zich echter kan het ook genieten van een smaak-ervaring zijn net als het genieten van een oude cognac of een speciaal stuk kaas.
Dat is een liefhebberij, een hobby. Waar de grenzen liggen???

Het hele punt is dat het een balans is tussen wat iets jou kost versus wat het jouw lief oplevert.
Wanneer je echt van elkaar houdt = beiden VOOR elkaar bent, om je er uit. Zo niet dan gun je die liefde de vrijheid; sterker nog, WIL je vrijheid voor jouw lief.
Mbt roken, verbied je dit dan niet, maar doe je jezelf ook geen leed aan, dus als jouw lief het niet voor jou kan laten, dan is in vrijheid elk de eigen weg gaan beter.

Ik zie roken absoluut niet als hobby en ik denk dat voor 99% van de rokers ook niet het geval is.
Ik word ongelukkig als hij zou roken en waarom zou ik dan bij iemand blijven die mij ongelukkig maakt? Ik zie roken niet als iets waarin een compromis te sluiten is.
En wat nou als we kinderen hebben, dat kan dat geld toch een stuk beter gespendeerd worden.

Gelukkig is het helemaal geen issue in onze relatie want hij vind roken ook vies, duur en ongezond.
En gezondheid is ook een dingetje ja. Ik heb mijn opa zien overlijden aan een zeer onprettige dood. Long fibrose. Mentaal nog helemaal fit zijn maar je longen die je leven tegen werken.
Mijn vriend heeft dat ook zo gezien. Als je dan met dat op je netvlies nog steeds kiest om te roken dan zit ik gewoon niet op hetzelfde niveau.

Het is dus geen verbieden in onze relatie want we denken er precies t zelfde over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:20

Ik vind niet dat je iemand iets kunt verbieden. Wel vind ik dat je rekening met elkaar moet houden, en als je iets dwarszit he het daar met elkaar over moet hebben. Er moet wederzijds begrip zijn.

Als er kinderen in het spel zijn, ligt het weer anders naar mijn mening. Dan heeft veel van wat je doet invloed op de kinderen, en vind ik dat je elkaar best wat mag verbieden als het om het geluk of de gezondheid van de kinderen gaat (dingen zoals roken, etc...).

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:46

fiehie schreef:
_Nadia_ schreef:
Jawel, ik heb een complete 0 grens mbt alcohol, ook na 1 biertje of wat dan ook voel ik mij niet veilig meer, en wil ik iemand niet om mij heen hebben.
Gevolg zijn uren aanhoudende paniekaanvallen, dus niemand van mijn vrienden of familie drinkt waar ik bij ben,of komt bij mij thuis als ze gedronken hebben.

Jij verwoordt wat ik denk

Misschien iets off-topic, maar hoe doe jij dat dan op pakweg trouwfeesten of recepties waarop je bent uitgenodigd, Nadia ?

Ikzelf drink overigens nooit, niet omdat ik er problemen mee heb oid, vind het gewoon niet lekker, in welke variant dan ook :) Dat mensen rondom me drinken vind ik geen probleem.

Nog iets dat wel eens verboden wordt in menig relaties : contact onderhouden met ex(en) }:)

Ik ben niet jaloers aangelegd dus voor mij maakt het niet uit met wie mijn partner contact heeft en ik zou zelf ook niet op zo'n manier beperkt willen worden

Uh niet? Ik ga niet naar dat soort feesten. In een restaurant kan ik er mee overweg als het vreemden zijn die ook niet met mij praten (andere tafels etc) maar niet in mijn eigen huis, dat is mijn veilige plek en daar wil ik geen mensen hebben die gedronken hebben, klaar. Gelukkig heb ik vrienden en familie die mijn geschiedenis kennen en daar respect voor hebben. Ik ga iemand niet verbieden om te drinken in zijn eigen huis mocht ik daar zijn, maar ik stap dan wel vrij snel op, simpelweg omdat ik me dan absoluut niet veilig voel.
En professionele hulp heb ik, al jaren. Helaas als je meerdere malen bijna vermoord bent door iemand die je zou moeten vertrouwen (je eigen vader) die drinkt kan dat je dusdanig beschadigen dat je daar niet over heen komt.

