Ayasha schreef:maar als je dan écht zo gelovig bent doe je ook thuis een rok aan imo.Dan niet perse die goede voor de kerk. Maar thuis een broek aan en enkel in de kerk een rok is IMO ietwat hypocriet.
En ja Elena: maar ik ga ook in een broek naar de begrafenis, welliswaar niet in mijn rijbroek maar gewoon een broek. Ik doe niet enkel dan een rok aan en de rest vd week een broek.
maar waarom zou je dan niet in je rijbroek gaan?
omdat het niet 'gepast is'.
niet omdat het een geschreven wet is..
idem in sommige kerken..
het is daar gepast om als vrouw in 'traditioneel vrouwelijke kleding te verschijnen'.
En dat is een rok of een jurk..
---
als de vraag is om in het wit/grijs naar een begrafenis te komen..
ga je dan toch in het zwart?
het is een beetje
'my house, my rules'.
sommigen willen niet dat er in hun huis schoenen gedragen worden,
bij sommigen mag je niet roken,
op sommige werkvloeren moet je netjes gekleed gaan, waar bij andere banen een overal aan moet.
en in sommige kerken wordt verzocht bijvoorbeeld een lange rok te dragen.
in het laatste geval kan het best zo zijn dat men thuis beslist dat men dat niet strikt opvolgt in het dagelijks leven, maar het wel respecteert in de kerk.
ik draag op mijn werk een net pakje, maar dat gaat thuis ook gelijk de kast in voor een lekker huispak.
Dan niet perse die goede voor de kerk. Maar thuis een broek aan en enkel in de kerk een rok is IMO ietwat hypocriet.
als ik ze zie, probeer ik ze altijd te ontwijken.
Ik ken andere verhalen.
(helaas trouwens) Maar op gebied van kleding zal men eerder stil morren als men als mort.
Als vakkenvuller bij een supermarkt kun je ook aangesproken worden op een neuspiercing of spijkerjack, terwijl de vreselijk gezette dame in haar worstenoutfit achter de kassa met oranje piekhaar de oren vol heeft hangen. En dat mocht wel.