Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:37

Ts ten eerste, je bent de situatie goed aan het aanpakken nar mijn mening! Moet vast niet makkelijk zijn en respect daarvoor. Ik ben benieuwd wat de reactie gaat zijn, moet voor de contactpersoon ook geen makkelijke kwestie zijn.

Dat andere mensen dit aangeven vind ik absurd, dat er zelfs zo een topic bestaat op dat poetsplaats forum, lekker roddelen over bokt? Vreemd vreemd. Gelukkig pak jij het zelf stukken beter aan, en volgens JOUW gevoel.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:42

Zonder gegeit (pun intended), het is goed bedoeld. Zullen oprechte zorgen zijn... Naar mijn inziens ook terechte zorgen.
Fijn dat je in ieder geval naar school stapt hiermee, wat er daarna gebeurt zie je later wel.
Ik hoop wel oprecht dat je hem niet ziet als vriendschappelijk, en dat dat de reden is om geen aangifte te doen :n

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 17:15

Bedankt voor alle steun!

Goof schreef:
schaduw15 schreef:
Om de leerlingen maak ik me dan weer niet zoveel zorgen. Het is GEEN docent en hij heeft ook zelden 1 op 1 contact, laat staan herhaaldelijk. Overigens heb ik hem ook in mijn schooltijd meegemaakt en is er toen ook nooit wat gebeurd/heb ik nooit iets over hem gehoord.

TS, laten we wel wezen, je weet niet hoeveel contact deze persoon met leerlingen heeft.
Daarbij gaat het niet alleen om de leerlingen maar ook om ander personeel. Je was vast niet de enige jonge meid die er rond liep. Ik vind echt dat anderen hiertegen beschermd moeten worden!

Goed dat je een gesprek aan gaat in ieder geval, ik hoop dat de school de juiste stappen onderneemt tegen deze man.

Ik wil niet openbaar zetten welke functie deze persoon heeft, maar hij heeft in ieder geval geen machtspositie over leerlingen zoals een docent dat zou kunnen hebben. Daarom lijkt het me onwaarschijnlijk dat hij jongere meisjes in zijn macht kan krijgen. En daarnaast denk ik ook niet dat dat is wat hij zou willen. Het is lastig om te omschrijven en ik snap dat het naïef over kan komen, maar ik heb nog steeds het gevoel dat hij 'iets' bij mij voelde, in de zin van liefde/verliefdheid/(lust). Dat hij daarom bij mij verder is gegaan, maar dat hij dat bij anderen niet heeft. Ik loop er ook al bijna 10 jaar rond en hij heeft mij nooit eerder benaderd. Het is alleen dat hij me de laatste maanden beter heeft leren kennen en hij mij naar eigen zeggen lief, ontwapenend en onschuldig vindt. Dat is uit de hand gelopen en ja, ik voel me daar schuldig over, ondanks al jullie berichtjes. Als ik het lef had gehad bij de eerste omhelzing meteen weg te springen en nee te zeggen, was er misschien nooit iets gebeurd. Dat lef had ik niet en in die zin is het ook mijn fout. Neemt niet weg dat hij me nooit had mogen zoenen en dat is waar ik me het drukst om maak. Dat was veel meer dan genegenheid en had nooit gemogen vanuit zijn positie. Tevens had hij zijn handen toen niet meer op een neutrale plek...

En dat is voornamelijk de reden dat ik een gesprek op school wil. Maar ik wil hem zelf ook graag nog een keer spreken om hem te confronteren en antwoorden te krijgen. Ik wacht nog met angst en beven op de eerste reactie van mijn contactpersoon. Voor hem zal het ook flink schrikken zijn, want hij kent de betrokkene ook erg goed.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:28

TS, ik heb je verhalen gelezen. Hoevaak moet iemand "Nee" zeggen voordat iets tot een ander doordringt.

Hij is schuldig, je hebt meeeeeermaals laten blijken dat je iets niet prettig vindt. Zowel verbaal als non-verbaal. Blijf het aub herhalen naar jezelf. HIJ IS schuldig.

Hij heeft dit heeeeeel uitgekiend gespeeld. Telkens een heeeeeel klein stukje verder. Zulke kleine stukjes dat je het zelf bijna niet in de gaten had. Hij praat jou bijna een schuldgevoel aan,terwijl hij de grote dader is. Ik vind hem gehaaid en manipulatief. En een gore klootzak die misbruik maakt van de situatie en van jou. (ik herken helaas (net als meerdere anderen hier) eea in jouw verhaal, vandaar mijn grove bewoordingen).

