Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:46

Lente schreef:
Maar het is niet zeker of die mensen wel seks hebben!

Al vele malen hier gezegd, dat maakt niks uit of ze wel of geen seks hebben. De hele situatie van zeer regelmatig op 1 kamer bij elkaar dat kan gewoon niet. Zeker niet omdat er alternatieven zijn.

En haar vader brengt haar nog eens extra in onzekerheid door zijn opmerking dat ze niet moet kijken. Dat is echt not done hoor...

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:10

Hmm.

Ik heb de OP gelezen, de eerste pagina aan reactie's en de laatste.

TS, ik heb zelf ook een hele tijd moeite gehad met de vriendin (ondertussen vrouw) van mijn vader. Dat ging wel veel verder dan dit.

Ik kan je maar 1 advies geven: praat erover. Met je vader.

Op 1 kamer slapen met hen vind ik not done. Dan nog liever ergens op zolder, of in het salon. Desnoods op een veldbed. Imo kunnen de broers dat ene nachtje wel op 1 kamer, dan moeten ze hun oorlog maar even staken.
Laat dit niet zomaar van tafel vegen. Je gaat je alleen maar meer ergeren en storen aan haar dan. Blijf proberen, maar kijk uit dat je niet gaat lopen "zeuren".
Besef wel dat het het belangrijkste is dat je vader gelukkig is. Als dat met haar is, tja, so be it.
Zeg dat ook tegen je vader, dat je blij bent voor hem (ook al is dat mss niet zo haha), maar het is wel belangrijk (en aangenaam) dat jij en zij ook door één deur passen. Als het even kan.

Ik zag in je OP wel enkele dingen (zoals dat ze gaat roken en dan 15 min weg blijft) waar je je niet aan mag storen. JIJ vind dat mss niet leuk, maar.. Hoe zeg ik dit.. Dat hoef jij ook niet leuk te vinden. En zij hoeft die gewoonte ook niet te veranderen voor jou. Ze kan best wat meer interesse tonen qua school bijvoorbeeld, maar je struikelt over dingen die het echt niet waard zijn, dingen die zij niet moet doen of laten voor jou. Daar ben JIJ te gevoelig in, daar kan ZIJ niks aan doen. MOET zij niks aan doen.
Zo hebben we allemaal trekjes waar een ander zich wat aan stoort, maar je kan niet voor iedereen goed doen, ik begin er in ieder geval niet aan.. Ze kan best rekening houden met jouw gevoeligheid, maar ze moet ook niet op eieren lopen...

En dan dit nog: mijn pa en zijn vrouw zijn nu zo'n 16 jaar samen. En ik kus haar niet hoor. Zal ze bij haar eigen kinderen wss wel doen, maar voor mij hoeft het niet.
Je zegt ergens in een reactie
Citaat:
Voor mij komt het over als ik er maar wat bij hang.
; dat doe JIJ, JIJ hebt dat gevoel, mss terecht maar mss ook niet.
Ik lees vooral dat jij overgevoelig bent, je kan niet van iedereen verwachten dat ze daarom heel voorzichtig gaan doen, dan ga je nog heel vaak teleurgesteld raken in de wereld, want de doorsnee persoon (ik denk hierbij aan klasgenoten, leerkrachten, random people in de winkel, op de bus, op straat) gaat hier geen rekening mee houden.

Heel veel succes, ik weet als geen ander dat dit geen makkelijke situatie is, maar je mag je niet aan alles storen. Als ze willen kussen en smakken in de keuken, bedenk dan dat je vader gelukkig is, hij kan/mag dit niet laten voor jou. Hij kan er best op letten om haar niet af te likken voor jouw gezicht, maar je kan ook te ver gaan..

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:18

Maar dat zeer regelmatig is toch alleen op de zaterdagavond?
Absoluut niet ideaal voor alle betrokkenen, maar er is al zicht op verhuizen naar het grotere huis.

