FB actie voor vluchtelingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:44

Musiess,jou smartphone heeft geen autocorrect? :o
Je posts zijn best hectisch om te lezen,no offence :Y)
(Je kan wel tegen een grapje he? )

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:45

Musiess schreef:
Tuurlijk.. nog meer van dat soort binnen.

Onze nl mede mens krijgt soms nietesns genoeg te eten. Leven van de voedselbank wat niet voldoende is.

En neeeeeuuh wat doen wij.. nog meer binnen halen aan mensen die hulp nodig hebben.

Dames ga eten brengen naar de voedselbank daar zijn mensen die het ook zwaar hebben. In colombia oid helpen ze ons -jou -mij ook niet als we geen geld voor vreten hebben. Daar jatten ze je laatste centjes nog uit je zak.

Eerst hier op lossen. Dan buitenaf.

En dan NL maar praten over 'we gaan bezuinigen, we hebben niet genoeg geld' zo bezuinigen we zeg.... pfoee

Hier mensen die in de schuldsarnering gemideld 30/45.- p.w wat soms nieteens gestort word op hun bank..
En dat volk krijgt omdat ze 'zielig' zijn 165.- pw!! Nl is toerist in zn eigen land.

ach NL zijn ook soms erg kieskeurig bij de voedselbank dat ze daar maar iets aan doen, iets over de datum wat nog makkelijk zou kunnen word gewoon weggegooid!?

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:45

geerke schreef:
en ik blijf van mening dat het veel beter zou zijn om een veilige plek te creeeren in het land van herkomst zelf....Door de VN bewaakt,met huizen(geen tenten),gezondheidszorg en scholing.En dat mag best wat kosten.

Maar dat zouden die vluchtelingen denk ik zelf ook véél liever willen, maar als dat niet gedaan wordt? Wat zou jij doen? Wachten op iets wat toch niet van de grond komt, of vluchten?
En ik ben het helemaal met je eens dat er daar iets gedaan moet worden, maar ondertussen gebeurt het niet en al zou het wel gebeuren, dan is dat ook niet binnen no time geregeld. En wat doen we dan met de vluchtelingen in de tussentijd?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:46

geerke schreef:
en ik blijf van mening dat het veel beter zou zijn om een veilige plek te creeeren in het land van herkomst zelf....Door de VN bewaakt,met huizen(geen tenten),gezondheidszorg en scholing.En dat mag best wat kosten.

Ik denk ook dat de meeste mensen in dergelijke landen dat ook liever hebben, kun je ook als familie bij elkaar blijven en hoef je ook niet in zo'n k*t bootje de overtocht te maken met risico op verzuipen. Kun je ook de kennis van de mensen daar goed inzetten; er is in zekere zin ook een braindrain gaande nu want er vertrekken ook veel mensen met een opleiding uit dergelijke gebieden.
Maar dat is iets voor langer termijn plan.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-09-15 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:47

vuurneon schreef:
geerke schreef:

Ik denk ook dat de meeste mensen in dergelijke landen dat ook liever hebben, kun je ook als familie bij elkaar blijven en hoef je ook niet in zo'n k*t bootje de overtocht te maken met risico op verzuipen. Kun je ook de kennis van de mensen daar goed inzetten; er is in zekere zin ook een braindrain gaande nu want er vertrekken ook veel mensen met een opleiding uit dergelijke gebieden.

Klopt...het land is op deze manier ten dode opgeschreven...en dat is jammer.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:49

Musiess ik ben het helemaal met je eens. Van mij mogen de grenzen ook dicht. Zag vorige week een interview waarin gevraagd werd waarom ze naar Nederland wilden en het antwoord was voor de luxe. Wij betalen ons al blauw aan de zorg en belastingen en dat wordt alleen maar meer als het zo doorgaat want het geld moet ergens vandaan komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:51

Ingrid_92 schreef:
geerke schreef:

Maar dat zouden die vluchtelingen denk ik zelf ook véél liever willen, maar als dat niet gedaan wordt? Wat zou jij doen? Wachten op iets wat toch niet van de grond komt, of vluchten?
En ik ben het helemaal met je eens dat er daar iets gedaan moet worden, maar ondertussen gebeurt het niet en al zou het wel gebeuren, dan is dat ook niet binnen no time geregeld. En wat doen we dan met de vluchtelingen in de tussentijd?

Hetzelfde als wat er hier gebeurt.. Alleen dan daar.. Dus in opvangkampen of zalen in een tent. Dat hebben ze daar nu ookal he. Geen huizen van steen, maar er zijn daar heel veel vluchtelingenkampen waar ze gewoon veilig over de grens in de buurlanden zitten. Europa zit ondertussen te bakkerijen en valt over elkaar heen en zolang er geen olie op te pompen is is Amerika relatief stil..

