Avelienvd schreef:Die kun je alleen als abonnee lezen.
mij heeft het idd wel uren gekost
Citaat:Welke oorzaak komt voor úw rekening? Rechters vonden in bepaalde situaties dat de werkgever loon moet doorbetalen als er niet gewerkt kan worden door het slechte weer. Ook als uw werknemer zijn werkplek niet kan bereiken, komt dit dus voor uw rekening. Het hangt dan van de specifieke omstandigheden af of hij écht niet naar het werk kon komen.
Citaat:Zo beperkt u de schade. Helaas mag u van uw werknemer niet verlangen dat hij de gemiste werktijd inhaalt. Maar dat betekent niet dat u met lege handen staat. Met de volgende tips beperkt u de schade.
Laat uw werknemer zijn werk thuis verrichten als de aard van het werk dit toelaat. Anticipeer hier op zodra de weerberichten een negatief reisadvies geven.
Maak afspraken over hoe de werknemer in zo’n situatie moet handelen: wie hij moet bellen, welke bewijsstukken hij moet overleggen om zijn inspanningen aan te tonen om alsnog te komen werken.
Maak afspraken over het opnemen van verlof als hij niet genoeg moeite heeft gedaan om te komen werken.
Neem deze afspraken op in het huishoudelijk reglement.
Als je niet thuis kan werken en je kan aantonen dat je niet op je werk kan komen (bewijs dat bv het OV niet kan rijden is vaak voldoende) door zeer slecht weer, dan hoor je gewoon doorbetaald te worden.
En hoef je de uren niet in te halen.
Ik heb wat spullen gemaild en hier kon ze mee aan de slag. Wel een beetje dubbel werk, omdat ik dingen moest draaien die ik dan kon mailen, maar goed.
daar was ik in de situatie in noorden deze week niet gekomen.
en hopen op het beste. Je moet wel.
Misschien een tip om eens je eigen posts terug te lezen?