Vertrouwensproblemen relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:35

Huertecilla schreef:
Elisa2 schreef:
Vind ik ook, en daarin is openheid heel belangrijk..hij zou juist jouw twijfels weg moeten halen ipv ze te versterken.

Twijfels in het hoofd van de ander kán je niet weghalen.

Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens :o Als iets van mijn vriend me dwars zit, heb ik ook wel eens twijfels. Wil ik met zo'n iemand wel oud worden? Maar als we er dan een serieus gesprek over hebben, hij legt uit waarom hij het doet en ik merk de tijd erna dat hij er echt wat aan probeert te doen, ja dan zijn mijn twijfels zeker weg. En dat komt echt door zijn woorden en zijn handelingen :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:44

Sunrise19 schreef:
Liefde is geven en ontvangen.. Niet NEMEN ;)

Hoe zit dit met vrijheid?
Je wordt vrij geboren dus dat kan je partner je niet géven. Wel afnemen. Bijvoorbeeld door jaloezie en wantrouwen.
Wat weg gaat als je het niet opsluit wíl niet bij je blijven :)*
Maak je niet druk en geniet van de aanwezigheid van de partner.
Dat is een stuk rustgevender leven dan jaloezie en wantrouwen. Voor beíden.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:47

Wij hebben beide vrijheid hoor ;) Als hij wil stappen gaat ie lekker. Vorig jaar is hij met een maatje een lang weekend naar Londen geweest.

Als ik weg wil ga ik ook gewoon ;) Een hond leg je aan de ketting, niet je partner ;)

Dat iemand zelf nooit ergens heen wilt betekend dus niet dat je dat je partner mag ontnemen.
Je bent beide een vrij persoon die ervoor kiest samen een leven te delen, maar dat betekend wel dat ieder nog wel zijn eigen ding mag hebben.

edit: Ja wij vertrouwen elkaar blind, geeft ontzettend veel rust <3
Maar mede daarom dat ik een ander zo'n leven ook gun, je nooit druk maken of je partner je wel trouw blijft. Heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:53

Ik vind het zo apart HC... Eerder zeg je dat je voor de ander moet zijn en dat je iemand reden moet geven om te blijven maar uit je posts daarna haal ik dat dit blijkbaar alleen vanuit de vrouw richting de man gaat? Een soort dienstbaarheid om de klandizie te waarborgen?

Maar goed... Over vertrouwen gesproken... Mijn ex rookte. Dat wist ik niet. Ondanks dat ik zelf ook had gerookt zei hij heel stellig dat hij niet rookte. Hij ging regelmatig wandelen omdat hij last had van zijn rug. Daarna hing er een rooklucht om hem heen maar als ik hem daarnaar vroeg was ik gek. Pakjes sigaretten die ik vond waren van een ander en ik was wantrouwend... En ik? Ik ging twijfelen aan mijn eigen intuïtie.

Ik heb hem zoveel kansen gegeven om het gewoon te vertellen. Zo duidelijk gemaakt (in woorden en handelen) dat het niet uitmaakte of hij rookte maar dat ik openheid verwachtte. Nee, hij rookte écht niet.

Toen we gingen scheiden jaren later biechtte hij op dat hij al die tijd gerookt had. Ik was woest. Niet vanwege dat roken, dat moest hij lekker zelf weten. Maar dat stiekeme. Mij laten twijfelen aan mijn intuïtie door glashard tegen me te liegen...

:n

PowerReiner

Re: Vertrouwensproblemen relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:56

Nou dat is raar zeg. Waarom zou hij liegen over het roken als je er ok mee bent? Vind ik serieus heel erg vreemd gedrag.

TS, hoe is het gesprek gegaan gister? Zijn jullie eruit gekomen?

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:00

Ik snap niet waarom iedereen altijd zo over Huertecilla valt.
Hij zet de discussie vaak (ik denk bewust) op scherp en iedereen trapt er met zijn grote voeten in.
Maar als je daar doorheen leest heeft hij vaak best een punt.

Als de balans niet positief is. Als de relatie meer kost dan het oplevert. Wat is er dan nog?
In de volksmond zeggen we, de koek is op! En dat is algemeen geaccepteerd.
Eigenlijk zegt HC hetzelfde maar op een andere manier en dan valt iedereen er over. Alleen maar omdat hij het beestje bij zijn naampje noemt. Beetje boter op je hoofd hebben denk ik zo.

