Auto-ongeluk met fatale afloop meegemaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:30

Pfff wat heftig!
Verschrikkelijk voor de man en zijn familie, maar ook net zo verschrikkelijk voor jou! Jij bent net zo goed slachtoffer. Ik hoop dat je goed begeleid wordt door slachtofferhulp, maar ook door de politie. Ik hoop dat zij zich in jou kunnen verplaatsen, want dit heb je nooit gewild .... het is je helaas overkomen en dit tekent ook jouw leven.

Ik hoop echt dat het gelijk duidelijk is dat jou geen blaam treft. Er was immers al een melding van de bewakers i.v.m. een zeer gevaarlijke situatie, de man was donker gekleed, de weg was onverlicht en dus donker, maar bovenal had de man daar niet mogen lopen en is hij zelf de weg opgelopen en hij was misschien onder invloed.
Ik kan me niet voorstellen op welk punt ze het jou aan zouden kunnen rekenen. Ook de getuigen gaven aan dat de man amper te zien was.

Ik kan niets meer dan jou heel erg veel sterkte te wensen. Ik hoop dat je naast slachtofferhulp veel lieve mensen om je heen hebt die jou hierin steunen en het hopelijk allemaal iets dragelijker maken, want dit gaat je absoluut niet in de koude kleren zitten :(:)

Electra63

Re: Auto-ongeluk met fatale afloop meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:57

Ik wil je alleen sterkte wensen!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:13

Heel erg veel sterkte TS :(:)
De komende tijden zullen heel zwaar voor je zijn, maar ik hoop dat je uiteindelijk alles een plekje kan geven. Ik zie niet in waarom jij schuldig zou zijn. Het slachtoffer heeft zelf z'n noodlot veroorzaakt, niet jij.

En, huilen mag he. Schreeuw, gooi met kussens of slaap hele dagen. Doe wat er in je op komt. Dat is gewoon jouw manier van verwerken. :(:)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:23

Heel veel sterkte gewenst, wat een naar verhaal.. Ben er stil van..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:53

Jeetje wat een naar verhaal :( heeel veel sterkte!

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:17

Jeetje ts, wat heftig..
Door je manier van schrijven heb ik me even in kunnen leven in je situatie en gevoelens.. Weet niet zo goed wat ik verder nog moet zeggen behalve heel veel sterkte!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:45

Echt heel heel veel sterkte! Hoop dat je morgen een goed gesprek met slachtofferhulp krijgt want wat moet dit ongelooflijk zwaar zijn. :(:) :(:)

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 00:08

Heel erg veel sterkte TS!!

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 00:17

Jeetje ts wat een heftige gebeurtenis. Heel veel sterkte met dit proces. Onthoud dat jij niks fout hebt gedaan! En super goed van je dat je je verhaal hier neerzet en slachtoffer hulp aanneemt.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 01:52

Pffff, wat een ontzettende nachtmerrie dit.....

