Mensen die twijfelde over kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Mensen die twijfelde over kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:00

Vroeger werd er om heel veel andere redenen doorgefokt. Ik denk dat je met zulke opmerkingen totaal niet snapt hoe bevoorrechtt je bent in deze tijd qua keuzes, welvaart en zorg. Nog geen tweehonderd jaar geleden had je bij elke bevalling een serieuze kans op overlijden. En kiezen voor kinderen? Dat deed je lichaam, kon je vervolgens 9 kinderen krijgen waarvan er misschien 4 volwassenen werden. Had je geluk meer had je pech stond je met lege handen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:04

Sammie schreef:
Ik heb vroeger altijd geroepen te willen adopteren, maar dat is gewoon regelrechte dure misleidende kinderhandel geworden, dus daar ben ik iig vanaf gestapt. Pleeggezin geen tijd en ook nog geen zin in. Plus ook daar vaak veel regels en eisen, terwijl elke idioot zich zomaar mag voortplanten.

Dat snap ik, maak beide werelden van dichtbij mee. En toch zijn ze voor mij niet uitgesloten. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:36

Je bent al driehonderd jaar oud? Als je zegt t te snappen waarom vraag je je dan af waarom men vroeger doorfokte.. dat is voor mij toch echt een duidelijk teken dat je het geheel niet snapt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:18

Nou idd... de complicaties die ik had na de bevalling had ik niet overleefd 200 jaar terug, of als ik in Afrika gewoond had. Is ook 1 van de redenen om het bij 1 te laten. Ben gelukkig genoeg dat ik er nog ben en het na kan vertellen in goede gezondheid. En ook gelukkig genoeg dat ik die keus heb.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:49

Nee, wij hebben ervoor gekozen om geen kinderen te 'nemen' (als het ons überhaupt gegund was natuurlijk). Redenen?
- Meer tijd voor onszelf
- Meer financiële middelen voor onszelf
- Geen gejengel na een lange werkdag (zelfstandig ondernemers), maar samen lekker met een drankje en goed gesprek bekomen
- Geen beperkingen in onze reizen
- Behoud van een strak lijf ;-)
- Niet ter dienste staan van je kind, mee naar sportclubjes, zwemles, school. Die tijd kan ik écht veel leuker besteden
- Geen zorgen om zijn/haar gezondheid, algemeen welbevinden (pesten? Moeite op school? Verdriet? Etc)

Verder vind ik kinderen van anderen best leuk en helemaal als ze net alles een beetje gaan ontdekken. Maar ik zou voor geen goud ons huidige leven anders willen indelen. We hebben voldoende nare dingen op ons bord gekregen om nu eens even alleen maar aan onszelf te denken en vooral te genieten ;-)

Zie veel vriendinnen met kinderen, hun leven is compleet veranderd. Sommigen geven zelfs aan: ik ben dol op mijn kinderen, maar als ik het nog eens over zou mogen doen, had ik ervoor gekozen om geen kinderen te nemen'. Een heel eerlijk antwoord. Mijn moeder (de allerliefste, beste, zorgzaamste!): ik hou ontzettend veel van jullie, maar denk goed na voordat je aan kinderen begint, kinderen zijn geen must.

Dus, nee, geen kids!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:44

- Geen gejengel na een lange werkdag (zelfstandig ondernemers), maar samen lekker met een drankje en goed gesprek bekomen quote van dominique

Hier nog een zelfst ondernemer....ja meer dan 80 u per week.ik vind bovenstaande zin echt belachelijk!( En wij zijn gezegend met een gemakkelijk kind) als het al eens gejengel is dan heeft ze vaak een virus onder de leden en is er ook echt wat!

wij hebben ook vaak een goed gesprek, zonder drank en het is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat en wat je levenswijze is.zoals al eerder gezegd we zouden er graag nog een 2e bij willen Maar... de complicaties die ik had na de bevalling dat viel vies tegen!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:56

