En dan gaat je vriend naar de marine.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:35

Ymke_Z schreef:
En jullie zijn 6 maanden bij elkaar dan sta je toch wel zo zelfstandig in je relatie dat je zonder hem kan voor een tijdje. Tuurlijk is het niet leuk wanneer hij weg is maar het maakt je relatie alleen maar sterker.
Ik had net een prille 3 maanden met me vriend toen hij voor 3 maanden op uitzending ging, ook amper contact. Daarna in die 2 jaar 13 maanden weg geweest, gelukkig wel met goede contact mogelijkheden.

En zie dat iemand zegt dat je op 20 nog niet stabiel bent (verwacht dat je op die leeftijd wel even zonder iemand kan) , maar dat wordt toch wel verwacht van je, zeker als je een relatie hebt met een militair. Ik ben ook 20, wonen samen en moet alles regelen wanneer hij weg is. Ja soms baal ik ervan maar wat moet dat moet, je krijgt er wat voor terug.

Wat je zegt het maakt je relatie en band alleen maar sterker!
Als hij terug was moest ik er vaak meer aan wennen dan toen die net weg was :o

Op je 20ste niet stabiel? ik was 15 toen mijn vriend bij de marine ging. ik denk dat het echt per person verschilt en hoe sterk de relatie/liefde is.

DatBenIkNou

Re: En dan gaat je vriend naar de marine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:14

Ik was 18 en 21 toen we gingen trouwen. De een is nu eenmaal sneller volwassen dan de ander.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 15:33

Bedankt voor alle reacties alweer! Aan vele reacties en ervaringen heb ik echt wat!
De gene die gezegd heeft dat ik misschien niet stabiel ben ik niet waar. Ik ben stabiel genoeg maar ook emotioneel aangelegd. Vind dit niks te maken hebben met stabiel zijn ja of nee of volwassen zijn.
Ik ben ook van plan het sporten goed op te pakken, hardlopen en misschien een abbo voor de sportschool. Daarbij ben ik er inderdaad wel van overtuigd dat het een relatie alleen maar sterker kan maken. Alleen maar op elkaars lip zitten doet niet veel goeds (dit zie ik gebeuren in de relatie van mijn schoonzusje). Als hij terug komt als ie langer (of korter) weg is geweest zal het alleen maar leuker zijn als hij er is.
Gister dus een enorm goed gesprek met hem gehad via de app. Maar hier gaan we zaterdag nog verder over kletsen. Liggen tot nu toe wel op een lijn wat betreft de toekomst wat me wel gerust stelt.
Ik ben onwijs trots op hem en ben enorm blij met zo'n vriend als dat ik heb.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 18:19

Vandaag is vriendlief geslaagd voor wapenhandelingen. Alleen maandag het schieten nog en dan ken ie 25 januari beginnen met de vakopleidinf

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 19:01

Me vriend bleek meer testen te moeten doen dat hij in eerste instantie verteld had. Tot nu toe heeft ie alles gehaald. Geen idee wat ie allemaal nog moet doen.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 12:28

Maar weer even een berichtje.

Vrijdag is me vriend dan thuis gekomen. Enorm fijn om hem weer te zien natuurlijk. We hebben best wel wat gepraat. Hij blijft zeggen, ik wil 5 jaar uitgezonden worden en na die 5 jaar of aan wal en als dat niet kan stop ik. Hier houd ik hem natuurlijk niet aan, als ie graag door wil dan is dat zo. Maar dat zien we dan wel weer. Hij wil ook sws niet uitgezonden worden als we aan kinderen beginnen. En dan zal dus over zn 5 jaar zijn dat we dat willen/aan toe zijn.
Ook heb ik sommige reacties van dit topic voorgelezen aan hem. Hij is bang dat dit het me moeilijker heeft gemaakt zeg maar. Dat ik er daarom nog meer tegenop zie dan ik al deed.
Hij is vanmorgen vroeg weer vertrokken naar den helder. Heeft nog een paar testen en dan weet ie echt of ie die 3 maanden vooropleiding over mag slaan.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:47

Ik wil geen vervelend persoon zijn voor je hoor, maar een maatje van mij werkt ook bij de marine. Hij zit dan wel in de onderzeeër maar die heeft soms wel eens 2/3weken van amper tot geen contact. Op af en toe een e-mailtje na.

