Bokkers die niet meer in het paardenwereldje zitten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:48

Hier ook uit het paardenwereldje.
Ik heb mijn paard vorig jaar augustus op 4 jarige leeftijd in moeten laten slapen. Paardlief was een zorgenkindje en vanwege haar leeftijd heb ik ook nooit echt kunnen rijden.

Cayenne schreef:
*knip*
Ik mis het eigenlijk niet. De liefde voor mijn paard was enorm, maar het was een enorm zorgenkind en het heeft me ontzettend veel zorgen, geld en tranen gekost. Die stress mis ik absoluut niet.
*knip*

Net als Cayenne mis ik de stress inderdaad niet, alhoewel ik het paard zelf en de fijne momentjes natuurlijk wel heel erg mis.

Nadat mijn paard is ingeslapen ben ik wel verder gegaan bij een kleinschalige manege. Daar ben ik wezen mennen met een paard.
Eind november heb ik een winterstop aangevraagd tot februari. Maar ben (denk ik) van plan er helemaal mee te stoppen.
Het voelt toch heel anders met een paard van een ander. Daarnaast heb ik helemaal geen klik met dat paard.
Paard is 24, loopt dagelijks mee in de lessen, gaat maandelijks op bixiewedstrijdjes. Kortom een heel ander paard dan dat mijn eigen paard was.

Ik zit nog wel dagelijks op bokt. Lees en ga af en toe mee met een fotomeeting, lees ook in de algemene subforums mee en kijk af en toe in fototopics.
Ook moet ik bekennen dat ik vaak op de boktmarkt naar paarden kijk. Maar dan besef ik weer hoeveel stress (financieel en emotioneel) een eigen paard mij ook gaf.
Nu kan ik mijn energie richten op persoonlijke ontwikkeling zoals mijn studie en cursussen/workshops.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:51

Wat doen jullie nu met de tijd die je vroeger aan je paard besteedde?
Ik kan me nu al bijna niet meer voorstellen dat ik daar toen zoveel tijd voor vrij kon maken. Maar goed, in de tijd dat ik haar had studeerde ik en daarna werkte ik nog parttime. Toen ik later meer ging werken ging zij steeds verder achteruit en was rijden etc ook geen optie meer, dat scheelt ook tijd natuurlijk.

Nu vul ik mijn tijd meer met uitgebreider koken en bakken, yoga en schilderen op nummer. Dus ik hoef me echt niet te vervelen, maar toch mis ik het hebben van een echt eigen paardje wel. Aan een verzorgpony hecht je je toch veel minder. Al zou ik niet zonder m'n mannen kunnen hoor :D zij zorgen echt wel voor wat ritme en regelmaat in mijn leven. Al is het iedere dag maar een kwartiertje, bij wijze van.

*edit, precies wat jij zegt Felicity, dat herken ik zo goed! De zorgen en het gedoe...
Maar nu na 3 jaar denk ik dat ik me wel weer zou kunnen open stellen voor een paard, maar zoals met Elin wordt het nooit meer natuurlijk.

Silkaay

Re: Bokkers die niet meer in het paardenwereldje zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:15

Nu zit ik doordeweeks op kamers en in het weekend werken en bij de familie zijn. Maar zoals ik al aangaf mis ik het wel en wil ik terug beginnen, heb het geluk dat ik altijd mag teruggaan naar mijn vzp's als ik daar zin in zou hebben. :)

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:19

Ook ik ben al enige jaren "uit" de paarden, heb de wedstrijdpaarden verkocht toen ik mijn tweede kind kreeg ( pffff die is alweer 10 jaar!)
Daarna nog een jaar of 4a 5 paarden gereden voor iemand anders en les gegeven.
Sinds 5 jaar ongeveer heb ik in totaal denk ik 3x op een paard gezeten.

Idd je houdt geen tijd over, met werk, 2 pubers een hond, huishouden en man..(;-))

Maar nu, sinds deze zomer heeft mijn dochter een eigen pony!
Zoooooo leuk om het vanaf de andere kant mee te maken...

Dus zonder zelf paard te rijden weer "terug" in de paarden!

Afbeelding

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 01:04

Niet het hele topic gelezen. Maar ik doe al zeker een jaar of 10-12 niks meer met paarden. 3 jaar terug nog 2x gereden op een manege maar ben beetje een bangepoeperd .
Mis het met regelmaat zeker wel, maar momenteel niet echt de tijd ervoor. Woon wel pal aan een manege en kijk soms jaloers naar de paardjes die er lopen en voorbij komen.

