Hoe vaak mocht jij je schoen zetten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:02

Sizzle schreef:
Ik vraag me stiekum altijd af of zulke aannames niet voortkomen uit afgunst.
En zelfs al zou een kind iedere dag een nieuwe pony krijgen als schoencadeau, dan is dat nog altijd mijn zaak niet :o

Inderdaad... men mag maar wat graag het leven van een ander invullen op basis van enkele uitspraken.
Ik ben er in ieder geval niet verwend van geworden.

Anouk_H

Re: Hoe vaak mocht jij je schoen zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:05

Ik heb een keertje een cavia in mijn schoen gekregen! :D

(Een levende dus ;) )

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:12

Iedere dag :)
Maar er zat lang niet elke dag wat in hoor! En maar zingen iedere avond.... :+

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:29

Ik mocht (heel lang geleden :D ) ook elke dag mijn schoen zetten. Met het complete circus erbij: tekening, wat lekkers voor het paard (en dat werd wel afgewisseld, peen, appel, hooi en op zaterdag een suikerklontje :9 ), een briefje en een keer heb ik zelfs een sjaal voor de Sint gebreid (was een bijzonder koud jaar, dus daar is hij vast heel blij mee geweest :brr: <:) ) en een paar liedjes zingen.

Er zat altijd wat in mijn schoen, maar dat ging echt om een paar pepernoten, schuimpjes en/of muizen. Ik heb Piet ook een keer een briefje gestuurd dat hij maar geen zachte schuimpjes meer in mijn schoen moest doen als die onder de verwarming stond, want dan gingen mijn sokken naderhand zo plakken. Daarna kreeg ik ze netjes naast mijn schoen _/-\o_ . Wat moeten mijn ouders een lol gehad hebben met al die correspondentie :D

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:33

Mijn kinderen mogen op zaterdag- en op woensdagavond hun schoen opzetten (jongste geloofd nog), op woensdag zit er iets lekkers in (chocolade popje, chocolade muntjes of iets dergelijks), op zaterdag zit er een cadeautje in, meestal iets van een paar euro gister was het ietsjes duurder en zat er iets in wat ze anders ook zouden moeten hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:35

Druppie7711 schreef:

(Een levende dus ;) )

Was je schoen nog heel?
:D

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:15

Lang geleden maar geloof dat ik het 1x in de week mocht doen, wat ik mij er nog van kan herrinneren kreeg ik over het algemeen een chocolade letter.
Met pakjes avond kregen wij altijd de cadeaus, voor elk kind een duur cadeau en voor de rest waren het allemaal kleine dingetjes zoals knutselpakketjes.

Toen mijn ouders uit elkaar gingen, kwam ik om de 14 dagen bij mijn vader van zijn vriendin mocht ik ook altijd de schoen zetten. Maar dat was over het algemeen ook snoepgoed en of stiften etc.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:27

Ik wist helemaal niet dat ouders dit met hun kinderen 'afspreken'. Hier werd gewoon vanaf dat de Sint in het land was de schoen gezet en dan inderdaad iedere ochtend naar beneden rennen om te kijken of er wat in zat of niet.
Ik denk dat we over de hele Sint-tijd misschien 3x wat snoep in de schoen kregen?

Het gaat toch juist om het effect van 'zal-er-wat-inzitten' in de ochtend? Niet om 'wat-zal-er-in-zitten'?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:34

Is denk ik ook leuker ook. :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:37

Yucca schreef:
Ik wist helemaal niet dat ouders dit met hun kinderen 'afspreken'. Hier werd gewoon vanaf dat de Sint in het land was de schoen gezet en dan inderdaad iedere ochtend naar beneden rennen om te kijken of er wat in zat of niet.
Ik denk dat we over de hele Sint-tijd misschien 3x wat snoep in de schoen kregen?

Het gaat toch juist om het effect van 'zal-er-wat-inzitten' in de ochtend? Niet om 'wat-zal-er-in-zitten'?

Oh echt? Wat ben ik dan een verwend snotjong.

