beste dood voor kleine huisdieren?

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

beste dood voor een klein dier?

Poll eindigt op

spuitje
80 (82%)
tegen muur slaan of op tafel slaan, of harde klop geven
8 (8%)
verdrinken
Geen stemmen
vergiftigen
1 (1%)
anders
8 (8%)

Totaal aantal stemmen: 97

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:05

Spetterlover"]
[quote="Belsje schreef:
Ik zou gaan voor doodslaan ...

Verdrinken duurt me te lang en voor een hamster ga ik echt geen 30 euro neertellen, daar kan ik vééél hamstertjes voor kopen.
Is misschien niet diervriendelijk, maar dat gaat volgens mij minstens zo snel als een spuitje ...

Als ik het tuinhuisje muizen zitten ofzo worden die ook gewoon doodgetrapt als we ze kunnen vangen. Is vlug gebeurd in 1 keertje.

Ook al zo iemand die geld belangrijker vind dan zijn/haar dier.

zeker weer een belg Lips are sealed

Je kan er misschien veeeeeeeel meer hamstertjes voor kopen, maar dat lijkt me niet slim als ik het van uit jouw ogen bekijk.
Want al die hamstertjes kosten ook weer geld, en met meer dieren heb je meer risico dat ze ziek worden ..

ooh nee sorry, ik vergis me, je slaat ze toch wel dood als je naar de dierenarts moet, ben je er meteen vanaf
[/quote]

Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:06

Yellowfish"]
[quote="Margreet"][quote="Yellowfish schreef:
En verder even ter reactie op het laatste antwoord van Margreet, blijkbaar weet JIJ niet waar ze over praat, aangezien spetterlover dondersgoed weet waar ze het over heeft.

Zou je denken? Je maakt mij echt niet wijs dat je in 3 jaar VWO meer leert over proefdiergebruik (misschien een profielwerkstukje?) dan in 4,5 jaar Biomedische Wetenschappen aan een universiteit, inclusief meerdere cursussen bio-ethiek... Maar goed, blijkbaar is dat zo Wat jij wil.
[/quote]

Als dat de conclusie is die jij trekt heb ik ook geen behoefte om het verder uit te leggen.
[/quote]

Dan zijn we gauw klaar Haha! Mij best hoor, jouw feestje, scheelt mij weer typewerk.

Bovendien vallen proefdieren buiten deze discussie denk ik, ik haalde het alleen aan om de methode waarop die diertjes afgemaakt worden en dat is naar mijn mening echt een van de betere. Wat daarvoor of daarna met zo'n diertje gebeurt doet in deze discussie even niet ter zake, dat is namelijk een andere discussie, waar je toch nooit uitkomt.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:06

Stephanie100 schreef:
Voor een klein dier zoals een hamste of muis die zou ik nog wel doodslaan met een schep of steen of iets! Maar vanaf een rat, cavia en konijnen zou ik toch echt naar de DA gaan! Afschuwelijk om zoiets zelf dood te maken, bovendien weet je niet of ze nog te genezen zijn. En muizen en hamsters zijn niet te genezen vaak en is het ook de moeite niet voor.
Maar het klinkt alsof jij dieren doodslaat voor je plezier dat vidn ik dus niet kunnen! Maar als je hammie doodziek is dan snap ik het wel.

Dus een hamster en muis zijn minder waard dan die andere dieren en hebben minder pijn/gevoel ?

Dit slaat dus ook nergens op..

Miep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:08

Yellowfish"]
[quote="Miep schreef:
Dutske jij BENT geen dierenarts, dus jij MAG en KUNT geen diagnose stellen.
En dus ook niet zelf bepalen of een dier 100 % zeker niet meer te redden is..