Ik heb zelf ook een ongeluk meegemaakt met dodelijke afloop en al was ik dan niet direct betrokken, het heeft diepe indruk achtergelaten.
Een jaar of 7 geleden reed ik naar huis van een optreden (ben zangeres) en ik reed achter een vrachtwagen. Ik wilde inhalen, maar er kwam net een lange flauwe bocht naar links dus ik remde netjes af en ging weer achter de vrachtwagen rijden. In een ooghoek zag ik ineens een andere vrachtwagen opdoemen (zo'n grote melkwagen) en ik dacht nog, probeert die vrachtwagen nu van een oprit een afrit te maken, want hij reed op de verkeerde weghelft. Automatisch liet ik mijn gas los en de vrachtwagen voor me begon heftig te seinen naar de tegemoetkomende vrachtwagen en toen ging alles heel snel. Op het laatste moment probeerde de tegemoetkomende vrachtwagen een botsing af te wenden, maar het was te laat en hij boorde met de cabine vol in de laadbak van de andere vrachtwagen die vol stond met zware machines, de vrachtwagen ketste af en scheerde vlak voor mijn auto langs, zo het talud in.
Allemaal stukken van beide vrachtwagens vlogen in het rond en raakten mijn motorkap, dak en ramen, dus ik vol in de ankers. De vrachtwagen voor me zette al slingerend de vrachtwagen in de berm en toen hij uitstapte was zijn hele hoofd bebloed. Hij was met zijn hoofd tegen de zijruit geslagen. Ik heb direct 112 gebeld en bekommerde me om de bestuurder, totdat ik ineens bedacht, waar is de andere vrachtwagen? Ik keek achterom en zag niets. Ik begon te lopen richting het talud terwijl ik ondertussen ook nog steeds aan het praten was met 112. Tot mijn grote horror zag ik de vrachtwagen op de zijkant, voor de helft in de sloot liggen en bleek ie compleet van het talud afgeschoten te zijn. Een politieman in burger (was net klaar met zijn dienst) kwam eraan gesneld en klom op de vrachtwagen, echter bleek de man (begin 30) al overleden. Hij was, zo hoorde ik later, op slag dood.
Waarschijnlijk in slaap gevallen achter het stuur.

Ik voelde echt de grond onder mijn voeten weggeslagen worden.
Alles wat er daarna is gebeurd is wazig, veel mensen, kraan, brandweerauto's, cafe aan de weg waar ik een kop thee kreeg. Verklaring afleggen en daarna toch nog zelf naar huis gereden, tegen advies van de agenten in weliswaar, maar ik moest en zou zelf terugrijden.
Op de terugweg spookten telkens de woorden van een agent door mijn hoofd die zei: meid je hebt echt een dozijn beschermengeltjes op je schouder gehad, want de vrachtwagen had net zo goed over jouw auto heen kunnen schuiven....
Ik werd kroongetuige omdat het sporenonderzoek uitwees dat de vrachtwagen voor me ook op de verkeerde weghelft zou hebben gereden, echter had ik gezien dat dat een laatste wanhopige poging was van de bestuurder om de andere vrachtwagen te ontwijken.
Ik kreeg ook slachtofferhulp aangeboden, echter heb ik het afgewezen, iets wat achteraf misschien niet helemaal handig was, want ik heb aardig lang verdoofd rondgelopen.

Ik weet dat het niet te vergelijken is met jouw situatie, maar ik denk wel dat ik een klein beetje kan meevoelen met wat je nu doormaakt. Nog steeds hoor ik af en toe de klap van de botsing in mijn hoofd en zie ik de horror ervan weer even voor me, echter wordt het steeds minder en worden de tussenpozen steeds langer.
Het is voor jou nu allemaal heel vers, maar geloof me, het zal slijten met de tijd.
Ik wil je heel veel kracht toewensen voor de komende tijd, er valt jou niets te verwijten, zulke dingen gebeuren in een oogwenk. Supergoed van je dat je slachtofferhulp geaccepteerd hebt en mijn pb staat voor je open, mocht je even een hart onder de riem nodig hebben.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:21

Heel veel sterkte :(:)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:12

Heel veel sterkte gewenst, zo'n impact is behoorlijk heftig en hopelijk krijg je goede begeleiding van slachtofferhulp...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:33

Hoop dat het gesprek vandaag je handvatten biedt om weer verder te gaan. :(:)

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:44

Wat een verschrikkelijk verhaal, voor jou en voor de man.
Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende periode!

bokker12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 19:13

Bedankt allemaal voor de geweldig lieve en meelevende reacties!

Ik ben vanmiddag gebeld door de politie dat er zéér waarschijnlijk geen zaak komt. Het dossier is eigenlijk rond en daaruit blijkt dat ik niets strafbaars heb gedaan, waardoor er dus ook geen strafvervolging kan plaats vinden. Dit zal door de officier van justitie bepalen, maar volgens de agent zag hij totaal geen gronden meer waarop er verdere vervolging kan plaats vinden.
Er hebben zich meer getuigen gemeld die vertelden dat ook zij hem nét nog konden ontwijken, daarnaast zijn er videobeelden van een bus met dashcam waarop de man te zien was.