En nee het zou mijn optie ook niet zijn, maar mogelijk hebben de ouders er een goede reden voor die Ts alleen te weten komt als ze op een rustige manier er over spreekt met de mensen die de antwoorden hebben.

corine1981

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:27

Wekelijks is ook een regelmaat hoor ;)

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:43

Ik heb ook al even meegelezen en getwijfeld of ik zou reageren.
TS ten eerste denk ik echt dat jou stiefmoeder het beste met je voor heeft maar dat zij net als jij niet goed weet hoe ze dat soms moet laten zien. Net als dat jij het lastig vond haar een kus te geven vind zij dat vast ook lastig bij jou. Ik denk dat je je daarover onzeker maakt over niks. Praat anders eens met elkaar wedden dat je hoort van haar dat ze echt wel om je geeft maar ook moeilijk vind hoe ze zich moet gedragen naar jou toe. En misschien kun je dan dingen aangeven wat je wel of niet prettig vind zoals dat jij wel een kus goed vind en graag haar hoort vragen hoe het ging.

Over dat slapen bij hun op de kamer heb je een punt. Ik ben het met sommige eens dat wij dus niet zeker weten dat ze 'het'echt hebben gedaan. Maar jij hebt dat idee en ik snap dat dat echt ongemakkelijk is want ik hoef ook niet in een kamer erbij te liggen terwijl anderen seks hebben, laat staan als dat mijn vader met zijn nieuwe vriendin is.

Dit staat even los van het verhaal maar ik snap je vader sowieso niet zo goed dat de slaapsituatie zoals die nu is al binnen een jaar na de scheiding is ontstaan. Ik vind echt wel dat hij daarbij wat meer rekening met jou mocht houden. Jij hebt net een scheiding achter de rug, moet al wennen aan twee huizen en dan neemt hij jou ook nog de helft van de tijd mee naar weer een ander huis met 'vreemden' waar je ook nog niet eens je eigen ruimte hebt. Ik vind dat hij daar niet zo goed over nagedacht heeft.
Net als dat hij niet zo goed heeft nagedacht over de slaapsituatie. Als het geen optie is voor de jongens om in één kamer te slapen is het misschien een optie voor jou om in de woonkamer tijdelijk te slapen? Ik werd als 14/15 jarige ook niet een hele nacht alleen gelaten volgens mij. En TS gaat natuurlijk niet naar haar vader om vervolgens alleen in zijn huis te zitten terwijl vaders bij zijn nieuwe vriendin is alleen maar zodat zij een eigen kamer heeft. Maar eerlijk gezegd snap ik net als jij niet goed waarom de vriendin van je vader niet vaker bij jullie komt. Als het toch de bedoeling is dat zij daar komt wonen zou je juist denken dat ze al wat vaker komt om zich er ook meer thuis te voelen en er aan te wennen. Daarnaast is daar dus wel genoeg ruimte dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Dan snap ik die vriendin ook niet want ik zou (met alle respect naar jou) liever zonder dochter op een kamer liggen dan met als ik verliefd was. En tja als ik daar dan een paar kledingstukken voor moet verplaatsen in het weekend dan is dat maar zo. Ik vind dat je vader daar wat makkelijk zijn nieuwe vriendin haar zin geeft. Maar hij zal wellicht niet goed nadenken wat dit allemaal voor invloed heeft op jou. Misschien kun je het aankaarten dat je het lastig vind om tussen drie plaatsen te moeten verplaatsen. Dat je op één van die plaatsen ook nog niet je eigen plek heb waar je je terug kan trekken. En dat je het wat ongemakkelijk vind om de slaapkamer met hem en zijn nieuwe vriendin te delen omdat zij toch verliefd zijn (en verliefde dingen doen hoef je niet specifiek te benoemen dat je ze gehoord heb tijdens 'het'). En toch nog een keer tijdens een serieus gesprek benoemen dat je het dus fijn vind als de nieuwe vriendin vaker bij jou vaders huis komt. Zodat jij je eigen plek hebt, je minder vaak verplaatst wordt en zo kan je nieuwe vriendin ook vast wennen aan haar nieuwe huis.

