Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Britta31 schreef:We hadden ook bij beide kinderen een haakje op de deur.Geen onverwachte kinderen in ons bed.
Britta31 schreef:Maar het is een haakje.Geen slot.Door het haakje staat de deur op een kier en 1 ruk en het haakje breekt af.
zonnebloem18 schreef:Het is me in de tijd dat ik moeder ben opgevallen dat er grotendeels 2 soorten ouders zijn. De ouders die zich aanpassen aan hun kind en ouders die vinden dat kinderen zich aan de ouders aan moeten passen. Ieder doet waar hij/zij zich goed bij voelt en deze 2 stromingen zullen het toch nooit eens worden over alle punten. Wat dat betreft zou ik eigenlijk geen energie moeten steken in deze discussies.
Sizzle schreef:De broer van mijn man heeft dat bij hun dochter gedaan. Ze liet ze gewoon geen keus aangezien ze dan domweg de trap af kwam of haar broer 30x wakker ging maken.
Bij de ouders op bed ging ze ook niet slapen maar keten.
En dan smorgens te moe zijn om wakker te worden.
Toen hebben ze ook de deur dichtgemaakt.
Ze is een week op de grond in slaap gevallen (uiteraard slapend in bed gelegd) en daarna is het nooit meer nodig geweest.
Sizzle schreef:Espledido, wiegendood is juist gecorreleerd met samen slapen dus daar zeg je iets tegenstrijdigs.
Maar nu ben ik wel benieuwd naar een praktisch voorbeeld.
Wat zou jij doen als je kind gewoon niet wil slapen omdat het domweg geen zin heeft en nog niet begrijpt dat je dan smorgens te moe bent?
Of hoe voorkom jij dat een snel driftig kind dat krijsend op de grond gaat zitten omdat hij niet de tube tandpasta leeg mag eten dan even huilt?
Sizzle schreef:Espledido, wiegendood is juist gecorreleerd met samen slapen dus daar zeg je iets tegenstrijdigs.
Maar nu ben ik wel benieuwd naar een praktisch voorbeeld.
Wat zou jij doen als je kind gewoon niet wil slapen omdat het domweg geen zin heeft en nog niet begrijpt dat je dan smorgens te moe bent?
Of hoe voorkom jij dat een snel driftig kind dat krijsend op de grond gaat zitten omdat hij niet de tube tandpasta leeg mag eten dan even huilt?
Sizzle schreef:Maar nu ben ik wel benieuwd naar een praktisch voorbeeld.
akishino schreef:Soms kun je dat niet voorkomen, dus lekker even laten huilen.
Ik heb er geen trauma's van en mijn kinderen tot nu toe ook nog niet![]()
Op een bepaalde leeftijd kunnen ze echt wel leren dat huilen niet per definitie betekend dat je dan je zin krijgt.