fiehie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 11:02

Spijtig dat je zo'n nare ervaringen hebt (zacht uitgedrukt). Ik begrijp dat je je huis dan beschouwt als veilige plek. Ikzelf heb ook slechte ervaringen met alcoholgebruik (zie mijn reactie eerder in het topic) maar ik kan gelukkig nog wel het onderscheid maken tussen normaal alcoholverbruik en problematisch alcoholgebruik. (Al begrijp ik zelf niet wat iedereen er zo lekker aan vind ;) ) Hopelijk kan jij dat, dankzij hulp, ooit ook weer :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:15

Seltje schreef:
*Nu krijg ik half bokt over mij heen*

Dat zou erg kleindenkend zijn.

Citaat:
Tot nu toe is het voor ons nog niet nodig geweest, maar wij hebben dat altijd een bevrijdende gedachte gevonden waardoor we nog beter aan elkaar hangen.

Imo hebben jullie een HEEL belangrijk punt HE-LE-MAAL door.

Hier is een gezegde over.
Wat weg vliegt wanneer je het vrij laat, wil niet bij je zijn.

Eigenlijk is dat nog steker: Dat hield je gevangen en dat is geen liefde maar egoisme _-:(

Jullie geven elkaar elke morgen het geschenk van een vrijwillige keuze bij elkaar te WILLEN zijn/komen.

In een vorig leven ben ik om zakelijke redenen getrouwd en dat ervaarden we beiden als een heel nare, beperkende druk in onze liefdesrelatie. Dat ons dit keuze-geschenk afgenomen was. Door onszelf, door die stupide beslissing, maar achteraf heb je altijd meer informatie. Geen spijt dus, wel van geleerd.

In het kader van het roken is dat je partner het geschenk geven van stoppen met roken. Zoals ik al eerder schreef, is er imo wat mis met de diepgang van de liefde wanneer de partner dit moet verbieden.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:29

Kon ik het snurken van mijn vriend maar verbieden!! :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:45

Resistance schreef:
Als er kinderen in het spel zijn, ligt het weer anders naar mijn mening.

Imo niet.
Imo ligt dit hetzelfde doch veel scherper door de grotere verantwoordelijkheid voor een kind wat van jou afhankelijk is.
Igv kind/ouderschap MOETEN jezelf en de liefdesrelatie in dienst daarvan staan. Uiteraard binnen redelijke grenzen en dus maak je vooraf afspraken over de grenzen welke jouw eigen welzijn garanderen.

Wij hebben juist in het belang van het gezamelijke project 'stabiel goed ouderschap' een aantal vrijheidsafspraken gemaakt.
Gaandeweg is een aspect opgekomen wat verschillende negatieve effect had en op ook de gezondheid van mijn partner. Dat is besproken en het verantwoordelijkheidsbesef als ouder heeft haar doen kiezen voor gezonder.
Enigzins confronterend dat ze het voor MIJ niet genoeg wilde. Dit is evenwel niets ongewoons in liefdesrelaties, de grote kand daarop weet je van tevoren. Daarom hebben we onze relatie-afspraken in dienst van het ouderschap gemaakt.

Dat snurken Daantjuh is een goed voorbeeld. Als dat gelijk al speelt is dat een aspect wat in je afweging meespeelt, wanneer dat gaandeweg ontstaat of erger wordt is dat een vrijheidspunt.
- Als het jouw eigen nachtrust negatief beinvloed, dan heb je het volste recht daar niet naast te slapen. Stuur je die partner uit bed, stapt die zelf uit bed, stap jij uit bed. Dat zegt op zich al iets over de relatie. Ik bedoel; als jouw partner weet dat jij slaap tekort komt door diens gesnurk en niet aanbiedt om apart te slapen is dat een behoorlijk confronterend signaal over hoeveel die voor jouw welzijn is.
- Tja, en wat als je door jouw partner voor jouw nachtrust duurzaam apart moet slapen en voor jouw welzijn graag met een lief in bed slaapt? Wederom is het weer een vraag hoeveel je beiden voor elkaars welzjn bent.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:00

Huertecilla schreef:
Resistance schreef:
Als er kinderen in het spel zijn, ligt het weer anders naar mijn mening.