Ik denk dat het heel sterk van iemand is om uit een relatie te stappen met iemand met een probleem. Want wat zul je veroordeeld worden (dat zie je hier al gebeuren). Maar als zo'n relatie je leeg zuigt, je jezelf er in verliest, dan is het ook schadelijk voor jezelf. Dan kan je alleen voor jezelf kiezen.

Wat me in het verhaal van TS stoort is dat het LIJKT dat de partner zijn heil ook buiten de deur zoekt maar niet dapper genoeg is hier eerlijk over te zijn en/of uit de relatie te stappen. Dat vind ik persoonlijk niet netjes. Als hij de relatie zou verbreken omdat hij niet om kan gaan met de problemen waar TS tegen aan loopt, dan kan ik alleen maar zijn eerlijkheid en oprechtheid toejuichen. Hoe spijtig dan ook voor TS (en alleen spijtig op de korte termijn. Uiteindelijk zal ts in een andere relatie ook gelukkiger worden dan in deze blijven hangen. Maar dat heeft tijd nodig).

Ben wel erg benieuwd wat er uit het gesprek gekomen is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:04

Jij vindt dat ie dat heeft. Als je er werkelijk doorheen leest zie je een hoop dure woorden die vaak ook nog eens verkeerd gebruikt worden en heeft hij betrekkelijk weinig "punten". :) Wat hij vooral doet is kappen op alles wat buiten zijn visie valt. Getrouwde vrouwen prostituees noemen is daar een prachtig voorbeeld van. :) En zo zijn er nog wel meer.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:06

Huertecilla schreef:
MarjanB schreef:
Mag ik zeggen dat ik zijn wil om jouw depressie te begrijpen eigenlijk al erg genoeg vind? Jullie hebben een relatie hij snapt het niet maar wil ook niet zn best doen om het wel te snappen... lekker is dat.

en dat hij bij een depressieve partner blijft siert hem niet? Lekker is dat.
Van mij krijgt hij een bák met bonuspunten voor het incasseren daarvan én het wantrouwen uit háár verleden.

Het leven is broos en te onzeker. Te kort om kwali-tijd te verkwanselen.

Waarom zou hij wíllen blijven?
Goede vraag van de ts, maar mijns inziens dan aan zichzelf.

Oh dat zeg ik niet :D maar dat hij het niet snapt en eigenlijk zegt ik wil het ook niet snappen, laat maar, vind ik wel een beetje egoïstisch... Ik zou juist mijn best doen om te snappen waarom iemand iets heeft, op die manier kan je er zelf ook wat mee. Nu zegt hij eigenlijk zoek het maar lekker uit, mijn leven gaat door, als je er weer bent hoor ik het wel.

TS ik hoop dat je gisteren een goed gesprek gehad hebt en dat jullie beiden er wat mee kunnen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:07

Lente schreef:
Ik vind het zo apart HC... Eerder zeg je dat je voor de ander moet zijn en dat je iemand reden moet geven om te blijven maar uit je posts daarna haal ik dat dit blijkbaar alleen vanuit de vrouw richting de man gaat?

Tja, wat jij meent te lezen is buiten mijn invloedssfeer.

Imo ben je beiden vrij.
Door voor elkaar te zijn krijg je beiden wat je beloont.
Imo is het mooiste wat je kan ontvangen is het geschenk dat een lief voor jou kiest.
M of v maakt daarbij uiteraard niet uit.

Kiest iemand niet vrij voor jou, dan wíl je die niet aan je binden wanneer je van die persoon houdt want je wil diens geluk.
Zie daar het contra-productieve van jaloezie/wantrouwen voor beíden.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:08

Citaat:
Heel wel mogelijk dat hij helemaal niets verkeerds doet en daar dan nóg verdachtmakingen over krijgt.
In dat geval beschadigt zij hém om in jouw termen te schrijven.
Moet dan volgens jou de ts weg om hem beschermen tgen haar depressie en vertrouwensproblem?

