Vandaag is mijn dorp weer een beetje lelijker geworden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:22

fleurtjeuh schreef:
Mag ik vragen waarom iedereen denkt meer levenservaring te hebben en het beter te weten?
Niemand hier heeft ook maar enig idee wat ik heb meegemaakt en hoe ik daar mee om heb moeten gaan.

Nee, daar heb je helemaal gelijk in, maar je manier van reageren zegt iets anders.
Dat komt over als een ontevreden puber die vind dat zij het zieligst is van allemaal en zich door iedereen onbegrepen voelt.

Je kán ook gewoon bij jezelf denken; Goh.....als zo veel mensen me adviseren om eens met een huisarts of psycholoog te praten moet ik dat misschien gewoon eens doen.
Spannend, best wel, maar ik kan er alleen maar mee winnen.

Je klaagt, en zoekt een luisterend oor, maar staat aan geen kanten open voor advies en hulp.
Wie weet hebben wij het met z'n álle helemaal verkeerd en is er iets héél anders met jou aan de hand...maar dan nog zou je iets neutraler op reacties kunnen reageren.

Sterker nog, waarom plaats je dan überhaupt dit topic??
Alleen maar om je gal te spuien??
Compleet zinloos.......want nú reageren mensen nog......maar binnen no time sterft ook dit topic een stille dood en zit jij nog steeds heel boos en onbegrepen te wezen, samen met je vriend in Groningen....op een plek die je niet mooi vind en waar je al helemaal niet wilt zijn.
Als ik jou was zou ik maar héél voorzichtig en zuinig zijn op die vriend!!
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 24-09-15 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:27

Om even terug te gaan naar de tractorsporen, wees blij dat ze het met een tractor gedaan hebben.. Hier hebben we regelmatig een kudde schapen staan om alles weer kort te krijgen, aan de ene kant heel leuk, het heeft wel iets.. Aan de andere kant is het niet zo leuk als je met plakkaten schapenstront onder je schoenen loopt omdat de nieuwe schaapsherder zich niet aan de afspraak houd en dus de stront op het pad niet wegveegt.. Niet alles hoeft weg natuurlijk maar deze deed er niks aan.. Dat in combinatie met de stroom op de omheining maakt dat ik er niet meer heen ga.. Dit is ook nog eens losloopgebied..
Vervelend? Tsja toen ik met die plakkaten onder m'n schoenen terug kwam heb ik wel even gemopperd, nu loop ik gewoon ergens anders, behalve als ik daar op dat moment wel langs wil, dan doe ik laarzen aan en is het probleem ook opgelost.. Ik zie het probleem van een paar tractorsporen dan ook niet..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:50

Tip voor jouw Dees, mijdt IJsland. Hier lopen de schapen overal buiten de bebouwde kom vrij rond. Quelle horreur!

Susanne

Re: Vandaag is mijn dorp weer een beetje lelijker geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:50

Ik vind dat je heel bijzonder reageert TS, echt totaal anders dan jouw openingspost ook. Je komt erg aangevallen over, jammer. Ik ga hier verder ook niet meer reageren, ik krijg de kriebels van jouw manier van reageren :=

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:59

Ach arme TS..... Gemeentes hebben nu eenmaal niet zo veel geld om alles op de beste en mooiste dag te onderhouden in het buitengebied. Maar geloof me, over een paar weken staat het er allemaal weer prima bij.
Tja en je geklaag over je toekomst? Je wordt je er steeds meer van bewust dat je er zonder papieren niet komt. Eigenlijk word je door schade en schande wijzer.... Ik heb trouwens wel bewondering voor je laatste baantje in de paarden. Je deed het volgens mij best wel redelijk. Goed zo.... maar dat is het ook niet helemaal hè?
Probeer je papiertje te halen en sla daarna je vleugels uit.... Probeer ook nog een paardje te regelen om te rijden want kan me voorstellen dat je dat enorm mist.
Succes! Het gaat je vast lukken!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:16

fleurtjeuh schreef:
I am trying! I just don't know how

Dat ís ook moeilijk, zeker als het niet (meer) lukt om mooie dingen te zien in je leven en het laatste mooie stukje plotseling verdwijnt. Dat het nu herfst wordt maakt het er ook allemaal niet zonniger op. Als het mogelijk was om positiever in het leven te staan door er maar hard of lang genoeg over na te denken zouden er geen psychologen bestaan. Maar helaas is dit niet iets wat mensen in hun eentje kunnen, ook psychologen niet die alle technieken kennen (evenmin als dat een tandarts zijn eigen kies kan boren en vullen).

