Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolien87 schreef:No offense, maar is dat aan jou om dat te vragen aan de anderen?
Jolien87 schreef:No offense, maar is dat aan jou om dat te vragen aan de anderen?
luuntje schreef:Jeetje.
Aan de ene kant vind ik je stoer, je zorgt goed voor je vriend.
Aan de andere kant vind ik je naief, je doet teveel voor je vriend en gaat er straks misschien zelf aan onderdoor.
Best leuk dat je vriend wil dat jij alles doet.
Maar jij hebt ook een eigen leven. Een ander kan hem ook best weleens douchen of aankleden.
mirriezz schreef:Ik weet dat mensen het goed bedoelen door te zeggen dat ts haar spullen moet pakken. Ik wil jullie toch vragen om die opmerking vanaf nu achterwege te laten.
Ts heeft die optie vast overwogen, en kiest ervoor te blijven. Het proces waar haar vriend doorheen gaat is ook een proces voor ts. Het belangrijkste is dat ze deze relatie goed afsluit, of dat nu voor of na zijn overlijden is. Ik hoop dat we daarop kunnen focussen, dan kan ts ook echt wat met de opmerkingen! (En iedereen met positieve woorden natuurlijk: bedankt, lief dat je met ts mee wilt denken!)
Sorry, dat moest ik even kwijt.
Ik liep zonet nog even te denken. De focus ligt veel op jou (ts) uit huis krijgen en daarmee rust creëren. Zijn er misschien ook opties om je vriend uit huis te krijgen voor een paar uurtjes?
Ik denk dan aan een avondje voetbal kijken bij vrienden (die kunnen ook drinken voor hem halen, toch?), een bezoekje hier of daar waarbij het bezoek hem ophaalt. Of misschien iemand die een rondje met hem wil rijden om bijvoorbeeld in een leuke tent koffie met gebak of een biertje te drinken?
Ik snap dat je het moeilijk vind om daar iemand voor te vinden. Be bold, is mijn ervaring. Denk bijvoorbeeld eens aan de buurman/buurvrouw: die zien jullie situatie en willen misschien heel graag een handje helpen.
Op visite bij een van zijn dochters (zonder jou), kan jou misschien twee tot drie uurtjes lucht geven. Even alleen thuis, tijd om een beetje aan te rommelen of om gewoon ongestoord in huispak op de bank te hangen.
Het is maar een hersenspinsel, ik hoop dat je er iets mee kunt.
Goof schreef:TS je schrijft hier je verhaal neer alsof het een verhaal van een ander is, zonder emoties en puur feitelijk.
Hoe is het met JOU?
Hoe voel JIJ je nu?
Wat wil JIJ nu?
Djilna schreef:Ts, hoe gaat het nu met je?
Ik zag net dit artikel en moest meteen aan jou denken:
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... zorgen-was