Wij mochten iedere dag onze schoen zetten en elke dag hadden wij prijs. Zowel cadeautjes als snoepgoed. Wel was mijn moeder erg streng qua liedjeskeuze. Iedere dag sinterklaas kapoentje werd niet geaccepteerd :+

Ik praat over ruim 20 jaar geleden (word oud).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:44

Yucca schreef:

Voor veel kinderen is die spanning teveel en zorgt voor slapeloze nachten. Ik was ook zo'n kind :') afgesproken dagen zorgde alleen voor slechte nacht op de schoenzet dag :D

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:59

Wij hebben een brief van Sinterklaas gehad dat de pieten op Zaterdagen langs komt en de laatste vrijdag voor Sinterklaas ;) Ze kunnen natuurlijk niet bij alle kinderen tegelijk zijn :D

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:05

elke dag pfff, kinderen van tegenwoordig!
Nee gewoon 1x per jaar en als ik mazzel had ook nog 1x op school.
Meestal zat er een kleinigheidje in of een chocolade letter en wat strooigoed.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:36

Die van mij mogen m nu 1x per week zetten....maar zijn pas 4 en 2. Ze krijgen wat kleins.
Maar nu ik het zo lees, is dat van het : "zal er wat in zitten" ook best leuk.

Op het moment vind 'k het best zo.
Hier zijn ze ook in november n januari jarig...weet ook bijna niet meer, wat ik ze geven moet.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:40

Ik mocht vroeger ook mijn schoen zetten op vrijdagavond. Zat er wat lekkers in. Suikerbeest of een zakje met kruidnootjes. Maar 7 keer per week vind ik gewoon teveel!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:00

mystery1980 schreef:
elke dag pfff, kinderen van tegenwoordig!
Nee gewoon 1x per jaar en als ik mazzel had ook nog 1x op school.
Meestal zat er een kleinigheidje in of een chocolade letter en wat strooigoed.

Hoezo kinderen van tegenwoordig?
Als je het topic een beetje gelezen had dan had je gezien dat het heel uiteenlopend is zowel nu als 30jaar geleden.

Vind het een beetje een overdreven reactie alsof kinderen van nu niks leren te waarderen

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:11

Ik denk dat ik 2 of 3 keer per week mijn schoen mocht zetten. Vaak zaten er dingen in die ik nodig heb (potloden voor school oid) of een klein prul speelgoedje van 0.50€ of gewoon snoepgoed.
Op 5 december zelf was het altijd groot feest, heel veel kado's (wat wil je, 4 kinderen) en dan per persoon rond de €75-€100. Als ik er nu over na denk echt belachelijk veel, en het zal zeker niet altijd zoveel zijn geweest maar de laatste jaren wel. Kwam ook omdat mijn broer ik en 10 jaar schelen met de jongste en dan heb je toch iets andere wensen dan als je 10-12 bent.
Liedjes zingen hoefde ik trouwens nooit, wel tekeningen maken en aan Amerigo denken!

Ook wel leuk om te vermelden, is dat ik heel vaak tot laat 's avonds op de trap heb gezeten om te kijken wanneer Sinterklaas kwam :+ Maar vaak als mijn ouders dan naar het toilet gingen (of nog erger, als ze eens gingen slapen) werd ik naar bed gestuurd om dan de volgende morgen als een gek naar beneden te sprinten :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:14

Niet :')
Wij vierden geen sinterklaas omdat mijn zus bang was voor zwarte piet. Daarom gewoon lekker veel cadeau's met kerst. Heb dat hele schoen zet gedoe nooit gemist of begrepen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 04:00

Selka schreef:
Yucca schreef:

Oh echt? Wat ben ik dan een verwend snotjong.

Wij mochten iedere dag onze schoen zetten en elke dag hadden wij prijs. Zowel cadeautjes als snoepgoed. Wel was mijn moeder erg streng qua liedjeskeuze. Iedere dag sinterklaas kapoentje werd niet geaccepteerd :+

Ik praat over ruim 20 jaar geleden (word oud).

Voor mij is de schoen-zet-tijd ruim 25 jaar geleden... :o
Ik kan me niet heugen dat we er teveel onder leden (qua spanning), maar mijn ouders waren er ook heel nuchter in. De intocht keken we op tv en verder zagen we Sinterklaas alleen op school. Pakjesavond viel ook niet standaard op 5 december, maar er stond gewoon 'opeens' een zak kado's in de gang thuis als we van een zondagse bezoek naar opa/oma terug kwamen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:02

Oeeeeeeeeeejjjjjjjj moet ik even diep graven hoor, ik geloof 1 x, toen vond ik een grote TONKA wagen in mijn schoentje... Maar toen was ik nog echt een UK!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:02

Druppie7711 schreef:

(Een levende dus ;) )

Niet aantrekken dus!