Gydja schreef:Ik ben totaal niet tegen de veranderingen van deze tijd en ik merk ook al een generatie kloof tussen mij en mijn ouders. Zo gaat mijn mobiel overal mee naar toe en als het kan mijn laptop ook. Voornamelijk mijn moeder ergert zich er heel erg aan dat ik zo veel achter mijn laptop zit en mijn mobiel volgens haar aan mij vast gegroeid is. Komt ze ook met argumenten over vroeger. Tja als je eens goed om je heen kijkt is alles veranderd en lopen mensen al starend naar hun mobieltjes over straat.
Wat betreft kinderen vind ik dat die wel een mogelijkheid moeten hebben om zich op deze manier te kunnen ontwikkelen want dit is wel een toekomst. Maar dat hoeven ze van mij niet op 9 jarige leeftijd met een dure smartphone rond te lopen, Mobieltje oké. En anders leg je thuis maar een gezamenlijke iPad neer.
met name
Citaat:
Tja als je eens goed om je heen kijkt is alles veranderd en lopen mensen al starend naar hun mobieltjes over straat
is dat een positieve verandering?
in mijn ogen is de postitieve verandering dat je sneller iemand kunt bereiken in geval van nood (dus niet een km langs de snelweg kuieren om een praatpaal te pakken)..
maar het geloer naar de schermpjes, waarbij half nederland gewoon bijna onder een auto wandeld (heb al meerdere malen plat op de rem moeten gaan voor idioten met mobieltjes)..
En opnieuw, het sociale aspect.. het helpt de verharding van de maatschappij dat men niet meer hoeft te spreken met de persoon naast hem of haar.. bij bushaltes gaat iedereen helemaal op in zijn eigen wereldje. Het oude vrouwtje dat moeite heeft met haar tasje de bus in krijgen wordt niet eens opgemerkt.. diegene met diep verdriet in de ogen wordt niet gezien en heeft zo niet dat steuntje van een wildvreemde wat men vroeger nog wel veelvuldig tegenkwam.. Nee, facebook bijwerken is belangrijker geworden dan de persoon naast je..
waarom denk je ook dat we maar niet wennen aan een hoofddoekje? Mensen zitten liever berichtjes van wildvreemden te lezen en te liken, dan eens een gesprekje aan te knopen met de persoon die naast je staat in de supermarkt.
Nee, dit is zo'n punt waarop ik weiger met de tijd mee te gaan.. persoonlijke interactie vind ik vele malen belangrijker dan je eigen ik 24/7 voeden met wat meestal onzin is.
en ik vind ook dat we onze kinderen mogen leren, hoe belangrijk sociale interactie is.