Minke, ik zeg toch biologisch gezien. Je hebt de hormonen, de uiterlijke kenmerken etc. Ga niet ontkennen dat je een geslacht hebt. Er staat toch echt iets vermeld in je paspoort... Er staat geen O van onzijdig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
UhNee schreef:MarlindeRooz schreef:Ja super respectloos, je bent toch een meisje of een jongen biologisch gezien. Kan je nog zulke mooie stickertjes hebben maar zo is het nou eenmaal. En aangezien 90% van de bokkers vrouw is vind ik het helemaal geen aanval. Meer een logische woordkeuze.
Dit gaat verder dan of je biologisch een meisje of jongen bent. Het gaat erom hoe jij je voelt. Je kan een piemel hebben maar je toch meer vrouw voelen. Je kan borsten en een vagina hebben maar je toch meer man voelen, en alles ertussenin. Daarom is het imo een beetje respectloos om iemand die zich als jongen indentificeerd maar als vrouw geboren is bijvoorbeeld een meisje te noemen, want voor die mensen is het misschien al moeilijk genoeg. Daar gaat het meer om.
Ik heb wel een vraag aan degenen die dan 'geen geslacht hebben' (non-binary als ik het goed heb?) hoe willen jullie genoemd worden? Een hij, een zij of wat anders? Het voordeel van de Engelse taal is natuurlijk de neutrale 'pronouns'. Dat lijkt me wel lastig in het Nederlands.
MarlindeRooz schreef:Misschien een rare vraag, maar ga je dan in het "openbaar'' naar het mannen toilet of het vrouwen toilet? Of is dat afhankelijk van de dag?Oprecht een vraag!
Minke, ik zeg toch biologisch gezien. Je hebt de hormonen, de uiterlijke kenmerken etc. Ga niet ontkennen dat je een geslacht hebt. Er staat toch echt iets vermeld in je paspoort... Er staat geen O van onzijdig.
UhNee schreef:Dit gaat verder dan of je biologisch een meisje of jongen bent. Het gaat erom hoe jij je voelt. Je kan een piemel hebben maar je toch meer vrouw voelen. Je kan borsten en een vagina hebben maar je toch meer man voelen, en alles ertussenin. Daarom is het imo een beetje respectloos om iemand die zich als jongen indentificeerd maar als vrouw geboren is bijvoorbeeld een meisje te noemen, want voor die mensen is het misschien al moeilijk genoeg. Daar gaat het meer om.
Ik heb wel een vraag aan degenen die dan 'geen geslacht hebben' (non-binary als ik het goed heb?) hoe willen jullie genoemd worden? Een hij, een zij of wat anders? Het voordeel van de Engelse taal is natuurlijk de neutrale 'pronouns'. Dat lijkt me wel lastig in het Nederlands.
Damned schreef:[ [url=m/9plNXo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EBuKfv.png]Afbeelding[/url] ]
Ik denk dat zulke plaatjes het veel beter aangeven dan honderden namen en etiquettes.
Iedereen is wie is/wil zijn en wordt verliefd op wie hij wil, simpel
MarlindeRooz schreef:Het stoot mij gewoon tegen de borst dat mensen zichzelf uitroepen tot een bepaald geslacht, je bent geboren als iets en biologisch gezien verander je dat niet door je "gevoel". Je hebt gewoon bepaalde hormonen en kenmerken.
Tenzij er sprake is van transgender zijn is het toch vaak dat je trekjes hebt van het andere geslacht, dat is toch gewoon je "karakter". Ik vind dat het niet aan een geslacht hoort te hangen. Vervelend als dat nodig is om begrip te verkrijgen. Dat zou niet zo moeten zijn.
edit: Ik wil niemand voor de kop stoten, ik ben erg open-minded maar al die labels en stickers hoeven van mij niet. Mij maakt het echt geen drol uit wat je bent.
MarlindeRooz schreef:Het stoot mij gewoon tegen de borst dat mensen zichzelf uitroepen tot een bepaald geslacht, je bent geboren als iets en biologisch gezien verander je dat niet door je "gevoel". Je hebt gewoon bepaalde hormonen en kenmerken.
Tenzij er sprake is van transgender zijn is het toch vaak dat je trekjes hebt van het andere geslacht, dat is toch gewoon je "karakter". Ik vind dat het niet aan een geslacht hoort te hangen. Vervelend als dat nodig is om begrip te verkrijgen. Dat zou niet zo moeten zijn.
edit: Ik wil niemand voor de kop stoten, ik ben erg open-minded maar al die labels en stickers hoeven van mij niet. Mij maakt het echt geen drol uit wat je bent.
Damned schreef:MarlindeRooz schreef:Het stoot mij gewoon tegen de borst dat mensen zichzelf uitroepen tot een bepaald geslacht, je bent geboren als iets en biologisch gezien verander je dat niet door je "gevoel". Je hebt gewoon bepaalde hormonen en kenmerken.
Maar is je gevoel niet veel belangrijker dan of je nu een piemel of een vagina hebt?
MarlindeRooz schreef:Ik denk dat jij mij niet snapt Minke_, in mijn beleving is iedereen man of vrouw. Je kan "verkeerd" zitten en eigenlijk het andere geslacht willen zijn. De rest vind ik eigenlijk niet "gender-gerelateerd".
Dat ik van snelle auto's, buiten zijn, in bomen klimmen en stevige muziek houdt.
Betekend niet dat ik geen lang haar kan hebben, hakken kan kragen en een beetje make-up op heb. En ik heb zowel a-seksuele truien als jurkjes in mijn kast hangen. Dat is gewoon mijn karakter. Ik voel me soms het lekkerst in mijn clarks + wijdere broek en een trui en geen make-up. Soms heb ik liever een jurkje met hakken aan.
Waarom niet gewoon je geslacht "behouden" en het gewoon je persoonlijkheid / karakter noemen.
Damned schreef:MarlindeRooz schreef:Het stoot mij gewoon tegen de borst dat mensen zichzelf uitroepen tot een bepaald geslacht, je bent geboren als iets en biologisch gezien verander je dat niet door je "gevoel". Je hebt gewoon bepaalde hormonen en kenmerken.
Maar is je gevoel niet veel belangrijker dan of je nu een piemel of een vagina hebt?
MorganeR schreef:MarlindeRooz schreef:Ik denk dat jij mij niet snapt Minke_, in mijn beleving is iedereen man of vrouw. Je kan "verkeerd" zitten en eigenlijk het andere geslacht willen zijn. De rest vind ik eigenlijk niet "gender-gerelateerd".
Dat ik van snelle auto's, buiten zijn, in bomen klimmen en stevige muziek houdt.
Betekend niet dat ik geen lang haar kan hebben, hakken kan kragen en een beetje make-up op heb. En ik heb zowel a-seksuele truien als jurkjes in mijn kast hangen. Dat is gewoon mijn karakter. Ik voel me soms het lekkerst in mijn clarks + wijdere broek en een trui en geen make-up. Soms heb ik liever een jurkje met hakken aan.
Waarom niet gewoon je geslacht "behouden" en het gewoon je persoonlijkheid / karakter noemen.
Ik geloof dat je unisex bedoelt