Winter has arrived!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 09:24

Heb contact gehad met de grote baas, nadat ik eerst ff flink heb zitten janken :') en die zei dat ik rond 12 uur maar weer moest kijken. Toevallig woont mijn collega boven de praktijk, die ik nu niet bereiken kan, maar die ging zij bellen en ze moest maar een briefje ophangen..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:25

Filmpje van je kat! Haha

Hier nergens last van (Achterhoek), ben daar stiekem wel blij mee haha

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:25

IsaCalixa schreef:
Onze kat schaatst over de weg heen :')

Onze hond lag ook al in de spagaat.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:27

Hier ook een dagje ijsvrij, de zorgboerderij waar ik werk ligt aan de hoofdweg van een dorpje met 80 inwoners, dus dat is ook echt een stuk dat niet te doen is.

Voor de mensen die wel naar het werk gaan: Sterkte! En bedenk inderdaad of het echt nodig is.

Hier om de hoek een verpleeghuis, heb even de gedachte laten gaan dat ik me daar misschien nuttig kan maken. Maar aan de andere kant: ach, die redden zich ook wel een ochtendje toch? Iedereen zal er wel begrip voor hebben dat ze even wat langer in pyjama zitten + ik ben daar niet ingewerkt etc.

@Leffroi: Hoezo zitten janken? Zo'n enge baas?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:27

Afbeelding

Dit was mijn straat vanmorgen om 7 uur.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 09:28

Nee, geen enge baas, die was juist heel begripvol, maar ik werk er gewoon nog niet zo lang en wist gewoon even niet wat ik moest doen. Maar ik bekijk het om 12 uur nog wel weer..

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:32

Poehhh Glad hier. Scholen dicht, bussen rijden niet. Mn man is vanochtend wel vertrokken richting Sneek. Net telefoon gehad. Is veilig aangekomen, een pak van mijn hart Heb zojuist de fysio afgebeld, die zou mijn paard behandelen ook maar verzet tot volgende week. Mensen die voorbijkomen schuifelen over de weg. Zal zo maar eens zelf checken hoe glad het is. Hond moet natuurlijk even uit :brr:

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:33

Ik hoef niet naar Leeuwarden naar het uwv.
Gelukkig

Het regent nu hier en dat op het ijs.
Je heb nu helemaal geen houvast meer op de weg
Zag net een jeep met trailer rijden.
Dan spoor je toch echt niet.

F_Orumster

Re: Winter has arrived!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:34

Je weet niet wat er is he, voor t zelfde geldt een spoedje zoals koliek.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:35

Regen? %) horrible!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:43

Gelukkig hoef ik niet naar school, die zit dicht!
Maar vanmiddag wel naar werk, koetjes moeten gewoon gevoerd en gemolken worden. Lekker glijden met die shovel en trekker :+

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:48

Nooo, Ik was net zoo blij dat ik de deur hoorde en dacht dus dat mijn vriend toch had besloten niet aan de rit naar zijn werk te wagen.. kwam hij alleen even nieuw kopje koffie halen want die andere was al op na 3 kwartier krabben... hij is nu dus toch onderweg..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:54

Dinsdags werk ik altijd al vanuit huis, maar mijn medewerkers heb ik vandaag vrij gegeven! Het is wel bizar hoor. Mensen schaatsen door de straat..
Had wel een paar afspraken vandaag maar er gaat niks door. Dus ik kan in pyjamabroek voor de verwarming werken, best prima :D!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 10:00

Nou doet mn collega moeilijk.. tja, kan ik het helpen dat zij er direct boven woont?

Las net op facebook dat zelfs ziekenhuisafspraken worden afgezegd (door het ziekenhuis)..

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:02

Mijn hond ging vanmorgen ook keihard onderuit :=
Ik deed de deur naar de achtertuin open, ze sprong heel enthousiast naar buiten en BOEM!

Een uur geleden zelf ook even aan de voorkant eruit geweest maar het is echt niet te doen.
Straat is een complete ijsbaan, op het pad van mijn voortuin kon ik al amper overeind blijven.
En ons dorp staat ook niet bepaald hoog op de prioriteitenlijst van de strooiwagens :o

Dus eerst maar thuis blijven.. Collega's durven het ook niet aan. Afspraken maar afgebeld en afwachten..

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:10

Ik vind dit weer wel even prima, mijn baas belde me vanmorgen vroeg ook al dat ik wel thuis mag blijven. Misschien ga ik alsnog als het code oranje is in plaats van rood maar of dat echt nut heeft... er komen denk ik toch weinig klanten naar de winkel. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:12

Leffroi schreef:
Nou doet mn collega moeilijk.. tja, kan ik het helpen dat zij er direct boven woont?

Las net op facebook dat zelfs ziekenhuisafspraken worden afgezegd (door het ziekenhuis)..

Jeetje.. Wat heeft ze liever? Een dagje thuis of een collega in de kreukels?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:12

Heb daarnet de paarden gemest (staan buiten) Ik heb nog nooit zulke mooi geglazuurde drollen gezien hahaha. Voor hen die zich afvragen.. hooi hadden ze al gehad toen t nog donker was.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:16

Ik ben benieuwd of mijn paarden vandaag naar buiten kunnen. Ze staan in buitenstallen en moeten eerst een stukje naar beneden over de bestrating (de stallen liggen dus iets hoger). Als dat glad is, kunnen ze beter op stal blijven denk ik. :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:24

Hier is het 1 ijsbaan, zelf het zand is bevroren met een glad laag ijs erop.
Gisteren ze helaas binnen moeten houden, ben bang vandaag weer.
Heb er 1 met verschrikkelijk stalbenen, maar buiten lopen is echt te riskant en dat terwijl ik ze altijd buiten heb lopen (weer of geen weer).
Kun je beter sneeuw hebben, daar kunnen ze gewoon op lopen/rennen.

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:28

Ik ben deze zomer verhuisd naar Groningen vanuit Amsterdam, brrrr, krijg ik gelijk dit voor mn kiezen! Er rijdt hier niks en de straten zijn verdacht leeg, en ik woon aan een druk kruispunt waar de ringweg en het spoor kruisen. Wilde vanmorgen vroeg naar mijn paardje maar dat zit er echt even niet in... Zo een afspraak bij de oogarts, gelukkig kan ik lopend naar het ziekenhuis en daarna werken in de Gall&Gall. Mensen hebben vast behoefte aan een flesje berenburg vandaag haha!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:33

Ik denk niet dat de mijne naar buiten kunnen vandaag..Ze moeten over 15 meter beton eh ijsbaan. 1 op voor ijzers. Gaan we maar niet doen..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:44

Ik kijk om 12 uur of ik richting school ga om te werken. Daar liggen al m'n boeken namelijk :+ Anders blijf ik vandaag lekker thuiswerken. Het is hier spekglad en ga no-way zo de deur uit.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:47

Afbeelding

Ik kan niet eens zien hoe de straat er bij ligt. :P

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:55

Jeee... wat een verschillen in een land...
Bij ons scheen gisteren de zon, ik ben zonder jas buiten geweest de paardenstallen doen. Geen sneeuw of ijs te bekennen. Eerlijk gezegd hoop ik dat ook zo te houden.
Maar mensen schaatsen op de straat....dat is wel apart.