Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij met iemand naar bed gaan waarvan je van te voren weet dat je er geen relatie mee wil

Ja
730 (59%)
Nee
503 (40%)

Totaal aantal stemmen: 1233

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:11

Maar ik las net iemand schrijven: Sex zonder relatie is geen optie.
Maar hoop toch dat een relatie zonder sex, dat ook geen optie is???
Tenzij vanuit geloofsovertuiging natuurlijk. Al geloof ik wel, maar niet daarin.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:12

Huertecilla schreef:
Je realiseert je wel dat een onervaren lief geen benul heeft hoe groen het gras overal ís?!
Dat de kans groter is dat dit groener líjkt?!

Op basis waarvan kiest een onervaren lief voor jou?

Het is toch voor jou geen probleem dat dat onervaren lief dan tijdens de relatie ook elders het gras gaat proeven? Dus geen probleem toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:12

De "stap" is denk ik wel kleiner voor iemand die al vaker ONS gehad heeft dan voor iemand die dat nooit gedaan heeft en "niet wil". Als je seks los kan zien van liefde sta je ook anders er tegenover lijkt me.

En waarom wel Tendance? :) Omdat jij het niet zonder zou kunnen?
Waarom zouden twee mensen die beide geen (of weinig) zin hebben in seks geen relatie mogen hebben (of het zo niet mogen noemen)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:14

Ayasha schreef:
Ik moet zeggen dat ik er over dacht als zonnebloem. Tot ik mijn huidige man tegen kwam. Nuance bij hem is dat hij ook een aantal lange relaties had gehad (5 jaar, 8 jaar..) en daarin nooit vreemd gegaan was. :+:

Doet het ertoe of hij ooit is vreemdgegaan? Of iemand vreemdgaat zegt in de meeste gevallen meer over de relatie dan over de persoon in kwestie. Daarnaast; in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:16

Duhelo schreef:
ja hoor, been there, done that.

Nu uiteraard niet meer, reeds 6 jaar in een vaste relatie en ben niet direct van plan om daar uit te stappen.

Maar seks kan voor mij prima losstaan van liefde. Eis is uiteraard wel dat er respect en toch een bepaalde genegenheid/lust van beide kanten komt. (zonder aantrekkingskracht zal ik er uiteraard niks mee doen). Ik heb dan ook geen problemen met ONS of FWB relatie's. Zolang de afspraken van beide kanten duidelijk zijn...

Kijk, jij schrijft uit ervaring uit eerst hand.
Maakt een bewuste keuze op een solide basis waardoor waar je voor gaat een grotere kans van duurzaam slagen heeft.

Zonder ervaring op basis van gevoel ergens voor kiezen met een ander die ook geen praktijkbenul heeft is ... riskant met een grote kans op teleurstelling en alle ellende daarbij.
Ga daar gerust voor doch realiseer je wel dat het op een wolk drijft, niet op praktijkervaring staat.
Je dit realiseren maakt het verwachtingpatroon en dus jezelf minder kwestbaar.
Liefde zonder enige ervaring is net als een scheermes; je kan je er héél diep mee verwonden voor je er erg in hebt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:20

Wat is dat nou weer voor kromme beredenering.
Niemand wordt geboren met ervaring dus iedereen kan vroeger of later dat scheermes tegen komen.

Je kunt het net zo goed omdraaien. Hoe meer je probeert hoe groter de kans dat je een keer een scheermes tegenkomt.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 25-09-15 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:21

Ayasha schreef:
De "stap" is denk ik wel kleiner voor iemand die al vaker ONS gehad heeft dan voor iemand die dat nooit gedaan heeft en "niet wil". Als je seks los kan zien van liefde sta je ook anders er tegenover lijkt me.

En waarom wel Tendance? :) Omdat jij het niet zonder zou kunnen?
Waarom zouden twee mensen die beide geen (of weinig) zin hebben in seks geen relatie mogen hebben (of het zo niet mogen noemen)

Ohhh weinig kan ik me soms best voorstellen hoor. Hahahahah

Maar helemaal zonder kan ik het me niet voorstellen. Vandaar mijn vraag.
Ik zou inderdaad niet zonder kunnen, maar misschien dat iemand daar anders in staat en mij wel kan vertellen waarom.

Al wil ik er liever ook weer niet aan denken, dat mijn opa en oma van bijna 80 nog...... hmmmm NEE, daar wil ik dus NIET aan denken.....