@Ayasha, ik vind bovenstaande toch echt een punt. Kan je het mee eens zijn of niet. Maar hier praat hij mijn inziens geen poep. En zo kan ik er wel meer quoten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:12

Je zal toch goed moeten zoeken vrees ik. En ik heb het meer over langere termijn niet enkel over dit topic. :)

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:14

Maar ik reageer in dit topic dus een beetje flauw om je allergie voor een persoon gebaseerd op andere topics erbij te halen. Ik vind oprecht dat hij in dit topic zinnige dingen zegt zonder zijn mening op te dringen.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:20

Lestria schreef:
Ik snap niet waarom iedereen altijd zo over Huertecilla valt.
Hij zet de discussie vaak (ik denk bewust) op scherp en iedereen trapt er met zijn grote voeten in.
Maar als je daar doorheen leest heeft hij vaak best een punt.

Als de balans niet positief is. Als de relatie meer kost dan het oplevert. Wat is er dan nog?
In de volksmond zeggen we, de koek is op! En dat is algemeen geaccepteerd.
Eigenlijk zegt HC hetzelfde maar op een andere manier en dan valt iedereen er over. Alleen maar omdat hij het beestje bij zijn naampje noemt. Beetje boter op je hoofd hebben denk ik zo.

Ik denk dat het heel sterk van iemand is om uit een relatie te stappen met iemand met een probleem. Want wat zul je veroordeeld worden (dat zie je hier al gebeuren). Maar als zo'n relatie je leeg zuigt, je jezelf er in verliest, dan is het ook schadelijk voor jezelf. Dan kan je alleen voor jezelf kiezen.

Wat me in het verhaal van TS stoort is dat het LIJKT dat de partner zijn heil ook buiten de deur zoekt maar niet dapper genoeg is hier eerlijk over te zijn en/of uit de relatie te stappen. Dat vind ik persoonlijk niet netjes. Als hij de relatie zou verbreken omdat hij niet om kan gaan met de problemen waar TS tegen aan loopt, dan kan ik alleen maar zijn eerlijkheid en oprechtheid toejuichen. Hoe spijtig dan ook voor TS (en alleen spijtig op de korte termijn. Uiteindelijk zal ts in een andere relatie ook gelukkiger worden dan in deze blijven hangen. Maar dat heeft tijd nodig).

Ben wel erg benieuwd wat er uit het gesprek gekomen is.

Ik val erover omdat hij over de rug van TS gaat om zijn eigen denkwijze bij anderen op te dringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:20

Ik had gisteren al per pb gereageerd en ging me hier niet moeien, maar nu kan ik het toch niet laten. Om mijn omgeving niet te kwetsen, doe ik mijn verhaal niet openbaar, maar ik heb in mijn huidige relatie toch ook wel woelige tijden gekend dankzij mijn gebrek aan zelfvertrouwen en jaloerzie. Mijn partner reageerde hierop zoals de partner van TS. En toch zijn wij hier samen doorgekomen.
De enige die hier rustig en doordacht reageert is net HC, wat hij hier verwoord, was exact het gevoel dat mijn partner tijdens onze woelige periode had.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:21

Winged heeft gelijk.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 17-07-15 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:24

laten we hier vooral geen 'voor' of 'tegen' HC topic van maken maar dit vooral even terugbrengen naar de TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:27

Huertecilla schreef:
Lente schreef:
Ik vind het zo apart HC... Eerder zeg je dat je voor de ander moet zijn en dat je iemand reden moet geven om te blijven maar uit je posts daarna haal ik dat dit blijkbaar alleen vanuit de vrouw richting de man gaat?

Tja, wat jij meent te lezen is buiten mijn invloedssfeer.

Imo ben je beiden vrij.
Door voor elkaar te zijn krijg je beiden wat je beloont.
Imo is het mooiste wat je kan ontvangen is het geschenk dat een lief voor jou kiest.
M of v maakt daarbij uiteraard niet uit.

Kiest iemand niet vrij voor jou, dan wíl je die niet aan je binden wanneer je van die persoon houdt want je wil diens geluk.
Zie daar het contra-productieve van jaloezie/wantrouwen voor beíden.