De grenzen zijn al nagenoeg dicht.. Is ook een reden waarom er smokkelaars zijn.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-09-15 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:51

Weet iemand hier toevallig waar je kunt helpen als vrijwilliger?
Ik zou graag een weekend willen gaan helpen in bijv. Munchen.
Ook heb ik wollen dekens die ik graag wil afstaan, iemand een idee hoe of wat?
Graag in Pb anders is het moeilijk zoeken in dit topic.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:52

Sammie schreef:
vuurneon schreef:
Ik denk dat die mensen zo hun internet en iPhone op willen geven voor veiligheid voor hun zelf en voor hun gezin. Zijn ook veel succesvolle mensen die vluchten, overtocht is ook prijzig natuurlijk. Maar ze vluchten niet omdat het een feest in hun land is. Vrijheid is onbetaalbaar wat dat betreft.

Toch doen ze dat niet en zitten ze nniet in een situatie dat dat moet. Ze hebben hun vrijheid al op t moment dat ze in t eerste vluchtelingenkamp zitten. Toch kiezen ze er voor om een relatief gevaarlijke reis te ondergaan. Zijn vervolgens nog niet blij genoeg maar al lang en breed veilig. Maar ook dan zijn ze nog niet tevreden, want ze reizen tussen de drie a zes landen door waar ze allemaal al lang en breed veilig zzijn en vrijheid hebben om vervolgens toch nog ergens te komen waar zíj willen zijn. Beggers cant be choosers zeggen ze in het Engels.

Dat is wel een probleem ja. In eerste instantie zijn het vluchtelingen, maar zodra ze per se door willen naar Duitsland en geen genoegen nemen met opvang in bijvoorbeeld Griekenland of Hongarije, dan worden het in feite gelukszoekers, want in Hongarije ben je net zo veilig als in Duitsland. En doordat ze per se door willen reizen ontstaan nu deze problemen.

Ze denken dat er in Hongarije geen werk is, en in Duitsland wel. Is misschien wel zo, maar ook in Duitsland komen ze de eerste jaren gewoon in een opvang terecht en is werken niet aan de orde. Bovendien zal het Duitse bedrijfsleven ook niet direct op ze zitten te wachten.
(Dit geldt trouwens voor ieder West-Europees land dat ze mogelijk als hun volgende ideale doel kiezen.)

Het is echt heel vervelend voor de vluchtelingen zelf dat ze zo op Duitsland gefocust zijn. Dat verslechtert hun situatie alleen maar.

Het is ook wel een gevolg van het trage beleid van Europa. Als zij eerder geregeld hadden dat vluchtelingen over Europa werden verspreid dan zou de boel in Griekenland en Italië niet zo volgelopen zijn waardoor mensen op eigen houtje verder zijn gaan reizen. Aan de andere kant... als vluchtelingen bijvoorbeeld een land als Estland ook goed genoeg zouden vinden, dan zou Estland ook vast wel mee willen doen met het spreidingsbeleid en het niet langer blokkeren. Het werkt dus twee kanten op.

Die hardnekkige ideaalbeelden van vluchtelingen en andere immigranten zijn het grootste probleem, of het nou om Engeland of Duitsland gaat. Imo zou daar vooral iets aan gedaan moeten worden. Ze moeten van de illusie afgeholpen worden dat in dat ene land alles veel beter is dan in andere landen. Dan ontstaan er ook niet van die ophopingen als in Calais of Boedapest en verspreiden de mensen op een meer natuurlijke manier.

Jolliegirl

Re: FB actie voor vluchtelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:53

Laten we potdomme eerst t eigen volk eens helpen!!
Ook nederland kent daklozen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:54

Mogen van mij best weer meer grenscontroles komen (en ja ik weet hoe lastig dat is met het Schengen gedrag), al die mensensmokkelaars mogen van mij keihard worden aangepakt. Ik zou bij wijze van zo een Syriër in de kofferbak kunnen vervoeren en daar grof geld aan verdienen om ze van zeg Spanje naar Calais te vervoeren. Niemand die mij zal controleren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:56

Jolliegirl schreef:
Laten we potdomme eerst t eigen volk eens helpen!!
Ook nederland kent daklozen...

Niemand die je tegenhoudt als je daklozen in je huis opvangt hoor :) Help ze gerust :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:58

Ik wordt echt heel verdrietig van een aantal reacties hier....
En tegelijk wordt ik er bang en bezorgd om....

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:58

Ingrid_92 schreef:
Musiess schreef:
Ze helpen ons ook niet.
Grensen dicht gooien.

