Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:32

Nicolien schreef:
Nee ik bedoel wel dat ik met een geurloos waxinelichtje mijn waxmelt wil branden in een oliebrander.
Maar omdat alles zo dicht zit ruik je nog heel lang andere geuren die ik heb gebrand.
Ik heb gisteren waxinelichtjes met vanillegeur gebrand, hebben vier uur gebrand en toen waren ze op.
Toen ik vanmorgen beneden kwam rook ik het nog en ik ben bang dat als ik nu een waxmelt met bijvoorbeeld aardbeigeur ga branden de vanillegeur en aardbeigeur samen komt en zorgt voor een minder lekkere geur.
Dit heb ik namelijk ooit een keer gehad met geurolie, ineens rook mijn kamer naar kots :r

Ja dat is lastig als je de geur vanille nog ruikt dan is dat goed. In principe weet ik niet welke melts je hebt. maar meestal overwinnen die de geur en ruikt je kamer gewoon naar de melt.

Ohana_91

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:36

Hmm volgens mij zijn deze van de xenos.
Heb ze gekregen, dus weet het niet helemaal zeker ;)
En nog een paar van yankee candles

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:52

@Nicolien de melts van Yc zouden de geur moeten overmeesteren en dan zou het niet naar kotz moeten gaan ruiken. Echter heb je verf lucht nog in huis begreep ik en zou ik zelf wel iets van ramen open zetten gewoon omdat je jezelf ook niet moet willen vergassen :P Frisse lucht is echt goed voor een huis. En ook voor jezelf.

En geurolieén heb je ook verschillende van dat zegt dus niet zo veel

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:56

Boven staat alles ook wel tegen elkaar open, na een uur gaat alles weer dicht.
Beneden is er weken geleden al geverfd (toen het nog mooi weer was), dus daar hoeft niets open.
Sowieso loop ik elke dag meerdere keren naar buiten voor het konijn of het afval weggooien, waardoor het elke keer een beetje geventileerd wordt ;)
Top, dan gooi ik er zo een melt van YC in :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:07

lin_ schreef:
Iemand hier al een keer besteld? http://www.smellies.nl/
Ik ben ook zwaar verslaafd. Laatste keer in Amerika de waxmelts van bath and bodyworks meegenomen. Deze zijn zo lekker.
Ik vind die van yankee candle juist vaak niet lekker kwa geur.

Nooit besteld. Wel e.a alleen goeds over gehoord ;)

Trouwens Tulpje creatief schijnen ook lekkere melts te hebben, nooit geprobeerd maar wel heb ik haar site vanaf begin een beetje gevolgd en volgens mij kun je daar prima veilig shoppen ;)
http://tulpjecreatief.nl/waxmelts/

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:12

Ik had gister Lotus flower and sandalwood in de brander. En weet nog niet wat er vanavond in gaat dat zal of Jack Frost of White tea and Ginger worden of een ander comfort luchtje als dragons blood worden.
Hebben jullie ook dat jullie s'winters andere luchten branden dan zomers?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:20

Ik heb alleen de melts van de intratuin,, en ben eigenlijk niet helemaal tevreden.. De geuren zijn nep en echt zo snel ''kwijt''.
Nu wil ik dus iets lekkerders/beters. Maar dan wel een goede prijs/kwaliteit verhouding.. Alleen jullie zijn echt zo verschillend:P Wat past er dan het beste bij mij?

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:28

kiwiwitje schreef:
Ik heb alleen de melts van de intratuin,, en ben eigenlijk niet helemaal tevreden.. De geuren zijn nep en echt zo snel ''kwijt''.
Nu wil ik dus iets lekkerders/beters. Maar dan wel een goede prijs/kwaliteit verhouding.. Alleen jullie zijn echt zo verschillend:P Wat past er dan het beste bij mij?

