Lestria schreef:Ik snap niet waarom iedereen altijd zo over Huertecilla valt.
Hij zet de discussie vaak (ik denk bewust) op scherp en iedereen trapt er met zijn grote voeten in.
Maar als je daar doorheen leest heeft hij vaak best een punt.
Als de balans niet positief is. Als de relatie meer kost dan het oplevert. Wat is er dan nog?
In de volksmond zeggen we, de koek is op! En dat is algemeen geaccepteerd.
Eigenlijk zegt HC hetzelfde maar op een andere manier en dan valt iedereen er over. Alleen maar omdat hij het beestje bij zijn naampje noemt. Beetje boter op je hoofd hebben denk ik zo.
Ik denk dat het heel sterk van iemand is om uit een relatie te stappen met iemand met een probleem. Want wat zul je veroordeeld worden (dat zie je hier al gebeuren). Maar als zo'n relatie je leeg zuigt, je jezelf er in verliest, dan is het ook schadelijk voor jezelf. Dan kan je alleen voor jezelf kiezen.
Wat me in het verhaal van TS stoort is dat het LIJKT dat de partner zijn heil ook buiten de deur zoekt maar niet dapper genoeg is hier eerlijk over te zijn en/of uit de relatie te stappen. Dat vind ik persoonlijk niet netjes. Als hij de relatie zou verbreken omdat hij niet om kan gaan met de problemen waar TS tegen aan loopt, dan kan ik alleen maar zijn eerlijkheid en oprechtheid toejuichen. Hoe spijtig dan ook voor TS (en alleen spijtig op de korte termijn. Uiteindelijk zal ts in een andere relatie ook gelukkiger worden dan in deze blijven hangen. Maar dat heeft tijd nodig).
Ben wel erg benieuwd wat er uit het gesprek gekomen is.
Ik val erover omdat hij over de rug van TS gaat om zijn eigen denkwijze bij anderen op te dringen.