Wie spaart er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:04

Hier bijvoorbeeld een flinke dierenarts rekening.

Vanmorgen nog een monteur geweest voor de cv ketel a 300 euro.

Laatst de koelkast binnen 3 jaar kapot.

Daar hebben wij dus de spaarrekening voor.

idylle

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:37

Wij hadden: 2 auto's kapot in 1 maand tijd, de maand ervoor de wasmachine moeten laten maken en de maand erna toch de wasmachine overleden dus een nieuwe. Ook 1 vd auto's was niet meer te maken dus ook een andere voor. Dan raakt een spaarpotje snel leeg helaas

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:10

idylle schreef:
Wij hadden: 2 auto's kapot in 1 maand tijd, de maand ervoor de wasmachine moeten laten maken en de maand erna toch de wasmachine overleden dus een nieuwe. Ook 1 vd auto's was niet meer te maken dus ook een andere voor. Dan raakt een spaarpotje snel leeg helaas

Maar wel fijn dat je dan een spaarpotje hebt! Wel zuur om het ineens zo aan te breken :\

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:21

Voor ik mijn paard kocht kon ik elke maand redelijk veel sparen. Nu is dat wel anders, haha :') Ook net een trailer gekocht e.d.... Maar ik heb mezelf voorgenomen vanaf nu weer te sparen en niet zoveel uit te geven aan de paarden. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:01

lor1_1984 schreef:
Stephanie_M schreef:
Zegelboekjes zijn pas nuttig als je een groter gezin hebt...

Er gaan 490 zegels in een boekje. Maar je moet eerst 490 euro uitgeven voordat je die 490 zegels bij elkaar hebt. Hoever maanden doe je daar over? Ik zal er in mijn eentje 2 maanden over doen maar ik ben een uitzonderlijke dure eter en de mensen die echt willen besparen doen niet al hun boodschappen bij de Ah. Maargoed doe je net zoveel boodschappen als ik... Je krijgt 52 euro er voor terug dat is 3 euro per boekje winst. Haal je ze elke 2 maanden vol is dat max 18 euro winst in een jaar. Bereken ook even hoevaak je er voor jou duurder boodschappen voor moet doen of dat je er voor om moet rijden? Anders ga je er misschien nog mee achteruit ook. Het is gewoon een hele simpele marketingtruc.

Mag dan wel een simpele marketingtruc zijn, maar een vol boekje levert je ahw wel weer wat boodschappengeld op.
Die 10ct kunnen veel mensen vaak wel missen en die €52,- op het eind is mooi meegenomen om je voorraadkasten bij te vullen enzo. :)
Ik gok trouwens dat ik zo'n 12 weken bezig ben om zo'n boekje te vullen en dan ben ik alleen.

Overigens net ook Roamler gedownload, nu nog even wachten op een invite en als ik die heb ontvangen dan kan ik daar ook mee aan de slag.
Al doe ik maar 1 opdracht per week, het levert wel weer een klein zakcentje op.
Verder Qassa weer oppakken, dat levert vaak ook 2-4 tientjes op jaarbasis op wat weer mooi is meegenomen.

Houd je er wel rekening mee Roamler mee te nemen in je belastingaangifte! Is een vorm van inkomsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:10

De beste manier van sparen blijft toch de spaarhypotheek. Helaas is deze niet meer af te sluiten. Heel begrijpelijk want een bank gaat kapot aan deze hypotheekvorm!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:17

Ik studeer, heb geen tijd voor een bijbaantje. Ik moet zelf mn telefoonrekening (30 per maand), zorgverzekering (120 per maand), opleiding (250 per maand) zelf betalen. Helaas kan ik nauwelijks sparen. Ik krijg van mijn lieve omaatje 10 euro zakgeld per maand, dat probeer ik wel altijd te sparen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:22

Grappig dat er hier zo veel mensen zijn die sparen zo vanzelfsprekend vinden. Als student is het voor mij echt een luxe als ik geld opzij kan zetten. Ik doe het wel eens hoor, maar alleen als ik een concreet spaardoel heb. Er gaat per maand 20 euro in het potje (studentenhuis dus ben niet de enige die dat potje spekt) voor de katten, en verder dus alleen als ik echt iets wil kopen. Als ik een nieuwe tattoo wil, of naar een festival wil, dan leef ik een maand op brood en water en dan spaar ik alles wat ik kan sparen.