Imo niet.
Imo ligt dit hetzelfde doch veel scherper door de grotere verantwoordelijkheid voor een kind wat van jou afhankelijk is.
Igv kind/ouderschap MOETEN jezelf en de liefdesrelatie in dienst daarvan staan. Uiteraard binnen redelijke grenzen en dus maak je vooraf afspraken over de grenzen welke jouw eigen welzijn garanderen.

Wij hebben juist in het belang van het gezamelijke project 'stabiel goed ouderschap' een aantal vrijheidsafspraken gemaakt.
Gaandeweg is een aspect opgekomen wat verschillende negatieve effect had en op ook de gezondheid van mijn partner. Dat is besproken en het verantwoordelijkheidsbesef als ouder heeft haar doen kiezen voor gezonder.
Enigzins confronterend dat ze het voor MIJ niet genoeg wilde. Dit is evenwel niets ongewoons in liefdesrelaties, de grote kand daarop weet je van tevoren. Daarom hebben we onze relatie-afspraken in dienst van het ouderschap gemaakt.

Dat snurken Daantjuh is een goed voorbeeld. Als dat gelijk al speelt is dat een aspect wat in je afweging meespeelt, wanneer dat gaandeweg ontstaat of erger wordt is dat een vrijheidspunt.
- Als het jouw eigen nachtrust negatief beinvloed, dan heb je het volste recht daar niet naast te slapen. Stuur je die partner uit bed, stapt die zelf uit bed, stap jij uit bed. Dat zegt op zich al iets over de relatie. Ik bedoel; als jouw partner weet dat jij slaap tekort komt door diens gesnurk en niet aanbiedt om apart te slapen is dat een behoorlijk confronterend signaal over hoeveel die voor jouw welzijn is.
- Tja, en wat als je door jouw partner voor jouw nachtrust duurzaam apart moet slapen en voor jouw welzijn graag met een lief in bed slaapt? Wederom is het weer een vraag hoeveel je beiden voor elkaars welzjn bent.

Je pakt hem wel heel serieus op. hihi... Vanacht wel serieus overwogen naar de logeerkamer te gaan, maar daar is het zo koud!! Gelukkig snurkt hij niet super veel, alleen combi van alcohol en verkouden versterkt het effect. -O-

urosa

Re: iets verbieden in een relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:12

Ik heb astma, en een ontzettende hekel aan roken. Heb direct tijdens de tweede date gezegd dat als hij verder met mij wil hij nooit meer een sigaret/sigaar in mijn bijzijn mag opsteken. Ik kan er gewoon echt niet tegen :+ Hij vond mij blijkbaar leuker dan de sigaret, zijn nu bijna 9 jaar samen.

Ik vind niet dat je simpel kan zeggen je mag elkaar wel of niet wat verbieden, dat is zo'n grijs gebied, ligt echt aan de situatie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:42

Daantjuh88 schreef:
Je pakt hem wel heel serieus op.

Wanneer je duurzaam met iemand wil samenleven, dan IS dit goed besef van hoe een relatie in elkaar hoort te zitten serieus.

Niet goed inschatten, te licht opnemen, zelf niet over-/doordenken creeert toekomstige problemen, bemoeilijkt fundamenteel goed overleg.

Ik heb NET, NU een voorbeeld aan de hand.
Viendin geeft prive les engels. Hoor dat ze een lesrooster met zaterdagavond voorstelt.
Prima, maar ik ga wel uit en net als dat slapen is het mijn goed recht dat niet alleen te hoeven.
Daar heeft ze vast niet over nagedacht en dat geeft dan aan welk belang het voor haar heeft.

