Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idylle schreef:Wij hadden: 2 auto's kapot in 1 maand tijd, de maand ervoor de wasmachine moeten laten maken en de maand erna toch de wasmachine overleden dus een nieuwe. Ook 1 vd auto's was niet meer te maken dus ook een andere voor. Dan raakt een spaarpotje snel leeg helaas
lor1_1984 schreef:Stephanie_M schreef:Zegelboekjes zijn pas nuttig als je een groter gezin hebt...
Er gaan 490 zegels in een boekje. Maar je moet eerst 490 euro uitgeven voordat je die 490 zegels bij elkaar hebt. Hoever maanden doe je daar over? Ik zal er in mijn eentje 2 maanden over doen maar ik ben een uitzonderlijke dure eter en de mensen die echt willen besparen doen niet al hun boodschappen bij de Ah. Maargoed doe je net zoveel boodschappen als ik... Je krijgt 52 euro er voor terug dat is 3 euro per boekje winst. Haal je ze elke 2 maanden vol is dat max 18 euro winst in een jaar. Bereken ook even hoevaak je er voor jou duurder boodschappen voor moet doen of dat je er voor om moet rijden? Anders ga je er misschien nog mee achteruit ook. Het is gewoon een hele simpele marketingtruc.
Mag dan wel een simpele marketingtruc zijn, maar een vol boekje levert je ahw wel weer wat boodschappengeld op.
Die 10ct kunnen veel mensen vaak wel missen en die €52,- op het eind is mooi meegenomen om je voorraadkasten bij te vullen enzo.![]()
Ik gok trouwens dat ik zo'n 12 weken bezig ben om zo'n boekje te vullen en dan ben ik alleen.
Overigens net ook Roamler gedownload, nu nog even wachten op een invite en als ik die heb ontvangen dan kan ik daar ook mee aan de slag.
Al doe ik maar 1 opdracht per week, het levert wel weer een klein zakcentje op.
Verder Qassa weer oppakken, dat levert vaak ook 2-4 tientjes op jaarbasis op wat weer mooi is meegenomen.
Emmaa_ schreef:Grappig dat er hier zo veel mensen zijn die sparen zo vanzelfsprekend vinden. Als student is het voor mij echt een luxe als ik geld opzij kan zetten. Ik doe het wel eens hoor, maar alleen als ik een concreet spaardoel heb. Er gaat per maand 20 euro in het potje (studentenhuis dus ben niet de enige die dat potje spekt) voor de katten, en verder dus alleen als ik echt iets wil kopen. Als ik een nieuwe tattoo wil, of naar een festival wil, dan leef ik een maand op brood en water en dan spaar ik alles wat ik kan sparen.
Het is wel een doel, om in het nieuwe jaar beter met m'n geld om te gaan en dus ook wat meer te gaan sparen. Maar makkelijk is het niet
isabel_94 schreef:Ik studeer, heb geen tijd voor een bijbaantje. Ik moet zelf mn telefoonrekening (30 per maand), zorgverzekering (120 per maand), opleiding (250 per maand) zelf betalen. Helaas kan ik nauwelijks sparen. Ik krijg van mijn lieve omaatje 10 euro zakgeld per maand, dat probeer ik wel altijd te sparen
Rebeccaa schreef:isabel_94 schreef:Ik studeer, heb geen tijd voor een bijbaantje. Ik moet zelf mn telefoonrekening (30 per maand), zorgverzekering (120 per maand), opleiding (250 per maand) zelf betalen. Helaas kan ik nauwelijks sparen. Ik krijg van mijn lieve omaatje 10 euro zakgeld per maand, dat probeer ik wel altijd te sparen
Mag ik vragen waarom je dan geen tijd hebt voor een bijbaantje naast je studie?
Rebeccaa schreef:isabel_94 schreef:Ik studeer, heb geen tijd voor een bijbaantje. Ik moet zelf mn telefoonrekening (30 per maand), zorgverzekering (120 per maand), opleiding (250 per maand) zelf betalen. Helaas kan ik nauwelijks sparen. Ik krijg van mijn lieve omaatje 10 euro zakgeld per maand, dat probeer ik wel altijd te sparen
Mag ik vragen waarom je dan geen tijd hebt voor een bijbaantje naast je studie?
Ghostattack schreef:Verschilt ook wel per student denk ik? Ik woon in Amsterdam, studeer fulltime, werk ernaast en spaar gerust 400 euro per maand. Daarnaast woon ik in een nieuwbouw complex met eigen badkamer en keuken en dus geen goedkoop hokje. Het enige wat mijn ouders betalen is toevallig nog zorgverzekering en mobiel abbo (20 euro pm). De rest betaal ik zelf, ook mijn studie en dat soort dingen.
Maar nou geef ik heel eerlijk toe dat ik het gewoon goed voor elkaar heb en dit zeker niet vanzelfsprekend is
MariekeS_ schreef:Wat een leuk idee met de bingokaarten en blinde spaarpotjes. Zou wel echt wat voor mij zijn!
Helaas wil ik echt niet zoveel cash in m'n kamer hebben...
Mocht er ingebroken worden is dat voor mij als student echt een klap geld dat dan wel erg makkelijke buit is..
Emmaa_ schreef:Grappig dat er hier zo veel mensen zijn die sparen zo vanzelfsprekend vinden. Als student is het voor mij echt een luxe als ik geld opzij kan zetten. Ik doe het wel eens hoor, maar alleen als ik een concreet spaardoel heb. Er gaat per maand 20 euro in het potje (studentenhuis dus ben niet de enige die dat potje spekt) voor de katten, en verder dus alleen als ik echt iets wil kopen. Als ik een nieuwe tattoo wil, of naar een festival wil, dan leef ik een maand op brood en water en dan spaar ik alles wat ik kan sparen.
Het is wel een doel, om in het nieuwe jaar beter met m'n geld om te gaan en dus ook wat meer te gaan sparen. Maar makkelijk is het niet