Mijn vriend wil een pauze in onze relatie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 16:06

Jolien_x schreef:
Majabeestje schreef:
Herkenbaar verhaal!
Wij hebben ook een pauze gehad, dat is inmiddels alweer bijna 15 jaar geleden.. Ook wij gingen direct vanuit thuis samenwonen en liepen ook vast in de communicatie. We zijn een paar keer (!) uit elkaar geweest en na veel verdriet en elkaar toch missen na een lannnggg gesprek weer bij elkaar gekomen. We hebben afgesproken altijd met elkaar te praten, sowieso elke week een avond met elkaar te gaan zitten en te praten. Wat gaat er goed, wat niet, wat zit je dwars, wat vind je leuk. Klinkt suf maar het werkt erg goed. Nu hebben we dat vaste moment niet meer nodig, hebben beide geleerd dingen uit te spreken en aan te voelen. Inmiddels getrouwd en 2 kinderen verder en kan me geen betere vent (en relatie) wensen <3

Morgen spreek ik hem weer in 'real life' en wilde ik dat ook gaan voorstellen. Dan eerst maar planmatig. We weten allebei dondersgoed dat we beter moeten communiceren, maar hoe kom je daarachter dat je dat moest als je beide in je 1e echte relatie zit. Voor een volgende keer weet ik nu wel waar ik op letten moet. Dus in dat opzicht hebben we beiden veel geleerd door deze pauze in te lassen en hopen dat we vandaaruit onze basis kunnen versterken en er weer voor te kunnen gaan. (Het klinkt wel mooi haha, nu nog waarmaken)

Ik denk dat dat prima kan. Mits je dat beide ook wil. Dat is het enige wat belangrijk is, beide het gevoel hebben dit aan te willen pakken. Samen. Dan komt het wel goed. Maar dat cliché klopt gewoon, je moet er aan werken. En wat bij ons ook wel een fijn besef was: dit probleem ga je gewoon weer tegenkomen in een eventuele volgende relatie. Dus je kan wel uit elkaar gaan als je wel gek op elkaar bent, je gaat het hoe dan ook weer tegenkomen. Het gaf ons een heel prettig gevoel, beseffen dat we het gewoon altijd met elkaar gaan oplossen en niet meer uit elkaar gaan, die afspraak hadden we gemaakt. Gaf zoveel rust.[/quote]

Dankjewel voor je verhaal. Dat geeft mij weer positieve energie dat het wel goed kan gaan na een pauze!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:08

PureSG schreef:
Ik denk niet dat HC dit bericht specifiek aan TS bedoelt heeft, maar als algemene toevoeging van de eerdere 'discussie' die gaande was.

Inderdaad, doch ook specifiek aan de TS om haar duidelijk te maken dat het hoogstwaarschijnlijk niet uitsluitend gaat om hoe lief/leuk/... hij haar wel of niet vindt.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:12

Ik weet niet of je dit hebt gevraagd Ts., maar ik zou vragen aan je vriend "wat heb je van mij nodig". Ondertussen zou ik proberen ook te kijken naar jou eigen behoeften. Wat heb jij nodig van hem?

PureSG

Re: Mijn vriend wil een pauze in onze relatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:32

Dat is een goede van BKonline. In mijn ervaring is dat overigens wel een hele enge vraag om te stellen. :D
Maar het kan zo veel duidelijkheid geven in je verwachtingen naar elkaar toe. En als je niet aan deze verwachting kan voldoen, werk je er dan aan of leg je je erbij neer en ga je dan in alle eerlijkheid uit elkaar of zoek je een compromis?

Vragen, vragen, vragen :=

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 13:27

PureSG schreef:
Dat is een goede van BKonline. In mijn ervaring is dat overigens wel een hele enge vraag om te stellen. :D
Maar het kan zo veel duidelijkheid geven in je verwachtingen naar elkaar toe. En als je niet aan deze verwachting kan voldoen, werk je er dan aan of leg je je erbij neer en ga je dan in alle eerlijkheid uit elkaar of zoek je een compromis?

Vragen, vragen, vragen :=

Deze ga ik ook zeker stellen! Dankjewel :))

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:57

Vanaf pagina 1 mee gelezen, er zijn veel tips gegeven waar je wat mee heb gedaan, daar kan je zelf enorm trots op zijn want dingen op papier zetten is niet altijd even makkelijk.