Het is vast even eng om zo gesprek te beginnen maar doe het eens op een rustig moment. Ik denk echt dat jij je daarna meer opgelucht voelt en je vader uiteindelijk ook blij is om te horen wat jij er echt van vind en hij best rekening met je wil houden als je aangeeft dat je er echt last van hebt.
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 17-12-15 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:46

Sunrise_ schreef:
Ergens vind ik het wel schadelijk te noemen, dat je vader dit doet bij jou op de kamer en dat hij zich er ook nog eens bewust van is. Onacceptabel gedrag van elke volwassene, helemaal van een ouder. Ik zou dit heel rap aan je moeder voorleggen en voorlopig niet meer daar blijven logeren TS. En laat je dan niet aanpraten dat je een 'lastige puber' zou zijn of iets dergelijks, want dit gedrag van je vader (en zijn vriendin) kan gewoon echt niet, nooit door de beugel.

_/-\o_

Kan het niet beter verwoorden!

Wou nog ff zeggen dat je natuurlijk altijd kan zeggen dat je contact op gaat nemen met jeugdzorg als ze niet snel de slaapsituatie aanpakken.
Ik zou dat persoonlijk wel doen namelijk.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:47

czarina schreef:
Maar dat zeer regelmatig is toch alleen op de zaterdagavond?
Absoluut niet ideaal voor alle betrokkenen, maar er is al zicht op verhuizen naar het grotere huis.

En nee het zou mijn optie ook niet zijn, maar mogelijk hebben de ouders er een goede reden voor die Ts alleen te weten komt als ze op een rustige manier er over spreekt met de mensen die de antwoorden hebben.

Er is zicht op verhuizen naar het grotere huis, voor over een a twee jaar. Dus pas als TS 16/17 zou zijn, zou ze niet meer bij haar vader op de kamer hoeven..
Ik heb niet het idee dat TS niet open staat voor een gesprek, dus ben wel benieuwd waarom die vader van te voren niet zijn beweegredenen heeft uitgelegd.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 09:57

Daantj__ schreef:
Ik heb ook al even meegelezen en getwijfeld of ik zou reageren.
TS ten eerste denk ik echt dat jou stiefmoeder het beste met je voor heeft maar dat zij net als jij niet goed weet hoe ze dat soms moet laten zien. Net als dat jij het lastig vond haar een kus te geven vind zij dat vast ook lastig bij jou. Ik denk dat je je daarover onzeker maakt over niks. Praat anders eens met elkaar wedden dat je hoort van haar dat ze echt wel om je geeft maar ook moeilijk vind hoe ze zich moet gedragen naar jou toe. En misschien kun je dan dingen aangeven wat je wel of niet prettig vind zoals dat jij wel een kus goed vind en graag haar hoort vragen hoe het ging.

Over dat slapen bij hun op de kamer heb je een punt. Ik ben het met sommige eens dat wij dus niet zeker weten dat ze 'het'echt hebben gedaan. Maar jij hebt dat idee en ik snap dat dat echt ongemakkelijk is want ik hoef ook niet in een kamer erbij te liggen terwijl anderen seks hebben, laat staan als dat mijn vader met zijn nieuwe vriendin is.

Jij hebt net een scheiding achter de rug, moet al wennen aan twee huizen en dan neemt hij jou ook nog de helft van de tijd mee naar weer een ander huis met 'vreemden' waar je ook nog niet eens je eigen ruimte hebt. Ik vind dat hij daar niet zo goed over nagedacht heeft.
Net als dat hij niet zo goed heeft nagedacht over de slaapsituatie. Als het geen optie is voor de jongens om in één kamer te slapen is het misschien een optie voor jou om in de woonkamer tijdelijk te slapen? Ik werd als 14/15 jarige ook niet een hele nacht alleen gelaten volgens mij. En TS gaat natuurlijk niet naar haar vader om vervolgens alleen in zijn huis te zitten terwijl vaders bij zijn nieuwe vriendin is alleen maar zodat zij een eigen kamer heeft. Maar eerlijk gezegd snap ik net als jij niet goed waarom de vriendin van je vader niet vaker bij jullie komt. Als het toch de bedoeling is dat zij daar komt wonen zou je juist denken dat ze al wat vaker komt om zich er ook meer thuis te voelen en er aan te wennen. Daarnaast is daar dus wel genoeg ruimte dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Dan snap ik die vriendin ook niet want ik zou (met alle respect naar jou) liever zonder dochter op een kamer liggen dan met als ik verliefd was. En tja als ik daar dan een paar kledingstukken voor moet verplaatsen in het weekend dan is dat maar zo. Ik vind dat je vader daar wat makkelijk zijn nieuwe vriendin haar zin geeft. Maar hij zal wellicht niet goed nadenken wat dit allemaal voor invloed heeft op jou. Misschien kun je het aankaarten dat je het lastig vind om tussen drie plaatsen te moeten verplaatsen. Dat je op één van die plaatsen ook nog niet je eigen plek heb waar je je terug kan trekken. En dat je het wat ongemakkelijk vind om de slaapkamer met hem en zijn nieuwe vriendin te delen omdat zij toch verliefd zijn (en verliefde dingen doen hoef je niet specifiek te benoemen dat je ze gehoord heb tijdens 'het'). En toch nog een keer tijdens een serieus gesprek benoemen dat je het dus fijn vind als de nieuwe vriendin vaker bij jou vaders huis komt. Zodat jij je eigen plek hebt, je minder vaak verplaatst wordt en zo kan je nieuwe vriendin ook vast wennen aan haar nieuwe huis.

