Samenwonen in 2016, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Samenwonen in 2016, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:34

Super leuk amandananana :D

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:12

Wat leuk!!! Spannend :D

Wij gaan vrijdag naar de bank en hebben 3 huizen die we graag willen bezichtigen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:38

Djulita schreef:
Ik wil mij ook graag melden als het mag. Mijn vriend en ik zijn dit jaar 7 jaar samen. Hij is 24 en werkt in het onderwijs, ik ben 23 en werk in de zorg als verpleegkundige. Wonen nu allebei nog bij onze ouders, maar zijn bezig met het kopen van een nieuwbouwhuis. De financiering is rond en gisteren hebben we net een uitnodiging van de notaris gekregen voor het tekenen van de koop-aannemingsovereenkomst. Super spannende, leuke tijd :D. Als het allemaal loopt volgens plan, dan start de bouw in mei/juni 2016. Wij hopen voor de kerst 2016 erin te kunnen, maar als het tegenzit, dan wordt het pas begin 2017. Wel echt super leuk om ons eerste eigen huis vanaf de grond opgebouwd te zien gaan worden.

Wat leuk. Gefeliciteerd. Nu het wachten.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:38

amandananana schreef:
Wij hebben een update, wij hebben misschien een huisje :D echt zo spannend!

Wat leuk.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:40

Wij zijn aan het wachten tot het huis getaxeerd wordt en de hypotheek goedgekeurd.

Sleuteloverdracht staat op 23 februari. Dus hopelijk komt alles rond.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:52

Ik meld me ook hier! Mijn vriend en ik zijn aan het zoeken naar een huur-appartement :D

(Later willen we wel gaan kopen maar daar hebben we nu helaas nog niet genoeg geld voor..)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:59

Ik meld me ook! Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht wat ongeveer augustus 2016 klaar is. Vervolgens staat ergens in november de bruiloft op de planning! *\o/*
We hebben in de loop der jaren al heel veel uitzet gespaard, dus moeten alleen nog grote meubels en aankleding natuurlijk. Deels weten we al wat we willen, maar een bank oid nog niet.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:08

Woon nu precies een maandje in mijn nieuwe huis samen met mijn vriend. Bevalt erg goed. Veel spullen van mensen gekregen dus kunnen nu goed rond scharrelen in ons huis. Maar nu toch aan het kijken voor een nieuw bed, bank en gordijnen. Hebben nu een 1 persoons bed als bank staan.voor nu even prima maar willen toch wel wat anders.

Maar vind eigenlijk vanaf nu verhuizen een stuk leuker. Je weet nu wat je allemaal mist en wilt.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:37

Mag ik mij ook melden???

Mijn vriend en ik zijn nu iets meer als 2 jaar samen en hebben aankomende vrijdag een 2e bezichtiging voor een koophuis!
We zijn er helemaal klaar voor en kunnen niet meer wachten tot het zo ver is...
We wonen nu Spijkenisse en willen hier ook zelf blijven wonen..

Grootste gedeelte van onze uit set hebben we al, moeten alleen nog wat spul zoals een frituurpan, strijkijzer, stofzuiger etc. maar dit willen we pas aanschaffen als we het huis officieel hebben ivm garantie op deze producten. Anders staat het dalijk nog maanden thuis en blijkt het niet te werken en valt het uit de garantie.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:39

amandananana leuk dat je ook uit Spijkenisse komt! Toevallig..
Gaan jullie voor een koop of een huur huis?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:47

Ik ben afgelopen weekend verhuist naar het appartementje waar mijn vriend komend weekend bij komt wonen! :D

Echt zo leuk, alles is nu ingericht enzo. Echt veel beter dan zon studentenkamer.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:50

Zo leuk om de verhalen lezen!
Ben zelf ook fanatiek aan het rondkijken maar zo lang je nog geen van beide een vaste baan hebt is dat natuurlijk niet heel zinvol want je hebt geen idee wat je kunt betalen :D .

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:11

Mag ik me ook nog melden? :D
Wij willen dit jaar ook gaan samen wonen.

Ik ben 20 jaar en laatste jaar van school.
Mijn vriend is 22 en ook laatste jaar school en 4 dagen in de week werken. Hij heeft ookal vast contract!

Wj weten nog niet zo goed of we gaam huren of kopen. Heeft met timing te maken van het huis haha.

Moet eerlijk zeggen heb niet alles gelezen. Diegene die al een huis gevonden hebben: gefeliciteerd !:D

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:40

Josien_ schreef:
Ben zelf ook fanatiek aan het rondkijken maar zo lang je nog geen van beide een vaste baan hebt is dat natuurlijk niet heel zinvol want je hebt geen idee wat je kunt betalen :D .

Tegewoordig is er veel mogelijk zelfs zonder vast contract

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:41

JenniferU schreef:
Josien_ schreef:

Tegewoordig is er veel mogelijk zelfs zonder vast contract

Dat het mogelijk is, wil niet zeggen dat je het moet willen. Je neemt ontzettend veel risico als je op twee tijdelijke contracten met een intentieverklaring een huis koopt. Ik zou nog even afwachten...