Als jij het nu al zo enorm moeilijk had, wil ik je echt succes wensen. Hij is na zijn opleiding afgerond te hebben meteen 3maanden uitgezonden. Daarna was hij een paar weken thuis en toen weer 2/3maanden weg.

En sowieso is hij in een heel jaar meer weg dan thuis. En als hij al thuis is, is dat alleen een weekend. Weekend waarin hij z'n vrienden, familie en vriendin aandacht moet geven.

Ik weet niet hoe het op een normaal schip gaat met contact etc.
Maar zou er maar goed over nadenken of je dat wel aankan. Ik heb respect voor m'n maatje z'n vriendin. Ik had dat niet gekunt namelijk.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 13:14

Sunrise19 schreef:
Ik wil geen vervelend persoon zijn voor je hoor, maar een maatje van mij werkt ook bij de marine. Hij zit dan wel in de onderzeeër maar die heeft soms wel eens 2/3weken van amper tot geen contact. Op af en toe een e-mailtje na.

Als jij het nu al zo enorm moeilijk had, wil ik je echt succes wensen. Hij is na zijn opleiding afgerond te hebben meteen 3maanden uitgezonden. Daarna was hij een paar weken thuis en toen weer 2/3maanden weg.

En sowieso is hij in een heel jaar meer weg dan thuis. En als hij al thuis is, is dat alleen een weekend. Weekend waarin hij z'n vrienden, familie en vriendin aandacht moet geven.

Ik weet niet hoe het op een normaal schip gaat met contact etc.
Maar zou er maar goed over nadenken of je dat wel aankan. Ik heb respect voor m'n maatje z'n vriendin. Ik had dat niet gekunt namelijk.

Volgens zeggen is het contact op een normaal schip wel beter. Maar dat zien we dan wel. Ik wil het proberen. En als het niet gaat, als ik het niet trek dan zeg ik dit eerlijk tegen mijn vriend en moeten we kijken of er een oplossing ofzo is

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 11:31

Ik word nu al onwijs gek van de communicatie van defensie. Volgens mij hebben ze het niet echt op een rijtje daar

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:18

korbakimmy8 schreef:
Ik word nu al onwijs gek van de communicatie van defensie. Volgens mij hebben ze het niet echt op een rijtje daar

Wen er maar vast aan.

Het is vooral feest als ze op uitzending zijn en je krijgt te horen op de dag dat ze terug zouden komen dat ze nog niet terug komen ;)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:35

Of dat ze ineens een week eerder weggaan en 3 weken langer weg blijven :')

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:43

helaas hoort dat er inderdaad ook bij

en ik denk dat je goed op moet passen met wat je wel en niet op internet zet.
Alles is terug te vinden wat je tikt en het is niet altijd verstandig om te zeggen waar je vriend zich op dat moment bevind.

Het zal erg wennen zijn voor jullie.. het is een keiharde wereld waar de mannen/ vrouwen in zitten en zei komen op plaats 1. Thuisfront staat daar vele malen verder vandaan.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 14:05

Zal er zeker aan moeten wennen haha. Zal nog wel tegen me vriend zeggen dat ie maar niks meer aan me door moet geven qua datums of iets hahaha. Dan ken ik me er ook niet druk om maken of me ergens op verheugen ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:13

korbakimmy8 schreef:
Zal er zeker aan moeten wennen haha. Zal nog wel tegen me vriend zeggen dat ie maar niks meer aan me door moet geven qua datums of iets hahaha. Dan ken ik me er ook niet druk om maken of me ergens op verheugen ;)

Ja, dat werkt dus ook niet :P

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 14:20

Winged schreef:
korbakimmy8 schreef:

Ja, dat werkt dus ook niet :P

Dat was uiteraard een grapje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:11

Ik ben intussen iets meer dan 4 jaar samen met iemand die in de offshore werkt voor een multinational in de baggerwereld. Dit houdt in theorie in dat mijn vriend 6 weken vaart en 6 weken thuis is. De praktijk is echter heel wat anders. Soms zit hij maanden aan een stuk op het hoofdkantoor (is hier 5km vandaan) en andere keren zit hij langer dan 6 weken op het schip. Omdat hij mee aan de opbouw van een compleet nieuw schip heeft gewerkt (enigste in de wereld van dat type) heeft hij van september tot ergens in december in Kroatië gezeten. Hij is toen een paar dagen thuis geweest en vlak voor de feestdagen vertrokken naar Vlissingen, van daaruit zijn ze doorgevaren naar Noorwegen voor een opdracht en toen terug naar Zeebrugge. Hij is vorige week 5 dagen thuis geweest en zit nu terug aan boord (in Zeebrugge dus), ik geloof dat de volgende bestemming Dubai is. Die vaart doet hij niet mee, dus in februari is hij eindelijk eens langer dan een paar dagen thuis. Ik ben intussen dus wel al wat dingen gewoon.