Je verwoord wat ik denk maar niet onder woorden kon brengen...

volg je het nog ?
[/quote]

Ik volg het allemaal nog hoor

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:08

@ Yellowfish: jah mooi he? Das Shadowfax Knipoog

Daar ben ik het mee eens Saskia008! Vind dat ook een beetje ondankbaar!
Nog ff over dat verhaal van dat steriliseren: Onze poes heeft ook een nestje gehad, en hadden we die kittens niet kwijtgeraakt, dan hadden we ze gehouden! Inslapen, asiel o.i.d., NO WAY! Je laat haar zelf een nestje krijgen, dus ben je er ook zelf verantwoordelijk voor! We zijn nu al een katertje (Jerommeke) niet kwijtgeraakt, maar die houden we. Hij is inmiddels (net als de moeder) ook al gecastreerd.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:09

dutske schreef:
nu zijn de laatste antwoorden plots voor zelf doden
zoals ik al zei, ik doe het niet voor men plezier, vie internet kun je dingen makkelijk verkeerd innterpreteren, en ik kan het eenmaal niet goed uitleggen Haha!
ook de kleine dieren durf ik zelf te doden , rat is al moeilijker, of ze moeten al ver weg zijn, maar boven dat, dan ook spuitje of iemand anders laten doen

Je doet het niet voor je plezier ? Nee dat zou er nog ff bij moeten komen zeg !

En via internet of niet, je bedoeling is mij duidelijk en ik vind het ronduit misselijkmakend hoe jij over dieren en geld denkt. En dat geld belangrijk voor je is ok, MAAR NIET TEN KOSTE VAN JE DIER !

Miep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:12

Ik wou ook nog even inspringen op het doden van lab. dieren.
Dit vind ik dus absoluut niet erg dat die dieren zelf gedood worden, zonder een euthenasie spuitje.
Deze dieren worden namelijk gedood op een manier die de 'goede' is, door mensen die er voldoende verstand van hebben.
En niet door een schoolmeisje die de DA te duur vind..

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:16

janne schreef:
een vriendin van mij woont op n boerderij hebben daar 9 katten rondlopen waarvan dr een hun huiskat gecastreerd de 8 andere katten niet .
hun maken dus nestjes als dr een nestje word gevonden op de hooizolder worden de nekjes van die katten omgedraait door haar broer of haar vader.
dit om het niet tot n kattenoverschot te laten komen.

belachelijk Misselijk

laat die beesten castreren/sterriliseren ofzo, zo voorkom je een hoop dierenleed ..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:19

Als we die van ons niet kwijt waren geraakt, hadden we ze gehouden. Je bent nou eenmaal zelf verantwoordelijk voor je beesten.

En verzuipen, in laten slapen, asiel, dacht het niet
Laatst bijgewerkt door Nerwen op 09-01-04 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:19

Stephanie100 schreef:
Sorry hoor maar om 9 katten de castreren of sterrileseren krijg je echt geen groepskorting. Ik ben er niet zelf voor maar ik snap wel dat mensen dat niet doen.
Dus begrijp me niet verkeerd. Ik zou zelf als ik een of meerder katten had die castreren of sterriliseren, maar van mensen die op hun boerderij 13 katten hebben (die dus komen aanlopen) snap ik dat dat voro hun niet altijd mogelijk is

Dus weer zo'n geval dat geld VOOR de dieren komt..
Hoe vaak moet ik het nou nog zeggen, DENK ER EERST GOED OVER NA VOORDAT JE AAN EEN DIER BEGINT, ER ZITTEN GENOEG KOSTEN AAN DIE JE OP JE MOET NEMEN, DAAR MOET JE AAN DENKEN VOOR JE EEN DIER AANSCHAFT !

Een dier kiest er ook niet voor om van jou te zijn, JIJ maakt die keuze voor het dier, denk er dan gewoon over na, want een dier heeft ook echt gevoel..

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:20

dutske schreef:
een dierenarts zou moeten dom zijn dat ze dat zouden voorstellen:
oh ja, je muis is ongeneeslijk ziek, je kunt kiezen, of een spuitje van 30 euro
of je slaat hem voor niets tegen de muur dood
doodslaan is vrendelijker
het is om failliet te gaan voor die mensen!!!

