Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:46

Mioux schreef:
Ik doe in de avond nooit mijn deur open, iedereen die ik ken komt via de achterkant of belt van te voren even of zonodig een appje. Als er wel iemand voor me deur staat roep ik vanaf de andere kant wat ze willen, eventueel brievenbus open dat ze me horen. Maar opendoen nee doe ik hier niet :P.

Wat je wel hier poosje hoorde in de buurt was savonds iemand die wilde dat je de deur opendeed, soms voor overval soms voor voorbereiding. Dan bedoel ik hij deed een broodje aap verhaal keek naar binnen of terwijl jij aan de deur stond te praten met die man, kwam achterom iemand je boel leeghalen want je was toch afgeleid. Misschien wel iets om aan te denken. Ze werkte hier ook poosje met tekens, vooral bij je voor of achterdeur, een krijt kruisje of plusje of rondje dan wisten ze of ze bij jouw moesten wezen of niet. Heb je dat al gecontroleerd?

dat van die tekens doet al jaren de ronde, verschillende politiekorpsen hebben al gezegd dat dat een broodje-aap verhaal is :)

Mioux

Re: Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:48

klopt is ook al jaren aan de gang, was poosje stil en dan komen ze weer. Die tekens zijn alleen geen broodje aap verhaal, hoe ik dat weet? eigen ervaring en straat verderop ook mijn kennis, dus nee is geen broodje aap verhaal !!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:55

De tekens zijn geen broodje aap verhaal, is idd een oud gebruik.

Ik heb vannacht niet heel rustig geslapen, maar dat is wel logisch :+ Het was in ieder geval een wakeup call om wat voorzichtiger te zijn.
Sorry voor het offtopic gaan trouwens! (hoewel ik er vanuit ging dat het de pakketbezorger was, en dat is dan wel weer ontopic :P ).

Jij ook gefeliciteerd, Muurp! :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:57

Dat je niet fijn slaapt kan ik me best indenken ! Heb hier ook wel eens beneden de hele nacht bijna gezeten om te zien of dat figuur terug kwam, bedoel je weet nooit.

Gefeliciteerd beide ! :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:58

Gefeliciteerd Cayenne :D
Thanks!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:14

Kadootjes en mijters, het is wel kleurrijk in het topic, gefeliciteerd dames.

Net een pakketje van Bol uit de bus gehaald. Maandag besteld, 4 dagen levertijd, dus weer netjes. Was in dit geval een brievenbuspost. Vannacht was de mail gekomen dat het verstuurd was.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:36

Als de pakket bezorger hier voor de deur staat zo laat doen we ook niet open. Dan zeg ik zet maar voor de deur en doe ik open als die weg gereden is.

Het is nooit verstandig om zomaar voor iedereen open te doen en zeker niet s'avonds als er getekend moet worden schuift hij maar een briefje door de bus en dat schuif ik terug, anders neemt hij het pakje maar weer mee.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 03:57

waxmeltsenzo schreef:
Als de pakket bezorger hier voor de deur staat zo laat doen we ook niet open. Dan zeg ik zet maar voor de deur en doe ik open als die weg gereden is.

Het is nooit verstandig om zomaar voor iedereen open te doen en zeker niet s'avonds als er getekend moet worden schuift hij maar een briefje door de bus en dat schuif ik terug, anders neemt hij het pakje maar weer mee.

Ook als het je vaste pakketbezorger is en je hem herkent? Gewoon nieuwsgierige vraag hoor, geen verwijt oid.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 07:59

Even offtopic: de bewuste rare man heeft zich blijkbaar bij onze buren voorgedaan als vertegenwoordiger van het Aids Fonds? :? Zo gedroeg hij zich absoluut niet en zij vonden het ook maar een raar verhaal.
Ik ga maandag dus even bellen naar die stichting.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 08:25

Cayenne schreef:
Even offtopic: de bewuste rare man heeft zich blijkbaar bij onze buren voorgedaan als vertegenwoordiger van het Aids Fonds? :? Zo gedroeg hij zich absoluut niet en zij vonden het ook maar een raar verhaal.
Ik ga maandag dus even bellen naar die stichting.

Raar zeg, goed dat je er even achteraan gaat.

Ik heb gisteren iets besteld via bol.com. Er staat een levertijd bij van 4-8 werkdagen maar ik ben benieuwd of dat gaat lukken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:06

Hier nog wat bij bol besteld en keurig op tijd aangekomen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:38

NiFallor schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Ook als het je vaste pakketbezorger is en je hem herkent? Gewoon nieuwsgierige vraag hoor, geen verwijt oid.

Onze vaste bezorger werkt alleen overdag en buiten het post bezorgen om kennen wij hem niet dus ik zou niet open doen. Als de buuf voor de deur staat of kennissen is dat iets anders.

Bij mijn moeder hebben wel eens vreemde lui voor de deur gestaan van Eneco, en van dpd maar die doet ook echt niet open. Van de Eneco laten ze het weten en mijn moeder verwachte niemand en die komen ook gewoon onder werktijden. Maar die lui die zogenaamd van Eneco waren en een shirt aan hadden waar Eneco op stond kon moeder nog zien door het rampje, hebben later op die avond wel ergens een vrouw van in de 80 zwaar mishandeld en voor dood achter gelaten in haar huis. Dus dat was gewoon foute boel. Dus beter niet open doen dan het risico op zo iets lopen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:33

Waar woon jij?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:35

Ik woon in Hazerswoude maar moeders in Den haag ;)

Trouwens mijn moeder is ook een keer overvallen toen zij na een avondje uit naar binnen wilde.
Die persoon heeft haar tas, en alles mee genomen.