Betaal mee aan mijn kinderbijslag. Mijn ouders leveren al 50procent van hun slatais in p.m (dat moet bij sommige functie -met sommig salaris) alleen maar om mohammed en aanhang te bekostigen en uiteindelijk naar school te sturen.
Waar ik vd week zat en tijdens mijn intake van school.. 1 vd 3 kinderen in een klas van 56 mensen een Nl was. Daarnaast moest ik dus om NL UITLEG vragen omdat er eerst de grootste groep uitleg kreeg in het f**** arabisch!!!!!!!!! Op een nl school! Sorry.. racisten worden gemaakt en niet geboren. Actie-recatie. Wie zich brand moet op de blaren zitten.

Er is eens een docu geweest van een vluchteling uit . Venezuela die hier in nl het via kindjes maken en daardoor dus uitkering en bijslagen dikke audi reed en een mooi vrijstaand woonhuis had.

Ik heb gestudeerd en kan helaas geen werk vinden (so be it) niemand die mij een uitekering geeft omdat mijn mama ^genoeg^ verdiend.. ik krijg dus lekker geen uitkering. Geen werk. En school natuurlijk wel. Maar ook bijna geen studie financiering.

Misschien moeten we maar naar verweggistan verhuizen. Burkas dragen en tot allah bidden.. misschien wordt dat land ons oude nederland en dit land.. zoala het al is het 'buitenland'

Ik geloof dat je zelf ook moeite hebt met ABN ;)
Egoïstische gedachtegang ook: ze helpen ons ook niet. Dus er moet altijd wat tegenover staan? Voor wat hoort wat?

Nee geen moeite met ABN. Wel rete lui om te typen in t donker en dan te verbeteren.
Aangezien we toch al ingeburgerd worden in een andere cultuur."sorry Ingrid_92, ikke niet begrijp"

Ja voor wat hoort wat.
Jij bent toch ook niet voor je plezier aan het werk. Je verwacht ook zeker salaris.

Ect ect.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:02

Musies.. Ik ben niet vies van een stevige discussie en daarin kan je prima lijnrecht tegenover elkaar staan qua mening maar laten we het wel netjes houden.. En probeer dan wel op je formulering te letten. Dat je retelui bent komt niet erg fatsoenlijk over naar je discussiepartners.

Dat geldt trouwens ook voor opmerkingen als kun je zelf wel ABN. Als je denkt een zin niet te begrijpen vraag dan om uitleg. Zeker in topics met zulke zware onderwerpen als hier is dat extra van belang.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-09-15 22:04, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:02

chanicha schreef:
Musiess ik ben het helemaal met je eens. Van mij mogen de grenzen ook dicht. Zag vorige week een interview waarin gevraagd werd waarom ze naar Nederland wilden en het antwoord was voor de luxe. Wij betalen ons al blauw aan de zorg en belastingen en dat wordt alleen maar meer als het zo doorgaat want het geld moet ergens vandaan komen.

tja,iemand moet het ophoesten.Maar dit gaat zoveel kosten dat het niet te doen is denk ik.

Die mensen moeten wel geholpen worden natuurlijk,maar wat nu de beste manier is?
Las laatst een stukje van iemand die 20 jaar geleden uit Syrie is gekomen,zij is bang dat er veel aanhangers van IS naar het westen komen om hier ''rottigheid'' te schoppen.Dat zijn NIET mijn woorden....

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:04

Musiess schreef:
Ingrid_92 schreef:

Egoïstische gedachtegang ook: ze helpen ons ook niet. Dus er moet altijd wat tegenover staan? Voor wat hoort wat?

Nee geen moeite met ABN. Qel rete lui om te typen in t donker.
Aangezien we toch al ingeburgerd worden "sorry Ingrid_92, ikke niet begrijp"

Ja voor wat hoort wat.
Jij bent toch ook niet voor je plezier aan het werk. Je verwacht ook zeker salaris.

Ect ect.

Nee ik doe o.a. vrijwilligerswerk in de gehandicaptenzorg en daar verwacht ik niets voor terug. Het feit dat ik er op dat moment voor die mensen kan zijn en ze een fijne dag kan bezorgen is voor mij genoeg.
En zo zijn er in mijn omgeving ook mensen die dingen voor mij doen, zonder iets terug te verwachten. Bijv. iemand die altijd klaar staat om mijn paardje vervoeren met de trailer als dat nodig is, de buurman die de container aan de weg zet etc. Dus daarom snap ik ook niet waarom er altijd iets tegenover moet staan.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:05

Jammer Musiess, het leven word er echt niet leuker op met zo'n instelling. Bah. Ga jij wel op vakantie dan in het buitenland? Daar is immers ook 'dat soort volk'. En wat als het kassameisje een kind is van vluchtelingen? Reken je daar dan ook niet af?
Dat mensen nog zo kunnen denken in 2015....

