Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jessdaniels schreef:Ik ga dit topic morgen laten zien bij mijn maatschappijwetenschap-les. Ik denk dat jongeren die identiteitsfraude normaal vinden en daarvoor gestraft worden heel raar, een interessant discussieonderwerp is.
magda_90 schreef:jessdaniels schreef:Ik ga dit topic morgen laten zien bij mijn maatschappijwetenschap-les. Ik denk dat jongeren die identiteitsfraude normaal vinden en daarvoor gestraft worden heel raar, een interessant discussieonderwerp is.
Ik ben benieuwd naar de uitkomsten ervan. Als ouder zijde had ik de boete verdrievoudigd, zijn ze helemaal besodemietert.
ElineCath schreef:Hooi bokkers!
Na vrijdag een redelijk dramatische nacht in Utrecht te hebben gehad moet een vriendinnetje nu een boete van 370 euro betalen, maar volgensmij klopt dit niet.
Ik stond samen met C in de club toen we merkte dat E niet binnen kwam met het geleende id van S, S zou 10 min later met haar studentenpas komen.
E hield nog even vol tegen de portier dat zij wel het persoon op het id was, maar toen de politie werd gebeld en die onderweg was gaf ze toch toe dat zij het niet was.
Toen de politie aankwam gaf E gelijk aan dat zij fout was geweest en gaf haar eigen id aan de politie.
Nu komt er dus een boete op haar af op de grond van identiteitsfraude.
Maar wat ik denk is dat deze boete helemaal niet geldig is, ze heeft geen moment zich voor gedaan tegen de politie als iemand anders, alleen tegen de portier, wie geen officiële instantie is.
Sorry voor de warrige uitleg, wat denken jullie?
ElineCath schreef:jessdaniels schreef:Je identificeren met de identiteitskaart van een ander = illegaal. Als je betrapt word op iets doen wat illegaal is krijg je straf, in dit geval een boete.. snappie?
Dat snap ik, maar wat mij betreft zit er een groot verschil in tegen wie.
ElineCath schreef:Ik kreeg geen antwoord via google of het uitmaakte tegen welke instantie je identificeerde.
bruintje123 schreef:ikke schreef:
Oeps, strafblad dus.........
Dat hoeft niet direct.
Jeugd die bijvoorbeeld bij stichting halt komt krijgen het ook niet.
Hier is niemand schade aangebracht.
_San87_ schreef:Denk dat het in dit geval als overtreding behandeld wordt aangezien het vrij 'onschuldig' is.
bruintje123 schreef:bruintje123 schreef:
Dat hoeft niet direct.
Ik heb het even goed opgezocht.
Valse naam:
Een verdachte pleegt een overtreding als hij een willekeurige naam opgeeft(435sr).
Maar kan daardoor nadeel ontstaan is het een misdrijf. (231b sr)
Pattypaard schreef:_San87_ schreef:Denk dat het in dit geval als overtreding behandeld wordt aangezien het vrij 'onschuldig' is.
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo onschuldig.
Je zal de eigenaar van de club maar zijn en de dames zullen maar net gecontroleerd worden..
Daar doe je de eigenaar van de club nogal wat mee aan qua financiën en reputatie.
Alleen maar omdat wat meiden het nodig vinden op stap te gaan in een club waar ze eigenlijk nog niet in mogen, terwijl ze ook naar clubs kunnen gaan waar ze wel gewenst zijn.
Een argument als 'vroeger' deden wij dit ook vind ik in deze tijd met een strengere regelgeving en grotere gevolgen ook niet correct, indien iemand dit zou vinden.
bruintje123 schreef:ikke schreef:Oeps, strafblad dus.........
Dat hoeft niet direct.
MarlindeRooz schreef:Nou moet ik wel toegeven dat je in Utrecht voor de leuke dingen vaak 18+ moet zijn.