Wat een interessant topic. Leuk om alle verschillende antwoorden te lezen. Hier zelf geen twijfels maar mijn vriend eerder wel. Niet of hij het wilde maar meer wanneer. Van hem had het nog jaren mogen duren. Hij heeft erover gepraat met een psycholoog en heeft veel met vrienden met kinderen gepraat en gezien mijn leeftijd hebben we toch besloten ervoor te gaan. Nu de kleine meid er eenmaal is zijn zijn twijfels als sneeuw voor de zon verdwenen. Hij grapt nog wel eens waarom ik hem niet 5 jaar geleden al heb overgehaald zo leuk vindt hij haar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:04

kwita schreef:
- Geen gejengel na een lange werkdag (zelfstandig ondernemers), maar samen lekker met een drankje en goed gesprek bekomen quote van dominique

Hier nog een zelfst ondernemer....ja meer dan 80 u per week.ik vind bovenstaande zin echt belachelijk!( En wij zijn gezegend met een gemakkelijk kind) als het al eens gejengel is dan heeft ze vaak een virus onder de leden en is er ook echt wat!

wij hebben ook vaak een goed gesprek, zonder drank en het is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat en wat je levenswijze is.zoals al eerder gezegd we zouden er graag nog een 2e bij willen Maar... de complicaties die ik had na de bevalling dat viel vies tegen!

meer dan 80 uur per week werken...hoeveel tijd blijft er dan over voor je kind?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:10

madeliefw schreef:
Wat een interessant topic. Leuk om alle verschillende antwoorden te lezen. Hier zelf geen twijfels maar mijn vriend eerder wel. Niet of hij het wilde maar meer wanneer. Van hem had het nog jaren mogen duren. Hij heeft erover gepraat met een psycholoog en heeft veel met vrienden met kinderen gepraat en gezien mijn leeftijd hebben we toch besloten ervoor te gaan. Nu de kleine meid er eenmaal is zijn zijn twijfels als sneeuw voor de zon verdwenen. Hij grapt nog wel eens waarom ik hem niet 5 jaar geleden al heb overgehaald zo leuk vindt hij haar.

Wat interessant zeg, ben eigenlijk wel benieuwd hoe de insteek van die gesprekken was. En wat bij hem uiteindelijk toch de knop heef omgezet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:11

88 uur :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:11

Sammie schreef:
88 uur :D

:') maar je moet ook nog slapen toch? :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:29

kwita schreef:
ik vind bovenstaande zin echt belachelijk!( En wij zijn gezegend met een gemakkelijk kind) als het al eens gejengel is dan heeft ze vaak een virus onder de leden en is er ook echt wat!

Wat is er belachelijk aan? Als zij het zo ervaren? Ik moet er ook niet aan denken hoor, 80 uur werken en dan nog aandacht voor een kind moeten hebben. Sowieso is 80uur werken niets voor mij. En ik snap dat als je zoveel werkt dat je dan quality time voor elkaar wilt hebben en niet dat er nog een persoontje rond loopt. Dus wat is er zo belachelijk aan? Dat iemand dingen anders ervaart dan jij?

Daarom vind ik zoveel moeders zo irritant (lezen mensen! Niet alle moeders dus, dus voel je vooral niet aangevallen) . ze kunnen/willen zich niet verplaatsen in mensen die bewust geen kinderen willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:34

_/-\o_ _/-\o_
Collie2008 schreef:
kwita schreef:
ik vind bovenstaande zin echt belachelijk!( En wij zijn gezegend met een gemakkelijk kind) als het al eens gejengel is dan heeft ze vaak een virus onder de leden en is er ook echt wat!

Wat is er belachelijk aan? Als zij het zo ervaren? Ik moet er ook niet aan denken hoor, 80 uur werken en dan nog aandacht voor een kind moeten hebben. Sowieso is 80uur werken niets voor mij. En ik snap dat als je zoveel werkt dat je dan quality time voor elkaar wilt hebben en niet dat er nog een persoontje rond loopt. Dus wat is er zo belachelijk aan? Dat iemand dingen anders ervaart dan jij?