Blijf jezelf in de Spiegel aankijken en tegen jezelf zeggen: HIJ WAS FOUT. Je hebt vaaaaaak genoeg laten blijken er niet van gediend te zijn.

Dit soort hufters weten precies wie ze als slachtoffer kunnen kiezen. Want de kans dat je de werkrelatie op het spel zet en hem even zijn ballen via zijn buik door zijn neus zou trappen na dit soort aanrandingen zijn denk ik nihil. Hij zoekt iemand die zichzelf schuldig aanwijst, omdat je niet luid en duidelijk "NEE" gezegd zou hebben. Of hem niet in zijn kruis getrapt hebt, of hem afgekapt hebt. Maar een zachte nee, een wegslaande hand, een app met "hier ben ik niet van gediend", een "ik ben niet verliefd op jou" moeten genoeg redenen zijn om afstand te nemen en je met rust te laten.

Ook vrouwen die verkracht worden omdat ze "freezen" voelen zich schuldig. Maar sinds wanneer is geen nee zeggen direct een "Ja ik wil"? Kom op, HIJ had zich moeten gedragen, hij is de foute en de hufter.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:06

Ts.. ik lees al vanaf begin mee..
Heel goed dat je melding maakt en wat jij wel of niet doet kwa aangifte is jou goed recht.

Het is nooit en te nimmer jou schuld.

Wat betreft de link... dat is Kiwiko en niet voor niets geband op bokt.
Ik denk dat heel poetsplaats bestaat uit gebande bokt leden.

Ik vind het trouwens schandalig dat er op dat forum allerlei leden van bokt met naam en toenaam worden besproken :r

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:06

Hij heeft geen positie om jongere meisjes te pakken te nemen!!! Het is hem met jou toch ook gelukt, hou op met het goedpraten. Jij kunt hier niets aan doen en vertoond gewoon gedrag wat hoort bij zo'n situatie, je bent aangerand en probeert oorzaken te vinden. Omdat het gebeurt is door iemand waarvan je het nooit had verwacht, helaas gebeurt het bijna altijd door een bekende/werkgever/collega/ familie.
En juist die enge connectie maakt dat ze er heel vaak mee wegkomen want ze zitten in je kringetje, laat je niet verleiden tot het afzwakken van de situatie. Dit moet gevolgen voor hem hebben want dit is zwaar ongepast gedrag, gore kl**tzak . Ik wou dat je hem de ballen in zijn strot had getrapt, dat deed je niet en waarom?? Omdat het een bekende werkrelatie van je was die je volledig vertrouwde en hij wist dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:08

Lotus83 schreef:
Ts.. ik lees al vanaf begin mee..
Heel goed dat je melding maakt en wat jij wel of niet doet kwa aangifte is jou goed recht.

Het is nooit en te nimmer jou schuld.

Wat betreft de link... dat is Kiwiko en niet voor niets geband op bokt.
Ik denk dat heel poetsplaats bestaat uit gebande bokt leden.

Ik vind het trouwens schandalig dat er op dat forum allerlei leden van bokt met naam en toenaam worden besproken :r

Dit viel mij ook op, het lijkt wel een topic waar mensen lekker over andere bokkers kunnen roddelen o.i.d. :n

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:18

Terug naar het onderwerp, wat de poetsers wel of niet doen lijkt mij hier niet op zijn plek :n

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:19

Laten we niet teveel offtopic gaan.... ;)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:08

Ts ik vind je super goed bezig en je bent een kanjer.

Wij kunnen allemaal niet oordelen wat zijn intenties waren.
En duudelijker zijn. Tsja.. je hebt gezegd dat je niet verliefd bent. Lijkt me duidelijk voldoende.

HIJ IS TE VER GEGAAN! Wat zijn intenties ook waren en wat je ook hebt aangegeven.

Bespreek het zoals je het hier aan geeft. Op die manier blijf je bij jezelf en doe je geen gekke dingen.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:01

schaduw15 schreef:
MissDD schreef:
Meid, hoe open en mondig je ook bent geworden, je bent duidelijk (nog) niet opgewassen tegen deze situatie.
Deze man heeft je overrompeld en maakt misbruik van jouw goede intenties, je onzekerheid en gelatenheid. Hij denkt dat wat hij doet prima kan, maar geloof me als ik zeg dat deze meneer heel fout en vooral heel manipulatief bezig is.
Hij balanceert steeds op het randje om zo elke keer de grens verder op te rekken, hij is bezig jou te conditioneren.