In mijn ogen kan je iemand niet aan je binden. Diegene heeft namelijk een vrije keuze. Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar wat aan moet rommelen. Of je kiest voor elkaar, of niet. Maar laat dan passend gedrag zien bij de keuze die je maakt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:39

Door jaloezie en controle jaag je mensen juist weg, wellicht in de armen van een ander. Jij hebt issues uit je verleden. Was je wel toe aan een nieuwe relatie? Een relatie hebben is een keuze en je bent het aan elkaar verplicht als je er voor kiest om elkaar niet te kwetsen of ongelukkig te maken. Jij kwetst hem met je wantrouwen, dat weet ik zeker. Hij wordt vooraf al gestraft voor er ook maar iets gebeurd is. Dan is de drempel om het te doen niet zo hoog meer. Vertrouwen is er toch al niet. Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 11:56

Nou ik heb niet alles meer gelezen, had gister wel even iets anders aan mijn hoofd :D

Nou ik wil er wel nog even bij vermelden toen hij gister naar zijn werk vetrok ik hem hem gezegd zijn sleutel mee te nemen omdat ik niet wist of ik thuis zou zijn als hij thuis zou komen. Met andere woorden, ik was echt van plan om enkele dagen weg te gaan. En ik zag dat hij gekwetst was en hier van schrok.

Ik heb gister gedurende dag wel vluchtig contact met hem gehad, gewoon vragen hoe zijn dag was. Hier kreeg ik dan ook antwoord op. Hij belde me toen hij klaar was met werken en we hebben gewoon wat geklets.

En toen hij thuis kwam kreeg ik een hele, hele stevige knuffel van hem, en wou hij me niet meer los laten :+
Ik denk dat de boodschap wel is aangekomen nadat ik heb gezegd dat ik niet wist of ik thuis zou zijn als hij thuis zou komen.

Maar hierna heb ik een goed gesprek met mijn vriend kunnen voeren, en hij is het met me eens dat wij samen iets moeten veranderen. Ik heb hem gezegd dat ik denk, met name denk, dat mijn wantrouwen afneemt op het moment dat hij geen gesprekken meer voor mij achterhoud en mij gewoon vertelt over zijn collega's en met wie hij omgaat.
Dat wanneer hij meer openheid geeft ik ook niet steeds de drang heb om hem te controleren.

Hij was het hier mee eens en gaf ook aan zoals meerdere hier al zeiden, dat hij het achterhield omdat hij dacht dat ik het vervelend zou vinden. Dus ik heb hem uitgelegd dat ik het juist vervelender vind op het moment dat hij dingen voor mij gaat achterhouden omdat ik dan het idee heb dat hij het met een andere reden achterhoud. Ik heb ook aangegeven dat ik niet alles tot in detail hoef te weten maar dat hij wel gewoon namen kan laten vallen als er een keer iets is gebeurd, of iemand kan uitnodigen thuis zodat wij elkaar ook kunnen ontmoeten.

Ook heb ik hem gevraagd om mee te gaan naar mijn psycholoog, dit vond ie aan zijn gezicht te zien maar vreemd, maar ik heb gezegd dat ik het wel heel erg op prijs zou stellen als hij een keer mee zou gaan. Niet om samen met haar te praten maar zodat zij kan uitleggen wat een depressie nu precies inhoud en wat dat met iemand doet en kan doen. Dus hij gaat een keer mee :)

Ook heb ik aangeven dat ik kan begrijpen dat het voor hem moeilijk is dat ik altijd thuis ben. Hij heeft nooit meer tijd voor zich alleen. We doen wel wat we willen maar dan ben je toch samen (wij wonen in een studio zonder aparte ruimtes). Dus ik ga een hobby buitenshuis zoeken zodat hij ook lekker 2 avonden voor zichzelf heeft. Ik denk dat dit hem wel heel goed doet, hij heeft gewoon echt nodig om even af te kunnen schakelen.
Ik wil hem niet verstikken in onze relatie, als hij meer tijd voor zichzelf nodig heeft geef ik hem die.

Al met al een heel rustig en fijn gesprek. Hij vond het heel fijn dat ik er de tijd voor had genomen om nu precies uit te zoeken wat me dwars zat en wat ik van hem wou. Normaal kan ik moeilijk uit mijn woorden komen door mijn emoties. Hij was heel blij met mijn duidelijke verhaal :D :')

Ook heeft hij me duidelijk gemaakt dat hij nooit de intentie had om een keus te maken tussen mij en zijn collega of onze relatie ook maar te verbreken. Aangezien hij laatst aangaf dat hij er klaar mee was, en ik hem duidelijk heb gevraagd met wat. En hij gaf aan niet klaar te zijn met mij of onze relatie, hij gaf aan dat hij klaar was met mijn wantrouwen. Hij zei dat het leek alsof ik een excuus zocht om het uit te maken met hem, iets wat voor mij beteken dat hij niet wilt dat wij de relatie verbreken.