Woon in Spijkenisse en heb nog rijbroeken, laarzen, cap en zweepje. De rest heeft mijn vriendin toen gekregen voor haar paardje. Is nu een oude sok die met pensioen is.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 04:19

Eigenlijk zijn er dus genoeg mensen buiten de paardenwereld nog op bokt :)

Wat ik ook wel eens mis zijn paardenevenementen, dingen zoals Horse Event, Jumping A'dam etc dat als je daar dan heengaat, je eigenlijk niks kan kopen want je hebt het toch niet nodig :') Maar naar workshops, demonstraties en dergelijke kijken is dan wel leuk.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 05:00

Ik ben ook sinds een halfjaar 'uit' de paardenwereld, mede doordat het paard waar ik altijd op reed artrose heeft gekregen. In Februari begin ik weer met een studie dus dan zal het voor mij ook niks meer worden denk ik. Als ik na mijn studie een vaste baan krijg wil ik wel erg graag op zoek om voor het eerst een eigen paard te kopen, wat ook meteen een grote motivatie is voor mijn studie :D
Ik moet wel zeggen dat ik het enorm mis, in het begin ging het nog wel, maar de laatste tijd word het zwaar, vooral als ik zoveel foto's op bokt tegen kom. :(

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 07:29

Britt schreef:
Wat doen jullie nu met de tijd die je vroeger aan je paard besteedde?
Ik kan me nu al bijna niet meer voorstellen dat ik daar toen zoveel tijd voor vrij kon maken. Maar goed, in de tijd dat ik haar had studeerde ik en daarna werkte ik nog parttime. Toen ik later meer ging werken ging zij steeds verder achteruit en was rijden etc ook geen optie meer, dat scheelt ook tijd natuurlijk.

Nu vul ik mijn tijd meer met uitgebreider koken en bakken, yoga en schilderen op nummer. Dus ik hoef me echt niet te vervelen, maar toch mis ik het hebben van een echt eigen paardje wel. Aan een verzorgpony hecht je je toch veel minder. Al zou ik niet zonder m'n mannen kunnen hoor :D zij zorgen echt wel voor wat ritme en regelmaat in mijn leven. Al is het iedere dag maar een kwartiertje, bij wijze van.

*edit, precies wat jij zegt Felicity, dat herken ik zo goed! De zorgen en het gedoe...
Maar nu na 3 jaar denk ik dat ik me wel weer zou kunnen open stellen voor een paard, maar zoals met Elin wordt het nooit meer natuurlijk.

Haha het eerste jaar heb ik elke avond alle waardeloze programma's op tv gekeken. Was altijd elke avond op stal. En nu sporten en alles waar ik nooit geen tijd voor had. Merk dat alles altijd vlug vlug moest. Nu kan ik gewoon m'n tijd nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:56

Mogguh! Zijn inderdaad nog een hoop paardlozen op Bokt haha!

Ik vul nu m'n tijd met zorgen voor ons kindje, de kat, huishouden en straks in maart weer naar school.. En ik spring bij bij m'n vriend z'n bedrijf als k tussendoor nog puf over heb :')

Zit stiekem ook wel eens te kijken maar ben inmiddels op 't punt dat ik tzt dan liever naar een verzorgknol ga kijken.. Wel de lusten niet de stress en de lasten zegmaar...

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:54

Dat gevoel herken ik heel erg Britt. Toen ik nog paarden had, zat ik nog op de middelbare school. Sinds ik studeer heb ik dus geen paarden meer, maar vanwege het studeren veranderde mijn tijdschema toch al heel erg. Als ik er aan terug denk, weet ik wel zeker dat ik destijds mijn tijd beter indeelde. Ik kan me nu inderdaad nauwelijks nog voorstellen hoe ik daar zoveel tijd voor kon vrijmaken. Maar nu hoeft het ook niet zo strikt gepland te worden doordat ik die verplichtingen niet heb.

