Bruiloft; wel of geen kinderen bij diner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:11

met borstvoeding gaat dit gewoon minder makkelijk. en onze zoon is van de week 3 kwartier bij opa en oma geweest en dat was drama maar dat is ieder voor zich als ik mijn kindje van nu 4 manden niet mee zou mogen nemen ga ik niet. als hij ruim 1 zou zijn is het anders of alleen maar zou huilen ( in dat laatste geval kies ik alsnog voor mijn kind en bleef ik thuis)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:13

Urielle schreef:
En ik vind helemaal niet dat kinderen moeten leren dat ze ergens niet bij mogen zijn. Ik zou zo niks kunnen bedenken waar ze niet bij mogen zijn. Zo'n wilde feesten hebben wij helemaal niet :')

dat zei je niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:13

Urielle schreef:
Amandavd schreef:
Ik kan mij voorstellen dat wanneer je kinderen een vorm van wat dan ook hebben ( hoeft niet alleen autisme te zijn ) dat je daar voorzichtig mee bent. Maar dat hele gedoe dat een baby ( en nee niet een baby die een uur geleden te wereld gebracht wordt ) van een paar weken oud constant bij de ouders moet zijn gaat mij te ver. Als je een kundige oppas of opa/oma hebt dan zal het kind zich heus wel redden met een paar uurtjes zonder mama en papa, of ze nu 4, 8, 12, of 16 weken zijn maakt dan ook niks uit.

Borstvoeding?

Zeg het als ik het verkeerd heb, maar je kan toch kolven etc? En je hoeft toch niet ieder uur borstvoeding te geven?

StalNollie

Re: Bruiloft; wel of geen kinderen bij diner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:14

bv kent geen tijd dus soms ieder uur dat kan ja. en kolven is niet voor iedereen zo makkelijk als het klinkt. bij mijn eerste kolfde ik makkelijker als nu. maar goed ieder voor zich natuurlijk.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:15

Ik werk zelf ruim 6 jaar in de kinderopvang en ben gek op kinderen maar bij mijn huwelijk zou ik
ook echt regels opstellen daarvoor. Tijdens de ceremonie wil ik ze er echt niet bij :n

Ouders zijn tegenwoordig zo makkelijk. Alles moet maar kunnen en alles is 'normaal'. Ook rennen,
gillen, schreeuwen, spullen stukmaken en alle aandacht opeisen. Nee bedankt :D

Tijdens het feest mogen ze er van mij wel bij zijn, kinderen horen bij de familie en vrienden maar dan zal ik bewust zorgen voor dingen om te doen voor de kids. Je kan niet verwachten dat ze een hele middag braaf en zoet zijn met niks.

Wat jij moet doen moet je echt zelf weten, maar ik zou je zeker niets laten opdringen door je moeder.
Zoals eerder gezegd, het is jullie dag.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:15

Dan is dat bij deze verduidelijkt . Ik dacht dat de laatste regel wel aangaf dat het mijn leven betreft. Als je graag tot vier uur gaat stappen, evt nog met drank en drugs, is het ook anders. Maar die tijd heb ik gehad, rustig leven met kinderen en dieren nu.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:17

Het is jullie dag, vergeet dat niet. En je hoeft helemaal niet iedereen tevreden te houden. Enkel jezelf en je aanstaande! Het moet voor jullie perfect zijn, en als dat is met enkel volwassenen is dat toch prima?
Ik ben er makkelijk in geworden.....

en als dat betekent dat sommige mensen niet komen omdat ze dat niet leuk vinden en/of om redenen bij de kids moeten blijven... helaas -O-

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:21

Mijn collega heeft op de uitnodiging gezet:

"Hoezeer wij ook van kinderen houden, willen wij deze dag enkel beleven met volwassenen."

Hoezo kan je dit niet respecteren?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:23

Amandavd schreef:
Zeg het als ik het verkeerd heb, maar je kan toch kolven etc? En je hoeft toch niet ieder uur borstvoeding te geven?

Dat kan, bv gaat op het ritme van het kind, kan drie keer in een uur zijn en dan weer drie uur niet. Geen peil op te trekken. Met een beetje pech heb je net een zgn regel dag om de bv op te krikken, dan hangen ze non stop aan de tiet. Bij oudere baby's mindert dat vaak in frequentie en wordt er duidelijker patronen zichtbaar maar tot een maand of drie, vier is het wat dat betreft totale chaos.

Kolven kan niet iedere moeder, of niet voldoende, bovendien wil je tijdens de ceremonie ook geen kolfgeluid erbij, geloof me :')

Ik weet ook niet of dat nog zo geldt, maar ik mocht de eerste zes weken geen fles of speen geven ivm tepel-speenverwarring. Het vraagt een andere techniek van de baby en men zegt dat het kan zijn dat een baby daarom niet meer aan de borst kan of wil drinken. Dat gold iig ttv mijn oudste.

