Geen spam. Wat dan wel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Geen spam. Wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:42

GoogleAdsense is gewoon een betalingssite. :)

Er schijnen trouwens ook meerdere Bokkers te denken dat als je nog geen 25 nuttige berichten hebt, dat je dan niet mee kan lezen in de HK-topics.

NatalieLot

Ik vind het een eng iets en echt heel erg raar! Maar aan de andere kant ik zou het niet verwijderen als voor later. En gewoon verder gaan met je leven. Stel je voor je krijgt nog eens zo'n mail dan kun je altijd nog actie ondernemen.

Ik moet zeggen ik vind dat eerste gedeelte erg raar, met die starbuckskoffie

Anoniem

Vero

KoudbloedKim schreef:
GoogleAdsense is gewoon een betalingssite. :)

Er schijnen trouwens ook meerdere Bokkers te denken dat als je nog geen 25 nuttige berichten hebt, dat je dan niet mee kan lezen in de HK-topics.

Dat kan gewoon idd. Alleen niet reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:43

Wat ik persoonlijk na zou gaan; heb je op FB gepost dat je bij Starbucks iets hebt gedronken?
Zo niet, dan houdt diegene je dus ook écht in de gaten irl.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:45

KoudbloedKim schreef:
Wat ik persoonlijk na zou gaan; heb je op FB gepost dat je bij Starbucks iets hebt gedronken?
Zo niet, dan houdt diegene je dus ook écht in de gaten irl.

Ik heb twee dagen een profielfoto gehad met een starbucksmok in mijn hand... Zou dat al genoeg zijn voor zo'n eppo? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:45

Ooh, ja dat zou denk ik wel te verklaren zijn dan.
Gelukkig!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:45

Ja KBK dat vraag ik me ook af.

Reis/Reisde je wel eens met 1 bepaald persoon samen o.i.d. TS?

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:46

Ik vond dat met die grammatica ook maar raar. Vooral dat verbeteren. Dan denk ik aan een docent of een klasgenoot ? Of denk ik nu heel raar :j

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:47

melanietje14 schreef:
Ik vond dat met die grammatica ook maar raar. Vooral dat verbeteren. Dan denk ik aan een docent of een klasgenoot ? Of denk ik nu heel raar :j

Men noemt mij voor de grap nog wel eens een "grammarnazi". Ik ben gek op taal en vooral op Nederlands. Ik ben niet foutloos, maar voor het grootste gedeelte van de tijd houd ik van grammaticaal correct. ;)

Over het reizen samen... Ik reis altijd met een vriendin, die hier niet achter kan zitten.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:49

Of een klasgenoot van vroeger gezien het boekje als vijf jarige :)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:49

En heb je ooit iets over lasagne op je Facebook gezet?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:50

Believe schreef:
En heb je ooit iets over lasagne op je Facebook gezet?

En zo niet, en je hebt het aan mensen verteld kan je een beetje die mensen verdenken... (En andere mensen doorstrepen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:52

Ik heb de mail nog eens doorgelezen.
Wat je kunt stellen is;

- Hij/zij vindt jou een interessant persoon.
- Hij/zij denkt jou te kennen via Facebook, maar niet goed als persoon zelf.

Ik denk overigens dat deze persoon niks kwaads in de zin heeft.
Ik lees er meer een soort bezorgdheid in, dat hij/zij je niet gekwetst wil zien en denkt dat hoe je overkomt een toneelstukje is.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:54

Ja, ik heb gepost over de lasagne, toen hij na een paar keer proberen eindelijk gelukt leek te zijn.

@kbk, ik denk dat ik ook niet echt heel bang ben, maar waarom meldt hij of zij dat niet gewoon in een privéberichtje? Nu jaagt hij of zij me wel een heel klein beetje de stuipen op het lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:55

Misschien is hij/zij bang voor je reactie?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:56

Zou het kunnen zijn dat diegene zich nu oprecht bezorgd voelt, maar dat niet durft te tonen omdat het hij of zij in het echte leven een heel hard iemand is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:57

Of omdat hij/zij bang is dat je hem/haar zult uitlachen of belachelijk maken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:58

Ben ik nou gek? Ik lees dit als een liefdesverklaring van een lesbische vrouw die weet dat ze geen kans maakt, je bewondert om je talent en dat alles je lijkt aan te waaien, en je van harte een leuke mannelijke partner toewenst? En dan is het nogal logisch dat zo iemand zich niet bekend maakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:59

Haha, dat was ook het eerste wat in mij opkwam. :o
Maar... er staan wel veel tegenstrijdigheden in!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 19:01

Ibbel schreef:
Ben ik nou gek? Ik lees dit als een liefdesverklaring van een lesbische vrouw die weet dat ze geen kans maakt, je bewondert om je talent en dat alles je lijkt aan te waaien, en je van harte een leuke mannelijke partner toewenst? En dan is het nogal logisch dat zo iemand zich niet bekend maakt...

Maar ik kén niemand in mijn omgeving die lesbisch is, van mijn leeftijdscategorie is en waarmee ik dezelfde passies deel. Ik vind de mail ietwat stalkerig overkomen..

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:03

Ik kan me voorstellen dat je je niet helemaal op je gemak voelt bij deze mail, creepy := Is er nog iets uitgekomen met dat IP-adres?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:04

Ik denk dat het iemand is die ouder is dan jij. Geen leeftijdsgenoot. Daar komt de mail ook weer te beschermend en 'well-wishend' voor over. Iemand die écht om je geeft, maar ook met een erotische ondertoon, waarvan ze ook weet dat dat nooit wat zal worden.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 16-08-15 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

KoudbloedKim schreef:
Ik lees er meer een soort bezorgdheid in, dat hij/zij je niet gekwetst wil zien en denkt dat hoe je overkomt een toneelstukje is.

Dat is dan weer iets dat ik niet zeker weet... ik voel er ook een soort trucje in dat vaker gebruikt wordt door manipulatieve personen, waarbij iemand doet alsof die jou begrijpt en heel bijzonder vindt en daardoor beschermt. Het is bv ook een standaard truc van loverboys. (De context is dan iets anders en het gedrag uiteraard ook, maar dat manipulatieve en zogenaamd diepzinnige, dat zit daar ook in.)

Daarnaast vind ik het uberhaupt niet erg respectvol om iemand anoniem te benaderen over dat soort dingen... ik vind dat op zich al een beetje grensoverschrijdend gedrag. Als iemand toneelstukjes wil spelen, dan is het niet aan een onbekende toevallige voorbijganger om daar iets over te zeggen. (Net zoals ik vind dat je je niet ongevraagd met allerlei andere zaken moet bemoeien.)

Boras

Het staat niet vast dat het een vrouw is.