Ik kan me nu fijn focussen op mijn studie. Daarnaast teken en schilder ik heel graag, ga ik graag geocachen (schat zoeken met een GPS), doe ik aan post crossing, zoek ik graag recepten op om te maken en sinds kort ben ik helemaal gek van haken :D Ik kan mezelf goed bezig houden en ik verveel me vrijwel nooit. Juist daardoor geloof ik dat een deel van mijn ik-mis-de-paarden gevoel ook wel gewoon een beetje 'sentiment' is. Het dagelijks in de buitenlucht bezig zijn, even lekker echt wat doen (als in: niet binnen of op de computer) en fijn je hoofd leeg kunnen maken mis ik wel echt.

watnou1: Oh, wat een vreselijk lieve foto zeg <3 Dat moet vast geweldig zijn, dat je kind ook van paarden houdt en je op die manier er weer in rolt.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:59

Ik kan al een tijd niet rijden ivm nare beenklachten. Dus hier ook eentje.
Ik had wel verzorgpaarden, maar ik kon het werk op stal ook niet aan, dus helaas.

Mis het heel erg.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:45

Ik zou nu zelfs geen tijd meer hebben voor een paard.
Ik volg nu een studie, ga 1x in de week naar tekencursus, 1x in de week vrijwilligerswerk en ga wat vaker op bezoek bij mijn opa en oma.
En soms in het weekend een fotografieworkshop of fotomeeting.

Mijn paardrijbroeken en sokken heb ik laatst weg gedaan. Ook wat spullen van mijn paard zijn weg.
Maar het meeste heb ik nog zoals zadel, hoofdstel, halsters, dekens, dekjes, zwepen, longeerlijnen, cap en poetsspullen.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:59

Ik ben hele dagen films en series aan het kijken als ik het huishouden heb gedaan. Binnenkort begint school en kan ik me daar op focussen, hopelijk word het gemis dan minder. Ben me nu al aan het verdiepen op stallingskosten hier in de buurt en aan het 'zoeken' naar wat voor paard ik wil. :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:01

Ik ben er ook uit. Van de zomer mijn pony verkocht, toen nog wel het plan gehad om op stal te blijven komen, maar na de omschakeling van recreatie/basissport stal naar echte sportstal kan ik mijn draai niet vinden. Heel af en toe doe ik nog de paarden van een kennis als zij een weekendje weg is oid

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:02

Hier ook niet meer actief in de paarden na verkoop van de merrie van mijn man en het krijgen van twee Kids.
Nog wel wat vrienden met paarden maar rijden kan ik me niet meer heugen...

Maar bokker blijf je, Hi Hi

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:04

Ook niet meer actief in het paardenwereldje. Heb nog wel een eigen pony, maar die staat al een jaar in een paardenrusthuis en die kan ook niet meer worden bereden. Soms mis ik het wel, maar de vrijgekomen tijd was snel weer gevuld met andere leuke bezigheden :') .

Maar Bokt is mijn favoforum en zo blijf ik toch een beetje betrokken in het paardenwereldje, want het blijft wel kriebelen :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:55

Ik ben ook het paardenwereldje, mijn pony is verkocht in april wegens tijdgebrek.

Eerlijk gezegd ben ik blij dat ze weg is, blij omdat ze nu op een plek staat waar ze veel meer aandacht en liefde krijgt, dan die ze van mij kreeg..
Blij omdat ik geen verantwoordelijk meer heb voor een dier waar ik echt tijd voor moet maken.

Ik mis het soms wel, als ik veel foto's zie en als ik foto's van mijn vorige ponys zie op facebook.
Maar dan herinner ik mijzelf weer aan het feit hoe goed ze het nu hebben en dat ik dankbaar mag zijn dat ik echt een top plek voor hun heb gevonden, het had ook anders kunnen zijn!

Misschien kom ik ooit nog terug in het wereldje, maar voor nu is het goed en blijf ik gewoon lekker meelezen op bokt :D

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:13

Vanaf mijn 18e/19e ongeveer gestopt omdat ik graag verder wilde met paardrijden, maar onze merrie hier niet tot in staat was. Ik studeer nu en woon samen, dus voor mij is de pret voorlopig over. Ik mis het wel, maar ik zou niet weten hoe ik het zou moeten bekokstoven wbt tijd. Met de huidige mogelijkheden zou hij/zij in de winter stilstaan, en dat is zonde. Misschien ooit.... :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:14

Ook ik ben paardloos, zo'n anderhalf jaar na het overlijden van mijn paard.

Een lang verhaal in het kort:

Had een nieuwe paardje (jaarling) klaarstaan, maar toch niet gekocht i.v.m. de onzekerheid op behoud van mijn baan en het mij vreselijke benauwde en heel veel twijfel i.p.v. dat ik er vol ervoor wilde gaan, later blijkt dat mijn vriend het ook jammer vond dat ik weer nieuw paard wilde, want hij wil ook heel graag leuke dingen doen met mij.

