In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:44

Best interessant dat daar zo verschillend over gedacht wordt. Ik ben namelijk helemaal niet jaloers of controlerend, maar ik zou zo'n gesprek ook niet zo fijn vinden.
Komt misschien ook omdat ik eigenlijk iedereen ken die hij kent, en als hij een nieuwe collega oid heeft vertelt hij dat altijd meteen (niet omdat het moet maar gewoon als hij 's avonds over z'n dag vertelt). Verder vind ik het prima als hij iets met een vrouwelijke vriendin gaat drinken of zo, maar ik zou het dan dus gek vinden dat hij me daar niets over zou hebben verteld.

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:48

Ik app ook wel eens naar een goede vriend: hè lekkerding wanneer gaan we weer daten?
Daar hoeft mijn vriend zich ook niet druk om te maken want het blijft alleen bij koffie. ;)

Het is ook maar net hoe je het interpreteert die smileys.

Maar misschien dat je iets kan zeggen als: wanneer ga je bij *naam meisje* een borreltje doen? Dan ga ik *naam goede vriend* eens vragen of hij/zij zin heeft in een borreltje. Je hebt me trouwens nooit verteld over haar of wel?

En dan zijn reactie afwachten.

Mocht hij vragen waarom je in zijn telefoon hebt gezeten: Oh ik had je een appje gestuurd maar geen antwoord gehad dus vroeg me af of dir wel was aangekomen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:53

Majolen schreef:
:roll: Wij doen niet aan app-en.

Als er iets dwars zit dat bespreek je dat of je gaat naar het toilet.

Nu voel ik me zoooo ouderwets.

Welkom bij de vereniging.
Voor mij is persoonlijk communiceren, de ander in de ogen kijken, het énige ECHT sociale medium.

Dat communiceren is verder een uitstervende kunst.
In plaats van drempelverlagend bespreekbaar maken, is alles confrontatie zoeken, beschuldigend met als logisch gevolg escalerend conflict.
Liefst nog uitgaande van het eigen gelijk en een fout van de ander aannemend.

De angst voor conflict, voor een negatieve reactie, leidt makkelijk tot verzwijgen. Tot op een goed moment wachten. Dat komt dan niet en vervolgens is er iets onbesproken.
Hoe klein ook, dat is de eerste stap op een glijdende schaal van liegen, van bedrog.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:56

Hier delen we een telefoon...we doen niet aan appen en dat ding is om te bellen... scheelt een hoop frustratie zo te lezen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:57

Heb niet alles gelezen, maar als hij weer zo druk aan het appen is zou ik gewoon eens met een lachje zeggen van zo, jij bent populair, is dat je geheime vriendin soms?

Kijken hoe hij reageert.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:58

nontie schreef:
Mocht hij vragen waarom je in zijn telefoon hebt gezeten: Oh ik had je een appje gestuurd maar geen antwoord gehad dus vroeg me af of dir wel was aangekomen.

Je idee voor de rest is mooi positief, conflictmijdend _/-\o_ , maar dit is liegen.

Wil je dat hij eerlijk is?

Begín er dan zelf mee :)* en meet niet met twee maten _-:(

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:04

Ik had wel iets extremere berichtjes verwacht eigenlijk. Maar als het je dwarszit moet je het echt met hem bespreken, zo snel mogelijk. Ik snap het probleem van de vakantie wel, maar je zit daar waarschijnlijk niet lekker. Zeker niet als de berichtjes dan doorgaan.

Mochten jullie ruzie krijgen, kun je misschien iemand anders meenemen op vakantie"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:10

hannico09 schreef:
Oke, een korte toelichting op het berichtje.
Het kwam erop neer dat hij zich zelf uitnodigde voor een wijntje en toen appte ze: kom dan een keer 's avonds als ik hier alleen zit. Waarop hij stuurde : Doen we (met een knipoog smiley)

Ik ben het niet eens met antje_vip, ook al is het speels, dit is niet leuk om te lezen. Het feit dat hij zichzelf uitnodigt voor een wijntje zegt imo al genoeg over hoe betrouwbaar hij is.