Ik heb die ook van de intratuin, ik vind ze alleen de eerste dag dat je ze brand lekker ruiken en daarna ruikt het alleen maar naar wax.. Hartstikke zonde want ze zijn best prijzig en er zit na een dag nog heel veel in de brander :(

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:30

meltjes verdampen niet, dus dat er wax in de brander blijft is heel normaal. :)

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:31

lor1_1984 schreef:
meltjes verdampen niet, dus dat er wax in de brander blijft is heel normaal. :)

Oh dat verklaart de boel inderdaad :') Ik gooi het er altijd maar uit, maar handig in anders natuurlijk!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:34

Maar het nadeel bij de intratuindingen is dat er heel even een chemische geur afkomt. en daarna is het over en klaar.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:35

Klopt inderdaad. Vind dat zo jammer!

Bij de Xenos verkopen ze ook waxmelts. Zijn die beter dan die dingen van de intratuin (scentchips)?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:35

Je kunt om dat te voorkomen je gebruikte waxinecupje in de brander zetten en daar de melt in doen.
Dan is het na het branden enkel even wachten tot het gestold is en kun je het zo in de prullenbak gooien.
Dan hoef je de brander maar eens in de zoveel tijd schoon te maken.

kiwiwitje schreef:
Maar het nadeel bij de intratuindingen is dat er heel even een chemische geur afkomt. en daarna is het over en klaar.

Dan zou ik zeker even gaan kijken bij waxmeltsenzo. :j
Die heeft geen chemische geurtjes en de geur blijft ook vrij lang (zeker wel 4 tot 6 uur en vaak langer).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:49

Oh.... heb serieus al een lijstje gemaakt.. Moet denk ik dan toch maar wachten tot mijn verjaardag..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:53

Bij sommige intratuinen verkopen volgens mij van die clamshells van een bekender merk ben zelf even de naam kwijt. Ben er zelf niet zo,n fan van maar er zijn wel mensen die heel lekker vinden. Ik kan er alleen even niet goed tegen dat ik er even niet op kom.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:54

waxmeltsenzo schreef:
Bij sommige intratuinen verkopen volgens mij van die clamshells van een bekender merk ben zelf even de naam kwijt. Ben er zelf niet zo,n fan van maar er zijn wel mensen die heel lekker vinden. Ik kan er alleen even niet goed tegen dat ik er even niet op kom.

En dan lig je vanavond in bed.... en dan... :)* :)* :)* :)* :)*

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:55

kiwiwitje schreef:
waxmeltsenzo schreef:

En dan lig je vanavond in bed.... en dan... :)* :)* :)* :)* :)*

Ja haha dus als jullie morgen een reactie zien staan die om 03:00 uur geplaatst is haha dan kreeg ik een ingeving :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:57

Ik heb maar even gegoogled maar dat is dus van de Bridge water candle company
de waxtarts daarvan liggen nog wel eens in tuincentra ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:00

Ben geen verzamelaar,nog nooit van gehoord maar vind het interessant klinken.

Ik woon in een studio (1 ruimte wat mijn keuken,woonkamer en slaapkamer is) en kan bijna nooit het raam openen.

Met dat waxmelt kan ik dus toch een betere geur in huis krijgen.

Waar kun je het kopen?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:02

Even een stipje hier, straks even alles bijlezen.

Ben zelf ook gek op geurdingetjes, vooral de Scent Chips. Nouja, die zijn vooralsnog de enige die ik hier blijf ruiken. Heb weleens van die mini geurkaarsjes van ??? (merk kwijt, uit USA) gekocht op aanraden van iemand omdat die haar hele woonkamer geurend kreeg, maar hier viel het nogal tegen. Scent Chips blijf ik wel ruiken. Ben wel heel erg benieuwd naar die tarts van Yankee Candle. Iemand daar ervaring mee?

Van die marktdingen en neppe merkjes heb ik er wel eens een paar gekregen, maar vond het niks. Inderdaad chemisch geurtje eraan en geur snel weg.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:05

Waarom lijken al die kerst geuren bij waxmeltsenzo zo lekker. Vriendlief maakt me af als ik bestel.. alleen dan ga ik ook maar voor verzendkosten.. want voor 40 euro bestellen is ook wel veel.. En eventjes wachten tot mijn verjaardag denk ik...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:08

inowa schreef:
Ben geen verzamelaar,nog nooit van gehoord maar vind het interessant klinken.

