Ijzel en thuisblijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:21

Avelienvd schreef:
Die kun je alleen als abonnee lezen.
mij heeft het idd wel uren gekost

Citaat:
Welke oorzaak komt voor úw rekening? Rechters vonden in bepaalde situaties dat de werkgever loon moet doorbetalen als er niet gewerkt kan worden door het slechte weer. Ook als uw werknemer zijn werkplek niet kan bereiken, komt dit dus voor uw rekening. Het hangt dan van de specifieke omstandigheden af of hij écht niet naar het werk kon komen.

Citaat:
Zo beperkt u de schade. Helaas mag u van uw werknemer niet verlangen dat hij de gemiste werktijd inhaalt. Maar dat betekent niet dat u met lege handen staat. Met de volgende tips beperkt u de schade.

Laat uw werknemer zijn werk thuis verrichten als de aard van het werk dit toelaat. Anticipeer hier op zodra de weerberichten een negatief reisadvies geven.
Maak afspraken over hoe de werknemer in zo’n situatie moet handelen: wie hij moet bellen, welke bewijsstukken hij moet overleggen om zijn inspanningen aan te tonen om alsnog te komen werken.
Maak afspraken over het opnemen van verlof als hij niet genoeg moeite heeft gedaan om te komen werken.
Neem deze afspraken op in het huishoudelijk reglement.

Als je niet thuis kan werken en je kan aantonen dat je niet op je werk kan komen (bewijs dat bv het OV niet kan rijden is vaak voldoende) door zeer slecht weer, dan hoor je gewoon doorbetaald te worden.
En hoef je de uren niet in te halen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:24

ik weet ook niet beter dan dat dat 'gewoon' een vrije dag kost. Net als plots thuisblijven omdat je kind ziek is, geen oppas, eerder van de opvang moeten halen etc.

Wat hier ook wel eens gebeurd bij parttimers is dan op je parttime dag gaan werken om het in te halen.

Brainless

Re: Ijzel en thuisblijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:27

Als je kind plots ziek is, kun je calamiteiten verlof krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:30

dat gaat bij ons (cao VVT) ook van je vakantie uren af ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:34

Nou vandaag heeft ze toch een soort van thuis gewerkt, dr kids waren beide thuis, dus vraag me af hoe ze dan kan werken, maar goed.. :+ Ik heb wat spullen gemaild en hier kon ze mee aan de slag. Wel een beetje dubbel werk, omdat ik dingen moest draaien die ik dan kon mailen, maar goed.
Had het er met nog een collega over, zij was ook thuis aan het werk (zij kan gewoon volledig thuiswerken, heeft laptop van de zaak) Maar haar kinderen waren wél gewoon bij de oppas, vind ik dus wel een verschil tussen thuiswerken en thuiswerken :j

Of ze dagen moet schrijven weet ik niet eigenlijk...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:37

TS, bespreek je dit ook met haar face to face of doe je dat dan weer niet? :)
Want op deze manier is klagen makkelijk, maar ook niet helemaal eerlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:40

Cayenne schreef:

Je hebt je conclusie al getrokken? :?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:43

verootjoo schreef:
dat gaat bij ons (cao VVT) ook van je vakantie uren af ;)

Citaat:
Ziekte in gezin
5.
In afwijking van het onder lid 1 bepaalde hoef je geen vakantie-uren op te nemen als je regelingen
moet treffen om zorg voor een zieke in je gezin te regelen. Je hebt recht op een maximum van 24 uur verlof per kalenderjaar met behoud van salaris ongeacht je arbeidsduur.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:46

Relaxed...denk aan je bokt naam :)
Het ijzelt niet het hele jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:53

Sizzle schreef:
Relaxed...denk aan je bokt naam :)
Het ijzelt niet het hele jaar.

Ik geef alleen aan hoe het vandaag ging, that's it ;)

Vandaag gehoord dat we nog maar een paar weken collega's zijn waarschijnlijk, dus dikke prima :')

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:56

Relaxed schreef:
Cayenne schreef:

Niet zo scherp, het is maar een vraag :)

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:04

blokje schreef:
Mijn buurvrouw werkt in de zorg en dinsdag stonden 10 van haar collega's ook vast onder weg op deweg of in de berm. Daar is een nood plan in gegaan. En moet iedereen in een bepaalde straal komen werken.

Vraag me af of wij uberhaupt zo nood plan hebben. Ik zo flink schelden als ze me op me vrije dag hadden opgebeld dat ik moest komen maar goed was wel gegaan :j

MissBambi schreef:
Ik werk in een verpleegtehuis en vraag me echt af hoe ik in die situatie thuis zou mogen blijven, ik woon ook niet ver van mijn werk, een km of 7. Ben echt niet bang om te rijden maar zou ook zeer zeker geen ongeluk willen krijgen, auto is al economisch total loss en zou het financieel niet kunnen dragen een nieuwe auto aan te schaffen mocht ik een ongeluk krijgen. Gelukkig woon ik in het zuiden. Maar hoe doen de verzorgenden etc. Het in het noorden met dit weer??