Er is 1 ding wat ik niet snap. Je zegt dat je vriend dit gekozen heeft omwille van de centen. Met alle respect, maar had hij dan niet beter wat anders kunnen gaan doen? Dit is iets heel anders dan een 9 to 5, en vraagt best véél van een relatie. Dit is een type job waar je echt met hart en ziel voor moet gaan, waar je veel voor over moet hebben, en niet alleen maar denken "ff lekker kassa kassa". Mensen die dit soort werk doen zijn vaak zelfstandig, kunnen onafhankelijk functioneren én tegelijk ook samenwerken, krijgen aardig wat verantwoordelijkheid. Nadien even burgerlijk gaan zitten doen op een bureautje zou wel eens een fikse koude douche kunnen opleveren omdat het een heel pak minder afwisseling en uitdaging geeft. Om over het loon nog maar te zwijgen. Mijn vriend doet zijn job bijvoorbeeld ontzettend graag, en daarom ook uiterst precies. Daar komt uit voort dat hij wel hetzelfde verwacht van zijn collega's. Ik denk dat er geen tekening bij hoeft hoeveel frustratie het bij hem opwekt als hij weer eens 6 weken met een collega wordt opgescheept die het ook enkel voor de centen doet en er dus veel meer de kantjes af loopt en denkt "ach, komt wel goed". Als partner thuis ben ik ook zijn klaagbak, en ik kan je verzekeren, er zijn leukere dingen dan moeten horen hoe zo'n persoon het werk voor anderen best zuur kan maken.

Daar komt nog bij dat er nog momenten kunnen komen waarop je hem niet of nauwelijks zal horen als hij op zee zit. Ofwel is er gewoon geen verbinding, internet via de satelliet is bagger maar ook omdat eender welke vorm van radiocontact of signaal onderschept zou kunnen worden door piraten. Op zo'n momenten moet je echt niet willen dat ie even snel een appje stuurt of wat dan ook. Wat ik dan wel doe, is de route van het schip volgen via internet, via www.marinetraffic.com namelijk. Als je de naam van het schip weet en onder welke vlag het vaart, dan kan je het daar opsporen. Tenzij het voor piraterij en veiligheidsredenen van de radar af moet natuurlijk.

Verder vind ik niet dat je moet stellen "binnen 5 jaar moet hij ermee ophouden want dan willen we kinderen". Bekijk eerst hoe het nu gaat, de rest komt later. Ik dacht in het begin ook "later gaat die wel wat anders doen" maar zoals ik mijn partner intussen zie zeg ik eerder nee. Die zou zitten verpieteren en verzuren achter een bureau. Net omdat hij die zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en onafhankelijkheid zo gewend is.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 17:29

Bedankt voorje bericht.

Uiteraard doet me vriend het niet alleen maar om het geld, maar als hij een goede baan had gehad waar hij voor geleerd had was hij deze kant niet op gegaan zeg maar. Hij werkt al jaren voor uitzendbureaus en dat wil hij niet zijn hele leven blijven doen. Vandaar zijn keuze om terug te gaan naar defensie. Uiteraard doet hij dit met hart en ziel. Hij kon het weekend al mooi vertellen wat hij allemaal gedaan had en vind dit enorm mooi om te vertellen, hij is trots op wat die doet.

Ik heb nooit gezegt dat ie binnen 5 jaar moet stoppen, laten we dat even uit de wereld helpen. Hij heeft zelf aan gegeven dat zodra we aan kinderen beginnen hij stopt. Hij wil er altijd kunnen zijn voor zijn gezin dan en wil niet meer op zee. En aangezien hij geen 18 of 20 is nu zal hij rond die leeftijd (over 5 jaar) aan kinderen willen beginnen. Ditgeeft ie zelf ook aan. Ik stel hem geen keuze dat ie na 5 jaar moet stoppen of anders klaar met de relatie. Dat zeker niet. Ik kan hem hooguit vertellen wat ik er van vind maar ik ga hem niet laten kiezen.

