Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urielle schreef:Amandavd schreef:Ik kan mij voorstellen dat wanneer je kinderen een vorm van wat dan ook hebben ( hoeft niet alleen autisme te zijn ) dat je daar voorzichtig mee bent. Maar dat hele gedoe dat een baby ( en nee niet een baby die een uur geleden te wereld gebracht wordt ) van een paar weken oud constant bij de ouders moet zijn gaat mij te ver. Als je een kundige oppas of opa/oma hebt dan zal het kind zich heus wel redden met een paar uurtjes zonder mama en papa, of ze nu 4, 8, 12, of 16 weken zijn maakt dan ook niks uit.
Borstvoeding?
Amandavd schreef:Zeg het als ik het verkeerd heb, maar je kan toch kolven etc? En je hoeft toch niet ieder uur borstvoeding te geven?
Amandavd schreef:Ik kan mij voorstellen dat wanneer je kinderen een vorm van wat dan ook hebben ( hoeft niet alleen autisme te zijn ) dat je daar voorzichtig mee bent. Maar dat hele gedoe dat een baby ( en nee niet een baby die een uur geleden te wereld gebracht wordt ) van een paar weken oud constant bij de ouders moet zijn gaat mij te ver. Als je een kundige oppas of opa/oma hebt dan zal het kind zich heus wel redden met een paar uurtjes zonder mama en papa, of ze nu 4, 8, 12, of 16 weken zijn maakt dan ook niks uit.
_Nadia_ schreef:Amandavd schreef:Ik kan mij voorstellen dat wanneer je kinderen een vorm van wat dan ook hebben ( hoeft niet alleen autisme te zijn ) dat je daar voorzichtig mee bent. Maar dat hele gedoe dat een baby ( en nee niet een baby die een uur geleden te wereld gebracht wordt ) van een paar weken oud constant bij de ouders moet zijn gaat mij te ver. Als je een kundige oppas of opa/oma hebt dan zal het kind zich heus wel redden met een paar uurtjes zonder mama en papa, of ze nu 4, 8, 12, of 16 weken zijn maakt dan ook niks uit.
Ook als ze geen autisme hadden gehad, of wat dan ook ga ik niet zonder ze weg. Een kundige oppas of opa/oma kan papa of mama niet vervangen, niet alleen bij borstvoeding, maar als ze zo klein zijn hebben ze gewoon papa of mama nodig. (en voor iemand het vraagt, nee wij gebruiken, uit overtuiging, ook geen kinderdagverblijf etc)
Amandavd schreef:Yessy schreef:Maar dat laatste is toch geen argument? Toen ik 6 was mocht ik soms niet mee naar feestjes, etentjes, ik mocht nog niet autorijden of alleen naar school lopen, laat staan dat ik mocht kiezen wat ik wilde eten. En dan mocht je een keer mee naar een feestje, moest je nog om 8u naar bed. Sja dat is de consequentie van die leeftijd hebben, zie het als de eerste lessen omgaan met teleurstellingen
Welk laatste bedoel je Yessy? Van het alternatief bieden?
SusanH schreef:Hoezo raar? Sommige mensen hebben een hekel aan kinderen, ik als ouder vind het niet leuk dat ik bij een gelegenheid waar alle familie mag komen 1 familielid thuis moet laten.
En kinderen weten vanaf een bepaalde leeftijd (jaar of 4, 5) prima dat het feest doorgaat maar zij er niet bij mogen zijn.
_Nadia_ schreef:Amandavd schreef:Ik kan mij voorstellen dat wanneer je kinderen een vorm van wat dan ook hebben ( hoeft niet alleen autisme te zijn ) dat je daar voorzichtig mee bent. Maar dat hele gedoe dat een baby ( en nee niet een baby die een uur geleden te wereld gebracht wordt ) van een paar weken oud constant bij de ouders moet zijn gaat mij te ver. Als je een kundige oppas of opa/oma hebt dan zal het kind zich heus wel redden met een paar uurtjes zonder mama en papa, of ze nu 4, 8, 12, of 16 weken zijn maakt dan ook niks uit.
Ook als ze geen autisme hadden gehad, of wat dan ook ga ik niet zonder ze weg. Een kundige oppas of opa/oma kan papa of mama niet vervangen, niet alleen bij borstvoeding, maar als ze zo klein zijn hebben ze gewoon papa of mama nodig. (en voor iemand het vraagt, nee wij gebruiken, uit overtuiging, ook geen kinderdagverblijf etc)
Sammie schreef:Een kaart wordt naar Piet en Janna Janssen gestuurd (is dus géén kinderen). Een kaart wordt naar Fam. Janssen gestuurd is dus wél kinderen.
Stop je er een retour/antwoordje kaartje bij zet daar dan op Piet en Janna zijn aanwezig bij de ceremonie/bruiloft/ etc.
Wil je perse een extra opmerking zou ik voor iets leuks en duidelijks kiezen. De opmerking "hoezeer wij ook van kinderen houden (...) volwassenen." vind zelfs ík iets teveel tegen het zere been. Ik zou het dan eerder houden op : 'Zorgt u voor oppas?" of 'aangezien het laat kan worden/ er geen voorzieningen zijn voor kinderen is een oppas geen slecht idee' (oid). Iig geef er een positieve draai aan!