Ik woon in een studio (1 ruimte wat mijn keuken,woonkamer en slaapkamer is) en kan bijna nooit het raam openen.

Met dat waxmelt kan ik dus toch een betere geur in huis krijgen.

Waar kun je het kopen?

oa hier:
http://www.waxmeltsenzo.nl/
maar er zijn nog veel meer webshops en geloof dat je bij intratuin, Xenos en Action etc ook wel meltjes kunt kopen, al vind ik die van Xenos en Action geen aanrader.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:14

Yv_ schreef:
Even een stipje hier, straks even alles bijlezen.

Ben zelf ook gek op geurdingetjes, vooral de Scent Chips. Nouja, die zijn vooralsnog de enige die ik hier blijf ruiken. Heb weleens van die mini geurkaarsjes van ??? (merk kwijt, uit USA) gekocht op aanraden van iemand omdat die haar hele woonkamer geurend kreeg, maar hier viel het nogal tegen. Scent Chips blijf ik wel ruiken. Ben wel heel erg benieuwd naar die tarts van Yankee Candle. Iemand daar ervaring mee?

Van die marktdingen en neppe merkjes heb ik er wel eens een paar gekregen, maar vond het niks. Inderdaad chemisch geurtje eraan en geur snel weg.

De YC tarts zijn sterk in tegenstelling tot de geurkaarsen vind ik.
Scentchips vind ik persoonlijk Chemisch maar de tart van YC zeker als je van sterk houd kun je wel proberen hoor. Maar dat is echt wel persoonlijk natuurlijk. Van de merken vind ik YC gewoon echt wel het beste. Er zijn ook Amerikaanse merken die niet in NL te kirjg zijn die ook heel goed zijn.
Die van de candle company vind ik niet het zelfde als YC maar wel weer vele malen beter dan die xenos dingen bijvoorbeeld.

Overgens vind ik een aantal gewone meltmakers uit NL als Pure soap, maar ook waxmelts.nl ook gewoon erg lekker natuurlijk. Als je zelf maakt dan ga je er niet kopen maar melts van collega makers ruiken ook sterker dan menig geurkaars om het zo maar gewoon te noemen. De ene zal het bij die lekkerder vinden en de ander juist weer bij die. Maar over het algemeen kun je er van uit gaan als je bij melts gebruikt, natuurlijk niet die van action of xenos maar de melts die met liefde gemaakt worden sterker ruiken dan geurkaarsen in pot.

De little hotties ken ik ook heb wel eens een doosjes gehad. vond ze wel lekker maar snel geurloos als je even snel je kamer wilt laten geuren zijn ze prima ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:20

Thanks! Ik lees het toevallig net in een faq op een site idd, dat de tarts sterker zijn!
Misschien dat dat het dan wel is. Hoe de geuren van YC zijn, weet ik niet, omdat ik eigenlijk een beetje afgeknapt was na die kaarsjes. Als ik zo de verpakkingen zie, denk ik dat ik toen inderdaad een paar votives had, al zie ik de geuren die ik toen had er niet tussen, dus het kan zijn dat is me vergis in merk.

Zie bij YC wel een aantal geuren die me ónwijs aanspreken: Egyptian Musk, Witches Brew 2014, Apple& Pine Needles.. Alleen dat is qua tekst... Weet natuurlijk niet of ze in het echt ook zo lekker zijn _O-

Edit: Zie ook dat er een winkel zit hier in Den Haag. Iemand daar ervaring mee? Uitgebreid assortiment? En kun je ze ook ruiken daar?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:25

Yv_ schreef:
Als ik zo de verpakkingen zie, denk ik dat ik toen inderdaad een paar votives had, al zie ik de geuren die ik toen had er niet tussen, dus het kan zijn dat is me vergis in merk.

Hoeft niet, vaak hebben ze de meest gangbare/populaire geuren standaard in het assortiment en de rest wisselt eens in de zoveel tijd.