Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sammie schreef:Ik heb vroeger altijd geroepen te willen adopteren, maar dat is gewoon regelrechte dure misleidende kinderhandel geworden, dus daar ben ik iig vanaf gestapt. Pleeggezin geen tijd en ook nog geen zin in. Plus ook daar vaak veel regels en eisen, terwijl elke idioot zich zomaar mag voortplanten.

kwita schreef:- Geen gejengel na een lange werkdag (zelfstandig ondernemers), maar samen lekker met een drankje en goed gesprek bekomen quote van dominique
Hier nog een zelfst ondernemer....ja meer dan 80 u per week.ik vind bovenstaande zin echt belachelijk!( En wij zijn gezegend met een gemakkelijk kind) als het al eens gejengel is dan heeft ze vaak een virus onder de leden en is er ook echt wat!
wij hebben ook vaak een goed gesprek, zonder drank en het is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat en wat je levenswijze is.zoals al eerder gezegd we zouden er graag nog een 2e bij willen Maar... de complicaties die ik had na de bevalling dat viel vies tegen!
madeliefw schreef:Wat een interessant topic. Leuk om alle verschillende antwoorden te lezen. Hier zelf geen twijfels maar mijn vriend eerder wel. Niet of hij het wilde maar meer wanneer. Van hem had het nog jaren mogen duren. Hij heeft erover gepraat met een psycholoog en heeft veel met vrienden met kinderen gepraat en gezien mijn leeftijd hebben we toch besloten ervoor te gaan. Nu de kleine meid er eenmaal is zijn zijn twijfels als sneeuw voor de zon verdwenen. Hij grapt nog wel eens waarom ik hem niet 5 jaar geleden al heb overgehaald zo leuk vindt hij haar.
kwita schreef:ik vind bovenstaande zin echt belachelijk!( En wij zijn gezegend met een gemakkelijk kind) als het al eens gejengel is dan heeft ze vaak een virus onder de leden en is er ook echt wat!
Collie2008 schreef:kwita schreef:ik vind bovenstaande zin echt belachelijk!( En wij zijn gezegend met een gemakkelijk kind) als het al eens gejengel is dan heeft ze vaak een virus onder de leden en is er ook echt wat!
Wat is er belachelijk aan? Als zij het zo ervaren? Ik moet er ook niet aan denken hoor, 80 uur werken en dan nog aandacht voor een kind moeten hebben. Sowieso is 80uur werken niets voor mij. En ik snap dat als je zoveel werkt dat je dan quality time voor elkaar wilt hebben en niet dat er nog een persoontje rond loopt. Dus wat is er zo belachelijk aan? Dat iemand dingen anders ervaart dan jij?
Daarom vind ik zoveel moeders zo irritant (lezen mensen! Niet alle moeders dus, dus voel je vooral niet aangevallen) . ze kunnen/willen zich niet verplaatsen in mensen die bewust geen kinderen willen.
Ik zeg iets over de situatie van nog geen 200 jaar geleden en jij zegt dat je dat heb meegemaakt. En dat je snapt hoe het toen was (en in sommige delen van der wereld nog steeds is), maar tegelijkertijd begrijp je niet dat mensen destijds doorfokten. Zoals ik al al probeerde uit te leggen dat was geen keuze. Kinderen kwamen gewoon en de kans was aanzienlijk dat je in het kraambed stierf. Bij elke bevalling en de periode erna. Ik vind het een behoorlijke onnozele opmerking. De welvaart, incl. de zorg en de keuzes die wij als persoon kunnen maken had men toen niet. Wij leven in een wereld waar we kunnen kiezen óf we überhaupt kinderen willen en vervolgens hoeveel en dankzij onze zorg en welvaart worden die met een enkele uitzondering allemaal gezond volwassen. Ik kan je gezinstafels laten zien van nog niet zo erg lang geleden van mensen die bij elke geboren kind vervolgens aan het graf konden staan om afscheid te nemen en bij grote pech de moeder ernaast. Dan is waarom fokten ze maar door m.i. een erg domme opmerking, die mij het idee geven dat niet gesnapt wordt hoe het er destijds aan toe ging in de wereld. Het was geen keuze, kinderen kwamen er of niet, de een bleef leven, de ander ging dood en soms de moeder erbij. Pas in 1971 mochten condooms officieel verkocht worden. De pil sinds 1964 en die was toen nog niet echt 100% veilig en bomvol troep. Met toenemen van de welvaart zie je een afname in de bevolkingstoename.

(edit: ik denk dat ik al weet hoe dat komt. Heb je die quote van mijn tekst er later bij geplaatst? )

Yucca schreef:madeliefw schreef:Wat een interessant topic. Leuk om alle verschillende antwoorden te lezen. Hier zelf geen twijfels maar mijn vriend eerder wel. Niet of hij het wilde maar meer wanneer. Van hem had het nog jaren mogen duren. Hij heeft erover gepraat met een psycholoog en heeft veel met vrienden met kinderen gepraat en gezien mijn leeftijd hebben we toch besloten ervoor te gaan. Nu de kleine meid er eenmaal is zijn zijn twijfels als sneeuw voor de zon verdwenen. Hij grapt nog wel eens waarom ik hem niet 5 jaar geleden al heb overgehaald zo leuk vindt hij haar.
Wat interessant zeg, ben eigenlijk wel benieuwd hoe de insteek van die gesprekken was. En wat bij hem uiteindelijk toch de knop heef omgezet.
Cerilene_ schreef:Ik vind trouwens dat de anti-kind mensen hier een stuk minder begrip voor mensen die een andere keuze dan zij hebben gemaakt dan andersom.
Vanaf het begin van dit topic hebben al veel pro-kinder mensen gezegd dat je ze vooral niet moet 'nemen' als je twijfelt.
Terwijl andersom gedaan wordt of je wel totaal getikt moet zijn om je leven zo te laten vergallen door een stel kinderen.