Het is wel een doel, om in het nieuwe jaar beter met m'n geld om te gaan en dus ook wat meer te gaan sparen. Maar makkelijk is het niet :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 18:39

Emmaa_ schreef:
Grappig dat er hier zo veel mensen zijn die sparen zo vanzelfsprekend vinden. Als student is het voor mij echt een luxe als ik geld opzij kan zetten. Ik doe het wel eens hoor, maar alleen als ik een concreet spaardoel heb. Er gaat per maand 20 euro in het potje (studentenhuis dus ben niet de enige die dat potje spekt) voor de katten, en verder dus alleen als ik echt iets wil kopen. Als ik een nieuwe tattoo wil, of naar een festival wil, dan leef ik een maand op brood en water en dan spaar ik alles wat ik kan sparen.

Het is wel een doel, om in het nieuwe jaar beter met m'n geld om te gaan en dus ook wat meer te gaan sparen. Maar makkelijk is het niet :=

Ik denk dat het "vanzelfsprekend" is om te sparen als je nog bij je ouders woont of niet meer studeert :P dus gewoon werkt. Ik doe wel een opleiding nu maar die word door mijn werk betaald. Ik kan dus gelukkig sparen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:41

isabel_94 schreef:
Ik studeer, heb geen tijd voor een bijbaantje. Ik moet zelf mn telefoonrekening (30 per maand), zorgverzekering (120 per maand), opleiding (250 per maand) zelf betalen. Helaas kan ik nauwelijks sparen. Ik krijg van mijn lieve omaatje 10 euro zakgeld per maand, dat probeer ik wel altijd te sparen :+

Mag ik vragen waarom je dan geen tijd hebt voor een bijbaantje naast je studie? :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:44

Verschilt ook wel per student denk ik? Ik woon in Amsterdam, studeer fulltime, werk ernaast en spaar gerust 400 euro per maand. Daarnaast woon ik in een nieuwbouw complex met eigen badkamer en keuken en dus geen goedkoop hokje. Het enige wat mijn ouders betalen is toevallig nog zorgverzekering en mobiel abbo (20 euro pm). De rest betaal ik zelf, ook mijn studie en dat soort dingen.

Maar nou geef ik heel eerlijk toe dat ik het gewoon goed voor elkaar heb en dit zeker niet vanzelfsprekend is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:49

Rebeccaa schreef:
isabel_94 schreef:

Mag ik vragen waarom je dan geen tijd hebt voor een bijbaantje naast je studie? :)

Ik haak even in want ik heb ook geen vast bijbaantje, naast wat freelance werk. Veel mensen denken dat het luiheid is, maar naast mijn studie is het echt heel moeilijk om te werken. Niet omdat ik geen vrije tijd heb, maar omdat ik werk met productiedagen die ik niet zelf kan indelen, die ook nog eens wekelijks wisselen. De ene week hebben we op maandag de camera's, de andere week hebben we ze op vrijdag, en zo blijft dat maar roteren. Daar komt nog eens bij dat ik tijdens mijn blok van 10 weken 5 weken niks te doen heb en dus kan werken, maar de andere 5 weken keihard moet bikkelen om mijn deadlines te halen.

Als je het echt wilt dan kan het natuurlijk, maar ik overspoel mezelf heel snel als ik te veel dingen doe, en ik wil mijn aandacht gewoon op mijn school wil focussen.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:50

Ik zou een 400/500 euro moeten kunnen sparen maar dat gebeurt niet bepaald de afgelopen 2 maanden.. Beetje veel geld uitgegeven aan etentjes, op stap gaan en andere dingen maar vanaf januari toch echt weer sparen gaan. Ik werk ongeveer 36 uur en woon gehuurd op mezelf, heb een auto en kat. Maar als ik iedere maand 300 euro kan sparen lijkt me dat al heel netjes denk ik.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:20

Rebeccaa schreef:
isabel_94 schreef:

Ik volg een enorm zware studie, ook nog eens in een versneld tempo. Dus helaas écht geen tijd voor een bijbaantje -O-

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:41

Ghostattack schreef:
Verschilt ook wel per student denk ik? Ik woon in Amsterdam, studeer fulltime, werk ernaast en spaar gerust 400 euro per maand. Daarnaast woon ik in een nieuwbouw complex met eigen badkamer en keuken en dus geen goedkoop hokje. Het enige wat mijn ouders betalen is toevallig nog zorgverzekering en mobiel abbo (20 euro pm). De rest betaal ik zelf, ook mijn studie en dat soort dingen.