We gaan beide gewoon een nieuwe wereld in die veel eist van een relatie. En dit "avontuur" wil ik zeker aan gaan omdat hij het allemaal waard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:53

Zelfs dan zou ik nog steeds wachten wat de toekomst brengt. Het loon wat hij nu heeft, dat heb je niet snel bij een job aan land. Daarin moet je dan vaak een (fikse) stap achteruit doen, dus ook in levenswijze. Sparen gaat dan plots minder hard en kinderen zijn duur. Op dat vlak is zo'n job net handig, je kan een prachtige spaarboek voor je kleine aanleggen. Ik bekijk het zo: ze moeten papa dan misschien meer missen, maar je geeft ze op die manier wel een stuk meer kansen mee in het leven. Wij hebben geen kinderen (geen idee of die er komen, en we zijn beide net 30+) en dat is toch wel iets om goed over na te denken. Het heeft zijn voor- en nadelen. Heb een vriendin wiens vader ook vaak in het buitenland zat, en net zoals enkele bokkers geeft die ook aan dat ze er zeker geen nadelen van heeft ondervonden.

Het is ook een hele terugschakeling als je gewend bent om elkaar een tijdlang niet te zien, om dan weer samen te gaan leven. Communicatie onderling is echt cruciaal. Zeker met jouw job als verzorgende. Ik studeer deze maand af als bachelor verpleegkundige, dus kan me wel inleven in jouw situatie. Al een keer bedacht hoe je het gaat aanpakken als jij voltijds werkt en hij is thuis met verlof en je hebt nog een paard? Daarin moet je op zoek naar een goed evenwicht. Denk daar nu al over na en bespreek het. Hij moet je immers overdag al missen door je job, alle tijd die je bij je paard doorbrengt kan je niet aan hem spenderen tenzij hij elke keer meegaat. Lijkt eenvoudig, is het echter niet ;)

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 20:20

Ik wacht zeker wat de toekomst brengt, Ik kijk alleen wel naar wat ik graag zou willen. Ik ben geen 16 meer. Ik ben op een leeftijd dat ik dingen ga ''inplannen''. Ik kijk vooruit zodat ik daar naar toe kan werken.
Dat ik moet werken of me paard moet doen als hij thuis is zit er natuurlijk aan te komen. Dit is ergens logisch natuurlijk. Ik kan niet zoals hij een paar maanden achter elkaar werken en dan een paar weken thuis zijn. Dit weet hij en hier moet hij zich dan op aanpassen, net als dat ik me moet aanpassen als hij er niet is of juist wel is haha.
Ik ga nu 7 maanden werken en na de zomer vakantie weer een opleiding van 3 a 4 jaar beginnen. Dus waarschijnlijk zit ik dan dagen op school en weekend gewoon thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:33

Ik kan je zeggen, het lijkt eenvoudig maar als het er op aan komt is het dat vaak toch niet het geval. Ayasha vond dat bijvoorbeeld vreemd, maar hier had ik echt iemand zitten die vond dat ik in zijn thuisperiodes me moest beperken tot voeren, stal doen en naar huis. Rijden kon wel wachten tot hij weer weg was en dat soort dingen, want ja, hij moest me al genoeg missen als ik op mijn werk of opleiding zat (ik ben na 1 jaar relatie terug gaan studeren en nu dus bijna klaar). Dat heeft toch een tijdje wat knetterende momenten teweeg gebracht :P Paarden zijn nu eenmaal geen hobby die je even in de kast stopt en niet naar omkijkt als het jou uitkomt.

Nog een tip: laat je alsjeblief niet gek maken door anderen met verhaaltjes "in elk stadje een ander". Daar ga je sowieso mee geconfronteerd worden. Ook niet door opmerkingen als "met zo'n job zou de mijne mogen ophoepelen". Of dames die ronduit de dollartekens in de ogen krijgen en gaan gillen dat zo'n vent alleen welkom is als hij hen even gaat onderhouden van zijn riante loon.