Ik zou onder geen beding terug gaan, want ik vermoed dat hij gewoon verder gaat waar hij gebleven is.
Ik snap dat het balen is dat iemand zoiets moois voor je verpest, maar als dit verder gaat kost het je uiteindelijk meer dan het je waard is.

Je bent duidelijk een goeie meid, met de beste bedoelingen, maar laat alsjeblieft nooit meer toe dat iemand iets van je verlangt wat je niet bereid bent vrijwillig te geven. Verder vind ik dat die man per direct uit zijn functie moet, maar hij speelt zijn spelletje goed, dus de vraag is of je zoiets gaat lukken.
Melding maken zou verstandig zijn, met alles wat je aan bewijs hebt. Ik wens je heel veel wijsheid

(Ik heb alleen de openingspost gelezen, dus sorry als ik ergens iets gemist heb)

Ik moet jou (jullie) daarin wel gelijk geven. Ik ben naïef geweest en heb diverse signalen gemist: het geruststellen (was blijkbaar nodig omdat ik bang was), het afzonderen voor het handelen (als ik het fijn vond was dat toch niet nodig?), het verliefdheidstestje, de persoonlijke vragen (over maagd-zijn, over 'jongensvlees'). Ik hoop dat ik serieus genomen wordt (verwacht het wel) en in ieder geval mijn verhaal kwijt kan.

Meid, jou valt niets te verwijten, je bent duidelijk te goeder trouw geweest en als je daardoor signalen gemist hebt is dat alleen maar omdat je verwacht dat mensen zich net als jij, betamelijk zullen gedragen.
Helaas zitten er nu eenmaal van dit soort manipulatieve roofdieren tussen. Zulke mannen weten vaak precies bij wie ze zulke fratsen kunnen uithalen, echter heeft hij nu een fout gemaakt en jou onderschat. Hopelijk gaat ie nu krijgen wat hij verdient en heb je hiermee toekomstige slachtoffers behoed.

Ik vind het ontzettend goed van je dat je hier je verhaal gedaan hebt en je er melding van gemaakt hebt, echt petje af! Zoals je gemerkt hebt zagen een aantal bokkers die engerd al van mijlenver aankomen, maar voel je niet rot dat het bij jou even tijd nodig had, sommige mensen hebben nu eenmaal meer bagage doordat ze misschien al eerder situaties gezien hebben of meegemaakt.

Wees/blijf zuinig op jezelf, je hebt er maar 1 ;)

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:19

TS het kan wel dat hij iets bij jou voelde, maar dat maakt het niet minder ziek en al evenmin onwaarschijnlijk dat het niet eerder gebeurde. Alleen al dat hij jou zo doet voelen, zo ver kan gaan zonder dat je er eerst erg in hebt toont volgens mij aan dat de man niet aan zijn proefstuk toe is.
Jij kan hier niks aan doen, dit is niet jouw fout. Dat hij op zo'n manier je weet te bespelen dat je er een schuldgevoel aan over houdt is zijn schuld. 100%. Je hebt het nu nog gemeld op een moment dat het nog enigszins binnen de perken is gebleven, ook al zal dit heftig zijn voor jou en tijd nodig hebben om te verwerken.
Dat hij geen machtspositie heeft over kinderen is ook geen reden om er van uit te gaan dat hij geen leerlingen in zijn klauwen kan krijgen. Ook is de school waarschijnlijk niet de enige plaats waar hij vertoeft, kan hij in familiekring, vrienden, verenigingen, ... net zo goed zich in een vertrouwenspositie manoeuvreren om dit te doen.
Je hoeft natuurlijk nu niet te beslissen, maar afhankelijk van hoe het gesprek in de school loopt kan aangifte doen voor jou bevrijdend werken en ervoor zorgen dat er geen andere slachtoffers meer vallen.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 14:02

Ik heb reactie gehad op mijn mail. Ook degene die ik heb gemaild is enorm geschrokken en neemt het erg serieus. Wel is er een meldingsplicht voor ongewenst gedrag, dus hij meldt het ook bij de directeur. We gaan nu een gesprek plannen om de vervolgstappen te bespreken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 14:10

Super. En natuurlijk word je serieus genomen. Misschien is het al gezegd maar heb je er geen behoefte aan om iemand uit je omgeving mee naar dat gesprek te nemen? Kun je niet iemand in vertrouwen nemen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 14:38

TS ik vind het super knap dat je deze eerste stap al ondernomen hebt. Echt top!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:08

