M_D_H schreef:purny schreef:Het is toch te gek voor woorden dat je zelf geld bovenop je kaartje moet leggen wil je verzekerd zijn voor een zitplaats. Het Ov is al duur genoeg
Je betaald niet voor je zitplaats, je betaald voor je reis.
Dat is het grootte verschil
Overigens, toen ik nog op krukken liep ging ik als de trein vol zat ook gewoon eerste klas zitten, ik ben er nooit op aangesproken, maar ik herken het wel heel erg dat mensen je staan aan te kijken als of je melaats bent als je vraagt of je op hun plek mag zitten omdat je niet kan staan.
Zelf met krukken zeiden sommige mensen gewoon bikkelhard nee.
Tegenwoordig loop ik zonder krukken, maar is mijn enkel zo zwak dat ik gewoon niet langdurig in bewegende dingen kan staan. trein gaat nog redelijk, bus is een ramp
Echter neem ik dat voor lief. Ik kies er immers zelf voor om tijdens dat tijdstip te reizen.
En vaak zat heb ik wel een plekje verovert
Ik snap echter wel dat het vervelend is, ik vraag mij alleen af of er uberhaubt wel een regeling te treffen is hierin.
Ik ben dat al vaker tegen gekomen in dit topic en vind dat toch een beetje rare uitspraak.
In de meeste gevallen (werk, school) ben je toch genoodzaakt om tijdens de spits te reizen.
Als ik om half 7(s avonds) op schiphol moet zijn MOET ik toch echt in de spits reizen, kan toch moeilijk tegen mijn baas zeggen dat ik 1,5 uur later kom omdat ik niet in de spits wil reizen.
BTW: Ik stapte vanmorgen op Ams centraal in een trein waar wellicht het koffertje onder de bank kon

Maar gezien het 5 uur in de ochtend was was dat niet van toepassing.