Het is vast even eng om zo gesprek te beginnen maar doe het eens op een rustig moment. Ik denk echt dat jij je daarna meer opgelucht voelt en je vader uiteindelijk ook blij is om te horen wat jij er echt van vind en hij best rekening met je wil houden als je aangeeft dat je er echt last van hebt.

Dit is precies wat ik denk. Ik vind het zoo raar dat A nooit bij ons komt terwel ze over een jaar misschien 2 bij ons komen wonen...

----------------
De vader van mijn bonusbroers heeft ook een nieuwe vriendin. Zij zegt niks tegen hun en doet niks leuks met ze. Mijn vader en A zeggen vaker van:" ja dan heb je toch wel geluk met A he! (Ik denk daar nu anders over helaas..... ) en dat vind ik heel moeilijk! :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:00

Hm ja, ze bedoelen het goed wat ze zeggen, maar snap dat het voor jou een beetje zuur kan zijn. Want op zo'n zin moet je dan wel 'ja' zeggen, terwijl je op dat moment misschien helemaal niet zo blij bent met A.

Toch zou ik proberen om de problemen niet enkel op A te focussen, natuurlijk is zij er een onderdeel van, maar degene die jou het best kent en die A het best kent, is je vader. Ik vind dat het dan ook een beetje zijn rol is om ervoor te zorgen dat jullie beiden blij zijn met de situatie. Dat is moeilijk, maar hij heeft er deels zelf voor gekozen, en hij heeft nou eenmaal helaas niet zo goed nagedacht.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:21

Ts, nu pik je weer 1 mogelijke oplossing er uit (met een stiefbroer op de kamer) en geeft aan dat dat niks is. De rest van de opties laat je links liggen (waaronder in de woonkamer slapen) en de algemene boodschap, ga op zoek naar oplossingen die voor jou wel werken, ook. Het komt op mij een beetje over alsof je liever wilt kunnen blijven klagen dan er echt iets aan doen. Dat mag, maar zeg dat dan even, dan houden wij op met goedbedoelde maar nutteloze adviezen geven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:34

Weet je...na een scheiding verandert er al een hoop in je leven. En co-ouderschap is fijn, want dan blijf je je ouders allebei zien. Maar co-ouderschap is ook pittig, omdat je dan in twee huizen leeft. Je hebt opeens in twee gezinnen met ieder hun eigen gewoonten. Twee slaapkamers. Je spullen op twee plaatsen. Het is veel geregel en gedoe. Je hebt twee plaatsen waar je je thuis moet gaan voelen. En dat gaat niet heel makkelijk en vlug. Het kost tijd om aan nieuwe situaties te wennen. En je hebt er rust voor nodig.

Als je dan ook nog de helft van de tijd bij de vriendin van je vader in huis zit, heb je nog meer om aan te wennen. En al helemaal als je op die nieuwe plek geen eigen kamer hebt, zelfs geen eigen slaapplek hebt, je samen moet leven met nieuwe mensen zoals een vriendin van je vader en haar kinderen. Dat is erg veel in korte tijd.