Waar ik denk dat je veel baat bij zou kunnen hebben is Cognitieve Gedragstherapie, dat kan bij een therapeut maar met een boek of een webmodule kun je ook al een start maken (zoals hier: http://www.molemann.nl/e-health/moodgym.

Ik begrijp dat je je in de verdediging gedrukt voelt als je het idee krijgt dat mensen het 'beter weten', maar mensen zien alleen een jonge meid met alle mogelijkheden staan, de moeilijkheden en blokkades zien ze niet omdat het jouw persoonlijke blokkades zijn.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:26

TS,het lijkt je inderdaad niet mee te zitten en dan is het soms lastig om de moed er in te houden.

Trouwens een BBL plek mag geen verkapte stage zijn volgens de CAO (al doen meerdere bedrijven dat).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:30

fleurtjeuh schreef:
Maar dit topic ging helemaal niet over mijn huidige situatie.
Het ging over dat de gemeente laks is, al meerdere keren, en nergens rekening mee houdt.
De afspraak met de gemeente was dat ze het dijkpark zouden onderhouden.
Dit hebben ze het hele jaar niet gedaan, en dan komen ze in het natte seizoen ineens maaien.
Het is dat er iemand was die het pad maaide, want anders hadden we er gewoon niet kunnen lopen, terwijl dat het het idee was.

Zo'n beetje alle gemeentes hanteren een dergelijk maaibeleid; alleen een pad vrij houden indien nodig en de rest laten groeien met het oog op natuurbehoud.
Creert een veel mooier natuurlijker beeld en scheelt in kosten.

En wat is nu het probleem, want in je beginpost ben je nog boos omdat het lange gras gemaaid is want nu kan je hond zo naar de weg rennen terwijl je hier zegt dat het al veel eerder gemaaid had moeten zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:46

Kuggur schreef:
Tip voor jouw Dees, mijdt IJsland. Hier lopen de schapen overal buiten de bebouwde kom vrij rond. Quelle horreur!

Dit is binnen de bebouwde kom :+ wij hebben hier tussen de 2 woonwijken in een losloopgebied voor honden, vrij smal maar lang stuk waar ze even uit kunnen vliegen, de gemeente wil dus ook graag dat de honden daar uitgelaten worden, beetje tegenstrijdig om er dan schapen neer te zetten en te verwachten dat mensen door de stront gaan wandelen.. (Was de afspraak ook niet, het zou voor het grootste gedeelte weggeveegd worden)
Het is sowieso niet slim want de honden lopen het risico dat ze tegen de stroom komen en dan zitten er honden tussen die in paniek wegrennen, en de schapen lopen ook een risico om gebeten te worden..
Schapen en loslopende honden vind ik persoonlijk geen handige combi.
Ik heb verder geen problemen met de schapen, vind het ook prima dat ze er staan maar als ik een blok om ga voordat ik moet werken en het is overal al wat nat door het weer dan heb ik geen zin om met een laag stront onder m'n schoenen terug te komen, dus ik zoek een ander stuk zodat ik daar geen last van heb, wil ik er wel langs en staan ze er dan doe ik laarzen en een oude broek aan.
Je laat het nu overkomen alsof ik het vreselijk zou vinden dat ze er lopen, dat is niet zo maar het is gewoon niet handig.. Ik ben echt niet vies van een beetje schapenpoep maar op een dikke laag onder m'n schoenen als ik alleen de honden even uit wil laten zit ik ook niet altijd te wachten.. En dan ben ik nog iemand die laarzen en een oude broek aan doet als ik er wil wandelen, heb ik daar geen zin in dan ga ik ergens anders heen maar er zijn genoeg mensen die vinden dat ze gewoon met de tractor moeten maaien, ik kan me daar wel wat bij voorstellen als je niks met schapen hebt en daar graag je hond los wil hebben..
Ik denk dat de schapen in IJsland ook wat meer ruimte hebben, hier staan ze op een smalle (lange) strook gras en worden ze van de ene kant naar de andere kant verplaatst en op dat smalle paadje er tussen in word dan behoorlijk wat gedropt.

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:48

Dat gras trekt snel weer bij!
Tis even een rot gezicht en idd niet netjes maar het komt weer goed.
Zeker met het komende mooie weer!
Heel herkenbaar....ze komen altijd maaien als het regent.
En bij ons stoppen ze helaas niet met de dijk verzwaring aan de rand van het dorp....maar komt er een groot blok beton voor onze deur -:(-
En de dichtstbijzijnde stad is 30 km verderop.
Het kan dus helaas allemaal nog erger :o

Fleur ik hoop echt dat je het leven positiever in gaat zien.
Alsjeblieft maak er wat van!!!!
En je zal het echt zelf moeten doen een ander gaat het niet voor je doen.
Er zijn hierboven al veel goedbedoelde tips gegeven.
Hopelijk zit er wat tussen waar je wat aan hebt.
Er zijn best mensen die je willen helpen maar je zal zelf ook echt de schouders eronder moeten zetten.