Zelf ga ik niet het heilige boontje spelen, ik heb 1 keer bij een ex besloten om zijn Facebook privé berichten te lezen. Hij was niet eerlijk geweest over waar hij naartoe ging op mijn verjaardag (hij zei naar vrienden, toen had hij het over 'haar' en zijn ex postte diezelfde dag een foto van hun twee met als tekst was weer eens gezellig). Omdat hij zelf niet op de proppen kwam zetten met de waarheid toen ik hem confronteerde en ik erg verdrietig was heb ik zijn berichten gelezen. Daar ontdekte ik een hele hoop berichten over elkaar missen, maar ook over het feit dat ze eigenlijk constant hadden afgesproken en dat ze hoopten dat ik de zuigzoen in zijn nek niet zou zien. Ik heb me er erg lang heel verdrietig over gevoeld en het heeft me heel erg lang gekost om hem te confronteren met die berichten omdat ik me er dood voor schaamde dat ik überhaupt zijn berichten had doorgelezen.

Nou vind ik het in principe niet goed te praten om door iemands telefoon te gaan. Ik heb zelf ook wel eens gesprekken met vrienden die wat fout over kunnen komen voor degene die ze met wantrouwen leest, maar die voor mij gewoon heel normaal zijn. De jongen die ik op dit moment date is vrij jaloers aangelegd, dus het heeft even geduurd, maar hij vertrouwt er ondertussen op dat ik niks uitvoer met die vrienden.

Ik zou hem in dit geval wel degelijk confronteren. De manier die hier eerder beschreven is (eerst vragen wie hem de hele tijd appt, als hij liegt toegeven dat je in zijn telefoon hebt gekeken) is misschien niet helemaal eerlijk, maar het is denk ik wel de makkelijkste manier om hem nog een kans te geven eerlijk te zijn. Als hij ervoor kiest om te liegen dan is dat zijn pakkie an.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:14

Ik denk dat die berichtjes het probleem helemaal niet zijn, maar jullie relatie zit scheef. Ik mis vertrouwen in hem en vertrouwen in jezelf in je verhaal.

Als je hem confronteert hoor je misschien dingen die je niet wil horen. En hij zal (terecht) boos worden dat je hebt zitten snuffelen. Kun je dat aan?

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:17

Mooi gezegd Huertecilla.

Goede communicatie is toch echt heel belangrijk in een relatie, vermijd het niet. En ga niet bedenken wat de ander misschien wel of niet gaat zeggen.

Pieker niet, het komt toch anders.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:21

Majolen schreef:
Mooi gezegd Huertecilla.

Goede communicatie is toch echt heel belangrijk in een relatie, vermijd het niet. En ga niet bedenken wat de ander misschien wel of niet gaat zeggen.

Pieker niet, het komt toch anders.

hij communiceerd toch prima?Alleen niet met zijn vriendin...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:25

Citaat:
Nou vind ik het in principe niet goed te praten om door iemands telefoon te gaan.

Dit lees ik vaker. Dus pak nu maar even deze zin eruit.

Komen jullie dan echt nooit op elkaars telefoon, is dat zo privé?

Mijn vriend en ik hebben zo vaak elkaars telefoon. Pakken vaak maar net die met nog de meeste belminuten of die het dichtste bij ligt.

Dat zo apart houden vind ik maar raar, of ben ik nu ouderwets?

Ontopic.
Ik zo hem er voor de vakantie mee confronteren. Zou hij vreemd gaan zou ik echt geen vakantie meer willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:28

Het is niet erg om door elkaars telefoon te gaan, zo lang je hier beide van op de hoogte bent en er geen problemen mee hebt. Ik heb buiten de situatie die ik hierboven noemde nooit behoefte gehad om door de telefoon van mijn vriend te gaan, hetzelfde geldt andersom. Vind het wat dat betreft wel een privacy kwestie.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:31

Hier gaat dat net zo.
Beiden niets te verbergen.

Heb 1 maal ongevraagd zijn telefoon gepakt.
Hij was naar zijn ouders gegaan, om vervolgens mams op te pikken voor toneel (oefenen) maar meneer was zijn telefoon vergeten.
Hun nummer stond toen nog niet in mijn telefoon... Dus heb ik met zijn telefoon gebeld.

Waarop pa had gezegd "Zoon Mobiel... das vreemd..."
Waarop mn vriend ineens zei "K.. Mijn mobiel!! Vergeten."

:') natuurlijk hoorde ik hem... :') Lag dubbel...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:32

Ik houd heel veel van mijn man maar de dag dat ie achter mijn rug in mijn gsm neust heeft ie een fix gesprek voor de boeg. En niet omdat ik iets te verbergen heb want ik ben zo trouw als een hond (trouwer, ik ben niet lief tegen alles met een koekje) maar dat controleren achter mijn rug zou ik niet verdragen. Ik kijk zelfs niet op zijn mobiel als hij me vraagt die te pakken als iemand belt. Pas als ie vraagt "wie belt er" zal ik kijken.
Andersom net zo. Onze gsm's slingeren ook altijd overal en nergens rond dus geen van beide heeft wat te verbergen maar geen van beide controleert ook. :+
Komt vaak voor dat hij een nummer in mijn mobiel moet zoeken (ik heb zijn oude). Maar dan zal ie nog eerst zeggen "ik kijk effe in je gsm he". uit respect voor mij.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:40

Bij mijn ex heb ik ook altijd behoefte gevoeld om zijn GSM te controleren, hij hield hem dan ook angstvallig voor mij verborgen, dus ik kreeg een naar onderbuikgevoel, deze bleek achteraf ook gegrond te zijn.