Hee en weet je wat nog goedkoper is??
Een hamster kopen, en hem gewoon geen eten geven!!! Dat bespaart je ook nog eens het voer, en...hij gaat vanzelf dood dus je hoeft ook niet naar de dierenarts En als ie dood is neem je gewoon een nieuwe!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:25

leentje"]
[quote="Billy schreef:
dutske is een belg zeker, daar staan ze niet al te bekend om de diervriendelijkheid Lips are sealed

Belg of niet doet hier niet ter zake, ten eerste. Ten tweede moet je niet iedereen over dezelfde kam scheren. Ten derde zou ik maar ns wat aan je ongefundamenteerde vooroordelen doen.
[/quote]

Ja mijn huisdieren worden ook mishandeld enzo Scheve mond
Sorry Billy maar die uitspraakt slaagt echt nergens op.

Ontopic, ik zou dus een spuitje geven.
Heb in oktober mn 19-jarige kat laten inslapen en ik vond het vredig heengaan. Ik denk dat die hamster al een hartaanval krijgt, omdat hij opeens de muur ziet naderen.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:25

Spetterlover"]
[quote="Belsje"]Ik zou gaan voor doodslaan ...

Verdrinken duurt me te lang en voor een hamster ga ik echt geen 30 euro neertellen, daar kan ik vééél hamstertjes voor kopen.
Is misschien niet diervriendelijk, maar dat gaat volgens mij minstens zo snel als een spuitje ...

Als ik het tuinhuisje muizen zitten ofzo worden die ook gewoon doodgetrapt als we ze kunnen vangen. Is vlug gebeurd in 1 keertje.
[/quote]

Je kan er misschien veeeeeeeel meer hamstertjes voor kopen, maar dat lijkt me niet slim als ik het van uit jouw ogen bekijk.
Want al die hamstertjes kosten ook weer geld, en met meer dieren heb je meer risico dat ze ziek worden ..

ooh nee sorry, ik vergis me, je slaat ze toch wel dood als je naar de dierenarts moet, ben je er meteen vanaf
[/quote]

[quote="mezelf in ditzelfde topic op pagina 2"]
[quote="Billy schreef:
dutske is een belg zeker, daar staan ze niet al te bekend om de diervriendelijkheid Lips are sealed

Belg of niet doet hier niet ter zake, ten eerste. Ten tweede moet je niet iedereen over dezelfde kam scheren. Ten derde zou ik maar ns wat aan je ongefundamenteerde vooroordelen doen.
[/quote]

En NU ga ik dus wel op het rode uitroepteken hangen Boos!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:26

MarianneR"]
[quote="dutske"]chubby: met de ether, hoe doe je dat dan? soort van vergassen ook? of een doek voor de neus? of anders?
[/quote]

Oeh wat zou jij dat graag willen weten he... Boos!
(Gezien je onderschrift lijk je mij wel zo iemand die er graag op los knuppelt... )

[quote="Stephanie100 schreef:
Sorry hoor maar om 9 katten de castreren of sterrileseren krijg je echt geen groepskorting. Ik ben er niet zelf voor maar ik snap wel dat mensen dat niet doen.
Dus begrijp me niet verkeerd. Ik zou zelf als ik een of meerder katten had die castreren of sterriliseren, maar van mensen die op hun boerderij 13 katten hebben (die dus komen aanlopen) snap ik dat dat voro hun niet altijd mogelijk is

Dan hadden ze nooit aan zoveel katten moeten beginnen, zo simpel is het. Er lopen me toch een gekken op de wereld rond zeg... Lips are sealed
Ze vinden katten dus wel handig, maar zodra er iets mee is... zulke mensen gun je toch geen dieren??

Net als Dutske....
[/quote]

er bestaan gelukkig ook nog mensen met gezond verstand

Miep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:27

leentje"]
[quote="Spetterlover"][quote="Belsje"]
Ik zou gaan voor doodslaan ...