Wie weet als je tijd/mogelijkheid daarvoor hebt iets heel anders gaan doen qua hobby en of werk waarbij je andere mensen leert kennen.
En waardoor je misschien mogelijkheid krijgt om ergens anders te gaan wonen.

Maar geloof me (ik ben al 12 x verhuisd in m'n leven) als je in een ander dorp of stad gaat wonen zul je ook echt je best moeten doen om enigszins in te burgeren.
Het kan idd wel enorm verschillen waar je woont hoe de mensen zijn. Dat kan per dorp in dezelfde gemeente zelfs enorm verschillen.
Mocht je ooit verhuizen zoek dit dan goed uit tevoren en bekijk goed wat je graag aan faciliteiten/ voorzieningen iig zou willen hebben. Wat jij belangrijk vind!

Heel veel succes meid!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 04:35

Kuggur schreef:
15 kilometer, dat is niks! Je hebt geen idee wat "the middle of nowhere" is....
Wij hebben in een straal van 4 kilometer geen buren, het dichtstbijzijnde gehucht van 500 man is 15 kilometer, steden honderden kilometers uit de buurt. Ik ben overigens wél gelukkig met waar ik woon (maar dat is een andere zaak).

heerlijk wil ik ook wel zoveel rust waar woon jij?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:15

Crypto schreef:
Kuggur schreef:
15 kilometer, dat is niks! Je hebt geen idee wat "the middle of nowhere" is....
Wij hebben in een straal van 4 kilometer geen buren, het dichtstbijzijnde gehucht van 500 man is 15 kilometer, steden honderden kilometers uit de buurt. Ik ben overigens wél gelukkig met waar ik woon (maar dat is een andere zaak).

heerlijk wil ik ook wel zoveel rust waar woon jij?

Boerderij aan de oostkust van IJsland. Geen buren in zicht, aan een niet geasfalteerde weg die 6 km verderop stopt bij de boerderij van de buren.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:40

fleurtjeuh schreef:
Maar dit topic ging helemaal niet over mijn huidige situatie.
Het ging over dat de gemeente laks is, al meerdere keren, en nergens rekening mee houdt.
De afspraak met de gemeente was dat ze het dijkpark zouden onderhouden.
Dit hebben ze het hele jaar niet gedaan, en dan komen ze in het natte seizoen ineens maaien.
Het is dat er iemand was die het pad maaide, want anders hadden we er gewoon niet kunnen lopen, terwijl dat het het idee was.

Lieve schat...overal word in dit seizoen gemaaid.
Hier zien de bermen er ook niet uit. Dit is gewoon maai seizoen en zo gaat het al jaren.
Dat ze zomers weinig doen heeft alles met kosten drukken te maken.
Voor de blub heb je bij de action hele leuke laarzen voor een paar euro

Hier word ook niet meer gemaaid maar lopen er schapen, ziet er ook niet uit als die hebben lopen vreten.
Gemeente onderhoud word tegenwoordig gedaan door mensen met een uitkering...die hiervoor een betaalde baan hadden bij ...jawel..de gemeente!

That's fiets live.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:00

Nu maaien heeft vooral te maken dat de insecten en vogels in de berm rust hebben.

Plus nu is de meeste groei uit het gras.
Maaien ze in de zomer is het nog de hele winter lang.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:02

Dat gras trekt wel bij hoor!
Probeer het gewoon wat positiever te zien! Ik had aan het begin het omgekeerde probleem,
Van een boerderij in zuid-Limburg naar door de week op internaat in Tongeren. En ik hoor het mij bog zo zeggen dat ik nóóit in een stad ging wonen. Aan het begin was het wel een beetje moeilijk, niet meteen de rust vinden, uitzicht op huizen en het ergste: de mensen zeggen je geen gedag op straat. Maar ik ben nu helemaal gewend, de omgeving en ik zijn niet veranderd maar ik pak het gewoon wat anders aan en ga gewoon een stuk lopen totdat ik weer in rustige omgeving ben, dat kun jij ook doen in je dorp, 15 kilometer naar de stad is 3 kwartiertjes fietsen als je rustig doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:56

O mijn god, wat een gezanik zeg. Kijk je wel eens naar het journaal of zo? :+
Sorry hoor, maar er zijn mensen die het nog 10x moeilijker en vervelender hebben gehad dan jij en die ook gewoon keihard hebben geknokt voor een goed leven.

Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:10

Heerlijk! Nergens aan verbonden en alle kanten op kunnen wat je maar wil. Zoek naar mogelijkheden en niet naar de onmogelijkheden. Lekker naar het buitenland om daar intern te gaan werken/leren (ja, dat kan). Of in een stad te gaan studeren en lekker op kamers gaan.

Je hoeft namelijk niet te blijven waar je zit. Je zecht zelf dat je het niks vindt en dat je niet hebt om daar te blijven. Dan ga je toch gelijk zoeken naar iets waar je je wel prettig bij voelt. Als je actief zoekt heb je met een paar dagen tot een week wel wat geschikts gevonden. Alleen JIJ kan wat aan je eigen situatie veranderen. Dus als je verandering wil zou ik er gewoon mee starten. En ja, er staan beren op de weg maar beter daarmee leren omgaan dan ergens blijven waar je niet gelukkig wordt.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:22

Ts het is wat je zelf maakt van het leven. Heel veel mensen hebben genoeg voor hun kiezen gehad de een uit dat wat makkelijker als de ander. Maar je legt je zelf nu waarschijnlijk onbewust een beetje in een slachtoffer rol. Het is echt aan jezelf om wat van je leven te maken. En om wat van je leven te maken heb je soms eerst wat hulp nodig om alles wat voorgevallen is een plek te geven en hier mee om te gaan. Dit is niets om je voor te schamen of dat je zelf tekort schiet soms redt je het gewoon niet in je eentje.
Als ik jou openingspost lees en ook je reacties denk ik meis de dijk die kapot is en de troep is niet het echte probleem maar je kan op dit moment even niet meer relativeren. En alles is alleen maar zwaar en zwart in je leven. Gun het jezelf om hieraan te werken en geef bij je huisarts aan hoe je voelt maar een ding je moet jezelf ook wel open willen stellen voor hulp. Denk eerlijk gezegd als ik je posts nu lees dat hulp nu wel van hele goede huizen moet komen wil het bij je aankomen.
Iedereen verdient het en is het waard om gelukkig te zijn ook jij!!
(en ik hoop dat je niet ook van deze post boos wordt. Het wordt net zoals de meeste reacties goed bedoeld en die troep is echt niet het echte probleem)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:06

Ik vind een aantal reacties behoorlijk denigrerend en aanvallend.
(Niet allemaal hoor)
Goed bedoeld, maar toch. ..
Je kent ts niet, haar levensverhaal niet, noch haar huidige situatie.
Zó gemakkelijk oordelen en iemand de les lezen....

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:16

senna21 schreef:
Ik vind een aantal reacties behoorlijk denigrerend en aanvallend.
Goed bedoeld, maar toch. ..
Je kent ts niet, haar levensverhaal niet, noch haar huidige situatie.
Zó gemakkelijk oordelen en iemand de les lezen....

Denk dat dat komt door de manier waarop TS zélf reageert.
Nee.....we kennen haar situatie niet, maar zolang ze nog de kracht heeft om overal een uitvlucht op te verzinnen.......
Alhoewel, we hebben al weer een tijdje niks van haar gehoord.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:22

Weten wij veel wat er speelt... Oordelen op basis van een paar berichten???
Vermanende vingertjes als verkapte vorm van peptalk zijn vaak niet helpend.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:28

Wat er ook speelt Senna.
Voor iedereen geldt hetzelfde.
Het verleden kunnen we niet veranderen.
Maar blijven we in het heden hetzelfde doen weet je ook je toekomst.
Is dat niet wat je Wilt verander nu.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:39

senna21 schreef:
Weten wij veel wat er speelt... Oordelen op basis van een paar berichten???
Vermanende vingertjes als verkapte vorm van peptalk zijn vaak niet helpend.

Nou mijn bericht is absoluut niet vermanend bedoeld anders.
Eerder bezorgd dat Ts na mij idee behoorlijk ongelukkig en vooral niet happy met haar leven over komt en dat gun ik niemand.
Dit gevoel komt trouwens niet alleen door dit topic maar ook door andere topics

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:14

Ongeacht de achtergrond van TS, vind ik dit topic enorm negatief. En dan doel ik vooral op de berichten van TS. Je leven kan wel poedersuiker met peren zijn, maar het is ook maar net wat je er zelf van maakt hè.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 02:44

Kuggur schreef:
Boerderij aan de oostkust van IJsland. Geen buren in zicht, aan een niet geasfalteerde weg die 6 km verderop stopt bij de boerderij van de buren.

lijkt me echt super fantastisch daar te wonen :D