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:21

Duhelo schreef:
Maar met jouw eerste quote zeg je dus eigenlijk dat iemand die vaker ONS gehad heeft, en daar geen problemen mee heeft, dat in de toekomst ook verder zal doen?
(ik bv heb er gehad, maar heb nu een vaste relatie, jouw uitgangs punt is dus dat ik sowieso zal terugvallen in het oude gedrag ?)

Waarom zou je als je terug single zou worden niet terug ONS doen? Heeft ook niks te maken met een waardeoordeel. Alleen als jouw partner er anders tegenover staat is dat toch iets dat een probleem kan (met nadruk op kan, dat hoeft ook helemaal niet) geven. Ik bedoel maar, vaak zijn opvattingen over bijvoorbeeld ONS geen op zichzelf staand gegeven, maar passen ze binnen een set waarden en normen die bijdragen tot een persoonlijkheid. In dat opzicht is het denk ik zelf toch wel makkelijker om een relatie te hebben met iemand die op eenzelfde manier in het leven staat. Door bepaalde dingen, zoals een relatie, zal je vaak wel bijvoorbeeld tijdelijk geen ONS meer hebben (kan evengoed de hele duurtijd van de relatie zijn), maar jou opvattingen over ONS en relaties veranderen daardoor niet noodzakelijk. Ik vind het geen probleem als iemand mening A, B of C heeft, maar iemands persoonlijkheid en keuzes (vooral dan manier om keuzes te maken) zijn denk ik niet heel sterk onderhevig aan verandering.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:22

PowerReiner schreef:
Ayasha schreef:
Ik moet zeggen dat ik er over dacht als zonnebloem. Tot ik mijn huidige man tegen kwam. Nuance bij hem is dat hij ook een aantal lange relaties had gehad (5 jaar, 8 jaar..) en daarin nooit vreemd gegaan was. :+:

Doet het ertoe of hij ooit is vreemdgegaan? Of iemand vreemdgaat zegt in de meeste gevallen meer over de relatie dan over de persoon in kwestie. Daarnaast; in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Ja, voor mij wel. Iemand die in het verleden vreemd gegaan is, heeft blijkbaar een andere kijk op hoe je problemen binnen een relatie aan pakt dan ik.

Tendance; ik kan prima zonder. :) Nu niet het geval overigens. Maar zou ik gek geworden zijn op iemand die knuffelen en strelen alleen genoeg vindt dan zou dat voor mij gewoon een bevredigende relatie kunnen zijn. :)

Tendance

Re: Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:25

En dat zou dus voor mij niet genoeg zijn.
Waar zit dat genoeg dan in?
Ik geloof overigens, dat je niet snel een relatie zult hebben met iemand, die daar heel anders in staat, aangezien het toch wel een belangrijk onderdeel van je relatie is.
Intimiteit en de invulling daarvan bedoel ik dan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:26

Maar dames, een ONS staat niet direct garant voor geweldige seks. Misschien als je straal bezopen bent... Mijn ervaring is meer dat zodra je elkaar beter kent en beter weet wat de ander lekker vindt, de seks ook zoveel beter wordt.... Maarja... Dan is het al geen ONS meer :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:30

Tendance schreef:
Ik geloof overigens, dat je niet snel een relatie zult hebben met iemand, die daar heel anders in staat, aangezien het toch wel een belangrijk onderdeel van je relatie is.

Net zoals seks geen intimiteit hoeft te betekenen,hoeft initimiteit geen seks te betekenen. :) Heel simpel.
Ik neem even twee extremen als voorbeeld, liefst bewandel je een middenweg maar om uit te leggen wat ik bedoel;
Liever iemand die knuffeld, streelt, kietelt, speelt, psychisch er voor me is en me aanvult maar die geen seks "wil" of daar weinig tot geen behoefte aan heeft ondanks dat ie gek van me is en me prachtig vindt (ja dat kan prima. ) dan iemand die me elke avond bespringt met de passie van een leeuw in paartijd maar waar verder weinig aan romantische gebaren uit komt. :)
Iets er tussen in is in dit geval gelukkig veel voorkomender. :D Maar beide uitersten bestaan ook.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:31

Ik geloof best inderdaad dat knuffelen voor mensen genoeg kan zijn, mits het voor beide partijen evenredig is. Als een van de twee toch meer wilt maar conformeert is de relatie mijn inziens uit balans.