TS *\o/* Wat super gedaan! Even doorzetten!
En ik zou -wanneer je daar behoefte voor voelt- zeker met iemand uit je omgeving gaan praten. Dat hoeft niet vandaag, morgen of volgende week te zijn, maar doe het wel wanneer je voelt dat je niet lekker in je vel zit en de gebeurtenissen daar de oorzaak van kunnen zijn. Blijf er niet mee doorlopen. Je wilt geen PTSS of iets in die geest ontwikkelen :n

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 16:57

Dank jullie wel! Nee, ik wil dit gesprek alleen doen. Ik denk dat ik dat wel aankan. Ik weet wie ik te spreken krijg, ik weet dat diegene me serieus neemt en ik weet dat hij ook in het belang van de leerlingen zal handelen. Wel vind ik het heel vervelend dat de directeur er al bij betrokken is, omdat dat betekent dat ik er volgend jaar zeker niet meer terug zal komen. :( Hij zal nooit dat risico willen nemen. Overigens snap ik zeker dat het is gemeld hoor, het gaat immers ook om de veiligheid van leerlingen!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:21

schaduw15 schreef:
Dank jullie wel! Nee, ik wil dit gesprek alleen doen. Ik denk dat ik dat wel aankan. Ik weet wie ik te spreken krijg, ik weet dat diegene me serieus neemt en ik weet dat hij ook in het belang van de leerlingen zal handelen. Wel vind ik het heel vervelend dat de directeur er al bij betrokken is, omdat dat betekent dat ik er volgend jaar zeker niet meer terug zal komen. :( Hij zal nooit dat risico willen nemen. Overigens snap ik zeker dat het is gemeld hoor, het gaat immers ook om de veiligheid van leerlingen!

TS, loop aub niet op de zaken vooruit. Je weet niet wat er gebeurd. En met dit soort grote zaken (ja, nu loop ik op de zaken vooruit), kan het maar zo zijn, dat ze deze hufter op een bepaalde manier laten afvloeien. Hij is strafbaar namelijk en daar wil een school zich (hoop ik) niet aan verbinden. Zeker niet met een heel regiment aan potentiele slachtoffers.

Dus dat je er volgend jaar niet zal werken, dat is nog maar zeer de vraag.

Fijn dat ze zo alert zijn!

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:26

Maar waarom zou je volgend jaar niet meer welkom zijn? Dat is de omgekeerde wereld, hoor!
En je kunt dit ook tijdens je gesprek zeggen, dat je ondanks alles graag volgend jaar met plezier komt werken, want de school en de werkzaamheden zijn fijn.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:28

schaduw15 schreef:

Als je je zorgen maakt of je daar nu nog wel mag blijven werken zou ik die zorg gewoon op tafel leggen tijdens het gesprek. Ik zou gewoon zeggen dat je je zorgen maakt dat je door dit incident (of t melden van t incident) niet meer terug mag komen volgend jaar en dat je dat heel erg zou vinden..
Overigens zou ik als school zijnde eerder de 'dader' dan t slachtoffer eruit schoppen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:48

Denk je nu echt dat ze jou niet meer willen omdat iemand anders iets verkeerd heeft gedaan??? Kom op, beetje zelfverzekerder mag wel, er valt je niets te verwijten en deze school mag blij zijn dat jij het lef hebt om dit te vertellen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:24

Ach kom op meid! Alleen omdat iemand van 60 zijn handen niet thuis kon houden? Zou eerder andersom moeten zijn. Hij zou er met geen voet meer binnen mogen komen!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:27

schaduw15 schreef:
. Wel vind ik het heel vervelend dat de directeur er al bij betrokken is, omdat dat betekent dat ik er volgend jaar zeker niet meer terug zal komen. :( Hij zal nooit dat risico willen nemen. Overigens snap ik zeker dat het is gemeld hoor, het gaat immers ook om de veiligheid van leerlingen!

En precies daarom hoor jij terug te kunnen komen, en hij niet..

Niet andersom, jij bent niet het gevaar :n dat is hij

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 20:27

Ik denk niet dat ze zo ver zullen gaan dat ze hem gaan ontslaan, omdat hij op dit moment onmisbaar is. Hij heeft taken die hij vanaf komend jaar gaat overdragen aan een ander, maar op dit moment is er nog niemand opgeleid om die taken te vervangen. Daar heeft hij nu nog 3 jaar de tijd voor. Daarnaast is het voor een school niet gunstig als dit naar buiten komt.

Morgen om 8.30 uur heb ik het gesprek.

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:37

Wat een verschrikkelijk nare situatie TS, vind het ontzettend goed en dapper dat je deze stappen al hebt gezet! Heel veel sterkte en succes morgen. :(:)