Daarom vind ik zoveel moeders zo irritant (lezen mensen! Niet alle moeders dus, dus voel je vooral niet aangevallen) . ze kunnen/willen zich niet verplaatsen in mensen die bewust geen kinderen willen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:40

Sammie schreef:
Je bent al driehonderd jaar oud? Als je zegt t te snappen waarom vraag je je dan af waarom men vroeger doorfokte.. dat is voor mij toch echt een duidelijk teken dat je het geheel niet snapt.

Is deze opmerking naar mij bedoeld, of lees ik dat verkeerd?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:59

Nee die is voor jou. :) Ik zeg iets over de situatie van nog geen 200 jaar geleden en jij zegt dat je dat heb meegemaakt. En dat je snapt hoe het toen was (en in sommige delen van der wereld nog steeds is), maar tegelijkertijd begrijp je niet dat mensen destijds doorfokten. Zoals ik al al probeerde uit te leggen dat was geen keuze. Kinderen kwamen gewoon en de kans was aanzienlijk dat je in het kraambed stierf. Bij elke bevalling en de periode erna. Ik vind het een behoorlijke onnozele opmerking. De welvaart, incl. de zorg en de keuzes die wij als persoon kunnen maken had men toen niet. Wij leven in een wereld waar we kunnen kiezen óf we überhaupt kinderen willen en vervolgens hoeveel en dankzij onze zorg en welvaart worden die met een enkele uitzondering allemaal gezond volwassen. Ik kan je gezinstafels laten zien van nog niet zo erg lang geleden van mensen die bij elke geboren kind vervolgens aan het graf konden staan om afscheid te nemen en bij grote pech de moeder ernaast. Dan is waarom fokten ze maar door m.i. een erg domme opmerking, die mij het idee geven dat niet gesnapt wordt hoe het er destijds aan toe ging in de wereld. Het was geen keuze, kinderen kwamen er of niet, de een bleef leven, de ander ging dood en soms de moeder erbij. Pas in 1971 mochten condooms officieel verkocht worden. De pil sinds 1964 en die was toen nog niet echt 100% veilig en bomvol troep. Met toenemen van de welvaart zie je een afname in de bevolkingstoename.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:25

Volgens mij haal jij echt het een en ander door de war. Ik heb namelijk nooit iets gezegd over de situatie van vroeger, door fokken of wat dan ook. Ik reageer op je bericht wat ik heb geqoute. Namelijk dat ik de wereld van zowel adoptie en pleegzorg ken, dat ik snap dat niet iedereen daar fan van is. Ik heb geen woord gerept over vroeger... dat is iemand anders geweest. Jammer dat je mij daar zo op aanvalt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:37

Ik val je helemaal niet aan, maar ik zie nu wel dat ik twee berichten door elkaar heb behaald := :o

Ik zou toch zweren dat die reactie over beide werelden door canisia was geplaatst. Dan heb ik dus niet goed gelezen. := (edit: ik denk dat ik al weet hoe dat komt. Heb je die quote van mijn tekst er later bij geplaatst? )

Maar laat dan maar verder. Misverstand :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:48

Kan ook niet bepaald zeggen dat je bericht het toonbeeld van aardigheid is anders.. Maar nee de quote heeft er vanaf het begin al in gestaan. :D

Maar het is goed zo.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:53

Ik heb ook heel lang getwijfeld. Dacht altijdkost veel geld, hoe moet ik een kind verzorgen, we hhebben al zo weinig tijd, enzovoort
Mn zoontje is nu 8 weken en ben zo blij dat de twijfel weg is gegaan. Het kost inderdaad veel geld en het opvoeden gaat een beetje vanzelf. Er zijn genoeg mensen die willen helpen, de tijd jaaaa haha er gaat heel veel tijd in zitten maar het is het zo waard!! En het is een kwestie van goed afstemmen met elkaar