Nou dat vraag ik me dus ook af, van twee locaties woon ik net wat verder :n daar was ik in de situatie in noorden deze week niet gekomen.

Zou iedergeval not amused zijn als collega niet kwamen ivm geen oppas en ik uit me bed wordt gebeld om te komen. Niet dat hun er wat aan kunnen doen, maar goed ik ook niet dus waarom zou ik dan op me vrije dag moeten komen. Denk dat we maar in zorg beste ervan hadden gemaakt :\ en hopen op het beste. Je moet wel.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:13

Relaxed schreef:
Cayenne schreef:

Eh sorry? Het was een normale vraag :)
Lijkt me wel zo netjes om het ook gewoon met iemand te bespreken ipv achter de rug, vandaar :)
Bovendien krijg je dan misschien meer antwoorden omtrent haar situatie ipv dat je blijft speculeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:16

Cayenne schreef:
Eh sorry? Het was een normale vraag :)
Lijkt me wel zo netjes om het ook gewoon met iemand te bespreken ipv achter de rug, vandaar :)
Bovendien krijg je dan misschien meer antwoorden omtrent haar situatie ipv dat je blijft speculeren.

Ik noem dit geen normale vraag, je wekt de suggestie dat ik dit niet bespreek en dat ga ik volgende week zeker doen.. :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:18

Nou prima toch dan? Niet zo snel op de teentjes getrapt hoor :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:28

En voor alle mensen die denken onmisbaar te zijn(en de werkgevers die toch personeel bewegen om maar te komen) : één dode, enkele fikse gewonden door ongevallen, tussen de 150 en 200 mensen met botbreuken, gigantisch veel materiele schade. En veel kinderen die de voortanden uit de mond zijn gevallen door het spelen op spiegelgladde schoolpleinen en straten. Zolang het voortbestaan van het bedrijf en /of het leven van mensen er niet van af hangt kun je veel beter thuisblijven met deze extreme weersomstandigheden. Mocht het hier de komende winter ook nog zulk noodweer worden dan komt mijn man de weg niet op.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:31

Relaxed schreef:
Cayenne schreef:

_O- Misschien een tip om eens je eigen posts terug te lezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:36

Air schreef:
_O- Misschien een tip om eens je eigen posts terug te lezen?

Leg eens uit?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:43

Ik denk dat Air bedoelt dat je er allerlei randzaken en dingen bij haalt die je helemaal niet aangaan en het eerder lijkt op ordinair roddelen? :)
Ik snap best dat het vervelend is dat je meer werk hebt, maar kom op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:49

Cayenne schreef:
Ik denk dat Air bedoelt dat je er allerlei randzaken en dingen bij haalt die je helemaal niet aangaan en het eerder lijkt op ordinair roddelen? :)
Ik snap best dat het vervelend is dat je meer werk hebt, maar kom op ;)

Dan zouden bijna alle topics op bokt roddel topics zijn, zo vaak iedereen mening/advies vraagt.. Vreemde redenatie.. -O-

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:49

Jij ziet geen aannames in je eigen posts staan? Grapje zeker?

Wist niet dat het een feit was dat je met kinderen thuis geen werk kunt verrichtten bijv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:51

Relaxed schreef:
Nou vandaag heeft ze toch een soort van thuis gewerkt, dr kids waren beide thuis, dus vraag me af hoe ze dan kan werken, maar goed.. :+ Ik heb wat spullen gemaild en hier kon ze mee aan de slag. Wel een beetje dubbel werk, omdat ik dingen moest draaien die ik dan kon mailen, maar goed.
Had het er met nog een collega over, zij was ook thuis aan het werk (zij kan gewoon volledig thuiswerken, heeft laptop van de zaak) Maar haar kinderen waren wél gewoon bij de oppas, vind ik dus wel een verschil tussen thuiswerken en thuiswerken :j

Of ze dagen moet schrijven weet ik niet eigenlijk...

Over conclusies trekken gesproken... Dat jij 't niet voor mogelijk houdt wil niet zeggen dat het niet kan ;) ik heb gister ook gewoon vanuit huis gewerkt (mails beantwoord en webwinkel bijgewerkt, pakketten ingepakt én weggebracht) met een 10 weken oude baby... Dat jij 't niet mogelijk vindt betekent niet dat het onmogelijk is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:53

Met kinderen van 4 en 7, lijkt me vrij lastig, maar dat is mijn mening.. Een baby van 10 weken slaapt normaal gesproken wat meer (o jee, weer een conclusie :+ )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:54

Bende muggenzifters. Ze vraagt het zich af. Zegt niet dat het niet kan. Ze twijfelt er slechts aan.
Logisch dat ze een beetje geërgerd is als het al druk is en dan nog iemand je met het werk "laat zitten" omwille van de kids en dan ook nog eens vrij laat iets laat weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:56

Ayasha schreef:
Bende muggenzifters. Ze vraagt het zich af. Zegt niet dat het niet kan. Ze twijfelt er slechts aan.
Logisch dat ze een beetje geërgerd is als het al druk is en dan nog iemand je met het werk "laat zitten" omwille van de kids en dan ook nog eens vrij laat iets laat weten.

_/-\o_