Sloten en alles vervangen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:04

Heb nooit een slechte ervaring gehad met http://bol.com

Wat ik wel heel vreemd vind, familie had laatst een kinderen stoel besteld bij http://bol.com en kreeg er vier thuisgestuurd. Dus zei was zo eerlijk om op te bellen en terug te sturen, kreeg ze een cadeaubon van 2.50 voor de eerlijkheid ...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:05

was hier ook hoor wij kregen ook wel eens wat extra's. Natuurlijk bel ik dan wil geen rekening achteraf, foutje kan keer. Kregen toen ook iets van 5 euro geloof ik :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:08

finnens schreef:

Wat ik wel heel vreemd vind, familie had laatst een kinderen stoel besteld bij http://bol.com en kreeg er vier thuisgestuurd. Dus zei was zo eerlijk om op te bellen en terug te sturen, kreeg ze een cadeaubon van 2.50 voor de eerlijkheid ...

2,50........ :') wat sneu.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:55

Jolien87 schreef:
Ik heb gisteren iets besteld via http://bol.com. Er staat een levertijd bij van 4-8 werkdagen maar ik ben benieuwd of dat gaat lukken.

Afgelopen maandag plaatste ik dit berichtje en zojuist heb ik een melding gekregen dat het pakketje is aangekomen op het afhaalpunt. Keurig op tijd dus. *\o/*

TS, heb jij inmiddels al je boeken binnen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:58

MightyJoe schreef:
finnens schreef:

Wie het kleine niet waardeert....

ook een korting van 2,50 is leuk en beter als niets.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:02

MightyJoe schreef:
finnens schreef:

Het gaat om het gebaar. Ik vind het vooral sneu dat er schijnbaar altijd maar iets groots tegenover moet staan als iemand gewoon eerlijk is. Iets wat eigenlijk heel normaal zou moeten zijn.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:03

Nooit problemen met Bol.com, maar ik laat het dan ook meestal bezorgen bij een AH afhaalpunt.

Gisteren iets besteld, vandaag kan ik het al afhalen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 17:37

Hèhè, eindelijk mijn boeken ontvangen! *\o/*
Het bleek dat het pakket achteraf toch niet door de brievenbus kon. De postbezorger heeft verzuimd om een briefje in de bus te doen dat de bestelling helaas niet door de brievenbus kon en door de pakketdienst geleverd zou worden. Het heeft even geduurd voordat het pakket bij de juiste afdeling was (heel vreemd volgens de pakketbezorger want ik had de bestelling al een week eerder moeten hebben ontvangen) maar met anderhalve week vertraging toch gearriveerd.
Ook al is de late levering niet de "schuld" van bol.com, ben ik nog steeds van mening dat je niet moet beloven dat de bestellingen de volgende dag geleverd worden als je weet dat de partij die je hebt ingeschakeld voor het transport de beloftes niet kan waarmaken.
Dus in het vervolg ook brievenbuspost op het afhaalpunt laten bezorgen. Nog beter natuurlijk is om het lokaal te halen, maar dat is niet bij alle artikelen mogelijk helaas.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:41

Fijn dat het toch nog is bezorgd.
Toch blijf ik van mening dat je niet zo moet blijven hangen aan die 'belofte' aangezien er duidelijk bij de levertijd een 'i' staat waar je de melding krijgt dat het in een enkel geval mogelijk is dat door omstandigheden de bezorging vertraagd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:02

Als je als webwinkel prominent "morgen in huis" bij je product plaatst, dan mag je er als consument inderdaad gewoon vanuit gaan dat het de volgende dag ook daadwerkelijk aankomt. :j

Handig om zo'n belofte te gebruiken is het natuurlijk niet...
Ook niet als je je daarna verstopt achter kleine lettertjes of uitzonderingen. Want je hebt je klant iets beloofd en die gaat niet extra zoeken naar voorwaarden als het zo groot en duidelijk op de site staat.

PostNL (en andere verzendbedrijven) levert sowieso niet 100% (sommige post raakt verloren) en zeker niet 100% op tijd. Ook dat kun je als consument eigenlijk wel weten/verwachten. Maar fijn is het niet.

Als een webshop niet 100% kan garanderen dat ze zo'n belofte na kunnen komen, dan is er toch gewoon een extreem simpele oplossing voor de webwinkel?

Niet de kreet "morgen in huis" gebruiken, maar "vandaag verzonden" *\o/*

Want alleen het verzenden kunnen ze wel garanderen.
Veel webwinkels lossen het op die manier op. +:)+

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 18:18

Idd Femke, als er had gestaan "vandaag verzonden" dan was het heel anders geweest. En als webwinkel zijnde zou ik ook altijd dat vermelden.
@Jolien87: op de centrale pagina kun je wel doorklikken op de regel met bezorgtijd en daar stond een dag later wel iets over de Sinterklaasdrukte maar bij het boek zelf zat er geen link achter /aan / op (?) de bezorgtijdenregel. Dat heb ik later nog nagekeken.