Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Huertecilla schreef:Je realiseert je wel dat een onervaren lief geen benul heeft hoe groen het gras overal ís?!
Dat de kans groter is dat dit groener líjkt?!
Op basis waarvan kiest een onervaren lief voor jou?
Omdat jij het niet zonder zou kunnen?Ayasha schreef:Ik moet zeggen dat ik er over dacht als zonnebloem. Tot ik mijn huidige man tegen kwam. Nuance bij hem is dat hij ook een aantal lange relaties had gehad (5 jaar, 8 jaar..) en daarin nooit vreemd gegaan was.
Duhelo schreef:ja hoor, been there, done that.
Nu uiteraard niet meer, reeds 6 jaar in een vaste relatie en ben niet direct van plan om daar uit te stappen.
Maar seks kan voor mij prima losstaan van liefde. Eis is uiteraard wel dat er respect en toch een bepaalde genegenheid/lust van beide kanten komt. (zonder aantrekkingskracht zal ik er uiteraard niks mee doen). Ik heb dan ook geen problemen met ONS of FWB relatie's. Zolang de afspraken van beide kanten duidelijk zijn...
Ayasha schreef:De "stap" is denk ik wel kleiner voor iemand die al vaker ONS gehad heeft dan voor iemand die dat nooit gedaan heeft en "niet wil". Als je seks los kan zien van liefde sta je ook anders er tegenover lijkt me.
En waarom wel Tendance?Omdat jij het niet zonder zou kunnen?
Waarom zouden twee mensen die beide geen (of weinig) zin hebben in seks geen relatie mogen hebben (of het zo niet mogen noemen)
Duhelo schreef:Maar met jouw eerste quote zeg je dus eigenlijk dat iemand die vaker ONS gehad heeft, en daar geen problemen mee heeft, dat in de toekomst ook verder zal doen?
(ik bv heb er gehad, maar heb nu een vaste relatie, jouw uitgangs punt is dus dat ik sowieso zal terugvallen in het oude gedrag ?)
PowerReiner schreef:Ayasha schreef:Ik moet zeggen dat ik er over dacht als zonnebloem. Tot ik mijn huidige man tegen kwam. Nuance bij hem is dat hij ook een aantal lange relaties had gehad (5 jaar, 8 jaar..) en daarin nooit vreemd gegaan was.
Doet het ertoe of hij ooit is vreemdgegaan? Of iemand vreemdgaat zegt in de meeste gevallen meer over de relatie dan over de persoon in kwestie. Daarnaast; in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Nu niet het geval overigens. Maar zou ik gek geworden zijn op iemand die knuffelen en strelen alleen genoeg vindt dan zou dat voor mij gewoon een bevredigende relatie kunnen zijn.
Tendance schreef:En dat zou dus voor mij niet genoeg zijn.
Waar zit dat genoeg dan in?
Ik geloof overigens, dat je niet snel een relatie zult hebben met iemand, die daar heel anders in staat, aangezien het toch wel een belangrijk onderdeel van je relatie is.
Intimiteit en de invulling daarvan bedoel ik dan.
Heel simpel.
Maar beide uitersten bestaan ook. vrouwke schreef:Ik heb ook nee gestemd.
Voor mij is seks ook liefde/ verbonden/ genegenheid.
Ayasha schreef:Tendance schreef:En dat zou dus voor mij niet genoeg zijn.
Waar zit dat genoeg dan in?
Ik geloof overigens, dat je niet snel een relatie zult hebben met iemand, die daar heel anders in staat, aangezien het toch wel een belangrijk onderdeel van je relatie is.
Intimiteit en de invulling daarvan bedoel ik dan.
Net zoals seks geen intimiteit hoeft te betekenen,hoeft initimiteit geen seks te betekenen.Heel simpel.
Ik neem even twee extremen als voorbeeld, liefst bewandel je een middenweg maar om uit te leggen wat ik bedoel;
Liever iemand die knuffeld, streelt, kietelt, speelt, psychisch er voor me is en me aanvult maar die geen seks "wil" of daar weinig tot geen behoefte aan heeft ondanks dat ie gek van me is en me prachtig vindt (ja dat kan prima. ) dan iemand die me elke avond bespringt met de passie van een leeuw in paartijd maar waar verder weinig aan romantische gebaren uit komt.![]()
Iets er tussen in is in dit geval gelukkig veel voorkomender.Maar beide uitersten bestaan ook.
zonnebloem18 schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen partner zou willen die met erg veel anderen naar bed is geweest. Ik zoek iemand die hetzelfde denkt over seks en relaties, maar dat wil niet zeggen dat het voor mij een taboe is. Iedereen moet voor zichzelf bepalen waar hij of zij zich lekker bij voelt en als je vrijgezel bent en het komt zo op je pad of je gaat er bewust naar op zoek dan is dat prima.
Maar dat is net als dat ik geen vriend wil die rookt en/of drugs doet. Prima als je dat doet, maar dan ben je gewoon niet geschikt voor mij. Tendance schreef:Maar ik las net iemand schrijven: Sex zonder relatie is geen optie.
Maar hoop toch dat een relatie zonder sex, dat ook geen optie is???
Tenzij vanuit geloofsovertuiging natuurlijk. Al geloof ik wel, maar niet daarin.
Tendance schreef:Een relatie met 1 van de beide uitersten zou dus inderdaad voor mij niet werken.
Ook beiden uit ervaring te zeggen trouwens!
Maar dan heb ik het over die leeuw aan de ene kant en echt geen sex aan de andere. Want ja, wat is weinig.
En dat past dan precies.
Sizzle schreef:Wat nou weer taboe...
Gewoon niet iedereen heeft intresse in het uitwisselen van lichaamsvloeistoffen met mensen die ze amper kennen.
Ayasha schreef:Tendance schreef:Een relatie met 1 van de beide uitersten zou dus inderdaad voor mij niet werken.
Ook beiden uit ervaring te zeggen trouwens!
Maar dan heb ik het over die leeuw aan de ene kant en echt geen sex aan de andere. Want ja, wat is weinig.
Ik zou veel meer moeite hebben met de leeuw. Maar gelukkig is er gewoon een kans dat die twee uitersten, allebei gelijkaardige uitersten tegen komen.En dat past dan precies.
Fenrir schreef:Sizzle schreef:Wat nou weer taboe...
Gewoon niet iedereen heeft intresse in het uitwisselen van lichaamsvloeistoffen met mensen die ze amper kennen.
Wie zegt dat je iemand amper hoeft te kennen? Ik heb er ook niet zoveel mee om met een onbekende 't bed in te duiken, maar dat heeft toch niet zoveel met deze vraag te maken?
Amira_ schreef:zonnebloem18 schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen partner zou willen die met erg veel anderen naar bed is geweest. Ik zoek iemand die hetzelfde denkt over seks en relaties, maar dat wil niet zeggen dat het voor mij een taboe is. Iedereen moet voor zichzelf bepalen waar hij of zij zich lekker bij voelt en als je vrijgezel bent en het komt zo op je pad of je gaat er bewust naar op zoek dan is dat prima.
Zo denk ik er eigenlijk ook overMaar dat is net als dat ik geen vriend wil die rookt en/of drugs doet. Prima als je dat doet, maar dan ben je gewoon niet geschikt voor mij.
Ik heb twee jaar een relatie dus is verder ook niet aan de orde voor mij gelukkig.