Dus besloten om niet meer te gaan voor de nieuwe paard met deze redenen, maar ik geef toe, het was wel moeilijk, want ik ben gek op arabieren en dus een hoop twijfels van wel, niet, wel, niet pfffff een gedoe.

Het dier dat ik op het oog had was niet geheel gezond en kon mogelijk een zorgenkindje worden en dat benauwde me erg toen het ineens bleek dat mijn baan op de tocht stond i.v.m. de re-organisatie op het werk............

Ben blij dat ik volgehouden heb, het is echt heerlijk om geen eigen paard meer te hebben, echt waar. Geniet van andere dingen in het leven en de rust en met mijn vriend, heerlijk!!!

Ik ben ook echt niet meer gemotiveerd om verzorgpaarden te hebben, want er zijn nu andere dingen die prioriteit hebben en die ik veel leuker vind.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 12-01-16 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:23

Vergeten! Ik kom uit limburreg, buurt van Venlo.

Typisch dat sommige mensen het niet missen, en anderen juist heel erg
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 12-01-16 20:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:26

Ik kom uit Kollum, Friesland.
Ik heb al mijn spulletjes nog, cap, rijbroeken etc. Ook de spulletjes van mijn paard liggen nog op stal.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:32

Ik! Rijd al een tijd niet meer, alleen af en toe als ik bij vriendin op bezoek ben.

Reden dat ik ophield Is verhuizing buitenland (usa en nu Uk) hoop in Australië paardrijden misschien weer te kunnen op pakken maar niet meer dan 1 of 2x per week.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:35

Ik woon in Spijkenisse sinds 1 jaar en 2 maanden, heb altijd in Hoorn gewoond.

Wat ik met mijn tijd doe? Nou, ik werk en na mijn werk kan ik rustig eten en daarna op de bank hangen, voorheen was het snel eten, naar paard en daarna alweer richting bed.

En ook kan ik nu weg in het weekend wanneer ik wil, ik hoef niemand te regelen, geen onzekerheid of mijn paard wel gedaan werd en of alles wel oké met haar ging.

Mijn spullen heb ik nog, maar dat is nog te vroeg om weg te doen.

Klinkt alsof ik ontzettend blij ben dat mijn paard er niet meer is, maar dat is helemaal niet zo. Ik mis mijn paard ontzettend en ik had haar liever nog bij mij gehad.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:37

Eind 2014 heb ik wegens medische mankementen mijn beide paarden verkocht. Met heel veel pijn in mijn hart, weliswaar.
Ik mis de dieren op zich, hun karakters, het frutselen en het rijden. Maar ik mis de volledige verzorging niet. Als je weet hoeveel tijd ik nu 'over' heb om andere dingen te doen dan stallen uitmesten, weides bijhouden, bak slepen, dierenarts hier, hoefsmid daar, wedstrijden, onderhoud aan materialen enz, enz, enz, dat is niet normaal meer.

Van de zomer heb ik nog een tijdje gereden (bijrijden), maar door een operatie kan dat nu niet meer. Het is de vraag of ik ooit nog zal kunnen (en willen) rijden.
Paarden zijn heerlijke dieren om bij te zijn, ik geniet ervan als ik erbij ben, maar ik zal nooit meer een eigen paard kopen of fulltime ermee bezig zijn.

Nagenoeg al mijn spullen heb ik verkocht, de stallen zijn verkocht en de weides gedemonteerd en de loods is verbouwd. Alleen mijn laarzen, een paar rijbroeken en cap heb ik nog. En nog mijn gewonnen strikken.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:40

Ik ben 6 jaar geleden, eind 2009, abrupt (door een lichamelijke beperking) uit het paardenwereldje gestapt. We hadden toen nog een pony, die is halverwege 2010 overleden. (We hebben daarna nog een tijdje een paard gehad voor mijn zus, maar daar heb ik nooit echt wat mee gehad. Onder andere omdat ik in een rolstoel zat en niet eens bij het paard kon komen. Die is omstreeks 2014 weer verkocht.)

Nu ben ik helemaal uit het paardenwereldje. Heb er een tijdje over gedacht om toch weer te gaan rijden op een manege, maar ik vind het eng en ik vind het niet helemaal ethisch. Dus geen paarden meer voor mij.