kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:42

Paisano schreef:
Ik wil jullie allemaal vragen om op een vriendelijke toon verder te gaan en elkaar niet persoonlijk aan te vallen. Zoals jullie ook in de regels kunnen lezen: "Hoe sterk je het ook met iemand oneens bent: maak van een discussie geen persoonlijke aanval maar weerleg het standpunt van je discussiepartner met argumenten. Commentaar geven mag en is soms zelfs hard nodig, maar blijf ook dan constructief: iemands gedrag of mening veranderen gaat een stuk eenvoudiger als je die persoon niet eerst tegen je in het harnas hebt gejaagd."
Bedankt alvast. :)


Psst mensen. Psst. Laten we on-topic blijven.

Eilinora

Berichten: 11975
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 21:33

RoyceMack schreef:
Haha, nee, omdat ik geen schoenen van 80 euro koop. ik bedoel ermee te zeggen dat je voor echt heel weinig geld hele goede schoenen kunt kopen als je maar weet waar je moet zoeken.
Zoiezo benoem ik zeker ook dat de schoenmaker de schade mag vergoeden. maar vind dit topic echt een heftige reactie. Dan pak je toch even anderen? of je leent ze even van iemand anders. Omdaar nou een compleet topic met zoveel emotie over te maken.......


Dat zou geen enkel probleen geweest zijn als het had gekund.

Ik heb een knie aandoening waardoor ik dus perfect passende schoenen moet hebben.

Die goedkope schoenen kan ik dus niet zomaar dragen.

Overigens is er inmiddels contact geweest met de schoenmaker maar daarover morgen meer.

Nu nog ff druk bezig met alle voorbereidingen voor de keuring morgen met 4 koeien

Eilinora

Berichten: 11975
Geregistreerd: 23-10-04

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 21:38

Wel ff een kleine toelichting...

Volgens hem waren mijn schoenen syntetisch ofzo.

Hij begon 1 schoen te lijmen en die begon ineens te smelten/vloog in brand?

Ik vraag me alleen af waarom hij dan gewoon door bleef lijmen terwijl het duidelijk niet kon.

Later in sms contact zei hij ineens dat mijn schoenen gewoon een stuk 100% plastic was.

Beetje vaag allemaal

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:49

Maar een beetje schoenmaker kan dan vooraf toch ook wel bedenken dat zoiets dan niet gaat werken met zulk materiaal? En zo niet dan was het hem toch wel opgevallen dat de schoenen er niet mooier van werden? Dat hij het überhaupt zonder pardon durft af te leveren.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:51

Oké dat verhaal is dan voor schoen 1... Maar waarom dan ook nummer 2 doen... Ik vind het echt sneu voor je en hoop dat je eruit komt!

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:58

Dan nog lijkt het mij dat hij verzekerd is voor als hij schade veroorzaakt. Hij heeft zich dus vergist en geeft dat toe in die sms. Ik hoop dat hij gaat vergoeden.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:28

God, als ik die schoenmaker was had ik me zo hard geschaamd om mijn werk dat ik snel een nieuw paar was gaan kopen voor TS en dat had afgeleverd :\

Heel erg klote hoor, en die reactie dan ook... Hij kon toch zien wat voor materiaal het was? Dan had hij toch gewoon de juiste lijm moeten gebruiken?

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:35

@TS: is dan nu de conclusie die aan zijn verhaal verbonden wordt, dat hij de schade gaat vergoeden? of vindt hij dat het niet zijn schuld, en dus ook niet zijn probleem is?

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:42

Dat had hij als schoenmaker moeten weten voor hij hier aan begon, hij heeft hier kennis van en jij niet. Hij biedt zich aan als schoenmaker, dan had hij dit moeten weten. En zo niet, na t eerste beginnetje van schoen 1 niet verder moeten gaan en jouw moeten bellen om te vragen hoe of wat nu verder.... :\

Eilinora

Berichten: 11975
Geregistreerd: 23-10-04

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 22:47

Tot nu toe wil hij enkel de "reparatie" kosten terug storten

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:47

Artikel 6:74, eerste lid, BW bepaalt dat iedere tekortkoming in de nakoming van een verbintenis de schuldenaar verplicht de schade die de schuldeiser daardoor lijdt te vergoeden. Dit artikel noemt als uitzondering op die regel de omstandigheid dat de tekortkoming de schuldenaar niet kan worden toegerekend (overmacht).
Artikel 6:74, tweede lid, BW bepaalt dat voor zover nakoming niet reeds blijvend onmogelijk is, lid 1 van dit artikel (het bepaalde omtrent de verplichting tot schadevergoeding en de uitzondering daarop ingeval van overmacht) slechts toepassing vindt met inachtneming van hetgeen is bepaald in de tweede paragraaf betreffende het verzuim van de schuldenaar.