Ik zou het niet kunnen :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:31

Met een jongen zo uit de kroeg gepikt zou ik het niet doen, maar soms zit iets gewoon een beetje tussen 'vrienden' en 'meer' in, en dan zou ik er niet per se veel problemen mee hebben.
Wil iemand wel beter kennen dan een dagje zeg maar :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:33

vrouwke schreef:
Ik heb ook nee gestemd.
Voor mij is seks ook liefde/ verbonden/ genegenheid.

maar liefde/verbonden en genegenheid is ook weer niet per definitie geschikt zijn om een relatie mee te hebben..

Ik zal niet snel een one night stand hebben..
dat is gewoon seks om de seks, ongeacht of er een match is met de ander, gewoon omdat het kan en beiden ervan genieten. Dat is niet echt iets voor mij, ik wil iemand toch wel een beetje beter kennen..

Maar ik ken ook een gelegenheidsstelletje..
ze kunnen echt niet samen onder een dak wonen of een langdurige relatie hebben, want dan botsen ze enorm. Maar ze geven wel om elkaar, voelen een diepe verbondenheid in hun vriendschap, ja zelfs een vorm van 'liefde' en zeer zeker genegenheid..

En zij hebben seks met elkaar.. als je ze ziet dan onderscheid je ze niet van mensen die een 'relatie hebben'. maar in hun gevoel is het puur de genegenheid van elkaars gezelschap en genieten van zo'n moment.. als een van beide een relatie heeft (wat vaker gebeurd is), dan laten ze elkaar daarin los.. dan is er geen sprake van seksuele omgang..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:54

Ayasha schreef:
Tendance schreef:

Net zoals seks geen intimiteit hoeft te betekenen,hoeft initimiteit geen seks te betekenen. :) Heel simpel.
Ik neem even twee extremen als voorbeeld, liefst bewandel je een middenweg maar om uit te leggen wat ik bedoel;
Liever iemand die knuffeld, streelt, kietelt, speelt, psychisch er voor me is en me aanvult maar die geen seks "wil" of daar weinig tot geen behoefte aan heeft ondanks dat ie gek van me is en me prachtig vindt (ja dat kan prima. ) dan iemand die me elke avond bespringt met de passie van een leeuw in paartijd maar waar verder weinig aan romantische gebaren uit komt. :)
Iets er tussen in is in dit geval gelukkig veel voorkomender. :D Maar beide uitersten bestaan ook.

Een relatie met 1 van de beide uitersten zou dus inderdaad voor mij niet werken.
Ook beiden uit ervaring te zeggen trouwens!
Maar dan heb ik het over die leeuw aan de ene kant en echt geen sex aan de andere. Want ja, wat is weinig.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:06

zonnebloem18 schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen partner zou willen die met erg veel anderen naar bed is geweest. Ik zoek iemand die hetzelfde denkt over seks en relaties, maar dat wil niet zeggen dat het voor mij een taboe is. Iedereen moet voor zichzelf bepalen waar hij of zij zich lekker bij voelt en als je vrijgezel bent en het komt zo op je pad of je gaat er bewust naar op zoek dan is dat prima.

Zo denk ik er eigenlijk ook over :j Maar dat is net als dat ik geen vriend wil die rookt en/of drugs doet. Prima als je dat doet, maar dan ben je gewoon niet geschikt voor mij.
Ik heb twee jaar een relatie dus is verder ook niet aan de orde voor mij gelukkig.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:07

Tendance schreef:
Maar ik las net iemand schrijven: Sex zonder relatie is geen optie.
Maar hoop toch dat een relatie zonder sex, dat ook geen optie is???
Tenzij vanuit geloofsovertuiging natuurlijk. Al geloof ik wel, maar niet daarin.

Goh voor mij persoonlijk niet. Ik heb wel graag wat seks in een relatie. Maar uit eigen ervaring weet ik wel dat de kwaliteit voor mij veel hoger staat dan de kwantiteit. Ik ben liever met iemand die maar 1 keer in de week zin heeft en het dan fantastisch gaat, dan iemand die mij minstens 2 keer per dag als een konijn bespringt. Maar ik ben zelf wel redelijk flexibel op dat gebied. Ik kan genieten van elke avond leuke seks, maar ik loop niet tegen de muren op als ik drie dagen zou moeten wachten of langer. Als het echter volledig weg zou zijn, dan zou ik toch iets missen.