In het geval van TS snap ik het denk ik wel, je controleert hem vast met een reden; je vertrouwd hem niet. Ik zou hem er dan ook mee confronteren, maar jezelf tegelijkertijd afvragen waarom je hem niet vertrouwd. Geeft hij je reden om hem niet te vertrouwen (deze berichtjes daarbuiten gelaten natuurlijk)?

Als jullie een goede relatie hebben, dan kunnen jullie hier openlijk over praten en vast samen tot een oplossing komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:42

niet voor dit of voor dat maar als ze een goede relatie hadden moest ze niet in zijn gsm kijken.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:45

En als je nou eerst het gesprek aan gaat en vraagt of er iets speelt, maar vriend ontkent dit, en je gaat dan in telefoon kijken omdat je het gevoel heb dat hij liegt. Ben je dan nog steeds fout? Ik vind dat wel uitmaken tenminste. Ik vind het wel slecht om zonder maar iets van je twijfel oid uitgesproken te hebben te gaan kijken. Maarja als je bijna zeker weet dat hij liegt en je kijkt, en hij loog inderdaad, vind ik dat alleen vriend fout zit. Moet die maar eerlijk zijn. Meestal zit je onderbuikgevoel ook wel goed..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:46

Ik verbaas me altijd zo he....

Mensen, zowel mannen als vrouwen zijn uitgerust met antennes...Het bekende onderbuikgevoel...Natuurlijk is stiemem controleren niet netjes, maar doet TS dat omdat ze altijd achterdochtig is of omdat iets haar onbehaaglijk laat voelen?

Mijn ervaring is dat dat onderbuikgevoel...dat fingerspitzengefühl zeker wel berust op dingen die niet in de haak zijn (tenminste als TS niet vanuit haar verleden/persoonlijkheid iemand is die snel wantrouwd)

Ieder mens heeft behoefte aan duidelijkheid en niet ieder mens is in staat om dat aan de ander te geven. Daarom krijg je zulke scheve situaties.

Overigens had ik wel eerst gewoon de vraag gesteld/aangekaart, de boel open gooien, pas als je daarna dat onbehaaglijke gevoel blijft houden zou ik ook gaan spitten.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:47

Ayasha schreef:
niet voor dit of voor dat maar als ze een goede relatie hadden moest ze niet in zijn gsm kijken.

Grotendeels mee eens. Ik was altijd heel goed van vertrouwen, tot een zeker moment. Mijn ex en ik lieten elkaar ook enorm vrij en dat was juist heel prettig. Toch kreeg ik op een zeker moment een onderbuikgevoel, wat ik eerder nooit had gehad, en ging ik op onderzoek uit, en dat gevoel bleek te kloppen. Dus wat je zegt klopt: in een goede relatie hebben beide partners voldoende zelfvertrouwen om de ander vrij te laten en elkaar te vertrouwen. Maar ik vind ook dat je in een goede relatie ervoor zorgt dat je communicatie met je partner transparant is en dat je open en eerlijk bent, en dat je partner geen vervelende onderbuikgevoelens hoeft te krijgen. Verantwoordelijkheid van beide kanten. En wat precies 'vertrouwen' is en hoeveel vrijheid een ieder heeft (bijv in welke mate één op één appen/afspreken met anderen), tsja dat is bij ieder koppel verschillend.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:49

Ik zou hem confronteren, eerst iets zeggen in de aard van "met wie ben je de hele tijd bezig" en dan zien wat ie erop gaat antwoorden. Als hij liegt zou ik hem confronteren. Ik snap best dat je in zijn GSM hebt gekeken hoor, meestal zijn onze intuïties juist.

