Je posts zijn best hectisch om te lezen,no offence
(Je kan wel tegen een grapje he? )
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Musiess schreef:Tuurlijk.. nog meer van dat soort binnen.
Onze nl mede mens krijgt soms nietesns genoeg te eten. Leven van de voedselbank wat niet voldoende is.
En neeeeeuuh wat doen wij.. nog meer binnen halen aan mensen die hulp nodig hebben.
Dames ga eten brengen naar de voedselbank daar zijn mensen die het ook zwaar hebben. In colombia oid helpen ze ons -jou -mij ook niet als we geen geld voor vreten hebben. Daar jatten ze je laatste centjes nog uit je zak.
Eerst hier op lossen. Dan buitenaf.
En dan NL maar praten over 'we gaan bezuinigen, we hebben niet genoeg geld' zo bezuinigen we zeg.... pfoee
Hier mensen die in de schuldsarnering gemideld 30/45.- p.w wat soms nieteens gestort word op hun bank..
En dat volk krijgt omdat ze 'zielig' zijn 165.- pw!! Nl is toerist in zn eigen land.
geerke schreef:en ik blijf van mening dat het veel beter zou zijn om een veilige plek te creeeren in het land van herkomst zelf....Door de VN bewaakt,met huizen(geen tenten),gezondheidszorg en scholing.En dat mag best wat kosten.
geerke schreef:en ik blijf van mening dat het veel beter zou zijn om een veilige plek te creeeren in het land van herkomst zelf....Door de VN bewaakt,met huizen(geen tenten),gezondheidszorg en scholing.En dat mag best wat kosten.
vuurneon schreef:geerke schreef:en ik blijf van mening dat het veel beter zou zijn om een veilige plek te creeeren in het land van herkomst zelf....Door de VN bewaakt,met huizen(geen tenten),gezondheidszorg en scholing.En dat mag best wat kosten.
Ik denk ook dat de meeste mensen in dergelijke landen dat ook liever hebben, kun je ook als familie bij elkaar blijven en hoef je ook niet in zo'n k*t bootje de overtocht te maken met risico op verzuipen. Kun je ook de kennis van de mensen daar goed inzetten; er is in zekere zin ook een braindrain gaande nu want er vertrekken ook veel mensen met een opleiding uit dergelijke gebieden.
Ingrid_92 schreef:geerke schreef:en ik blijf van mening dat het veel beter zou zijn om een veilige plek te creeeren in het land van herkomst zelf....Door de VN bewaakt,met huizen(geen tenten),gezondheidszorg en scholing.En dat mag best wat kosten.
Maar dat zouden die vluchtelingen denk ik zelf ook véél liever willen, maar als dat niet gedaan wordt? Wat zou jij doen? Wachten op iets wat toch niet van de grond komt, of vluchten?
En ik ben het helemaal met je eens dat er daar iets gedaan moet worden, maar ondertussen gebeurt het niet en al zou het wel gebeuren, dan is dat ook niet binnen no time geregeld. En wat doen we dan met de vluchtelingen in de tussentijd?
Sammie schreef:vuurneon schreef:Ik denk dat die mensen zo hun internet en iPhone op willen geven voor veiligheid voor hun zelf en voor hun gezin. Zijn ook veel succesvolle mensen die vluchten, overtocht is ook prijzig natuurlijk. Maar ze vluchten niet omdat het een feest in hun land is. Vrijheid is onbetaalbaar wat dat betreft.
Toch doen ze dat niet en zitten ze nniet in een situatie dat dat moet. Ze hebben hun vrijheid al op t moment dat ze in t eerste vluchtelingenkamp zitten. Toch kiezen ze er voor om een relatief gevaarlijke reis te ondergaan. Zijn vervolgens nog niet blij genoeg maar al lang en breed veilig. Maar ook dan zijn ze nog niet tevreden, want ze reizen tussen de drie a zes landen door waar ze allemaal al lang en breed veilig zzijn en vrijheid hebben om vervolgens toch nog ergens te komen waar zíj willen zijn. Beggers cant be choosers zeggen ze in het Engels.
Ingrid_92 schreef:Musiess schreef:Ze helpen ons ook niet.
Grensen dicht gooien.
Betaal mee aan mijn kinderbijslag. Mijn ouders leveren al 50procent van hun slatais in p.m (dat moet bij sommige functie -met sommig salaris) alleen maar om mohammed en aanhang te bekostigen en uiteindelijk naar school te sturen.
Waar ik vd week zat en tijdens mijn intake van school.. 1 vd 3 kinderen in een klas van 56 mensen een Nl was. Daarnaast moest ik dus om NL UITLEG vragen omdat er eerst de grootste groep uitleg kreeg in het f**** arabisch!!!!!!!!! Op een nl school! Sorry.. racisten worden gemaakt en niet geboren. Actie-recatie. Wie zich brand moet op de blaren zitten.
Er is eens een docu geweest van een vluchteling uit . Venezuela die hier in nl het via kindjes maken en daardoor dus uitkering en bijslagen dikke audi reed en een mooi vrijstaand woonhuis had.
Ik heb gestudeerd en kan helaas geen werk vinden (so be it) niemand die mij een uitekering geeft omdat mijn mama ^genoeg^ verdiend.. ik krijg dus lekker geen uitkering. Geen werk. En school natuurlijk wel. Maar ook bijna geen studie financiering.
Misschien moeten we maar naar verweggistan verhuizen. Burkas dragen en tot allah bidden.. misschien wordt dat land ons oude nederland en dit land.. zoala het al is het 'buitenland'
Ik geloof dat je zelf ook moeite hebt met ABN
Egoïstische gedachtegang ook: ze helpen ons ook niet. Dus er moet altijd wat tegenover staan? Voor wat hoort wat?
chanicha schreef:Musiess ik ben het helemaal met je eens. Van mij mogen de grenzen ook dicht. Zag vorige week een interview waarin gevraagd werd waarom ze naar Nederland wilden en het antwoord was voor de luxe. Wij betalen ons al blauw aan de zorg en belastingen en dat wordt alleen maar meer als het zo doorgaat want het geld moet ergens vandaan komen.
Musiess schreef:Ingrid_92 schreef:
Ik geloof dat je zelf ook moeite hebt met ABN
Egoïstische gedachtegang ook: ze helpen ons ook niet. Dus er moet altijd wat tegenover staan? Voor wat hoort wat?
Nee geen moeite met ABN. Qel rete lui om te typen in t donker.
Aangezien we toch al ingeburgerd worden "sorry Ingrid_92, ikke niet begrijp"
Ja voor wat hoort wat.
Jij bent toch ook niet voor je plezier aan het werk. Je verwacht ook zeker salaris.
Ect ect.

Musiess schreef:En wij maar geven. Stank voor dank
(Al zijn ze dat natuurlijk niet allemaal. Mbt is aanhang).
Helaas is het 'als ik het goed zeg' zo bij de islam : win geen oorlog met wapens. Win de oorlos met bevolken.
Ingrig_92
Ja je doet vrijwilligers werk, geloof ik best. Niks mis mee.
maar niet alles is voor niks.
Daarnaast is een Paardje vervoeren iets anders dan gemiddeld p.gezin 165.- p.w (gedoneerd door ??) toch heel iets anders
Ingrid_92 schreef:Ik geloof dat je zelf ook moeite hebt met ABN
Tivoli schreef:Musiess,jou smartphone heeft geen autocorrect?
Je posts zijn best hectisch om te lezen,no offence![]()
(Je kan wel tegen een grapje he? )