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:01

Ik heb er ook heel lang over nagedacht. Ik was niet zo van de baby's en kleine kinderen eigenlijk. Nu heb ik een zoontje van 3 en ik ben er zo blij mee. De hormonen hebben hun werk heel goed gedaan want het moederinstinct kickte meteen in en ik werd echt een leeuwin. :')

Ik heb er achteraf geen spijt van gehad. In tegendeel zelfs, ik zou graag een groot gezin willen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:08

Ik vind trouwens dat de anti-kind mensen hier een stuk minder begrip voor mensen die een andere keuze dan zij hebben gemaakt dan andersom.
Vanaf het begin van dit topic hebben al veel pro-kinder mensen gezegd dat je ze vooral niet moet 'nemen' als je twijfelt.
Terwijl andersom gedaan wordt of je wel totaal getikt moet zijn om je leven zo te laten vergallen door een stel kinderen.

Laat de keuze toch aan beide kanten aan degene zelf.
Ik heb een dochtertje en vind dat hartstikke leuk en geweldig, maar ik ken veel meiden die er totaal geen behoefte aan hebben om wat voor reden dan ook. Ook goed en net zo prima toch?!
Het leven bestaat uit meer dan al dan niet kinderen.

Het wordt pas naar als je wens niet (meer) vervult kan worden. Als je het wel heel graag wilt, maar zwanger worden niet lukt. Of je hebt toch spijt van een vroegere beslissing voor zowel wel als geen kinderen. Je doet ze nou eenmaal niet zomaar weer weg als het niet bevalt.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:15

Yucca schreef:
madeliefw schreef:

Wat interessant zeg, ben eigenlijk wel benieuwd hoe de insteek van die gesprekken was. En wat bij hem uiteindelijk toch de knop heef omgezet.

De psycholoog gaf hem hele praktische dingen mee die hij moest uitzoeken. Zoals alle voors en tegens op een rijtje zetten en hij moest aan vrienden vragen of ze spijt hadden van de keuze voor een kind. Heel simpel maar van een vreemde nam mijn vriend het wel aan en hij is er serieus mee aan de slag gegaan. En tja geeneen van zijn vrienden heeft gezegd spijt te hebben van hun keuze...

Maar goed de gesprekken met de psycholoog zijn gestopt toen bleek dat ik in een keer zwanger was van die ene keer dat hij het wel aandurfde. En toen was er geen weg meer terug, maar hij twijfelde opeens nergens meer aan en is er vol voor gegaan en nu een ontzettend lieve toegewijde papa die helemaal dol op haar is.
Laatst bijgewerkt door madeliefw op 16-07-15 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:16

Ik ben er van overtuigd dat op het moment dat iets in je lichaam begint te roepen om een baby dat alle argumenten; overbevolking, geweld, en weet ik wat er nog meer bijgehaald wordt, allemaal wegvallen. Volgens mij is het willen krijgen van een kind een oergevoel waar geen enkel zinnig of onzinnig argument tegen op kan. Het is een (dierlijk) instinct en dat kind moet er dan gewoon komen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:18

Cerilene_ schreef:
Ik vind trouwens dat de anti-kind mensen hier een stuk minder begrip voor mensen die een andere keuze dan zij hebben gemaakt dan andersom.
Vanaf het begin van dit topic hebben al veel pro-kinder mensen gezegd dat je ze vooral niet moet 'nemen' als je twijfelt.
Terwijl andersom gedaan wordt of je wel totaal getikt moet zijn om je leven zo te laten vergallen door een stel kinderen.

Nou mijn ervaring is echt 100% andersom hoor. Je word ongeveer voor gek versleten of er word gezegd 'wacht maar' (alsof je een keuze maakt vanuit een compleet labiele periode in je leven). Het word je bijna opgedrongen want het is ooohhhhhh zo leuk! En als je daar kritisch over bent krijg je weer een heel pleidooi waarom dat allemaal best wel mee zou vallen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:21

Ik vind de anti's in dit topic echt wel meevallen :') Ik heb ergere topic's meegemaakt :=

En de pro's trouwens ook. :D