Ik moet toegeven dat ik zelf ooit in de FB berichten van mijn vriend heb zitten snuffelen. We waren pas terug samen na een breuk van drie maanden, maar voelde dat hij nog twijfelde of in ieder geval iets niet juist zat. Toen ik een keer thuis kwam stond het FB van mijn vriend open op mijn laptop, die hij voordien gebruikt had, met een gesprek met een van zijn vrienden waar mijn naam in vermeld werd. Ik kon het niet laten en heb het gelezen, en ben ook andere gesprekken gaan lezen. Er was helemaal niets aan de hand, maar ik heb toen wel erg kwetsende dingen gelezen van toen we nog uit elkaar waren. Heb toen drie weken met een verschrikkelijk schuldig gevoel rondgelopen tot ik het niet meer voor mezelf kon houden, en ben toen bij hem in tranen uitgebarsten en heb alles opgebiecht. Zijn reactie? Hij lag krom van het lachen, en vond het ook een beetje zielig dat ik me er zo rot over voelde. In ieder geval heeft hij nooit wat te verbergen gehad voor mij en ik ook niet voor hem ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:53

Vind het wel raar dat hij weg liep om te bellen, als je het toen niet vertrouwde had je het beter die avond kunnen vragen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:58

Ach, ik begin zo vaak een gesprek met Hey schat of Hey lekker ding of iets dat er op lijkt.
Is het dan meteen fout?
Daarbij is 90% van mijn vriendenkring vrouw, moet daar dan meteen wat achter gezocht worden als ik met iemand zou afspreken?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:02

Daarboven op de berg... :)ddd

HC jij vindt een monogame relatie hypocriet. En je bent tegen hypocritici. Dus blijft het erop neer komen dat je tegen een monogame relatie bent in het algemeen.
Hoe vaak je dat al wel niet verkondigt hebt.. :')
Maar ik moet zeggen, ik vind het knap dat je dat nu aan de kant kan schuiven. Wat je op zich zegt, is redelijk sterk. Kunnen we voortaan niet altijd zo communiceren?

TS dat je in zijn telefoon moet kijken, laat al zien dat je toch onzeker bent over jullie relatie.
Ik heb precies hetzelfde gehad, ik ging kijken en jahoor.. bingo.
Maar eigenlijk had ik het ook wel kunnen weten zonder in een telefoon te gluren. Als je relatie gewoon heel sterk is, heb je namelijk geen reden om ergens in te gaan kijken.
Dat mensen hun telefoon helemaal privé vinden, vind ik weer overdreven vanuit de andere kant hoor. Het zal mij een worst wezen, als iemand mijn telefoon even gebruikt voor iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:03

Ayasha schreef:
Ik houd heel veel van mijn man maar de dag dat ie achter mijn rug in mijn gsm neust heeft ie een fix gesprek voor de boeg. En niet omdat ik iets te verbergen heb want ik ben zo trouw als een hond (trouwer, ik ben niet lief tegen alles met een koekje) maar dat controleren achter mijn rug zou ik niet verdragen. Ik kijk zelfs niet op zijn mobiel als hij me vraagt die te pakken als iemand belt. Pas als ie vraagt "wie belt er" zal ik kijken.
Andersom net zo. Onze gsm's slingeren ook altijd overal en nergens rond dus geen van beide heeft wat te verbergen maar geen van beide controleert ook. :+
Komt vaak voor dat hij een nummer in mijn mobiel moet zoeken (ik heb zijn oude). Maar dan zal ie nog eerst zeggen "ik kijk effe in je gsm he". uit respect voor mij.
Maar als ik een beetje jouw berichten ken via Bokt, houdt jouw man enorm veel van je en zou jou nooit (zeg nooit nooit, maar toch) bedriegen en hij geeft jou ook geen aanleiding om hem te wantrouwen, in tegenstelling tot de vriend van TS.

Ik heb ook weleens berichtjes gelezen van mijn vriend op zijn telefoon, maar niet om hem te controleren of omdat ik dacht dat hij iets voor me te verbergen had of stiekem dingen deed.
We hebben elkaars pincode, lezen zelfs weleens elkaars pb's op Bokt en ik durf ook echt wel te beweren dat wij geen geheimen voor elkaar hebben.
Wij gaan binnenkort [***] en ik zou niet met geheimen voor elkaar het huwelijk in willen gaan. :n
Mocht mijn vriend in mijn telefoon kijken omdat hij me niet vertrouwt (of andersom), zou hij een klap voor z'n kop kunnen krijgen. :D
Ja, dan zou ik pissig worden, maar goed, ik zal ook nooit met een andere jongen afspreken op het moment dat die alleen thuis is om 'een borrel' te drinken.
En als ik dat al zou doen, zou ik dat zeker als eerste aan mijn vriend vertellen.

Succes TS! Ik ben heel erg benieuwd naar de reactie van je vriend.