Je vader is waarschijnlijk erg verliefd. Daardoor is hij misschien even helemaal vergeten dat kinderen zoveel mogelijk een vaste plek nodig hebben bij co-ouderschap. En rustig aan een nieuwe situatie moeten wennen. Gevoelige kinderen al helemaal. En dat hij daarvoor moet zorgen vergeet hij. Verliefde mensen vergeten helaas soms alles om zich heen.

Ik hoop dat er iemand is die je kan helpen om te zorgen dat je vader wat beter let op wat jij nodig hebt. Of dat het je zelf lukt hem dat duidelijk te maken.

Misschien kan je mentor je helpen. Of lukt het je tot hem door te dringen. Soms helpt het ook om met je ouders over dit soort dingen te praten als je samen bent op een rustig moment. Als ik vroeger met mijn vader of moeder wilde praten, dan deed ik dat vaak als we samen in de auto zaten. Of ik vroeg of ze me nog even een kus kwamen geven voor het slapen gaan. Vaak lukte het dan wel om goed te praten. En luisterden ze dan wel naar waar ik mee zat.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 11:37

Sofy schreef:
Ts, nu pik je weer 1 mogelijke oplossing er uit (met een stiefbroer op de kamer) en geeft aan dat dat niks is. De rest van de opties laat je links liggen (waaronder in de woonkamer slapen) en de algemene boodschap, ga op zoek naar oplossingen die voor jou wel werken, ook. Het komt op mij een beetje over alsof je liever wilt kunnen blijven klagen dan er echt iets aan doen. Dat mag, maar zeg dat dan even, dan houden wij op met goedbedoelde maar nutteloze adviezen geven ;)

Nee totaal niet. In de woonkamer slapen weet niet of ik dat mag. En ik wil het graag oplossen maar het is niet zo simpel als het lijkt.

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:39

Als je het niet hard op tegen je vader zegt dat je er een probleem mee hebt wordt het iig niet opgelost. Je hoeft ook niet al met een oplossing te komen... je zal je probleem moeten uitspreken.. dat is stap 1 en die is al lastig genoeg.

Maar iig goed dat je het er met je psycholoog en je mentor over gaat hebben.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 11:41

Ik heb ni vakantie dus met de mentor praten gebeurt na de vakantie. En ik moet over 2 weken weer naar de psygoloog. Ik ga dit zaterdag wel met mijn moeder bespreken.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:44

Goed plan. En die tips van Sonja waren daar heel nuttig bij. Succes!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:45

Kom op zeg, ts met een stiefbroer op de kamer? Ts is 15 en die stiefbroers zijn 15 en 16. Dat kan óók niet!!
Dan moeten die broers samen op één kamer en als ze dat niet willen, dan moet A maar bij ts en vader thuis komen ipv andersom.

Ik vind echt dat sommigen hier erg vreemde principe's hebben. Dat het maar normaal moet zijn dat ts wekelijks bij hen op de kamer ligt zolang ze maar geen seks hebben. En dat ts maar gewoon met een stiefbroer op de kamer moet.
Vind het echt vreemd dat er volledig voorbij gegaan wordt aan het feit dat het niet ts haar moeder is maar een nieuwe vriendin, dat maakt het nog wel wat heftiger voor ts. En dan de ongepaste opmerking van vader, dat maakt al duidelijk dat hij wéét dat ts wakker was én dat zij meer deden dan alleen een kusje geven.
De hele situatie kan gewoon niet door de beugel en ik snap niet dat er hier mensen zijn die het proberen goed te praten. Helemaal niet als je erbij nadenkt dat 90% hier vrouw is en we allemaal 15 zijn geweest.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:49

Ik vind ook dat TS er goed mee omgaat. Ze heeft al aangegeven welke concrete dingen ze gaat oppakken. Dat ze voor sommige dingen een beetje terugdeinst kan ik goed begrijpen. Haar vader is duidelijk niet de meest fijngevoelige persoon.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 11:51

Kahawa schreef:
Ik vind ook dat TS er goed mee omgaat. Ze heeft al aangegeven welke concrete dingen ze gaat oppakken. Dat ze voor sommige dingen een beetje terugdeinst kan ik goed begrijpen. Haar vader is duidelijk niet de meest fijngevoelige persoon.