Bedankt voor jullie steun en berichtjes, ik weet dat velen van jullie vinden dat ik mijn relatie het beste kon verbreken. Maar iedereen heeft een andere mening en een andere kijk op dingen. Ik heb gister de hele dag alleen maar nagedacht over onze relatie en er van een afstandje naar gekeken.
En ik denk dat tot nu toe de positieve kanten aan hem groter zijn dan de "negatieve". Al heb ik wel voor mezelf besloten dat op het moment dat hij niet zijn daad bij het woord voert mbt wat ik met hem heb besproken, ik dan ook écht voor mezelf kies en de relatie alsnog zal verbreken.
Ik weet dat ik natuurlijk ook wel ben verandert sinds ik aan mezelf werk samen met mijn psycholoog, en ik denk dat wij samen nu een weg moeten vinden om hier beiden aan te wennen. Ik ben van een ja-knikker naar iemand gegaan die durft op te komen voor mijn eigen mening. Soms nog iets té, en hier za ikzelf nog een middenweg in moeten vinden :Y)

sorry als het een warrig verhaal is geworden, maar ik er valt zoveel te vertellen dat ik alles zo snel mogelijk neer probeer te zetten voordat ik iets vergeet.
Laatst bijgewerkt door MabuPets op 17-07-15 12:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:59

meid, wat wij vinden daar koop je niks voor. Het klinkt alsof je een heel goed gesprek hebt gehad en dat er langs twee kanten onbegrip was dat nu opgehelderd is. Als jullie nu samen weer door één deur kunnen, waarom zou je het dan uit maken?
Zolang JULLIE gelukkig zijn (beide) is het prima! :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:59

Ayasha schreef:
meid, wat wij vinden daar koop je niks voor. Het klinkt alsof je een heel goed gesprek hebt gehad en dat er langs twee kanten onbegrip was dat nu opgehelderd is. Als jullie nu samen weer door één deur kunnen, waarom zou je het dan uit maken?
Zolang JULLIE gelukkig zijn (beide) is het prima! :)

Hele mooie en fijne reactie, ben ik het 100 procent mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:01

Wat een fijne update TS!!!!

En niemand bepaalt of jij er een punt achter zet behalve jij hoor!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:02

Wat fijn TS <3 Hopelijk blijft het nu goed gaan! En vooral blijven praten samen! Ben blij dat ik het dus bij het verkeerde eind had :D

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 12:04

Dank jullie wel voor de lieve reacties. Ik ben ook heeel blij *\o/* <3
Er zijn inderdaad gewoon dingen geweest die wij niet hebben besproken. Ik denk van zijn kant dat dit ook komt omdat ik niet lekker in mijn vel zit en hij dan bepaalde dingen niet durft te zeggen omdat ik me dat dan heel persoonlijk kan aantrekken terwijl dit niet zo bedoeld is.

Dus ik probeer nu alles van een afstandje te bekijken en dan pas te reageren :D

Grappig dingetje nog; gisteravond was hij met iemand aan het appen toen ik terug kwam van douchen. Ik was er helemaal niet mee bezig en hij zei heel vrolijk; Ik ben even Sjors aan het appen :')
En hij gaf ook aan dat hij een collega van hem had uitgenodigd thuis (een jongen die ook bezig is met muziek) en ik heb ook aangeven dat ik die avond dan wat anders kan gaan doen zodat zij met zijn tweeën mannen tijd hebben, zonder dat ik er maar bij hing. En hij zei dat hij het erg op prijs stelde dat ik dat aanbood en dat hij dat inderdaad misschien wel leuk zou vinden.
En ook vanmorgen stuurde hij me via de app (ik was niet thuis) wat een vent is die (naam collega) toch. Ik vroeg hem wat er was dan, en toen zei hij dat hij hem altijd liep te appen als hij thuis was enzo.
Hij doet nu echt al zijn best, en ik merk dat de sfeer ook meteen heel anders is nu thuis :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:06

Gelukkig hebben jullie goed kunnen praten! Hoop dat je nu lekker verder kan! Enne wat een ander doet of zegt moet nooit een reden zijn wat jij doet. Je moet zelf iets willen :D