Vind het wel/niet in het welzijnsbelang van de ander/elkaar zijn/handelen in het geheel geen grijs gebied; iets wat HEEL ver van verbieden af ligt: Ik ga ervan uit dat ze VOOR mij/ons is.
Als ze dat niet zelf kan bedenken, dan is dat zo. We zijn 15 jaar bij elkaar dus als ik dat moet aangeven/uitleggen is dat NOG 8)7

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:37

Interessant topic, maar ik denk dat er wat zaken over het hoofd worden gezien. In dit hele topic wordt imo door veel mensen gesuggereerd dat iedereen een 'perfecte' relatie heeft waarin alles bespreekbaar is. Als alles bespreekbaar is kunnen over alle situaties afspraken worden gemaakt en ben je goed op de hoogte van wat er in het hoofd van je partner omgaat. Maar wat doen jullie als je partner niet openstaat voor communicatie op bepaalde vlakken?

En nog wat anders: hoe gaan jullie om met emoties zoals jaloezie? In feite is het een fout van degene die jaloers is, immers: als je iemand vertrouwd zou je niet jaloers moeten zijn en vertrouwen is de basis van elke relatie. Maar je maakt de jaloerse persoon wel elke keer ongelukkig als je met bijvoorbeeld exen omgaat. Heb je dan niet genoeg over voor de jaloerse persoon, want je wil immers dat diegene gelukkig is? Mag je iemand verbieden om jaloers te zijn, of andersom mag je iemand verbieden je ongelukkig te maken?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:44

HC, je weet het weer leuk te brengen.
Maar eigenlijk jij wilt je vriendin dus ook verbieden op zaterdagavond te werken want anders ga je ergens anders slapen (= directe consequentie). Daarbij sta JIJ dus blijkbaar ook niet stil bij de eventuele passie voor haar werk ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:51

Ja hoor, je mag iemand gerust iets verbieden :j

Je hebt het recht om zelf je eigen grenzen te bepalen, als jij bvb. geen rokende partner wilt dan kan je je partner verbieden om te gaan roken.

Maar hij heeft dan vervolgens het volste recht om dit niet te accepteren, hij hoeft niet naar je pijpen te dansen :P

De consequentie van het verbod zal dus niet altijd zijn dat de partner ergens mee stopt, maar kan ook zijn dat je dan besluit dat de relatie (op de huidige manier) niet gaat werken omdat je allebei andere keiharde voorwaarden hanteert en daar niet op toe wilt geven.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:57

Nou, ik vind het grappig dat @Seltje bang is dat ze half bokt over zich heen krijgt, want ik ben het heel erg met haar eens en vind dat ze het op deze manier juist goed voor elkaar heeft. En dan met name dit:

Seltje schreef:
Tot nu toe is het voor ons nog niet nodig geweest, maar wij hebben dat altijd een bevrijdende gedachte gevonden waardoor we nog beter aan elkaar hangen.

Zo zit het dus ook met mij en mijn vriend. Het is nou eenmaal zo dat ik in de toekomst wel eens langer dan een maand weg ga zijn, dan ga ik echt geen regels opleggen dat hij nergens zijn genot vandaan mag halen. En andersom net zo. We zijn beide jong en nog niet klaar om te settelen. Wat de toekomst ons zal brengen zien we vanzelf wel, daar gaan we ons niet op vasthaken. En zoals ik al eerder zei, wij bespreken ook gewoon de meest rare scenario's. Ook bijvoorbeeld dingen die we eigenlijk wel ooit in ons leven mee zouden willen maken op seksueel gebied maar wat we elkaar niet echt kunnen bieden hadden we ook zo iets van, ja stel dat die kans zich opeens aanbied, grijp die dan! Breng elkaar even op de hoogte via een smsje dan horen we later wel de verhalen van elkaar. Misschien dat sommige mensen dit raar vinden, maar juist omdat de optie bestaat het te 'mogen' is het eigenlijk niet nodig. Juist de verboden vruchten worden het lekkerste...
Daarbij voelen wij beide duidelijk een verschil tussen fysiek contact met en zonder gevoel. We weten hoeveel we van elkaar houden en dat zorgt ervoor dat we elkaar daar gewoon in vertrouwen. :)