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:54

Ben ik het absoluut mee eens tink.
Wij hebben daarom ook gewacht tot dat me vriend een vast contract kreeg ondanks dat ik er al 1 had.

Iemand nog tips voor vragen enz tijden het 1e gesprek met de bank?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:59

Sorry ik type automatisch vaste baan, maar ik bedoelde eigenlijk überhaupt een fulltime baan hihi.

Al is het inderdaad wel het fijnst om te kopen wanneer je een vaste baan hebt ipv tijdelijk contract.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:07

Wij hebben ook expres gewacht met alles in gang zetten tot dat ik mijn vaste contract had. Die heb ik gelukkig sinds oktober. Toch wel een hele last van mijn schouders af. Geeft iets meer vastigheid.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:10

Wss hebben we volgende week een bezichtig op een appartement in tilburg :)

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 08:37

Wij zijn inmiddels bij de bank geweest dus de eerste stap is gezet.
Veel info gekregen over oa kosten koper mee financieren.
As zaterdag 1 bezichtigen gepland en die week erna ook ;)
Vanavond gesprek met iemand die huisbewaring gaat doen voor een half jaar zodat we per 1 maart kunnen samenwonen zonder dat ik meteen me eigen huisje opzeg.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:50

Ik lees mee!

Dit jaar sparen ik en mijn vriend nog even door! Ik heb namelijk aardig wat wensen voor mijn huis en daar moet ik toch echt eerst voor werken :+ Mijn vriend heeft gelukkig een vast contract, ik werk nu 1,5 jaar fulltime (alleen geen vaste baan).

Aan mijn uitzet begin ik voorlopig nog niet, ik denk dat ik daar pas aan begin als we iets op het oog hebben :Y)

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:12

Hallo iedereen! Ik meld me ook :+

Vriendlief en ik zijn beide 20 jaar en we zijn meer dan 7 jaar samen <3
We zijn sinds 2016 actief aan het reageren op huurwoningen en hopen binnenkort echt een woning toegewezen te krijgen, kwestie van geluk hebben denken we. We staan bijna 2 jaar ingeschreven.

Ik ben bezig met afstuderen en krijg een kleine vergoeding en m'n vriend is net in januari afgestudeerd en omdat hij absoluut geen baan kan krijgen met z'n opleiding (ouderenbegeleiding) werkt hij nu 20-40 uur in de bouwmarkt waar hij al 4 jaar bij werkt.

We hebben al heel veel kleine dingen zoals dingen voor de keuken etc. Daarnaast hebben we veel meubels geërfd. Het enige 'grote' wat we nog moeten zijn een bank en wasmachine. Daarna nog de dingetjes zoals verlichting, stofzuiger, verf, laminaat etc :)

Mag ik vragen hoeveel jullie budget is/wat jullie denken te gaan uitgeven? :o
Wij hebben ongeveer €6.000 gespaard samen maar denken ongeveer €4.000 te gaan uitgeven, dat zal wel gaan tegenvallen dus we rekenen maar met €5.000. :j

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:51

blubblabhoi schreef:
Hallo iedereen! Ik meld me ook :+

Vriendlief en ik zijn beide 20 jaar en we zijn meer dan 7 jaar samen <3
We zijn sinds 2016 actief aan het reageren op huurwoningen en hopen binnenkort echt een woning toegewezen te krijgen, kwestie van geluk hebben denken we. We staan bijna 2 jaar ingeschreven.

Ik ben bezig met afstuderen en krijg een kleine vergoeding en m'n vriend is net in januari afgestudeerd en omdat hij absoluut geen baan kan krijgen met z'n opleiding (ouderenbegeleiding) werkt hij nu 20-40 uur in de bouwmarkt waar hij al 4 jaar bij werkt.

We hebben al heel veel kleine dingen zoals dingen voor de keuken etc. Daarnaast hebben we veel meubels geërfd. Het enige 'grote' wat we nog moeten zijn een bank en wasmachine. Daarna nog de dingetjes zoals verlichting, stofzuiger, verf, laminaat etc :)

Mag ik vragen hoeveel jullie budget is/wat jullie denken te gaan uitgeven? :o
Wij hebben ongeveer €6.000 gespaard samen maar denken ongeveer €4.000 te gaan uitgeven, dat zal wel gaan tegenvallen dus we rekenen maar met €5.000. :j

Dat ligt echt heel erg aan wat je aan vloeren en muren moet opknappen. Verf en laminaat zijn duur. En een wasmachine..tja...het is net wat je wilt. Ik heb een duurder model, maar was dan ook veel en ook paardenspullen. Je kunt ook voor € 50 een tweedehandsje van marktplaats plukken.

Vergeet iig geen budget te reserveren voor gordijnen (ook duur), lampen en andere hoognodige items, zoals beddengoed en handdoeken. Dat tikt alles bij elkaar nog behoorlijk aan.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:01

Wij hebben veel spullen gehad en had ook al wel iets. Maar hebben denk ik nu zo'n 2000 euro uit gegeven. Dus valt nog mee. Moeten alleen nog gordijnen en een bank.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:11

Wij hebben eerlijk gezegd nog geen budget. :o -O-
Qwa inboelen hebben we alles dubbel net als gordijnen enz.