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:08

En wij maar geven. Stank voor dank
(Al zijn ze dat natuurlijk niet allemaal. Mbt is aanhang).
Helaas is het 'als ik het goed zeg' zo bij de islam : win geen oorlog met wapens. Win de oorlos met bevolken.

Ingrig_92

Ja je doet vrijwilligers werk, geloof ik best. Niks mis mee.
maar niet alles is voor niks.
Daarnaast is een Paardje vervoeren iets anders dan gemiddeld p.gezin 165.- p.w (gedoneerd door ??) toch heel iets anders

Musiess

Re: FB actie voor vluchtelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:09

Ik ga wel op vakantie. Dan ga ik naar hun land en kom ik terug naar mijn eigen land met onze eigen problemen. Ik ga daar ook geen 165.- oid trekken. Deden ze dat maar voor mij. Dan was ik allaaaang verhuisd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:11

geerke schreef:

*valt naar binnen*

Dit is geprobeerd. In Syrie zijn gigantische vluchtelingenkampen opgezet. Natuurlijk met mindere omstandigheden dan die jij hier beschrijft, maar in ieder geval een veilige plek. Het probleem met dit soort veilige kampen is dat om ze veilig te maken, er een hek omheen moet. En op het moment dat ergens een hek omheen staat, is het ineens niet meer zo veilig, maar enorm kwetsbaar. De IS is in vluchtelingenkampen geinfiltreerd, ze hebben voedsel en watertoevoer afgesloten.. En kijk dan maar eens hoe snel mensen doodgaan.
Ik wil mijn mening over deze zaak even laten zien in twee plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:12

Musiess schreef:
En wij maar geven. Stank voor dank
(Al zijn ze dat natuurlijk niet allemaal. Mbt is aanhang).
Helaas is het 'als ik het goed zeg' zo bij de islam : win geen oorlog met wapens. Win de oorlos met bevolken.

Ingrig_92

Ja je doet vrijwilligers werk, geloof ik best. Niks mis mee.
maar niet alles is voor niks.
Daarnaast is een Paardje vervoeren iets anders dan gemiddeld p.gezin 165.- p.w (gedoneerd door ??) toch heel iets anders

Nee, het ging over de gedachtegang 'voor wat hoort wat'. Dat kan al bij hele kleine dingen beginnen, maar wie het kleine niet eert...

Wat is volgens jou de oplossing dan?

Sammie

http://nos.nl/artikel/2055772-coalitie- ... ekers.html

Als de dood van dat arme jochie nog iets goeds kan en mag brengen hoop ik dat t Europees besluit zal zijn die duidelijkeid zal schaffen voor iedereen. Spijtig dat zo'n foto hier voor nodig is.

Ondertussen buitelen Canada, Turkije en de rest over de 'feiten' rondom zijn familie.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-09-15 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Ingrid_92 schreef:

Nee geen moeite met ABN. Qel rete lui om te typen in t donker.
Aangezien we toch al ingeburgerd worden "sorry Ingrid_92, ikke niet begrijp"

Ja voor wat hoort wat.

Ect ect.[/quote]

Nee ik doe o.a. vrijwilligerswerk in de gehandicaptenzorg en daar verwacht ik niets voor terug. Het feit dat ik er op dat moment voor die mensen kan zijn en ze een fijne dag kan bezorgen is voor mij genoeg.
En zo zijn er in mijn omgeving ook mensen die dingen voor mij doen, zonder iets terug te verwachten. Bijv. iemand die altijd klaar staat om mijn paardje vervoeren met de trailer als dat nodig is, de buurman die de container aan de weg zet etc. Dus daarom snap ik ook niet waarom er altijd iets tegenover moet staan.[/quote]

het is alleen zo jammer dat die directeur van gehandicaptenzorg zo vreselijk graait....maar dat is een andere discussie :+

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:13

Tivoli schreef:
Musiess,jou smartphone heeft geen autocorrect? :o
Je posts zijn best hectisch om te lezen,no offence :Y)
(Je kan wel tegen een grapje he? )

Heb ook een gigantische barst in mijn scherm. Soms moet ik 4x terug scrollen omdat of mn beelscherm weg scrolt of mijn S elke keer een X word. Erg vermoeiend. Dus beetje typ-lui.

Ik kan wel tegen een grapje.
Zolang ik in het dagenlijkse papierwerk brieven en mette mails het kan is het prima. Een forum spelling doet me niet zo veel.