Ik zou gewoon willen aanraden: geniet ervan. Het is geen evidente manier van samen leven zeg maar, maar als ik eerlijk mag zijn, uit deze relatie haal ik zoveel positieve dingen! We weten perfect wat we aan elkaar hebben, je leert open en eerlijk en rechtuit communiceren, vertrouwen en eerlijkheid zijn onze sleutelwoorden. Respect voor elkaars job en kansen op ontwikkeling. Ik heb niet het gevoel dat ik X tijd van het jaar door het leven moet als vrijgezelle dame, integendeel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:59

Ik ken ook een koppel: zij werkt in een supermarkt, hij op een schip, altijd zoveel maanden weg, zoveel maanden thuis. Die hun relatie is daar perfect op afgestemd, beide heel nuchter daarin maar je ziet ook hoe graag ze elkaar zien. Ze hebben wel een hond gekocht, zodat zij niet altijd alleen zou zijn in hun huis. En dat werkt voor hen zo perfect en al heel wat jaren.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 21:28

Ik geniet van elk moment dat we samen zijn. En denk ook dat dit zal blijven door dat ie vaak weg is dan. Dan is het elke x als je elkaar weer ziet alsof je een enorm verliefd stel bent:)
Wat het paard betreft, nu gaat ie ook mee en als ie er is voer en mest ik ook alleen tenzij hij graag wat wil doen met het paard. Jaja hij is erg bezig met me paardje haha. Heeft er al vaker op gezeten en wil graag leren rijden. En tuurlijk zal ik me ook wel aanpassen als ie er is. Ik wil dan ook graag bij hem zijn dus als het ff kan ben ik dan dus bij hem :)
Ikwoon nog thuis dus een hond zit er niet in, wat ik wel graag zou willen. Heb gister een hamster gekocht. Die geeft wel wat afleiding als ie er niet ie haha.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:33

korbakimmy8 schreef:

Wen er maar aan... En je hebt het na 2 weken in defensie al helemaal door chapeau!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:56

Ik denk dat elke werkgever waarbij mensen naar het buitenland moeten niet zo handig zijn met communiceren :') Ik herken een aantal opmerkingen namelijk ook. Niks zo hatelijk als een terugkeerdatum krijgen en dan een paar dagen ervoor of zelfs de dag zelf plots bericht krijgen "schat, het is uitgesteld". Bloedirritant gewoon, zeker omdat ik soms vrijaf moest nemen op het werk omdat hij anders niet thuis zou raken. Bijvoorbeeld na 6 weken continu nachtdienst, rechtstreeks vanuit die nachtshift het vliegtuig op in Australië voor 27u reizen met amper slaapmogelijkheid, hier dan 's ochtends vroeg aankomen in de volle ochtendspits en dan zogenaamd even zelf nog naar huis karren met de leasewagen.... Not going to happen, dan valt ie geheid in slaap achter het stuur. Hij werkt namelijk 6 weken lang 7/7 en 12u/dag.
Of je zit 's ochtends gezellig aan het ontbijt, je weet dat ie normaal binnenkort vertrekt maar nog geen exacte vertrekdatum. Krijgt ie telefoon "om 14u gaat je vlucht".

Het heeft ook leuke kantjes. Vorig jaar bijvoorbeeld zou hij met de feestdagen eigenlijk in het buitenland zitten. Superleuk als je dan bericht krijgt dat het project sneller is afgelopen en dat ze alsnog op tijd thuis komen om mee te vieren. Of zoals je zelf zegt, je waardeert kleine dingen zoveel meer. Elke keer weer die kriebels in je buik als je weet "straks is hij thuis" en dan de sleutel in de voordeur horen. Helemaal relax je partner een avondje uit met de mannen kunnen gunnen zonder argwaan of jaloezie, lekker in 100% vertrouwen.
En het mooiste van al? Merken dat hij je als een koningin behandelt omdat je hem die kansen geeft, en hem bij thuiskomst verwent als een koning :)

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 22:08

Heeft zeker ook veel voordelen. Je geniet inderdaad van elk klein dingetje dat je samen doet ipv dat het een gewoonte word omdat je het zo vaak doet zeg maar.
Ik ben zo benieuwd hoe die tijd gaat worden. Zie er tegen op maar kijk er ergens ook wel naar uit. Het houd je relatie wel spannend als je er beide tegen kan!