(Bron: http://www.atmadvocaten.nl/6340/contrac ... ergoeding/ )

Sorry zelf geen zin om het uit te leggen/typen en hier staat het vrij duidelijk :)

Je zal hem dus in gebreke moeten stellen

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:56

Ik ga mee met sharon. Laat je niet afschepen, ts! Neem iemand mee die zijn mond durft open te trekken of pas de tips toe uit het eerder genoemde topic. Succes!

Hutcherson

Berichten: 7504
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:35

Is het geen optie om die reparatiekosten gewoon te accepteren en daarna naar de intersport outlet te gaan waar je dezelfde soort schoenen (lees: le coq sportiv, adidas, nike, BK, acics, noem maar op) kunt kopen voor max 39 euro?
Want als je serieus werk wilt gaan maken van het feit dat hij je schoenen verkl**t heeft, ben je daar meer geld mee kwijt dan nieuwe schoenen kopen.
Ik zou gewoon even wat slechte reclame maken voor deze beste man en zijn prutswerkzaamheden, en het daar verder bij laten.

Maar moet je speciale zooltjes hebben dan ofzo? Ik heb namelijk ook knieproblemen en kan echt niet lopen op bv schoenen van de primark (waar totaal geen profiel of voetbed in zit) en moet echt de duurdere merken hebben (nike, adidas, BK) die goed om de voet moet zitten en stevig moet lopen. Vandaar mijn vraag of je zooltjes of iets speciaals moet hebben.

Je kunt gewoon goede merkschoenen kopen in outletstores en andere winkels met sale. Als je maar goed zoekt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:43

Ik heb geen tijd om het hele topic door te lezen, maar heb je rechtsbijstand TS?

Hutcherson

Berichten: 7504
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:26

Volgens mij heeft hij die schoenen langs van die borstels opgehaald.
Als hij de zolen lijmt komt er allemaal lijm ertussenuit. Dan halen schoenmakers vaak leren schoenen even langs een snel ronddraaiende borstel op om dat weer mooi egaal te krijgen. Alleen had hij even moeten inzien dat dat niet gaat met deze stof. Hij verstaat duidelijk zijn vak niet.

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:44

Wow wat zonde ts, is alles inmiddels opgelost? En heb je al nieuwe schoenen?

eilleen333

Berichten: 12859
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:52

inowa schreef:
Wel ff een kleine toelichting...

Volgens hem waren mijn schoenen syntetisch ofzo.

Hij begon 1 schoen te lijmen en die begon ineens te smelten/vloog in brand?

Ik vraag me alleen af waarom hij dan gewoon door bleef lijmen terwijl het duidelijk niet kon.

Later in sms contact zei hij ineens dat mijn schoenen gewoon een stuk 100% plastic was.

Beetje vaag allemaal


Wel fijn dat het via sms is, dan heb je het namelijk op schrift dat hij zinn fout toegeeft;)

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:58

Is die helemaal betoetert !
Hij moet jou een vergoeding EN reparative kosten terug betalen

Schakel anders de rijdende rechter in!

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:09

Inmiddels al wat gehoord TS?

Eilinora

Berichten: 11975
Geregistreerd: 23-10-04

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 14:04

Nee helaas geen reactie meer..

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:06

ben je al terug gegaan?

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:06

Ik zou het hier zeker niet bij laten! Gewoon naar zijn zaak gaan en iemand die een beetje goed gebekt is meenemen voor het geval je zelf een beetje overdonderd raakt en hem hiermee gewoon gaan confronteren.

Eilinora

Berichten: 11975
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 14:07

Nog niet,de winkel is gesloten ivm vakantie

Iris82

Berichten: 39873
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:09

Hij zal daar wel voor verzekerd zijn maar daar zit ongetwijfeld een eigen risico op van minimaal € 250,-.

Deeks93
Berichten: 1109
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:15

Is je keuring wel goed gegaan?? heb niet alles bijgelezen (stille lezer, reageer nu pas)

Ik zou hier wel werk van maken... als is het uit principe...