En dan als reactie op de vraag van @lissisanne, als mijn partner niet open zou staan voor communicatie op bepaalde vlakken, zou ik daar niet echt verliefd op worden. Mijn vrijheid staat heel erg voorop en daarbij ook het bespreken van alles en als het daarin botst met iemand, is dat voor mij gewoon echt niet de juiste. Maar dat is zo persoonlijk, sommige mensen kunnen prima leven met regeltjes, ik niet.

En wat betreft jaloezie. Zelf heb ik daar niet heel erg veel last van. Ja, er knaagt altijd wel even iets, maar ik kan dat ook weer zo naast mij neerleggen. Laatst vertelde mijn vriend dat hij had afgesproken met een meisje waar hij mee zat vlak voordat ik in zijn leven kwam en hij vond het fijn om dat even met mij te delen dat ik wist dat hij daarmee af ging spreken. Mijn eerste reactie was "oh joh, dat maakt mij toch niet uit dat je met haar gaat chillen, daar hoef je echt geen toestemming voor te vragen hoor". En toen zei hij dat hij het wel zo belangrijk vind om het even aan te geven, stel ik zou via via horen dat hij daar chillde, gaat je hoofd toch algauw spoken (sowieso vertellen we elkaar vaak wat we gaan doen). Maar voor de rest kan ik dat soort zaken prima naast mij neer leggen. Hij kan trouwens prima omgaan met zijn exen en degene die hij echt nog wel eens ziet heb ik ook al ontmoet en dat heeft nooit raar aan gevoeld.
Maar zoals ik al zei, we hebben beide nergens het verlangen en vinden het ook niet nodig. De vrijheid is er en die gedachte is fijn.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:58

_Nadia_ schreef:
sflj schreef:
Hij kan toch zijn eigen kleren wassen, als jij dat niet wil?
En wat versta je onder 'drinken' Nadia? Voor een biertje, hoeft ie toch geen hotel te boeken?

Jawel, ik heb een complete 0 grens mbt alcohol, ook na 1 biertje of wat dan ook voel ik mij niet veilig meer, en wil ik iemand niet om mij heen hebben.
Gevolg zijn uren aanhoudende paniekaanvallen, dus niemand van mijn vrienden of familie drinkt waar ik bij ben,of komt bij mij thuis als ze gedronken hebben.

Ooit overwogen daar zelf eens iets aan te gaan doen ipv dat iedereen om je heen zich aan moet passen? Ook ik heb met alcoholisme te maken gehad in mijn jeugd. Toen ik mijn man leerde kennen, was ik ook faliekant tegen alcohol. Ik heb moeten leren dat alcohol niet direct iets slechts is wat agressie teweeg brengt. Het kan ook gewoon gezelligheid brengen. Dit heeft voor mij ook tijd en moeite gekost, maar ik ben blij mijn dat ik mijn verleden wat dat betreft achter me heb kunnen laten.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:02

Daantjuh88 schreef:

Jaa echt _O- Verschrikkelijk!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:06

Aedema schreef:
Daantjuh88 schreef:

Oh ja, maar al te graag. :')
Hij doet het alleen als hij op zijn rug ligt en ik mag hem dan gewoon op zijn zij draaien, maar dat lukt me nooit :+

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:07

DatBenIkNou schreef:
_Nadia_ schreef:

Ooit overwogen daar zelf eens iets aan te gaan doen ipv dat iedereen om je heen zich aan moet passen? Ook ik heb met alcoholisme te maken gehad in mijn jeugd. Toen ik mijn man leerde kennen, was ik ook faliekant tegen alcohol. Ik heb moeten leren dat alcohol niet direct iets slechts is wat agressie teweeg brengt. Het kan ook gewoon gezelligheid brengen. Dit heeft voor mij ook tijd en moeite gekost, maar ik ben blij mijn dat ik mijn verleden wat dat betreft achter me heb kunnen laten.

