Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kohtje schreef:Toch heb je duidelijk ook zelf een keus gemaakt om zwanger te worden en dus voor je vriend te kiezen als levenspartner.
Toen wist je ook al van dit probleem. Ik vind eerlijk gezegd dat je nu niet zomaar bij hem weg kan gaan.
ken meer die het zo doen en werkt prima. Uiteindelijk gaan en gingen de ouders zelf verhuizen en gingen/gaan zij zelf op de boerderij wonen.
) Was verre van ideaal. Maar misschien in TS geval inderdaad mogelijk. Maar dan nog zou het niet meer dan eerlijk zijn dat vriend ook enkele nachten geboortewaakdienst heeft en helpt bij b.v. Nachtelijke keizersnede's. En in TS geval wil ze eigenlijk zoals ik al noemde, helemaal van schoonfamilie af. ( vriend staat af en toe open voor ideeën van zijn moeder) In dit geval volgens mij onmogelijke situatie dan te combineren en in bedrijf werkzaam te blijven....
dus dat is wel een optie als je niet op het bedrijf woont. rumay schreef:Vriendin had soort gelijke situatie en is de boel gaan omdraaien, liep op de meest rare tijden bij hun naar binnen en bemoeide zich met hoe ze bv aan het koken was en wat ze aten, ging de keukenkastjes reorganiseren, gaf ongevraagd advies over van alles, maakte de post open en gaf daar commentaar op.
Ze ging zelfs zover dat ze een bevriend schilder had ingeschakeld die de buitenboel kwam opnemen om te schilderen, gaf commentaar op de kleding die de schoonouders aan hadden en bestelde bij postorder bedrijf moderne kleding enz. enz.
Dit heeft een aantal weken geduurd.
Dit ontaarde in een enorme discussie en toen viel bij de schoonouders het kwartje dat ze dat zelf bij haar en hun zoon ook zo deden en was het snel voorbij en is de verstandhouding nu prima en soms wil schoonma zich weer bemoeien met iets en hoeft ze alleen maar te zeggen, moet de buitenboel worden geschilderd!
Soms is je ergeren aan je schoonfamilie erger dan met gelijke munt ofzo terug betalen.
Wees creatief en mijd de discussie niet zonder het te laten ontaarden in ruzie.