Mijn vader is opzich wel fijngevoelig maar heel recht voor zijn raap. Zegt alles heel eerlijk zonder pardon...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:51

En ik krijg de indruk dat ts gewoon heel timide is en wij weten niet hoe de ouders zijn. Misschien is vader wel een dominant of ouderwets type en durft ts het gewoon niet te zeggen uit angst voor de gevolgen. En de opmerkingen die vader al heeft gemaakt maken het er niet makkelijker op.
Het is ook heel wat als je 15 bent, dan ben je doorgaans nog niet zo welbespraakt.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:52

anneliesdj schreef:
Kom op zeg, ts met een stiefbroer op de kamer? Ts is 15 en die stiefbroers zijn 15 en 16. Dat kan óók niet!!
Dan moeten die broers samen op één kamer en als ze dat niet willen, dan moet A maar bij ts en vader thuis komen ipv andersom.

Ik vind echt dat sommigen hier erg vreemde principe's hebben. Dat het maar normaal moet zijn dat ts wekelijks bij hen op de kamer ligt zolang ze maar geen seks hebben. En dat ts maar gewoon met een stiefbroer op de kamer moet.
Vind het echt vreemd dat er volledig voorbij gegaan wordt aan het feit dat het niet ts haar moeder is maar een nieuwe vriendin, dat maakt het nog wel wat heftiger voor ts. En dan de ongepaste opmerking van vader, dat maakt al duidelijk dat hij wéét dat ts wakker was én dat zij meer deden dan alleen een kusje geven.
De hele situatie kan gewoon niet door de beugel en ik snap niet dat er hier mensen zijn die het proberen goed te praten. Helemaal niet als je erbij nadenkt dat 90% hier vrouw is en we allemaal 15 zijn geweest.

_/-\o_

Ik vind ook écht dat dát niet kan!
Ik kan het niet eens zo goed in woorden uitdrukken .
Maar het is echt schandalig en walgelijk en al helemáál die opmerking van dr vader!!
En dat er zoveel mensen zijn die dit bagatelliseren is nog véél erger!

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:53

Zou hij dan ook niet van jou de eerlijkheid waarderen?
Door je niet uit te spreken over de situatie denkt hij dat het wel goed is zo... en dat is het dus niet.
Dus misschien net als je vader een recht voor zijn raap vertellen waar je mee zit.

Zoveel mensen die het bagataliseren... is ook wel beetje overdreven... de meeste in het topic vinden het ook dat het niet de goede oplossing is om een 15 jarige meisje bij vader en zijn vriendin op de slaapkamer te laten slapen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:55

Fijn Cerastes, dat iemand het nog met me eens is :+

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 11:56

Evelijn schreef:
Zou hij dan ook niet van jou de eerlijkheid waarderen?
Door je niet uit te spreken over de situatie denkt hij dat het wel goed is zo... en dat is het dus niet.
Dus misschien net als je vader een recht voor zijn raap vertellen waar je mee zit.

Zoveel mensen die het bagataliseren... is ook wel beetje overdreven... de meeste in het topic vinden het ook dat het niet de goede oplossing is om een 15 jarige meisje bij vader en zijn vriendin op de slaapkamer te laten slapen.

Hij zal het zeker wel waarderen maar ik ben idd nogal bang voor de gevolgen. Ik wil de band die ik nu heb met papa ook niet kwijt..

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:59

Zou dat er dan ook gewoon bij vertellen... de band wordt nu ook niet beter omdat jij je zelf in bochten aan het werken bent ... je hebt recht om gehoord te worden. Gewoon aangeven dat je echt niet meer bij hem en zijn vriendin op de slaapkamer wil slapen omdat je daar alleen maar rare ideeën van krijgt en je onprettig en onveilig dan voelt.
Denk dat als je het uitspreekt de band tussen jou en je vader juist beter kan worden... je klinkt niet als een puber die meteen gaat gillen en schreeuwen en verwijten naar je vaders hoofd gooit... als je het maar half zo rustig kan verwoorden als in dit topic zal je vader het alleen maar kunnen waarderen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:01

Yenni schreef:
Hij zal het zeker wel waarderen maar ik ben idd nogal bang voor de gevolgen. Ik wil de band die ik nu heb met papa ook niet kwijt..

En wat denk je wat er zou gebeuren of hoe hij zal reageren als je het zegt?