Dus ik snap wel dat baby's van enkele weken oud ofwel meegaan ofwel dat de moeder thuis blijft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:23

Wij zijn nu ook erg aan uit brainstormen hoe we het op een nette manier op de kaart kunnen vermelden, zonder mensen voor het hoofd te stoten.
Vind het erg moeilijk!

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:30

Ik heb geleerd in het leven dat je mensen nooit 100% tevreden kan stellen, er zal altijd iemand zijn die er anders over denkt.

Je kunt niet voor iedereen denken en het dusdanig formuleren dat je niemand voor het hoofd stoot....
Er blijft altijd een factor aanwezig dat iemand gepikeerd is....

Ik vond de wijze waarop mijn collega het op had genomen vriendelijk maar toch duidelijk.
Niet zo van kinderen niet gewenst oid....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:32

Bedankt voor de uitleg Urielle, weer wat geleerd!

Kan ik mij goed voorstellen Chayenne, ik zou je directe naasten met kinderen ( zussen/broers beste vriendinnen ) het van te voren vertellen en dan ook nog iets op de kaart voor minder direct naasten

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:36

Hierbij nodigen wij je uit voor een feestje, namelijk onze bruiloft. Om het beste en leukste uit dit feestje te halen vragen wij een ieder de kinderen thuis te laten. Zodoende kunnen wij ons allen schandalig te buiten doen aan de open bar en de goede DJ :+

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:37

Amandavd schreef:
Ik kan mij voorstellen dat wanneer je kinderen een vorm van wat dan ook hebben ( hoeft niet alleen autisme te zijn ) dat je daar voorzichtig mee bent. Maar dat hele gedoe dat een baby ( en nee niet een baby die een uur geleden te wereld gebracht wordt ) van een paar weken oud constant bij de ouders moet zijn gaat mij te ver. Als je een kundige oppas of opa/oma hebt dan zal het kind zich heus wel redden met een paar uurtjes zonder mama en papa, of ze nu 4, 8, 12, of 16 weken zijn maakt dan ook niks uit.

Ook als ze geen autisme hadden gehad, of wat dan ook ga ik niet zonder ze weg. Een kundige oppas of opa/oma kan papa of mama niet vervangen, niet alleen bij borstvoeding, maar als ze zo klein zijn hebben ze gewoon papa of mama nodig. (en voor iemand het vraagt, nee wij gebruiken, uit overtuiging, ook geen kinderdagverblijf etc)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:39

_Nadia_ schreef:
Amandavd schreef:

Ook als ze geen autisme hadden gehad, of wat dan ook ga ik niet zonder ze weg. Een kundige oppas of opa/oma kan papa of mama niet vervangen, niet alleen bij borstvoeding, maar als ze zo klein zijn hebben ze gewoon papa of mama nodig. (en voor iemand het vraagt, nee wij gebruiken, uit overtuiging, ook geen kinderdagverblijf etc)

Daar verschillen we dan van mening, ik denk dat het prima kan en zelfs goed is voor de ontwikkeling, maar je moet doen waar je je goed bij voelt. Is alleen jammer voor een bruidspaar dan, maar wel begrijpelijk.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:46

Kun je niet de genodigde ouders faciliteren door een locatie te kiezen met een aparte speelruimte en iemand die ze in de gaten houdt / ze voert? Mijn familie had daar vroeger 'de kindertafel' voor, die altijd ergens in een hoekje ( het liefst uit het zicht en gehoor) stond opgesteld met kleurboekjes, snoepjes en iemand die ons in de gaten hield.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:52

In Spanje en Italië is het erg normaal om de kinderen in de avond ook laat aan te laten schuiven aan een 10 gangen diner... daarvoor hoef je echt niet apart een kindertafel te kiezen....

Voor mij persoonlijk is het meer een kwestie geweest van: niet bezig hoeven zijn met de kinderen uberhaupt... ouders zijn toch altijd bezig met het in de gaten houden / opletten..... ik wilde een onbezorgde avond voor iedereen en met name voor mijzelf..... met volle aandacht van al mijn gasten :) immers mijn dag....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:53

Amandavd schreef:
Yessy schreef:
Maar dat laatste is toch geen argument? Toen ik 6 was mocht ik soms niet mee naar feestjes, etentjes, ik mocht nog niet autorijden of alleen naar school lopen, laat staan dat ik mocht kiezen wat ik wilde eten. En dan mocht je een keer mee naar een feestje, moest je nog om 8u naar bed. Sja dat is de consequentie van die leeftijd hebben, zie het als de eerste lessen omgaan met teleurstellingen :D

Welk laatste bedoel je Yessy? Van het alternatief bieden?