Ik ben benieuwd hoe het gister is afgelopen :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:58

Ja, hoe was jullie etentje?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:13

Hoe gaat het nu TS? Hebben jullie wat meer duidelijkheid kunnen creëren? :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:07

Ik ben ook erg benieuwd hoe het dinsdag is gegaan. Ik hoop dat jullie een nieuwe start kunnen maken met betere communicatie of dat je het in ieder geval goed kunt afsluiten nu mocht dat niet het geval zijn.
Je bent uiteraard niet verplicht om te antwoorden in je topic maar het is jammer dat je wel online komt en niet meer reageert terwijl volgens mij iedereen met je meegeleefd heeft. Ik hoop dat het goed met je gaat.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:23

Stille mee lezer hier.
Ik ben zeer benieuwd hoe het gegaan is.

Smurflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:11

Iedereen wel denk ik...

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:18

Inderdaad :j

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 13:41

Nou we hebben een ontzettend goede nieuwe start gemaakt.
We hebben duidelijke afspraken gemaakt en ik ben vrijdag weer terug naar 'huis' gegaan.
Aangegeven dat ik aan mezelf merk dat ik nog erg onzeker ben en veel bevestiging nodig heb dat het weer goed zit. En die krijg ik ook :D

We zijn net weer 2 verliefde pubers haha. Erg leuk om weer mee te maken.

Ik wil jullie dan ook ontzettend bedanken voor alle steun en hulp. Ik heb er echt ontzettend veel aan gehad. Het is ook een tip voor anderen. het werkt echt je verhaal kwijt te kunnen aan mensen die je niet kent en die eerlijk oordelen. Dat werkt heel goed!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 13:45

KletsKoekje schreef:
Ik ben ook erg benieuwd hoe het dinsdag is gegaan. Ik hoop dat jullie een nieuwe start kunnen maken met betere communicatie of dat je het in ieder geval goed kunt afsluiten nu mocht dat niet het geval zijn.
Je bent uiteraard niet verplicht om te antwoorden in je topic maar het is jammer dat je wel online komt en niet meer reageert terwijl volgens mij iedereen met je meegeleefd heeft. Ik hoop dat het goed met je gaat.

Sorry, dat heb ik niet bewust gedaan. Ik kreeg de mailtjes niet meer dat hier gereageerd was, dus vandaar. En zelf vergeten te kijken.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:47

Superleuk dat jullie samen een nieuwe start hebben gemaakt! Bedankt voor de update.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:51

BKonline schreef:
Ik weet niet of je dit hebt gevraagd Ts., maar ik zou vragen aan je vriend "wat heb je van mij nodig". Ondertussen zou ik proberen ook te kijken naar jou eigen behoeften. Wat heb jij nodig van hem?

Dit vind ik een hele mooie! Dan dring je je niet op maar blijf je toch communiceren.

Misschien komen jullie d'r gewoon uit en was het even een adempauze, zo vreemd is dat niet hoor.
Veel sterkte! En houd hoop

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 13:52

leeneliefje schreef:
BKonline schreef:

Dit vind ik een hele mooie! Dan dring je je niet op maar blijf je toch communiceren.

Misschien komen jullie d'r gewoon uit en was het even een adempauze, zo vreemd is dat niet hoor.
Veel sterkte! En houd hoop

Ik heb net een update geplaatst waar je kunt lezen dat we een goede nieuwe start gemaakt hebben! :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:52

Oh Pffff zie dat jullie weer samen verder gaan! Nou dit is toch ff een opsteker op blue monday! :D geniet lekker van elkaar

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:01

leeneliefje schreef:
Oh Pffff zie dat jullie weer samen verder gaan! Nou dit is toch ff een opsteker op blue monday! :D geniet lekker van elkaar

Ik dacht precies hetzelfde :')

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 14:06

djuulsie schreef:
leeneliefje schreef:

Ik dacht precies hetzelfde :')

Ik heb dus lekker geen last van blue monday hihi!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:07

You made my day :) dus ik ook niet meer :o

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:32

Wat fijn!
Wees vooral niet vanzelfsprekend voor elkaar ;)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:01

+:)+ Wat fijn!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 15:43

Majabeestje schreef:
Wat fijn!

Nee zeker niet, maar het communiceren gaat nu gewoon al beter omdat we beiden doorhebben dat dat echt het probleem was. We werken er beide hard aan en willen er echt voor vechten waardoor de sfeer tussen ons gewoon heel fijn is nu.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:56

Jolien_x schreef:
Majabeestje schreef:
Wat fijn!

Nee zeker niet, maar het communiceren gaat nu gewoon al beter omdat we beiden doorhebben dat dat echt het probleem was. We werken er beide hard aan en willen er echt voor vechten waardoor de sfeer tussen ons gewoon heel fijn is nu.

Super! Hij heeft ws ook wel door nu dat hij jou echt niet kwijt wil en hij ook zijn best moet doen qua communicatie.
Wens jullie veel geluk!