[/quote]

[/quote]

[quote="mezelf in ditzelfde topic op pagina 2"]
[quote="Billy schreef:

[/quote]

En NU ga ik dus wel op het rode uitroepteken hangen Boos!
[/quote]

Leentje, je kunt ook de verstandigste zijn en dit ( kinderachtige ) gedrag negeren.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:30

fijn, ik ga wel even mee verder offtopic: moet je eens zien wat ik over me heen zou krijgen (of een andere Belg) als die zoiets over Nederlanders zou zeggen, ten eerste.
Ten tweede valt dit voor mij niet meer onder het Nederlanders-Belgen lollig doen over elkaar, want daar kan ik best wel tegen.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:30

Spuitje

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:31

Miep"]
[quote="Yellowfish"][quote="Miep schreef:
Dutske jij BENT geen dierenarts, dus jij MAG en KUNT geen diagnose stellen.
En dus ook niet zelf bepalen of een dier 100 % zeker niet meer te redden is..

Je verwoord wat ik denk maar niet onder woorden kon brengen...

volg je het nog ?
[/quote]

Ik volg het allemaal nog hoor
[/quote]

ga hier helemaal in mee ..

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:37

leentje schreef:
fijn, ik ga wel even mee verder offtopic: moet je eens zien wat ik over me heen zou krijgen (of een andere Belg) als die zoiets over Nederlanders zou zeggen, ten eerste.
Ten tweede valt dit voor mij niet meer onder het Nederlanders-Belgen lollig doen over elkaar, want daar kan ik best wel tegen.

Ooh voel je niet beledigd, dat was nou ook weer niet de bedoeling
Maar waarom ga je er zo fel op in, misschien omdat je je aangesproken voelt ?

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:39

Ik zal gewoon een spuitje kiezen. heb voor me hamster ook gekozen. hij is toch een dier je slaat je paard toch ook niet dood ofzo? voor mij maakt hij niet uit hoe groot of klein ze zijn. geef ze liever een spuitje. daar voelen ze tenminste niks van.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:42

happyhorse schreef:
Ik zal gewoon een spuitje kiezen. heb voor me hamster ook gekozen. hij is toch een dier je slaat je paard toch ook niet dood ofzo? voor mij maakt hij niet uit hoe groot of klein ze zijn. geef ze liever een spuitje. daar voelen ze tenminste niks van.

Ben het met je eens dat je een spuitje geeft
het voelen doen ze wel, maar het is diervriendelijker.. en om als dank voor het plezier dat het dier jou heeft gegeven, of deze het nou wilde of niet, ga je het niet tegen de muur slaan of zelf dood maken om kosten te besparen.
als je ook maar een beetje om je dier geeft

Miep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:45

* gewist *
Laatst bijgewerkt door Miep op 09-01-04 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:45

Spetterlover"]
[quote="happyhorse schreef:

Ben het met je eens dat je een spuitje geeft
het voelen doen ze wel, maar het is diervriendelijker.. en om als dank voor het plezier dat het dier jou heeft gegeven, of deze het nou wilde of niet, ga je het niet tegen de muur slaan of zelf dood maken om kosten te besparen.
als je ook maar een beetje om je dier geeft
[/quote]

jah vind ik ook. want wat maken die paar euros het uit voor een spuitje. sommige mensen denken kleine dieren die hebben geen gevoel ofzoiets als we die doodslaan voelen ze niks. maar ik vind zowel groot en klein hebben gevoel.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:48

Eeeuh het ging hier over "erg zieke diertjes" dan stel ik me daar ook iets bij voor wat al half dood is.

Want ja met een hamster die een ontstoken oog of een gezwel heeft ga ik wel naar die DA, had ik er misschien bij moeten vertellen.

Maar iets zegt me dat als een beest piept, niet meer beweegt, semiverlamt aanvoelt ... dan denk ik dat dat echt wel bijna einde verhaal is en dan ga ik er gewoon niet meer mee naar de DA.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:49

Spetterlover"]
[quote="leentje schreef:

Ooh voel je niet beledigd, dat was nou ook weer niet de bedoeling
Maar waarom ga je er zo fel op in, misschien omdat je je aangesproken voelt ?
[/quote]
Omdat ik een Belg ben verdomme, je hebt dit topic duidelijk niet grondig genoeg gelezen, anders had je mijn reactie op het onderwerp ook wel gelezen, waarin ik duidelijk zeg dat ik er altijd voor ben om het dier te laten inslapen, wat dat ook mag kosten, want dat je dat aan het diertje verplicht bent aangezien je er verantwoordelijk voor bent.