Sorry ik doelde op het bericht boven die van jou, het staat er nu inderdaad een beetje raar. Ging om deze:
SusanH schreef:
Hoezo raar? Sommige mensen hebben een hekel aan kinderen, ik als ouder vind het niet leuk dat ik bij een gelegenheid waar alle familie mag komen 1 familielid thuis moet laten.

En kinderen weten vanaf een bepaalde leeftijd (jaar of 4, 5) prima dat het feest doorgaat maar zij er niet bij mogen zijn.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:54

_Nadia_ schreef:
Amandavd schreef:

Ik heb geen kinderen, mijn broer heft er 3.
Ik ben het niet met je eens, een ander kan ook prima voor jouw kinderen zorgen en ik denk zelfs dat het belangrijk is dit regelmatig uit handen te geven. Ik denk als je dit vol houdt dat je straks een flink probleem krijgt met een kind dat bij niemand anders wil zijn dan mama/papa. En als er een keer een oppas komt dat er een flink drama is, omdat kind niet gewend is aan andere mensen.
Iedereen zijn eigen keuzes natuurlijk, maar denk dat dit wel een dingetje is om rekening mee te houden.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:56

Als 6-jarige ben ik (op de bruiloft van mijn oudste broer) aan zo'n kindertafel geparkeerd. Ik vond het vreselijk, kende namelijk geen enkel ander kind.. Toen ik gered werd door een andere broer of zus (dat weet ik niet meer) en dus bij hen aan tafel ging zitten kreeg ik geen fristy, maar thee, want dan had ik maar aan de kindertafel moeten blijven zitten. |(
Sowieso had mijn broer altijd een vrij strikte scheiding op feestjes en ik mocht dus nooit bij de volwassenen, terwijl ik de overige kinderen -van de kant van zijn vrouw- gewoon niet kende en zij elkaar wel, dus ik werd echt buitengesloten. Toen hij dit doorkreeg redde hij me door me naar boven te smokkelen en op hun slaapkamer voor de tv te zetten met een eigen bakje chips en beker drinken.

Maar die bruiloft staat me nog goed voor de geest als een vreselijke teleurstelling. Ik had me er zo op verheugd, maar vond het niets aan. Wellicht is daarom mijn mening wat gekleurd over kinderen op bruiloften. :')

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:59

SG1985 schreef:
In Spanje en Italië is het erg normaal om de kinderen in de avond ook laat aan te laten schuiven aan een 10 gangen diner... daarvoor hoef je echt niet apart een kindertafel te kiezen....

Tsja, wij waren gewoon erg vervelend, dus ik geef mijn ouders groot gelijk. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:08

Een kaart wordt naar Piet en Janna Janssen gestuurd (is dus géén kinderen). Een kaart wordt naar Fam. Janssen gestuurd is dus wél kinderen.

Stop je er een retour/antwoordje kaartje bij zet daar dan op Piet en Janna zijn aanwezig bij de ceremonie/bruiloft/ etc.

Wil je perse een extra opmerking zou ik voor iets leuks en duidelijks kiezen. De opmerking "hoezeer wij ook van kinderen houden (...) volwassenen." vind zelfs ík iets teveel tegen het zere been. Ik zou het dan eerder houden op : 'Zorgt u voor oppas?" of 'aangezien het laat kan worden/ er geen voorzieningen zijn voor kinderen is een oppas geen slecht idee' (oid). Iig geef er een positieve draai aan!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:13

Sammie schreef:
Een kaart wordt naar Piet en Janna Janssen gestuurd (is dus géén kinderen). Een kaart wordt naar Fam. Janssen gestuurd is dus wél kinderen.

Stop je er een retour/antwoordje kaartje bij zet daar dan op Piet en Janna zijn aanwezig bij de ceremonie/bruiloft/ etc.

Wil je perse een extra opmerking zou ik voor iets leuks en duidelijks kiezen. De opmerking "hoezeer wij ook van kinderen houden (...) volwassenen." vind zelfs ík iets teveel tegen het zere been. Ik zou het dan eerder houden op : 'Zorgt u voor oppas?" of 'aangezien het laat kan worden/ er geen voorzieningen zijn voor kinderen is een oppas geen slecht idee' (oid). Iig geef er een positieve draai aan!

Sommige mensen hebben echt een bord voor hun hoofd, dus ik persoonlijk zou het echt duidelijk op de kaart vermelden, maar dat is mijn angst haha.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:16

Ik zou er ook niet op durven gokken dat ze de hint snappen door geen Fam op de envelop te zetten :=

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:18

Wat ik niet helemaal snap...
Er wordt hier meerdere kerel aangehaald dat het met borstvoeding allemaal niet zo makkelijk is en dat je een kind niet een paar uur van de moeder kan "scheiden".
Maar hoe doen jullie dat dan als je gaat werken?