Dit zou dus een geweldig einde betekenen van een vreselijke dag.

Het is nu wel nog een ingewikkelde zaak w.b.t. eventuele vergoeding van de schade aan mijn auto en er is een zeer grote kans dat ik dus zelf de schade of nieuwe auto moet zal betalen. Weet op dit moment nog niet echt hoe ik dat moet gaan doen. Maar dat zien we dan wel weer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:22

O, wat een ontzettend fijn nieuws bokker12345!!!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:25

bokker12345 schreef:
Bedankt allemaal voor de geweldig lieve en meelevende reacties!

Ik ben vanmiddag gebeld door de politie dat er zéér waarschijnlijk geen zaak komt. Het dossier is eigenlijk rond en daaruit blijkt dat ik niets strafbaars heb gedaan, waardoor er dus ook geen strafvervolging kan plaats vinden. Dit zal door de officier van justitie bepalen, maar volgens de agent zag hij totaal geen gronden meer waarop er verdere vervolging kan plaats vinden.
Er hebben zich meer getuigen gemeld die vertelden dat ook zij hem nét nog konden ontwijken, daarnaast zijn er videobeelden van een bus met dashcam waarop de man te zien was.

Dit zou dus een geweldig einde betekenen van een vreselijke dag.

Het is nu wel nog een ingewikkelde zaak w.b.t. eventuele vergoeding van de schade aan mijn auto en er is een zeer grote kans dat ik dus zelf de schade of nieuwe auto moet zal betalen. Weet op dit moment nog niet echt hoe ik dat moet gaan doen. Maar dat zien we dan wel weer.

:(:) Oh wat moet dat een opluchting zijn voor je zeg.
Goed het is nog niet rond, maar zulk nieuws horen is toch al heel fijn.

Geld moet je je nu niet druk om maken, overal is een mouw aan te passen :j

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:27

TS, ik heb vanaf het begin je topic gevolgd maar wist gewoon ècht niet wat ik moest zeggen. Wat verschrikkelijk wat je hebt meegemaakt. Ik heb veel aan je gedacht, ik ben zelf een keer geschept met mijn fiets door een auto die 80 km/h reed dus ik weet wat voor enorme klap dat is. Dat was overigens mijn eigen schuld, niet goed gekeken met oversteken.

Ik ben heel blij om je bovenstaande post te lezen, àls je al straf had verdiend dat heb je die echt wel gehad. Dit was gewoon niet te voorkomen geweest.

Heel veel sterkte nog de komende tijd, goed dat je Slachtofferhulp hebt aangenomen, ik hoop dat je het een plekje kunt geven!

:(:)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:31

Wat een goed nieuws!

Heel veel sterkte met het verwerken van dit ongeluk.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:37

Wat een fijn nieuws, heel veel sterkte met de verwerking.
Zoiets heeft echt tijd nodig. :(:)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:38

Wat moet dat een opluchting zijn

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:40

Pfff wat een heftig verhaal, ik wil je heel veel sterkte wensen ts. Dit is niet niks en probeer vooral dingen te doen waar jij je goed bij voelt :(:)
Toch wel een lichtpuntje dat er waarschijnlijk geen rechtszaak komt.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:42

Jeetje wat een heftig verhaal, en wat een goed nieuws wat de agent jou vertelde. Heel er veel sterkte met het verwerken van zoiets.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:49

Jeetje dat dit je over komt is al een hele zware "straf". Laat staan als je buiten je schuld om dan nog vervolging zou krijgen. Hoop dat er ook met je auto wat geregeld gaat worden! Sterkte met alles, maar dit is al positief!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:52

Toch nog een positief puntje in deze moeilijke tijd, hopen dat het inderdaad juridische hiermee af is. Dat is al een stapje in de verwerking van dit drama.