Maar nou geef ik heel eerlijk toe dat ik het gewoon goed voor elkaar heb en dit zeker niet vanzelfsprekend is :)

edit:
Ik ''spaar'' zelf als student ook. Dat houdt in, ik leen maximaal bij en zet dit geld direct op mijn spaarrekening. Mijn ouders betalen mijn studie, en al het andere betaal ik zelf (incl op kamers). Dit houdt in dat ik ong. 400-500 per maand ''spaar''. Dit zet ik opzij voor als ik in het buitenland stage wil lopen, masterstudie etc. Maar niet concreet voor later.

Helaas zit ook werken voor mij er nauwelijks in, ivm met dat de studie voor mij toch bikkelen is, en ik geen regelmatig rooster kan aangeven.
Laatst bijgewerkt door Aight op 30-12-15 19:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:43

Ik leen niks bij, spaar van mijn werk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:46

In theorie moeten wij wel 500-1000 euro/mnd kunnen sparen, maar op de een of andere manier lukt dat nooit echt :+ We doen waar we zin in hebben en ik heb geen zin om op de centen te kijken. Als we iets nodig hebben kopen we het, grote uitgaven denken we natuurlijk wel goed over na.
Afgelopen jaar hebben we de CV afgekocht (was lease) spaargeld levert toch niets op en die CV kostte 35 euro per maand, spaar dus liever op die manier :) Heb ook flink (extra) afgelost op mijn studieschuld, scheelt ook weer..

Zegelboekjes hebben best wel hoog rendement, geloof 3% ofzo, meer dan een spaarrekening. Maar ik ga naar verschillende winkels, dus schiet hier niet op :n

Mijn man spaart sinds kort airmiles, hij moet met zijn vrachtwagen bij Shell tanken, dus dat schiet wel lekker op met 500-800 liter/week +:)+

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:58

Wat een leuk idee met de bingokaarten en blinde spaarpotjes. Zou wel echt wat voor mij zijn!
Helaas wil ik echt niet zoveel cash in m'n kamer hebben...
Mocht er ingebroken worden is dat voor mij als student echt een klap geld dat dan wel erg makkelijke buit is..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:00

MariekeS_ schreef:
Wat een leuk idee met de bingokaarten en blinde spaarpotjes. Zou wel echt wat voor mij zijn!
Helaas wil ik echt niet zoveel cash in m'n kamer hebben...
Mocht er ingebroken worden is dat voor mij als student echt een klap geld dat dan wel erg makkelijke buit is..

Overschrijven naar je rekening :) kan met de bingo prima immers. Blind sparen wordt idd lastig haha

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:05

Ja ok, met de bingo wel ja. Probleem is bij mij dat ik te makkelijk aan m'n spaarrekening zit als ik het even niet rondkrijg :')

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:07

MariekeS_ schreef:
Ja ok, met de bingo wel ja. Probleem is bij mij dat ik te makkelijk aan m'n spaarrekening zit als ik het even niet rondkrijg :')

Dan neem je begin stand en eindstand en zorg je dat je je eindstand haalt. Zo kan het bedrag op je rekening wisselen, zo ook het bedrag dat je er op stort ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:22

Is er evt interesse voor een huiskamertopic voor de bingo spaarders? Zo kunnen we elkaar ook een beetje motiveren en mijmeren over wat we willen doen met het geld..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:23

Oh dat is leuk, dan doe ik ook mee. Blijft het hier ook ontopic :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:42

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:55

Emmaa_ schreef:

Voor mij als niet student is het al een luxe geld opzij te kunnen zetten := :')