Maar dat is wederom persoonlijk, want ik heb ook al mensen gehoord die eigenlijk gewoon geen of nauwelijks een libido hebben, en die dus wel perfect gelukkig kunnen zijn een relatie waar alleen wat geliefkoosd wordt en geknuffeld. Je moet mekaar alleen kunnen vinden als koppel dan, net als degene die het 3 keer per dag wil doen dan beter iemand heeft die dat ook graag heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:08

Tendance schreef:
Een relatie met 1 van de beide uitersten zou dus inderdaad voor mij niet werken.
Maar dan heb ik het over die leeuw aan de ene kant en echt geen sex aan de andere. Want ja, wat is weinig.

Ik zou veel meer moeite hebben met de leeuw. Maar gelukkig is er gewoon een kans dat die twee uitersten, allebei gelijkaardige uitersten tegen komen. ;) En dat past dan precies. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:09

Sizzle schreef:
Wat nou weer taboe...
Gewoon niet iedereen heeft intresse in het uitwisselen van lichaamsvloeistoffen met mensen die ze amper kennen.

Wie zegt dat je iemand amper hoeft te kennen? Ik heb er ook niet zoveel mee om met een onbekende 't bed in te duiken, maar dat heeft toch niet zoveel met deze vraag te maken?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:11

Ayasha schreef:
Tendance schreef:

Ik zou veel meer moeite hebben met de leeuw. Maar gelukkig is er gewoon een kans dat die twee uitersten, allebei gelijkaardige uitersten tegen komen. ;) En dat past dan precies. :D

Dat denk ik ook!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:14

Fenrir schreef:
Sizzle schreef:
Wat nou weer taboe...
Gewoon niet iedereen heeft intresse in het uitwisselen van lichaamsvloeistoffen met mensen die ze amper kennen.

Wie zegt dat je iemand amper hoeft te kennen? Ik heb er ook niet zoveel mee om met een onbekende 't bed in te duiken, maar dat heeft toch niet zoveel met deze vraag te maken?

Last ik het dan veranderen in: mensen waar ik geen relatie mee zou willen hebben.
Beter? :)

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:16

Amira_ schreef:
zonnebloem18 schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen partner zou willen die met erg veel anderen naar bed is geweest. Ik zoek iemand die hetzelfde denkt over seks en relaties, maar dat wil niet zeggen dat het voor mij een taboe is. Iedereen moet voor zichzelf bepalen waar hij of zij zich lekker bij voelt en als je vrijgezel bent en het komt zo op je pad of je gaat er bewust naar op zoek dan is dat prima.

Zo denk ik er eigenlijk ook over :j Maar dat is net als dat ik geen vriend wil die rookt en/of drugs doet. Prima als je dat doet, maar dan ben je gewoon niet geschikt voor mij.
Ik heb twee jaar een relatie dus is verder ook niet aan de orde voor mij gelukkig.

Vind dat een rare vergelijking. Zou je ook geen relatie aangaan met iemand die vroeger gerookt heeft/drugs(bv wietje gerookt toen hij/zij jong was) gebruikt heeft, maar dat niet meer doet?
Je vergelijkt dingen die direct invloed hebben op jou en de relatie, die binnen die relatie gebeuren met zaken die niet in die relatie gebeuren.

Wat voor invloed heeft het seks hebben gehad zonder relatie in het verleden op jou en de relatie die jij dan met iemand hebt?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:19

Oh ja dit klinkt heeeeel fout maar ik zal vast niet de enige zijn, ik heb ook rondgescharreld om over m'n ex heen te komen en dat werkte voor mij heel goed :j .

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:20

Ik heb eens gehoord van een relatietherapeut:
" Onzekerheid bij vrouwen komt vrijwel niet voor als de man veel sex wil."

Dan doet het er niet toe of de vrouw net zo veel behoefte heeft of veel minder.

Het zal vast niet in alle siuaties opgaan, maar ik vraag me toch af hoe dat zit als 2 mensen in een relatie zitten met weinig of geen sex.
Ik kan uit ervaring zeggen dat weinig sex, terwijl je zelf wel behoefte hebt voor onzekerheid zorgt. Maar dan is er onbalans.

Als die behoefte bij beiden gelijk is, dus er is balans in zo'n relatie, bestaat die onzekerheid dan ook niet?