Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Djulita schreef:Ik wil mij ook graag melden als het mag. Mijn vriend en ik zijn dit jaar 7 jaar samen. Hij is 24 en werkt in het onderwijs, ik ben 23 en werk in de zorg als verpleegkundige. Wonen nu allebei nog bij onze ouders, maar zijn bezig met het kopen van een nieuwbouwhuis. De financiering is rond en gisteren hebben we net een uitnodiging van de notaris gekregen voor het tekenen van de koop-aannemingsovereenkomst. Super spannende, leuke tijd. Als het allemaal loopt volgens plan, dan start de bouw in mei/juni 2016. Wij hopen voor de kerst 2016 erin te kunnen, maar als het tegenzit, dan wordt het pas begin 2017. Wel echt super leuk om ons eerste eigen huis vanaf de grond opgebouwd te zien gaan worden.
. 
JenniferU schreef:Josien_ schreef:Zo leuk om de verhalen lezen!
Ben zelf ook fanatiek aan het rondkijken maar zo lang je nog geen van beide een vaste baan hebt is dat natuurlijk niet heel zinvol want je hebt geen idee wat je kunt betalen.
Tegewoordig is er veel mogelijk zelfs zonder vast contract

Mijn vriend heeft gelukkig een vast contract, ik werk nu 1,5 jaar fulltime (alleen geen vaste baan).

blubblabhoi schreef:Hallo iedereen! Ik meld me ook![]()
Vriendlief en ik zijn beide 20 jaar en we zijn meer dan 7 jaar samen![]()
We zijn sinds 2016 actief aan het reageren op huurwoningen en hopen binnenkort echt een woning toegewezen te krijgen, kwestie van geluk hebben denken we. We staan bijna 2 jaar ingeschreven.
Ik ben bezig met afstuderen en krijg een kleine vergoeding en m'n vriend is net in januari afgestudeerd en omdat hij absoluut geen baan kan krijgen met z'n opleiding (ouderenbegeleiding) werkt hij nu 20-40 uur in de bouwmarkt waar hij al 4 jaar bij werkt.
We hebben al heel veel kleine dingen zoals dingen voor de keuken etc. Daarnaast hebben we veel meubels geërfd. Het enige 'grote' wat we nog moeten zijn een bank en wasmachine. Daarna nog de dingetjes zoals verlichting, stofzuiger, verf, laminaat etc
Mag ik vragen hoeveel jullie budget is/wat jullie denken te gaan uitgeven?![]()
Wij hebben ongeveer €6.000 gespaard samen maar denken ongeveer €4.000 te gaan uitgeven, dat zal wel gaan tegenvallen dus we rekenen maar met €5.000.