Je hebt het gedeelte gemist dat ik al jaren prof. hulp heb? Ben jij neergestoken door je vader? Ben jij vast gebonden en met een touw om je nek bijna gewurgd? Heeft jouw vader geprobeerd je van het balkon te gooien (4 hoog) Ben jij net op tijd weg gekomen uit een huis waar je vader je met een mes achter na zat? Ben jij meerdere malen dusdanig geslagen dat je bijna een abbonement had op het ziekenhuis? Heeft jouw vader gedreigd je eerste kind te vermoorden om dat je hem bij hem weg houdt? En dat is nog maar een kleine greep van wat er zich afgespeeld heeft.

Ik vraag mensen zich aan te passen in mijn eigen huis, net zoals dat anderen mensen vragen niet te roken in hun huis, dat is toch mijn goed recht? Ik heb dit vanaf het begin tegen mijn partner heel duidelijk gemaakt, had hij daar een probleem van gemaakt, prima maar dan was het geen succesvolle relatie geweest en had ik er niet mee verder gegaan. Mijn partner begreep mij, en wij zijn heel gelukkig, zonder alcohol in ons huis, en dat willen we ook (beide) heel graag zo houden.
Wat mensen in hun eigen huis doen als ik daar ben, daar heb ik niets over te zeggen, maar ik mag wel mijn grenzen bewaken en dus vertrekken als ik daar ongemakkelijk van wordt.

Kan best dat anderen alcohol als iets gezelligs ervaren, ik doe dat niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:09

Sizzle schreef:
HC, je weet het weer leuk te brengen.
Maar eigenlijk jij wilt je vriendin dus ook verbieden op zaterdagavond te werken want anders ga je ergens anders slapen (= directe consequentie). Daarbij sta JIJ dus blijkbaar ook niet stil bij de eventuele passie voor haar werk ;)

Tja, je kan alles van verschillende kanten interpreteren.

Je kan jouw insteek ook verwoorden als begrip van mijn kant dat zij haar werkpassie tot de zaterdagavond wil uitbreiden.
Zij heeft die ruimte. Lees; ik GEEF haar die niet; dat recht heb ik niet; die vrijheid HEEFT ze.
Dat houdt echter geen verplichting voor mij in om niet uit te gaan. Dat houdt geen beperking voor mij in, geen uitgaansverbod.
Ze weet het en kiest zelf.

Geldt voor heel veel zaken: Het recht van de een is niet automatisch een plicht/verbod voor de ander. Zie de gepasseerde drankfobie.
Gelukkig hebben wij dit voor het gezamelijke ouderschapsproject te beginnen, goed doorgesproken. Dat voorkomt niet alle problemen/verschillen, maar geeft wel een basis voor oplossingen zonder verplichten of machtmiddel.

Zo delen we ook niet al onze passies, hobbies.
Komende donderdag komt een uur voor zonsopkomst de maan bij de vijf in lijn staande planeten.
Ik sta daar vroeg voor op en ga aan de kust op een berg zitten. Het interesseert haar niets doch mij wel en ik waardeer haar gezelschap. Omdat een gedeelde ervaring VEEL intenser is, heb ik gevraagd of ze mee gaat. Het antwoord is nee.
Even bezien hoe het deze week met mijn zoon op school is, of ik hem vraag.
Als dan niet slim is, is het niet ondenkbaar dat ik een vriendin die dit ook fascinerend vindt vraag. Veel leuker dan mijn hond mee.
De crux is dat wij beiden een aantal keuzes hebben. Dat dit niet zwart/wit is.
Zal je zien dat het bewolkt is :D

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:09

Suliko schreef:
Aedema schreef:

Hij doet het alleen als hij op zijn rug ligt en ik mag hem dan gewoon op zijn zij draaien, maar dat lukt me nooit :+

Jij geluk, mijn vriend doet het altijd :') Ik moet hem een duw geven voordat hij ophoudt, en dat werkt voor een volle 2 minuten. Op dat soort momenten ben ik blij dat hij 5 nachten per week werkt :')

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:10

Verbieden zal ik niet zo snel doen, maar ik heb vrij veel grenzen en ik kies mijn vriendjes daar ook op uit. Ik zou geen relatie beginnen met iemand die rookt, veel alcohol drinkt, veel tatoeages heeft, drugs gebruikt enzovoort. Mocht dit toch gebeuren tijdens het hebben van een relatie dan zitten daar inderdaad consequenties aan. Op het moment zelf zie ik dan wel of daar mee te leven valt of niet, de ene grens is wat makkelijker te overschrijden dan een ander. Toch een tatoeage nemen vind ik minder erg dan plots gaan roken om maar wat te noemen. Maar als je verliefd wordt op iemand die rookt en jij hebt problemen met rokers, dan moet je dat óf van te voren oplossen, óf geen relatie met die persoon nemen. IMHO kun je het dan niet maken om halverwege te zeggen 'overigens, over dat roken hè... Je moet nu kiezen.' :')

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:12

Ann1992 schreef:
Verbieden zal ik niet zo snel doen, maar ik heb vrij veel grenzen en ik kies mijn vriendjes daar ook op uit. Ik zou geen relatie beginnen met iemand die rookt, veel alcohol drinkt, veel tatoeages heeft, drugs gebruikt enzovoort. Mocht dit toch gebeuren tijdens het hebben van een relatie dan zitten daar inderdaad consequenties aan. Op het moment zelf zie ik dan wel of daar mee te leven valt of niet, de ene grens is wat makkelijker te overschrijden dan een ander. Toch een tatoeage nemen vind ik minder erg dan plots gaan roken om maar wat te noemen. Maar als je verliefd wordt op iemand die rookt en jij hebt problemen met rokers, dan moet je dat óf van te voren oplossen, óf geen relatie met die persoon nemen. IMHO kun je het dan niet maken om halverwege te zeggen 'overigens, over dat roken hè... Je moet nu kiezen.' :')

Over dat roken ben ik helemaal met je eens. Maar hoe zit dat met tattoo's? Wat als je met iemand uitgaat die tattoo's heeft, maar ze verbergt en je dit niet eerder ziet dan wanneer hij zich uitkleedt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:14

Suliko schreef:
Daantjuh88 schreef:

Wat doet hij er zelf uit zichzelf aan/voor opdat jij jouw nachtrust hebt?

Ik vind dit een schitterend voorbeeld omdat het wel/niet snurken geen keuze is maar wel voor beiden ingrijpende welzijnsconsequenties heeft.
Op het moment loopt hier in Spanje ook een advertentie over. Over een snurkende partner. Heel typerend komt het in die reclame in de snurker niet op om het aangeboden product aan te schaffen. De reclame is volledig gericht op het 'slachtoffer'.
Imo is dat een INtrieste illustratie van hoe een relatie niet hoort te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:16

Grappig, ik zou namelijk nooit een relatie aangaan met iemand die op die manier oordeelt over mijn leven. Ik heb tattoos, ik rook, ik drink, ik gebruik wel eens drugs.. Iemand die daar een sterke mening over heeft zou niks voor mij zijn. Anderzijds kies ik eventuele partners daar ook op uit. Ik zou ook niet zo snel een relatie willen met iemand die niet rookt, niet drinkt en totaal geen drugs gebruikt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:18

Wauw Nadia...heel erg wat je hebt meegemaakt inderdaad. Ik heb zelf geen behoefte om hier neer te zetten wat ik heb meegemaakt met mijn alcoholische vader, eerlijk gezegd. Ik wens je veel kracht dit te boven te komen. Gelukkig heb ik zelf die kracht gevonden, samen met mijn man die ik niets hoef te verbieden om op het topic terug te komen.